K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 17:50   #51
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Soen.../06/060720.htm
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:54   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hej dejlige dig - jeg kan ikke få dit link til at virke, suk....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:57   #53
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Det ser sq meget sort ud mit håb er totalt væk, for at jeg skal kunne overleve i dette samfund.

Synes bare det er groft fra sb side at mine tidligere kommentarer aldrig er blevet indført, og alt af værdi er klippet klistret væk i RP.

Fjerner man et komma der og sletter resten så ser det fint ud med min negative indstilling til FP.

Jeg ved bare min læge flipper fuldstændig ud over afslaget og han kan intet stille op, han har ringet og snakket med speciallægen osv, deltog i pensionmøde og fik forklaret hvordan tingene hang sammen.

Alt dette er blevet negliceret.... hvorfor i alverden har de brugt titusind vis af kroner på lægedokumentation fra hid og did bare for at man ikke vil tage dem med i deres helhedsvurdering.

- og når man så tænker på de fremtidige ressourceforløb der er afsat omkring 40.000 kr i de 5 år vel og mærke til behandling aktivering dokumentation osv. det holder jo ingen steder.

Men hvor mange bliver godkendt til et ressourceforløb, kommunen kan jo bare nægte at det er formålstjenesteligt, så har de sparet igen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:59   #54
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Den virker her søde Helene men prøver da lige engang mere så...

http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Soen.../06/060720.htm
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:00   #55
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hej dejlige dig - jeg kan ikke få dit link til at virke, suk....
http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Soen.../06/060720.htm

så skulle det virke

Helge Gellert tilføjer, at han har svært ved at se, hvordan den nye reform på området skal yderligere reducere antallet af nye førtidspensionister.

Ja det har han nemlig ret i
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:05   #56
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det ser sq meget sort ud mit håb er totalt væk, for at jeg skal kunne overleve i dette samfund.

Synes bare det er groft fra sb side at mine tidligere kommentarer aldrig er blevet indført, og alt af værdi er klippet klistret væk i RP.

Fjerner man et komma der og sletter resten så ser det fint ud med min negative indstilling til FP.

Jeg ved bare min læge flipper fuldstændig ud over afslaget og han kan intet stille op, han har ringet og snakket med speciallægen osv, deltog i pensionmøde og fik forklaret hvordan tingene hang sammen.

Alt dette er blevet negliceret.... hvorfor i alverden har de brugt titusind vis af kroner på lægedokumentation fra hid og did bare for at man ikke vil tage dem med i deres helhedsvurdering.

- og når man så tænker på de fremtidige ressourceforløb der er afsat omkring 40.000 kr i de 5 år vel og mærke til behandling aktivering dokumentation osv. det holder jo ingen steder.

Men hvor mange bliver godkendt til et ressourceforløb, kommunen kan jo bare nægte at det er formålstjenesteligt, så har de sparet igen.
du skal anke din sag og husk for gudskyld og lave artindsigt
så du ved hvad kommunen har sendt til beskæftigelsesankenævnet

der er nok ikke andet lige nu og stille op

Ja du har nemlig helt ret ressourceforløb
hvis jeg skal på et sådant, så skal jeg have indtægt svarende til kontanthjælp
så os uden indtægt, der kan kommunen bare sige man ikke er syg nok til et ressourceforløb
men nu må vi se
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:11   #57
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jow den skal vel ankes, men hvis kommunen har en underhåndsaftale med BAN så er man jo lige vidt.

Man orker jo bare ikke mere efter det lange årige seje træk, det giver aldrig ro og jeg kan slet ikke se nogen løsning, kan ikke se hvad kommunen har forestillet sig jeg skulle lave, fordi hun har ikke kunnet angive nogle jobfunktioner jeg kunne varetage med min tilstand.

Jeg er bare meget langt nede det er jo klart, men alligevel rart at få luftet sine frustrationer.

Tak fordi i orker/gider at svare mig
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:14   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Soen.../06/060720.htm

så skulle det virke

Helge Gellert tilføjer, at han har svært ved at se, hvordan den nye reform på området skal yderligere reducere antallet af nye førtidspensionister.

Ja det har han nemlig ret i
Præcis, den tanke har også strejfet mig - men mon ikke bare regeringen tænker taktisk?? Hvis et ressourceforløb kan strække sig fra 1-5 år, så forsinker de jo processen (og tilkendelserne), hvilket vil signalerer, at tilkendelserne styrtdykker, og at de som lovet, har fået flere i gang med ''noget''.......

Som jeg ser det, så slår regeringen flere fluer med ét smæk! Og det hele passer som hånd i handske med at ''forbedringerne'' sker inden 2016, hvor der er valg igen......(med mindre de ryger på røven inden).

Men selvom regeringen skulle vælte, så kan man jo alligevel se effekterne inden næste valg, og så kan de jo håbe at de står bedre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:25   #59
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Som Mtr tidligere har skrevet skal man jo idag og fremover stå med sin dødsattest i hånden du har 4 mrd. tilbage du kan komme i betragtning hvis ikke du dør inden tiden.

Nu kan M.F kurrere samtlige med psykiske lidelser, hun er ligesom klog som min sb, der kunne opfinde behandlingsmuligheder som ikke findes.

Jo jo en smule humor er der jo i behold, men gud hvor er det tragi komisk.

Jeg skal være glad ifølge kommunen er jeg ung og ganske begavet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:44   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja sagsbehandlere kan være ekstremt vittige - havde en der ikke kunne forstå, hvorfor jeg ikke blev politiker, og en anden kunne ikke forstå, hvorfor jeg ikke blev journalist

Og de lød fuldstændig som om, at jeg da bare kunne træde ud af kontoret og gå i gang med det samme

Jasch, hvis den skal ankes vil jeg gerne hjælpe dig - hvis jeg på nogen måder kan, selvfølgelig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring. Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 12 09-12-2008 23:38
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension