K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 17:43   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Jeg kan godt forstå du er forviret.

Det handler om at debaten rundt omkring tager udgangspunkt i at man kan miste noget man aldrig har haft, hvordan det så er muligt er mig en gåde.

Når dette træder ikraft pr 1 januar 2016 vil din ftp stadig stige, den vil bare ikke stige så meget som den plejer.
Dette skyldes at FTP ikke længere vil blive reguleret efter lønudvikling men efter prisudvikling, dvs at købekraften bevares.

(sorry kunne ikke lade være og for at sætte det lidt i perspektiv)
Tænkt sig hvis alle der er på arbejdsmarked og samtidig spiller lotto hver lørdag, nedlægger arbejdet hver mandag, for med samme iver og arbejdsindsats som her i forum på at fastholde og debaterer at nu havde dansk tipstjeneste igen igen igen stjålet fra dem. Så ville det bestemt se helt sort ud for os FTP grundet manglende skatteindtægt til staten og dermed mulighed for at udbetale FTP og andre overførsels indkomster.
Tja...

Hvis der forhandles løn og folk bliver lovet x antal kroner mere i løn.....fremover....

Hvis så arbejdsgiverene kommer og fortæller at nu stiger folks løn ikke det der er lovet....ja så vil helt alm mennesker mene at de har mistet de penge som de var lovet...men som de ikke har fået endnu...

Ja de ville ligefrem strejke over dette...

Uanset hvordan DU og andre drejer dette.....så vil nogle mennesker få x antal kroner mindre udbetalt end de ville have fået før denne reform...nemlig hele 3 milliarder kr mindre....

Dette uanset om købekraften bevares eller hvordan man nu ser på det...

Så det er semantik...

Du vedbliver med at skrive at folk herinde åbenbart er kollektivt negative....

Jeg ved godt at det kan være svært at have en størrelse 55 sko på i en glasbutik...

Nu bør man måske...endda helt inden man melder sig til sådan en side som K10.....overveje hvem det er siden henvender sig til...og om man i det hele taget har lyst til at være en del af det...

Jeg kan da lige igen igen fortælle hvem det er siden henvender sig primært til....

Folk som er kommet i klemme i systemet...og man må nok som sådan regne med at disse mennesker nok ikke sidder og synger Cumbayá...

Så det burde nok ikke være en kæmpe overraskelse at folk har en tendens til det mere negative.....specielt ikke når man tænker på hvad disse mennesker har været igennem....

Lige den sidste ting....det er så grimt når du konstant forsøger at drage alle herinde over en kam...dette bør du forholde dig til og droppe dine hentydninger til flok mentaliteten herinde...

Der er mange medlemmer her på siden.....og du har måske debatteret med et par af dem....og på det grundlag udtaler du dig om en flok mentalitet....det giver ikke rigtig mening.....gør det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:39   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er som mange andre i dette her land glad for vores system - trods densmangler...
men når jeg skriver trods mener jeg at folk der virkelig ikke har pengene skal ha mulighed for ekstra hjælp..f.eks tænder..der er næsten ikke noget mere smertefuldt end at ha ondt i tænderne..jeg har dårlig tænder - ikke så slemt mere..mnen jeg har flere kroner,impatater og rodbehandlinger - trods jeg kun er 41..men dethar jeg selv betalt,fordi jeg ka og skal finde pengene...
jeg ka såmænd også lave afdragsordning med tandlægen,men har ikke prøvet det..
ingen får mig til at sige det ser godt ud - hvis der f.eks mangler et par fortænder.det har jeg tit set i udlandet,men de tilstande skal vi vel ikke ha herhjemme,,det er også nedværdigende at ha dårlige tænder og ikke ka få dem lavet
jeg synes det er ok dem der ikke har mulighed for at ka betale tandlæge ka få det..og nej jeg er ikke misundelig..jeg ved det er pinefuldt..

et sidste spørgsmål..hvis man har slem tandpine..går man så til tandlæge først og evt får det lavet..el.skal man vente til kommunen gir grønt lys..det sidste må være forfærdeligt..'

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:52   #3
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
[QUOTE=stribe;232678

et sidste spørgsmål..hvis man har slem tandpine..går man så til tandlæge først og evt får det lavet..el.skal man vente til kommunen gir grønt lys..det sidste må være forfærdeligt..'

stribe[/QUOTE]

Stribe, man kontakter ALTID kommunen først, aldrig påbegynde tandbehandling inden, da kommunen herved afgør, at man er økonomisk solvent.

Personligt mangler jeg fjerde tand, fra fortændernes begyndelse i overmunden.
Der skal laves en bro her hvis det skal lykkes.

Jeg søgte kommunen om økonomisk hjælp hertil( med flere skavanker) for 4 mdr siden og fik afslag. Tandlægekonsulenten skrev til kommunen, at dette udelukkende måtte betragtes som et kosmetisk problem, set fra min side, da tygge- og bidfunktionen stadig var intakt.

Nu fire måneder efter, er mine fortænder i undermunden løse, og ja jeg har lånt pengene til hele molevitten. Jeg er 55 år, og ligner en på 80 med den manglende tand. Ryger dem i undermunden osse, ja så er løbet sgu ved at være kørt, du.

Havde jo forestillet mig, at livet ikke skulle være helt forbi endnu derude i det puslerende liv, hvis du forstår hvad jeg mener.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:13   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Måske vi skulle tage og oprette en TANDTRÅD, Pedro?

Jeg lider virkelig med dig og det har været et af mine største skrækscenarier i flere år, hvornår jeg skal have en krone eller nogle af mine kæmpefyldninger begynder at rasle ud

12/4 i år blev jeg akut opereret.
Regningen blev på 1800.
Oven i salve og penicillin.

Jeg fik først svar efter en hel måned og det er slet ikke sjovt.
En Keratocyste som er meget agressiv og som WHO i år har erklæret som en tumor

Tandlægen gav mig helt ret i, at det ikke er okay, at jeg selv skulle betale, for hvis den 'cyste' havde siddet et hvilket som helst andet sted, så havde operationen været gratis.
Jeg kunne hverken nå eller kunne ikke have søgt om det.
Har en opsparingskonto, så jeg kan betale dobbelt husleje, når jeg forhåbentligt - snart skal flytte.
Kommune ville bare have sagt, at jeg havde de penge.

Nu er jeg henvist til en kæbekirurgisk afdeling og har først en tid midt i aug.
Det der med en måneds behandlingsgaranti holder jo ikke.
Eneste trøst som tandlægen sagde: 'nu skal du ikke længere selv betale'.
Nej. Men gad godt nok lige at have undværet det her og den fæle ventetid.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:07   #5
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
@Mella! Det lyder godt nok som et helt skrækscenarie, det du fortæller her.
Ja, det ku være en go idé med en såkaldt "tandtråd". Vi er sgu mange, der døjer med ****et.
Man ku da osse bare gå over til flydende kost ligesom Vibbe, herfra K10, der led så grueligt pga de *****s tænder.
Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 06-07-2012 kl. 19:23.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:03   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
pedro

forstår godt hvad du mener ..
da jeg fik lavet min implatat - 21ooo kr for 1 tand..gik jeg 3 mdr med en slags skrue da det skulle gro til ligesom et brækket ben,før man ku sætte tanden på.
og det var FLOVT..meget,da det var en fortand,jeg havde ikke meget lyst til at gå ud for en dør i den periode..og at nogen har det sådan hverdag er GANSKE FORFÆRDELIGT.....
så tænker jeg at hvis man først skal søge - også ved mindre ting,så bliver man pint..min tandlæge siger altid man ka ødelægge mere end godt er ved ventetid....det går let ud over mere..
hvis man så søger ved kommunen - hvor langtid går der så...
men hvis nogen skal gå tandløs pga økonimi...så laver man netop et A og B hold efter min mening....

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:12   #7
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Okay Stribe, det kan jeg godt se; at miste selve fortanden, det er godt nok ikke til at bære, uden at få den lavet.
Nu, er min jo så godt nok lidt længere inde i rækken, meeen sys sgu ikke det er flatterende.
......Tænker sgu på, om man lige pludselig kommer til at ligne, en af de der fattige russiske, totalt, tandløse kvinder, der står og varmer sig over ilden fra olietønder på gaden, i det vinterkolde Moskva.......Meeen så galt går det nok ikke.
......Men det er sgu´itte noget kønt syn at mangle tænder i den synlige halvdel af munden..............

Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:28   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg sidder bare at tænker hvis systemet strammer yderligere op...så er det ikke kun fysisk mere,men også psysisk,hvis nogen skal ligne fattige østlændinge....
men så langt er der ingen der håber det kommer....
jeg var sgu flov og alle SÅ det og lavede nar - ja kun for sjov,men den tog vand ind

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 13:12   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene
du skal bare være glad for du fik det og jeg tror ikke nogen misunder dig - der er og var jo en grund til du fik hjælp....smiler....

jeg synes det er synd for pedro og var jeg mangemillionær sendte jeg fluks pengene til en tandlæge..jeg ved ikke hordan en kommune regner de ting ud,men jeg går da ikke ud fra at rådighedsbeløbet skal være nul el.under for at få hjælp,
jeg sidder også og tænker ka der være forskel på kommuner...

jeg under dig helene af hele mit hjerte dine tænder..jeg tror ihvertfald heller ikke jeg skrev noget negativt om dig..det ka jeg ikke forstille mig..
samtidig synes jeg det er synd for pedro da det ik er sjov at blive pint....

jeg håber bare ikke vi skal til at ha østlige tilstande
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 14:48   #10
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Kæreste kæreste venner!
Måske, er jeg ret elendig til at udtrykke mig skriftligt, og der er bestemt ikke noget der er nemmere at misforstå end det skrevne ord.

HeleneKr, De tænder og den økonomiske bistand du har fået (kæmpet dig til)af KBH kommune, den er dig absolut velundt, og jeg ville ønske, at de havde betalt de resterende 3500 kr for dig osse, hvad de desværre ikke gjorde.

Jeg har langt mere end 300 kr til mig selv til mad og drikke, lokumspapir mm om mdr. Tror, det er rundt regnet 3000 jeg har. Min hjemmeboende søn har 2800 på SU, og betaler selvfølgelig osse lidt til kost vand og lys herhjemme.

Jeg har en mdl udgift på 2000 kr, jeg afdrager på gammel gæld og nyere gæld, da vaskemaskiner, tænder og møbler har det med at stå af i utide. Som du tidligere har nævnt, medregnes disse udgifter jo ikke i den kommunale beregning, så derfor kunne jeg ikke bevilges hjælp.

Jeg skylder, incl det nye lån, rundt regnet 60.000, og det er der så ikke noget at gøre ved, andet end at fortsætte med at betale ydelsen.

Til dig Stribe, vil jeg bare sige tusind tak for din smukke tanke.

Jeg skal nok klare mig, det har jeg altid gjort.

Det er bare stadig princippet i, at undlade at give de mindre velstillede lidt mere, men give til dem der i forvejen har mest, der pisser Pedro áf.
Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 06-07-2012 kl. 14:51.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og opsigelse af dette ? Winnie1968 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2012 20:16
fleksjob-førtidspension kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2011 23:37
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
fra fleksjob til førtidspension garage50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2010 08:55
Fleksjob/førtidspension Muhammed Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-10-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension