K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2010, 21:10   #51
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vejledning for lægekonsulenter ligger under nyttige link og det er altid en rigtig god ide at tjekke med den hvad de må kan og ikke må
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 22:01   #52
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej MTVRV1.

Du har mulighed for at få en cd-rom af din scanning på det sted, hvor scanningen er foretaget. Du kan evt. få den videresendt direkte til din kommune.

På et tidspunkt, da jeg skulle tilses af en ny speciallæge, ville han meget gerne se den originale scanning, fordi andre speciallæger og lægekonsulenter var kommet frem til vidt forskellige konklutioner ud fra den samme scanningsbeskrivelse. Den dag i dag har jeg stadigt scanningen på cd-rom.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 05:26   #53
BaNanna
Ved at vænne sig til K10
 
BaNannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2009
Lokation: Billund
Alder: 39
Indlæg: 18
Styrke: 15
BaNanna er ny på vejen
Hej MTVRV1

Har lige siddet og læs din tråd her. Vil egentligt bare ønske dig alt held og lykke med det hele Håber at det kommer til at gå uden problemer til dig partshøring.

- Nanna
BaNanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 08:58   #54
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BaNanna Se meddelelser
Hej MTVRV1

Har lige siddet og læs din tråd her. Vil egentligt bare ønske dig alt held og lykke med det hele Håber at det kommer til at gå uden problemer til dig partshøring.

- Nanna
Jeg siger mange tak

er ved at komme lidt oven på igen og klar til kamp, og vil bare sige tak for de gode råd
især med billederne og kommunens kompetencer til at vudere dem.
den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på.
desværre kan billederne ikke når og komme i min sag, inden en afgørelse. Samt lægekonsulenten også skal ind over igen.

Men som i siger, kan det kun tolkes som en dårlig undskyldning for at trække sagen ud. Der er en fuld beskrivelse, bare ingen billeder

Har en i famillien som selv har været møllen i gennem og som kender en del hvordan kommunen arbejder.
Så min parthøring må give lidt grå hår, når de læser den.
Synes selv vi får pillet pillet lægekonsulent ned.
Der er så ikke meget andet jeg kan være utilfreds med i min RP, udover en læge som har taget fejl flere gange, men det er totalt modbevist.
Samt ikke et sted hverken fra kommune anden aktør eller læger, stå der noget om muligheder for at vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked
har jeg også brugt som argument for at søge førtidspension

kommunen har meget med at sige man selv skal se muligheder, men det er lidt svært når ingen andre kan se.
bare et eksempel
markman og kommunen skriver revalidering er formålsløst

skulle det blive et afslag, kan jeg på ingen måde se pensionsnævnet kan argumentere for at jeg kan klarer 37 timer med den rette behandling

sender min parthøring i næsten uge og så må jeg se hvad sagen ender med.
har besluttet og prøve at får fagforening med i en anke sag, hvis det bliver nødvendig.
så det kan jeg så bruge de næste par måneder til at undersøge.

skal nok komme med en update

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-01-2010 kl. 09:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 10:41   #55
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej igen MTVRV1.

Jeg er helt sikker på, at du kan nå at få scanningen på cd-rom inden partshøring. Så er der ligesom ikke mere at komme efter, da det manglende materiale er på plads. Og ja, kunne lide at vide, hvad lægekonsulenten vil bruge de originale billeder til. Synes også, det lyder som en dårlig undskyldning, med mindre han er ekspert i at læse scanninger. Det er der jo nogen læger, der er.

Helt og lykke med det videre forløb.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 11:25   #56
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej igen MTVRV1.

Jeg er helt sikker på, at du kan nå at få scanningen på cd-rom inden partshøring. Så er der ligesom ikke mere at komme efter, da det manglende materiale er på plads. Og ja, kunne lide at vide, hvad lægekonsulenten vil bruge de originale billeder til. Synes også, det lyder som en dårlig undskyldning, med mindre han er ekspert i at læse scanninger. Det er der jo nogen læger, der er.

Helt og lykke med det videre forløb.

Jørgine.
har kun til på tirsdag så skal kommunen have min parthøring. Så det bliver nok rigtig svært at nå desværre.
har kun 8 dage til at komme med kommentar
det er lavet på et privat hospital og min neurolog har ferie desværre.
har prøvet og ringe i går

nu har det taget 7 år og får en diagnose på min sjælden hjernelidelse.
kommunen har nok bedre kompetencer end rigshospitalet
må tage det med et
det har også kun taget kommunen et halvt år og komme med den udtalelse.

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-01-2010 kl. 12:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 17:35   #57
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 32
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes, du skal præsentere nedenstående for din kommune.

Den har haft så mange ÅR til at indhente oplysninger, hvilket kommunen har gjort i andre tilfælde.

Det kaldes SMØL, når en kommune har en langsommelig sagsbehandling, og det kan IKKE være din skyld/dit ansvar at indhente manglende oplysninger.

Og så skal en kommune IKKE selv sidde og se på billeder, men UDELUKKENDE koncentrere sig om det, speciallæger har skrevet om dig... UDEN ændringer.

Men se her, hvad der står om oplysning af en sag:

Citat:
Kapitel 3 a

Oplysningspligt m.v.

Sagens oplysning m.v.

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

§ 11. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om

1) at medvirke til at få de oplysninger frem, som er nødvendige for at afgøre, hvilken hjælp de er berettiget til, og

2) at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.

Stk. 2. Personer, der får hjælp, har pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for hjælpen.

§ 11 a. Myndigheden kan efter forudgående samtykke fra den, der søger om eller får hjælp, forlange, at andre offentlige myndigheder, uddannelsesinstitutioner, sygehuse, læger, psykologer, autoriserede sundhedspersoner i øvrigt og personer, der handler på disses ansvar, arbejdsløshedskasser, pengeinstitutter, arbejdsgivere og private, der udfører opgaver for det offentlige, giver oplysninger om den pågældende, der er nødvendige for at behandle sagen. Dette gælder også oplysninger om en persons rent private forhold og andre fortrolige oplysninger, ligesom myndigheden kan indhente lægejournaler, sygehusjournaler eller udskrifter heraf. Myndigheden kan forlange, at der optages retsligt forhør i overensstemmelse med retsplejelovens § 1018, hvis oplysningerne ikke videregives.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126303#K4

Så kast du bare "aben" tilbage til kommunen med spørgsmål om, HVORFOR det har taget 7 ÅR om at beslutte sig for at DU skal sørge for at fremvise billeder.

Der er 2 ting galt.... 7ÅR og at bede DIG om at sørge for billederne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 18:05   #58
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu er det godt nok kun siden maj 2008 jeg har været i kommunen ubarmhjertig hænder
Men må i den periode har de gjort to ting arbejdsprøvning og stop af sygedagepnge
samt indhentede oplysninger på min opfordring

når jeg kigger tilbage i bakspejlet, har jeg glemt en ting og det var akteindsigt indsigt lige inden det blev til en §17. Men var bare super lykkelig over de havde fundet min sygdom, der langsomt men sikkert har gjort mig invaliderende i gennem 7 år.
Samt overhovdet ikke har haft den tænke om nogle billeder.

men vil gøre det at skrive til min sagsbehandler pr mail.
netop hvilken kompentancer de har og det kun kan fortolkes som en forhaling af min sag
det har jeg også skrevet i min partshøring. har dog ikke nævnt noget forhaling
har kun skrevet om de ting jeg kan påpege er forkert i min RP, men det er vil også meningen
samt min baggrund for at søge og påpeget at ingen ser muligheder for en tilvenden til arbejdsmarket.


og aflevere min partshøring på kommunen mod kvitering.

efter det kan jeg bare vente på et resultat. men som sagt er der heller ikke et sted hvor der står en dør åben til det ordinære arbejdsmarked.
Helst sikkert grunden til lægekonsulenten ikke har nævnt et ord om arbejdsevne eller noget andet.

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-01-2010 kl. 18:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 19:08   #59
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 32
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... et slagsmål.

Det bør heller ikke tage 2 år at indhente en oplysning, der kan betyde en stor forskel på en afgørelse i din sag.

Og det er ikke DIT ansvar, OM der indhentes de nødvendige oplysninger.

Det er for sløvt af kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 19:27   #60
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja kedeligt med sådan et system i danmark, har jo hørt en masse om det.
men når man sidder på en privatarbejdsplads og arbejder i 45-50 timer om ugen.
tænker man ikke en meter over det.
Men har fået sandheden af føle.

kan se jeg skriver dobbelt nogen steder, bare endnu et i rækken af symptomer som er kommet løbende inden for det sidste år.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal man søge pension nu? ladytass Politik og Samfund 22 08-07-2012 12:09
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Synes dette skal deles med jer. mette thorsage Dit og Dat 1 05-02-2011 12:09
At søge fp efter § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-02-2009 15:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension