K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 19:23   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, love, regler og regeringer kan være nok så gode, men har man en emsig nabo, så starter balladen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:06   #52
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 69
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
jomfruen er ny på vejen
Utrolig at folk har det så godt med at sparke andre

Kender en der lige har været igennem noget lignende ...enlig mor i dette tilfælde...men der var kommunen helt ok ...og fortalte at anmeldelserne også tit var hævn fra ekser ...hvilket var tilfældet her

Så det kan også fungere fint med kommunen
Håber det bedste for dig
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:44   #53
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Jomfruen: Tak skal du have og sender igen :-)

Åh, jeg føler med hende, som du kender. Men det er da rart at vide, at kommunerne også kan dømme retfærdigt :-)

Helene: Ja, de naboer kan godt nok ødelægge meget og køre en helt ned psykisk. I dag tændte jeg fuldstændigt af og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har råbt så højt Madammen i de onde trekløver har gået og spurgt mine gæster om, hvad de kørte i og holdt henne, (Hvad skal hun bruge den information til??) og i dag satte hun sig provokerende op på sin altan og gloede direkte ned og ind i min stue Ja, så tændte jeg altså fuldstændig af og rendte ud og råbte om hun havde fået øje på noget spændende, hvorpå hun begyndte at svine mig til og råbe at jeg skulle gå til lægen Jeg svarede så at jeg havde talt med min læge, og han mente at det var hende, som havde brug for en læge!! Åh, den ækle heks, jeg kan ikke udstå synet af hende. Det er virkelig uudholdeligt at bo her, jeg er bange for at være her.

Nu er jeg også sur på mig selv fordi jeg flippede ud, da det jo lige præcis er det som de ønsker, suk..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 22:19   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Vovse: Jeg er bange for at den gamle mand, ikke vil forstå sarkasmen i det .
Det var nu heller ikke min tanke.

Min tanke var, at manden så kunne gå og spekulere over, om kommunen ikke har taget hans anmeldelse seriøs eller, om du har fyldt kommunen med løgn, så de ikke har kunnet gøre dig noget.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
og i dag satte hun sig provokerende op på sin altan og gloede direkte ned og ind i min stue Ja, så tændte jeg altså fuldstændig af og rendte ud og råbte om hun havde fået øje på noget spændende,
Jeg forstår så udmærket, at du reagerer på deres opførsel.

Men jo mere de ser dig reagere, jo mere vil de sandsynligvis provokere dig.

For mig at se er der 2 muligheder.
1. Du ignorerer deres grimme opførsel totalt, hilser pænt på dem som om
intet var hændt, smiler og går videre.
2. Du giver dem noget at snakke om.

Da jeg var teenager boede der en ældre dame i blokken overfor, hun havde ofte besøg af sin søster, som min mor kom hos som hjemmehjælper.
De to søstre brugte meget tid på, at kigge mod vores vinduer, d.v.s. vores stuevindue, mit værelses-vindue, min brors værelses-vindue.

En dag havde min bror været i bad og kom ind på sit værelse kun iført trusser, han får så øje på de to søstre, som kiggede på ham.
Så vendte min bror sig, så han havde front direkte mod vinduet (og de to søstre) og så trak han ned i sine trusser.

Der gik lang tid før de begloede os igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 23:27   #55
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Vovse: Hahaha, åh tak for godt grin. Sej bror du har

Ja, det var sådan set også min plan at ignorer dem og bare være glad, men jeg mistede simpelthen bare besindelsen i dag. En ting er hvad de gør ved mig, men at de også genere mine gæster. Her igennem de sidste par uger, har jeg bare fået fyldt så meget stress og frustration i mit hoved, at jeg måtte lade noget af gassen komme ud, men jeg indrømmer gerne, at det var hverken smart eller elegant.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 23:33   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synd du ikke bare kan flytte hen et sted og starte forfra og være anonym...

Tror bare du skal gribe det hele an med ''overskud'' og laden som om ALT bare er fedt og fantastisk - bare for at ærgre dem!!
Hvis der er noget sådan nogle mennesker hader, så er det når andre ser ud til at bare have det SÅ fantastisk.
Så op med næsen og frem med det store overskudssmil og se ud som om du holder en indre fest.

DET kan få dem til at stejle!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 07:25   #57
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synd du ikke bare kan flytte hen et sted og starte forfra og være anonym...

Tror bare du skal gribe det hele an med ''overskud'' og laden som om ALT bare er fedt og fantastisk - bare for at ærgre dem!!
Hvis der er noget sådan nogle mennesker hader, så er det når andre ser ud til at bare have det SÅ fantastisk.
Så op med næsen og frem med det store overskudssmil og se ud som om du holder en indre fest.

DET kan få dem til at stejle!!
Lige præcis det jeg mener med mulighed nr. 1.

De menneskers forventning er jo, at du "kommer ned med nakken", så hvis de ser dig gå rundt og stråle som en lille sol, så fatter de ikke en meter af hvad der foregår.

M.h.t. deres indblanding i dine gæsters gøren og laden, så må du informere dine gæster om situationen.
Og så vil jeg da håbe, at nogle af dine gæster vil fortælle en historie fra de varme lande.

F.eks. "sssh, du må endelig ikke fortælle det videre, det er tophemmeligt. Jeg er udsendt fra den Srilankanske ambassade for at undersøge, om Antoinette har noget at gøre med det politiske oprør i vores land. Derfor har jeg parkeret min diplomat-bil udenfor borgmesterens hus, i den anden ende af byen".

Nogen kan sikkert finde på en historie, der er endnu mere spændende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 10:38   #58
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Bare lige en opdate:

Jeg er blevet frifundet for anklagerne!

Det er selvfølgelig godt, men mine nerver og psyke har betalt en uhørt høj pris. Det er virkelig noget af det mest afskyelige, som jeg har prøvet at være igennem. Og mit liv er ikke det samme nu, som det var før. Nu går både jeg og min kæreste rundt og er bange for at ting kan misforståes. Der findes jo fortsat ikke noget konkret, som vi kan forholde os til, angående hvad vi må og ikke må, så vi må jo bare gætte os frem. Men vi tør ikke længere at følges ned i Fakta og er bange for at gå og holde hinanden i hånden, hvis der er nogen i kvarteret der kigger, gardinerne bliver trukket for, hvis han er på besøg osv. Det er meget anstrengende...

Situationen med naboerne er heller ikke god. Kvarterets værste sladderheks har rendt rundt og bildt alle naboer ind at jeg er blindegal, så nu er der ingen som tør hilse på mig længere (selvom de intet har haft med sagen at gøre) og ja, nærmest flygter væk, når jeg kommer gående. Selvom jeg intet forhold har til dem, er det en meget ubehagelig situation.

Selvom jeg nu er blevet frifundet, så står min kærestes navn nu registreret i sytstemet?! Og jeg fik da heller ingen undskyldning, men nærmest en (egen tolkning) trussel om, at sagen jo kunne blive taget op igen, hvis der kom nye oplysninger eller anmeldelser?! Ikke videre betryggende..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 14:46   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt du blev frifundet, men den slags sætter jo efterveer i gang laaaaang tid efter - kan godt forstå du går og har det skidt over det......dit værn er jo blevet brudt og din personlige frihed, efterprøvet. Det er stærke sager!

Overvej om du ikke kan flytte eller bytte din lejlighed, hvis du fortsætter med at have det skidt. Måske har du psykisk brug for nye naboer, nyt miljø, og mulighed for at starte på en frisk igen.....

En god reminder er, at ALDRIG tale privat med nogen som helst i sit nærmiljø - selv klapper jeg i som en østers over for naboer og folk der ikke betyder noget for mig, og som ikke kommer mig ved.
Så der er faktisk ingen der aner NOGET som helst omkring min private situation, hverken om jeg er førtidspensionist, har kæreste, eller børn med 4 forskellige - alt sådan noget må de selv gisne sig til, hvilket de jo ikke kan. Skæg og snot for sig, tak.

Og så har kommunen de oplysninger der er relevante, i tilfælde af, ''nogen'' skulle få en fiks ide, på en baggrund de ikke kender en skid til.

Og ja, sådan en sag som din, frygter man jo ligger og ulmer et sted, og det er ikke særlig rart at gå og tænke på, om andre finder på at sende en anmeldelse igen - specielt hvis de kan se, at den første ikke gav pote......

Forstår dine bekymringer til fulde!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 18:55   #60
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vidste ikke, du har været i retten og er blevet frifundet - men det var da dejligt. Kommunen har jo pligt til ar undersøge anmeldelser, men pyt når man har rent mel i posen, kan det forhåbentlig klares med en uddybende dialog. Håber du kan ranke ryggen og tage tingene ovenfra og ned.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver jeg anmeldt for bedrageri? logikeren Accept fra vores omgivelser 10 10-01-2011 15:51
Sorø Kommune Politi anmeldt telefonmanden Dit og Dat 3 23-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension