K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2008, 23:00   #51
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 59
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hejsa.
Jeg forstår dig godt. Er i samme båd som dig. Har også angst og har haft det siden 1992, men har de sidste 10 år prøvet on/off at være selvstændig, både som gartner,blomsterbinder og her til sidst som maler, fordi så skulle jeg ikke være ude blandt ander, og jeg er alene mor- så det har været svært.
Men pga. af en leddegigt - kan jeg ikke disse ting mere.
Men det samme skete for mig. Jeg var på sygedagpenge + en forlængelse af dem. Var så til mit sidste møde i juni 07 med min sygdagpenge sagsbehandler, hun ville høre om jeg kunne prøve at komme i en arb.prøvning - hvilke jeg sagde nej til pga. angst. Så sagde hun at - hun så måtte stoppe min sygdagpeng fordi hun ikke havde nogle muligheder for at forsætte mine syg-peng. og jeg kunne jo ikke deltage i noget pga. min angst. 14 dage efter kom så brevet - min sygedagpeng blev stoppet og jeg skulle henvende mig til jobcentret og søge om kontanthjælp. Hvilke jeg så gjorde med det samme. På jobcenteret - viste jeg brevet og sagde til dem at jeg ikke kunne arb. Det tog de nu stiller og roligt. Fik så en tid hos den økonomiske sagsbehandler - og var til møde der. Så gik der fra juli - okt før jeg kom til en samtale med min nye sagsbehandler.
Og der ville hun gerne have at jeg kom til en psy. og jeg skulle skrive under på at hun måtte indhente oplysninger om mig hos de forskellige læger.
I nov 07 skrev jeg så et brev til hende at jeg ikke kunne forsætte på denne måde og hvis kommunen ikke kunne hjælpe mig på anden måde end at lade mig gå og få kontanthjælp - ja så ønsket jeg at søge en pension. Der gik et mdr før jeg så modtog et brev fra hende at hun gerne ville tale med mig. Jeg tog en veninde med mig derned, og inden der var gået 5 min sagde hun at jeg var bedre stillet hvis hun søgte en pension for mig - hvilket jeg sagde ja tak til. ¨Så nu her i feb 08 -modtoge jeg min ressuoceprofil som var blevet opdateret, og jeg kunne så komme med min rettelser/kommentar til den. I min profil skrev sagsbehandlerne som konklusion: bla. at - men udgangpunkt i min helbredstilstand tyde det ikke på at jeg havde fyskiske som psykiske ressourcer til at komme tilbage på arb.market. Hun afslutter med at skrive at hun+ 2 lægekonsulenter+en psy. at mine behandlingsmuligheder er udtømte og at funktionsevnen betragtes som ophørt indfor ethvert erhverv både i ansættelse og på ordinære og særlige vilkår. - SÅ jeg troet at det nu kun var et spørgsmål om tid før jeg så skulle indstilles - MEN NEJ - i går blev jeg ringet op af en ny sagsbehandler (ja jeg har altså fået en ny, uden at have fået besked)- hun sagde at- de havde haft min sag med til møde og var blev enige om at de gerne lige ville havde en speciallægeerklæring - forde de ville vide om det ville "skade" mig at komme i arb.prøvning.???????? JA DE HAR VIRKLIG IKKE FORSTÅET EN SKID - JEG HAR ANGST -OG KAN DERFOR IKKE KOMME I ARB.PRØVNING!!!!
Ja det blev lidt langt - men måske kan du brug min historie til nået- ikke at skulle gå og bliver mere angst - for du bliver ikke sendt i arb.prøvning -hvis du siger at du ikke kan og at din læge og evt psy har skrevet at du har angst og at du har det svært med at komme ud mellem andre - samt at køre med andre - jeg ved lige hvordan du har det, og jeg ved også hvordan du vil have det indtil du finder ud af at de ikke sender dig ud i noget. Jeg føler med dig - jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 01:58   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det lyder jo super godt, og som om det hele har taget den rigtige drejning!

Jeg har det også bedst med en vagt i nærheden - jeg tør hverken gå op af trapper eller tage elevatoren alene, så de hjælper mig altid
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 03:35   #53
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
hvor er det dejlig med så mange svar ...og dem der blev lidt lange, jamen det er jo skønt at læse...ja det er forfærdeligt med den angst...dem der ikke har prøvet det kan sikkert ikke sætte sig ind i det..
Det med nye sagsbehandlere åh jeg tror vi alle har prøvet det..lidt unfair efter min mening..men de kan sikkert ikke gøre for at det skal være sådan ( tror jeg)
Ja jeg føler med dem her på siden og andre som har så meget bøvl og "smerte" i forhold til kommunen ..Det er opslidende og helt sikkert ikke fremmende for helbredet....Nu må jeg hellere smutte i seng, jeg har været vildt oprevet over mødet i dag..og kunne slet ikke falde til ro-tankemylder og en blanding mellem forvirring og glæde..og lidt ekstra angst, da jeg også altid har svært ved at tro på noget som bliver sagt..Jeg sendte en mail til min nye sagsbehandler om hun ville være sød og maile hvad det var vi aftalte og havde snakket om ..og den kom hurtig med nøjagtig beskrivelse af fremtidig forløb...og også at ,ime papirer bliver semdt til pensionsafdelingen -så mon ikke det er rigtig ??
Jeg synes mange af os bliver til mistroiske mennesker efter kontakten til kommunen og det er bitter at tænke på
Pas på jeg selv derude bag skærmene knus
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 00:51   #54
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jane Se meddelelser
Hejsa.
Jeg forstår dig godt. Er i samme båd som dig. Har også angst og har haft det siden 1992, men har de sidste 10 år prøvet on/off at være selvstændig, både som gartner,blomsterbinder og her til sidst som maler, fordi så skulle jeg ikke være ude blandt ander, og jeg er alene mor- så det har været svært.
Men pga. af en leddegigt - kan jeg ikke disse ting mere.
Men det samme skete for mig. Jeg var på sygedagpenge + en forlængelse af dem. Var så til mit sidste møde i juni 07 med min sygdagpenge sagsbehandler, hun ville høre om jeg kunne prøve at komme i en arb.prøvning - hvilke jeg sagde nej til pga. angst. Så sagde hun at - hun så måtte stoppe min sygdagpeng fordi hun ikke havde nogle muligheder for at forsætte mine syg-peng. og jeg kunne jo ikke deltage i noget pga. min angst. 14 dage efter kom så brevet - min sygedagpeng blev stoppet og jeg skulle henvende mig til jobcentret og søge om kontanthjælp. Hvilke jeg så gjorde med det samme. På jobcenteret - viste jeg brevet og sagde til dem at jeg ikke kunne arb. Det tog de nu stiller og roligt. Fik så en tid hos den økonomiske sagsbehandler - og var til møde der. Så gik der fra juli - okt før jeg kom til en samtale med min nye sagsbehandler.
Og der ville hun gerne have at jeg kom til en psy. og jeg skulle skrive under på at hun måtte indhente oplysninger om mig hos de forskellige læger.
I nov 07 skrev jeg så et brev til hende at jeg ikke kunne forsætte på denne måde og hvis kommunen ikke kunne hjælpe mig på anden måde end at lade mig gå og få kontanthjælp - ja så ønsket jeg at søge en pension. Der gik et mdr før jeg så modtog et brev fra hende at hun gerne ville tale med mig. Jeg tog en veninde med mig derned, og inden der var gået 5 min sagde hun at jeg var bedre stillet hvis hun søgte en pension for mig - hvilket jeg sagde ja tak til. ¨Så nu her i feb 08 -modtoge jeg min ressuoceprofil som var blevet opdateret, og jeg kunne så komme med min rettelser/kommentar til den. I min profil skrev sagsbehandlerne som konklusion: bla. at - men udgangpunkt i min helbredstilstand tyde det ikke på at jeg havde fyskiske som psykiske ressourcer til at komme tilbage på arb.market. Hun afslutter med at skrive at hun+ 2 lægekonsulenter+en psy. at mine behandlingsmuligheder er udtømte og at funktionsevnen betragtes som ophørt indfor ethvert erhverv både i ansættelse og på ordinære og særlige vilkår. - SÅ jeg troet at det nu kun var et spørgsmål om tid før jeg så skulle indstilles - MEN NEJ - i går blev jeg ringet op af en ny sagsbehandler (ja jeg har altså fået en ny, uden at have fået besked)- hun sagde at- de havde haft min sag med til møde og var blev enige om at de gerne lige ville havde en speciallægeerklæring - forde de ville vide om det ville "skade" mig at komme i arb.prøvning.???????? JA DE HAR VIRKLIG IKKE FORSTÅET EN SKID - JEG HAR ANGST -OG KAN DERFOR IKKE KOMME I ARB.PRØVNING!!!!
Ja det blev lidt langt - men måske kan du brug min historie til nået- ikke at skulle gå og bliver mere angst - for du bliver ikke sendt i arb.prøvning -hvis du siger at du ikke kan og at din læge og evt psy har skrevet at du har angst og at du har det svært med at komme ud mellem andre - samt at køre med andre - jeg ved lige hvordan du har det, og jeg ved også hvordan du vil have det indtil du finder ud af at de ikke sender dig ud i noget. Jeg føler med dig - jane

Jeg har sådan tænkt på dig....hvordan er det nu ...har du fået en ok behandling af sagsbehandlerne..eller er der stadig forvirring omkring dig..kærlig hilsen maria
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 15:07   #55
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hej

Jeg håber virkelig du er på rette vej nu efter dit møde...

Jeg følger med hér og tænker på dig.

Kh amik
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 00:37   #56
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Nej nej nej...hvorfor tænker jeg så meget. I morgen skal jeg så til samtale på økonomisk rådgivning...jeg har afleveret alle papirer de ville have dengang jeg meldte mig til kontanhjælp...nu mangler dr jo bare et møde om jeg er berettiget til det..på den en side er jeg da sikker på det, da jeg kommer lige fra sygedagpenge og er jo faldet for den der 52 ugers regel, men hvis nu og hvis nu..jeg er ved at blive skør i hovedet ...snøft, hvor er det hårdt at være i systemet når man er syg...knus til jer og tak for jeres tålmodighed på hele forumet her..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 00:46   #57
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg skal nok krydse fingre for dig.

Husk at fortælle, hvordan mødet er gået, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 09:45   #58
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 52
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Lunamaria

Vil egentlig ikke sige så meget. Har bare lige læst din tråd og hold da op.... hvad du dog er igennem. Det er jo helt vildt. Føler virkelig med dig. Og håber at alt hvad din sagsbehandler har gjort er i orden.
Tænker på dig og håber at du snart får ro og at din sag bliver afklaret.
Masser af tanker og krydser fingre for dig
Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2008, 04:10   #59
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
lige lidt udate :
d 23 maj fik jeg et brev med bl,a følgende tekst......

Oversendelse af din sag til afgørelse vedr.førtidspension.
Idet der er vurderet , at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktivering,revalidering og behandlingsmæssige tiltag er din sag oversendt til xxxxx kommunes afgørelse vedr.førtidspension med henblik på afgørelse af om din sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension jævnfør pensionsloven § 18

Det forventes at afgørelsteamet på møde d.3 juli vil træffe afgørelse i din sag..
mvh xxxxx
___________________________________

Vil det sige at det er den dag hvor jeg enten får et ja eller et nej om pension ???
Eller er det et møde de har omkring det om de i det hele taget vil se på min sag og sende den viderer og i så fald hvorhen???
Og hvordan vil i vurdere mine "chancer"
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2008, 06:55   #60
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 17
Buffy er ny på vejen
Ja, de vil afgøre din sag d. 3. juli og jeg vurdere dine chancer for, at få pensionen vældig god, når nu du har så god en sagsbehandler.

Pøj- pøj med det- skal nok krydse fingre for dig.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension