K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2008, 08:35   #51
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hmmm....

Jeg fik en "Away-mail", hvor der stod:

Tak for din henvendelse. Jeg får så mange mails at jeg desværre ikke er istand til at læse dem alle. Hvis det er vigtigt for dig at komme i kontakt med mig, så send et almindeligt brev eller ring til mig på 33 37 50 01 eller til Enhedslisten på 33 37 50 50.

Med venlig hilsen

Line Barfod

_____________________

Jeg går ud fra at det er den samme du har modtaget LUM.

Man kan jo så håbe at ens mail er blandt dem hun læser. Jeg ved ikke om folketinget er gået på juleferie, men eller vil jeg da forsøge at ringe på mandag, og så evt sende mailen igen, efter at jeg har snakket med hende.

Ellers må jeg gøre det igen efter de kommer tilbage fra juleferie. Jeg giver ikke op.

Er der nogen der ved noget om hvornår folketinget åbner igen efter nytår?

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 10:20   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 68
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er godt nok ikke nogen møder derinde i folketinget....men jeg er sikker på at de er der fra d.5/1-2009

Første møde i folketinget er d.13/1-2009
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 14:57   #53
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så ringer jeg 5/1 bliver ved til jeg får fat i hende



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 07:57   #54
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Thumbs up Svar fra Line Barfod (Enhedslisten)

Det tog kun to dage at få et rigtigt svar, det synes jeg er flot.

Her er så svaret, som tydeligt viser at hun har læst emailen, og det er det første og vigtigste skridt , jeg er sikker på at hun ikke har noget imod at jeg poster det her, der er ikke noget personligt i det.

"Kære Liliane Morriello,

Mange tak for din henvendelse. Jeg håber ikke du mærker jagten på førtidspensionister alt for meget på din egen krop. Det er slemt nok at se andre blive udsat for det.

Jeg er meget enig i dine forslag til ændringer. Dog er jeg ikke skatteordfører og derfor ikke inde i det tekniske om hvilke ændringer der skal til. Men vores holdning er helt klart at der er brug for lettelser til de der har de laveste indkomster, både de der er i arbejde og de der ikke er.
Ligesom vi mener at førtidspensionister, kontanthjælpsmodtager m.fl. skal have bedre vilkår for at tjene lidt ved siden af, så man på den måde får mulighed for at bidrage til samfundet og måske komme tilbage på arbejdsmarkedet i det omfang man selv kan magte det.

Dine forslag om at fjerne ægtefælleafhængigheden og give de der er på den gamle førtidspension ret til at komme over på den nye, har vi foreslået adskillige gange i Folketinget og vil blive ved indtil det bliver vedtaget.

Med venlig hilsen

Line Barfod
MF"

Mvh, glædelig jul &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2008, 00:41   #55
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Skønt at læse at noget modtages og endda besvares positivt.
Det give da håb.

Og lidt gode indput her til jul.

Jeg ønsker alle en rigtig god, rolig og velsignet jul og meget godt nyt for alle i året der kommer.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2008, 04:35   #56
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 20
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Eii nu du har fået svar, ærger det mig at du ikke fik problemet omkring det at have børn med i dine forslag. En enlig FP´er uden børn, får det samme som en enlig FP´er med fx 2 børn. En gift FP´er uden børn får det samme som en gift FP´er med fx 3 børn. DET syntes jeg bestemt ikke er rimeligt over for børnene, for ligegyldigt hvordan man end vender og drejer det, så dækker familiechecken (eller hvad de nu kalder børnechecken i dag) altså ikke ret meget.
Det er ikke aller der BARE kan holde ungerne hjemme (desuden har ungerne slet ikke godt af det i forhold til at lære de socialespilleregler at kende inden de begynder i skole) og pæd.-friplads, jo jo det får man da naturligvis (ikke) smidt i nakken.

Sidst redigeret af LUM; 24-12-2008 kl. 04:36. Årsag: tastefejl
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2008, 08:59   #57
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Lum

Hejsa,

Jeg håber at jeg måske kan få en brevveksling igang med Line Barfod. Hvis det lykkes så skal jeg nok have det med i tankerne, og bringe det på banen.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul, og et både lykke og helsebringende nytår.





Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2008, 13:55   #58
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 20
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tak.

Og rigtig glædelig jul til dig også
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 21:46   #59
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
har skippet dette afsted i dag;

Citat:

----- Original Message ----- From: Michelsen
To: [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected]
Sent: Saturday, November 14, 2009 8:37 PM
Subject: §100 Merudgifter



Til høringsparterne omkring §100 - den nye lovændring.

Vedhæftet fremsender jeg hermed mit seneste afslag på §100 til orientering.

Desværre kan jeg jo se, at flere af Jer forudså problemerne med den nye lov, allerede inden den blev vedtaget.

Jeg må konstatere, at faldgruppen i den nye lov er, hvorvidt sagsbehandleren finder det er indgribende i borgerens hverdag, vel at mærke UDEN der er foretaget en helhedsvurdering, uden brug af funktionsevnemetoden, ligesom der overhovedet ikke tages stilling til, om der er ikke ubetydelige hjælpeforanstaltninger.

Bemærk, at der ligeledes i min sag slet ikke er taget højde for, at jeg hurtigere bliver udtrættet, hvilket påvirker hele døgnet for mig, - min tid skal prioriteres.

Jeg håber I har lyst til at følge op på dette afslag, da jeg som privatperson desværre ingen gennemslagskraft har.

Med venlig hilsen

Lena Michelsen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:30   #60
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Efter min mening, er man omfattet af personkreds, når man er tilkendt førtidspension, fordi den bl.a. skal erstatte invalidetilskud, eller hvad det nu hed!

Det kan så godt være, at man ikke har udgifter, for over 6.000kr pr år, men det ændre IKKE ved personkredsen, efter min mening.
Det er fuldstændig ULOGISK, hvis det ikke skal tolkes sådan, fordi:
Folk med fleksjob, kan være omfattet af personkreds, dvs at den der er tilkendt pension, har selvsagt en mindre funktionsevne/niveau!

Det er også påpeget, at pensionister på gamel ordning(før 2003) ikke er omfattet.
Ergo må vejledningen være tiltænkt, bl.a. førtidspensinister, alt andet er da, vildledning.

Der er delte meninger, om dette, politisk, men det er efter min mening ulogisk.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension