K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2010, 14:27   #61
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Florken: tak for dine ord. Hvor de dog varmer.

Til jer andre. Hvad og hvordan skal jeg forholde mig til at søge en advokat?? SKal jeg betale, hvor skal jeg henvende mig og er der nogen fra Aalborg området der kan anbefale mig en god en? Har besluttet at pudse en på dem, give advokaten hele sagen og hører ham hvad der kan gøres. Skal jeg skrive det som et punkt i klagen at jeg påtænke at kontakte en advokat??

Hvad med den fuldmagt jeg kopierede ind, er den okay??
Og hvad med §17 ansøgningen, den er vel god nok ikke??

til jer alle.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 14:39   #62
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kender ikke til advokater i dit område, der må I andre byde ind.

Hvis du skal oplyse i din sag, at du "pudser" en advokat på,

vil jeg mene, at du først bør have en aftale med en sådan.

Det skal være èn, de har respekt for.

Så kan du nemlig skrive : "Al henvendelse til mig bedes foretaget gennem min advokat,

xxxx, som fremover varetager min sag".


Så må vi håbe, at det har den ønskede effekt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 17:20   #63
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 17
Suncil er ny på vejen
Åh Julcha sikke noget med dig, sender dig en masse ....lad dem ikke vinde over dig.

For mig virker den her sag helt grotesk, som om de vil prøve af alt magt at omgåes de ting du fejler og tilsidesætte alt hvad der er normalt

Råber til guderne der er da for pokker nogen på kommunen eller andre steder, som må kunne hjælpe og se det her er helt forkert. Og en advokat er ikke at kimse med, som om kommunen får større respekt.

Hvordan er det Julcha er du stadig i fagforeningen? For måske kan de være behjælpelig eller evt hør din tidligere.

Hvad er det for en måde at behandle folk på, som Florken siger de ville rende skrigende bort efter nogle få timer i din krop

Håber alt vel og husk der er lys for enden, vi er mange der føler med dig
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 18:25   #64
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
salg af bil og hus

hej
Jeg har desværre ikke læst det hele af denne tråd, men vil lige høre vedr kontanthjælpen om du har fået af vide af dem at dit hus skal sælges og din bil ligeså????

Jeg er selv kommet på supplerende kontanthjælp, selv om jeg er gift , har hus uden friværdi og en bil til nok samme værdi din .... så hvis de ikke har sagt det til dig ..... så prøv at søge eller søg alligevel , for det kan jo være de prøver at bilde dig noget ind for at spare penge.

Da jeg søgte i sin tid blev vi overraskede over jeg alligevel kunne få, for havde jo fået at vide jeg intet kunne få pga manden

fra mig
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 20:20   #65
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Jeg syntes, at have læst, at det er noget med, at det bliver vurderet om hvorvidt hus og bil kan sælges og give "penge" af anseelig størrelse, før man ikke tilkendes til kontanthjælp som hus og bil ejer. Dog må evt. ægtemand eller viv´s indkomst jo ikke være ret stor for at parten kan få bevilget kh. ??!!

Udfra tråden vil du kunne læse at Jucha endnu ikke har søgt kh. og heller ikke er blevet henvist til samme. Hun håber, at kunne forblive på revaliderings ydelse eller overgå til sygedagpenge, desværre nok et spinkelt håb.

Og Julcha, får du besked på at din reva ydelse stopper, bør du bla. bruge det at din rp. ikke er godkendt af dig som klage pkt. Dette kunne være én af de ting der i bedste fald kunne gøre at du vil kunne bibeholde din ydelse indtil sagen omkring ftp. er afklaret !!


Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 20:49   #66
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Det bliver lige hurtigt det her.

Jeg er jo ikke i hverken fagforening eller A-kasse da jeg fik at vide af både DUKH, selve fagforeningen og kommunen at jeg under ingen omstændigheder vil kunne ryge på sygedagpenge da jeg ikke er berettiget til det. Den eneste måde hvorpå jeg ville kunne komme på sygedagpenge var hvis jeg kom ud i fx flexjob og SÅ blev sygemeldt. Så jeg meldte mig ud af skidtet, ikke om jeg gad blive ved med at betale til noget som alligevel ikke vil hjælpe mig når man har allermest brug for det.

GIraffen: Mit hus og bil ER til salg og har været det i et godt stykke tid. Det huset er til salg for dækker lige nøjagtigt lånet til det, så der er ingen restværdi at hente det. Bilen er så et problem da den nok vil blive vurderet til over de godkendte 10.000 kroner. Men siden den er livsnædvendig for mig og at den er til salg, ved jeg ikke om de nægter. Men her er også andre muligheder.

Jeg er bange for jeg ikke er berettiget, men hvad f....... vil de have atjeg skal gøre?? Sælge hus og bil?? DER ER JO INGEN DER VIL KØBE!!!!!!!!!!! Åhhh hvor er det frustrerende.

Enteneller: De blev i dag afleveret en indsigelse mod stoppet af reva. og heri skriver jeg det med rp´en. Det gør jeg også i klagen kan du tro.

Endnu en gang tak alle sammen.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 22:38   #67
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
julcha...........

jeg læste i den første tekst du skrev at din aldre blev nævnt som en af grunden til at de ikke vil indstille dig til ftp.

prøv hvis du en dag kommer op og snakke med din sagsbehandler at få drejet samtalen ind på det med din alder.

også brug en sætning der i mit tilfælde fik sociallægen til vende på en tallerken i forhold til det med førtidspension, jeg har spurgt herinde i en tråd før jeg fik tilkendt min ftp. da jeg konstant fik det afvide at jeg var en ung fyr

det jeg spurgte om var: hvor i ens cpr.nr står der hvor ondt man har ?

jeg brugte også den her: det er ikke mit hovde den er galt med men fra halsen og nedefter, jeg har skrevet nogle af de sjove historie det har givet både ved sociallægen og phygologen og div andre steder
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 23:26   #68
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Julcha..

jeg tror du sagtens er berrettiget til kontanthjælp.

jeg får kontanthjælp. er gift med en førtidspensionist. har hus og 2 biler. jeg har fået forsørgersatsen, og er nedsat med 6-800 kr pr måned efter de der 6 måneder.

Men Julcha... Du når ikke de 6 måneder på kontanthjælp.. du har din pension inden.

Og advokat?! se nu først om ikke de falder til patten, undskyld mit franske som viper ville have sagt..hæhæ..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 00:29   #69
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Kom i tanke om at hun også nævnte at jeg jo havde så mange ressourcer???????????????Øhhh så jeg skal nu straffes for at have haft taget nogle uddannelser og for at jeg har haft en høj arbejdsmoral. Men hvilke eksakte ressourcer hun henviser til ved jeg jo ikke da jeg ikke har godkendt rp´en.
Er det din sagsbehandler der har sagt/skrevet dette ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 02:37   #70
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Julca.

kender desværre hullet du er havnet i, men giv ikke op.
Lad dem IKKE vinde, over dig, den tilfredsstillelse har de da ikke fortjent, vel?

Vedr. bil som jeg ved du vil få svært ved at undværre.

Hvad med at tage pladerne af, ved/før ny forsikringsperiode starter?
På den måde vil du hurtigt være kørene igen, når du får medhold.
Fordelen vil også være, at bilens værdi falder, når den står uden plader, og kommunen vil miste interessen for den.

Du kan dog skrive at du er tvunget til at tage pladerne af bil, medmindre de vil støtte økonomisk?

Prøv at goggle på gratis advokathjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
Sygepengestop, ved ikke hvad vi skal gøre. JensJakob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 01-03-2011 23:33
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
ved ikke hvad jeg skal gøre nillee At søge førtidspension 11 04-02-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension