K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 16:35   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Norath Se meddelelser
@ helenekr - kan du sige mig om du beholder den rente du har ? (Ja altså hvis du har fx. kassekredit). Jeg har nemlig skriftligt henvendt mig vedr. dette til banken og fik ikke noget klart svar.

Jeg har siddet og regnet på et evt. bankskift mht. den kassekredit vi har og sammenlignet med andre banker har vi en forholdsvis god rente. Men hvis renten stiger væsentligt fordi vi ikke er store kunder i banken så giver det ingen mening at blive i banken.
Uha, den kan jeg ikke svare på, for jeg har ingen kassekredit

Jeg tog bare Hverdag +, fordi så kan jeg hæve i de andre hæveautomater gratis - jeg bor lige ved siden af Nordea, men gider ikke hæve der, fordi jeg skal betale gebyr hver gang - det slipper jeg for nu.
Og så har jeg nogle girokort jeg betaler hver måned, men som jeg ikke vil have over betalingsservice - bla min regning fra Dong som jeg altid for delt over i 2 eller 3. Og her vil de tage 9 kr pr girokort med den almene Hverdag, der slipper jeg så for gebyret med min Hverdag +, og sådan er der en masse mindre fordele, som lige præcis passer til mig.
Jo, og med en almen Hverdag, så koster det 15 kr pr ekstra konto, og med Hverdag + kan jeg have så mange konti jeg vil - jeg barsler nemlig med en opsparingskonto, istedet for at bruge min budgetkonto til opsparing.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 16:59   #52
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Danske Bank: 40 kroner for at hæve i banken, tak
Citat:
De 40 kroner, som det fremover vil koste at hæve penge og sætte penge ind i filialerne, skal betales af alle kunder uafhængigt af hvilken gruppe kunden tilhører. Tidligere var prisen op til 15 kroner afhængigt af, hvilken type kunde man var.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/01/21/151757.htm

Skammeligt... Skillelinjen mellem at ville tjene penge og være grisk er hårfin...

DB er heller ikke særlig "søde" ved andre banker. Hvis DB fx mister penge på deres småkunder (Hov! Hvorfor får man ikke renter af små indlån, DB?!), så er det da svinsk, at de nu smider en masse af disse kunder med manglende indtjening over på andre banker i stedet for at dele og fordele dem mellem sig. Dermed tvinger de jo nærmest de andre banker til også at indføre gebyrer...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 17:08   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aii hva' nu det' for nowet Risa??

- er det hvis man går ned i selve banken og vil indsætte penge????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 17:16   #54
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, ved ind- og udbetalinger ved kassen, Helene... Ældre Sagen er helt oppe i det røde felt over det. Og DB´s kommentar: "Vi hjælper de ældre"... Jeg får helt spontant lyst til at tilføje: Ja, med at bruge deres penge...!

Synes det er så meget for meget nu... Jeg hælder mere og mere mod at skifte bank - alene pga det menneskesyn, de lægger for dagen... Er der nogen herinde, der modtager overførselsindkomst, som har skiftet bank? Hvordan gik det med nemkontoen og udbetalingerne? Skal man meddele på kommunen, at man har skiftet bank? Eller hvordan...?



Tilføjelse:

I artiklen står der, det fremover til koste både at hæve og sætte penge ind. Men jf DB´s prisliste, koster der fremover 40kr at få udbetalt penge - men 0kr at indsætte penge...

Link til prislisten: http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-...r_services.pdf

Sidst redigeret af Risa; 21-01-2013 kl. 17:27.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 17:21   #55
Norath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Norath er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Aii hva' nu det' for nowet Risa??

- er det hvis man går ned i selve banken og vil indsætte penge????
Det kommer ikke til at koste dig noget at sætte penge ind på din egen konto og det gør det iø. heller ikke i dag. Det kommer til at koste penge for andre mennesker at sætte penge ind på din konto hvis de går hen til en Danske Bank filial og gør det.
Norath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 17:58   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nååååå okay!! Ikke fordi jeg bruger den service særlig meget, men jeg tænkker på min mor på 87 som ikke har netbank og som går i banken hver måned for at betale regninger og hæve folkepensionen...

Tror i ikke jeg skal få lavet en netbank til min Mor??

Så kan vi jo ordne hendes betalinger her hjemme, og pensionen kan hun jo så hæve i automaten (med min hjælp) hun kan SLET IKKE finde ud af alt det der.......jeg skal i forvejen med hende i banken hver gang hun skal hæve penge og betale regninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 18:53   #57
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Helene hvis du kunne sidde hjemmefra med din mor's koder/nøgler til netbank og betale de ting hun skal, er det da en stor hjælp.

Man er jo nød til at spare alle de steder man kan idag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 19:44   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps - jeg har netop bestilt netbank til hende her for 5 minutter siden.

Det bliver 100 gange lettere, og for hende, også meget billigere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 20:29   #59
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nååh, hvor sødt, Helene! Jeg hjalp også altid min mor. Hun ville slet ikke kunne finde ud af alt det it og hævekort, der er nu...

Beklager i øvrigt, hvis jeg videregav forkerte oplysninger. Jeg sætter ikke så ofte penge i banken, så dét har jeg ikke så godt styr på... Til gengæld blev jeg godt vred over de 40kr på kasseudbetalinger. Ikke kun på vejne af de ældre, men på vejne af alle med et MasterCard Direct. Det er ikke alle butikker, der modtager det kort, så derfor er det nødvendigt at have lidt kontanter på sig. Og hvis man står og skal bruge penge nu, og automaten er lukket, ja, så går man ind i banken og hæver pengene ved kassen. Og dét skal man altså til at betale åger-gebyr for nu... For dårligt!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 22:01   #60
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeps - jeg har netop bestilt netbank til hende her for 5 minutter siden.

Det bliver 100 gange lettere, og for hende, også meget billigere.
Kan du ikke lige bestille en til mig også og lige klare alt bøvlet,jeg kan selv klare hæve automaten

Jeg er ikke meget for alt det net fis

Så man må vel bare betale og se glad ud trods høje gebyre
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal man betale abonnement i banken halse Politik og Samfund 1 19-01-2013 04:18
Danske Bank klar til at give 7 årige bankkort/hævekort.. Indiansummer Politik og Samfund 3 15-12-2012 16:29
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension