K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2012, 11:29   #51
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Jeg ved godt det var venligt ment Stribe, sådan læste jeg det også Ja en uge så er jeg igang, glæder mig lidt, men mest til at komme nærmere målet, forhåbentlig flex
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 20:53   #52
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Culotten,

Du får sikkert ikke forlænget din sygedagpenge da du umiddelbart ikke syntes stationær og du viger jo også fra at bruge nogle af forlængelses punkterne, det er jo så dit eget valg;-)

Dog skal du ikke umiddelbart forvente, at det tager 3 mdr. at give dig det forventede afslag på en §17, der kan gå under 14 dage..

Jeg ved ikke, men jeg ville stadig kæmpe for en forlængelse hvis jeg var dig og dette iht. §27 stk. 1 nr. 4, da din erhvervsevne peger mod pension eller fleks.

Held og lykke med smerte klinikken.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 23:10   #53
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Så har jeg søgt fp og sb har svaret tilbage at mailen er modtaget og at hun forlænger mine sygedagpenge indtil der kommer svar, og det bliver først i sep og derefter får jeg 14 dage hvor sb vurdere om der nu er grundlag for forlængelse via § 27... Puha håber smerteklinikken kan finde ud af hvor lang tid mit forløb hos dem skal vare, på de par måneder....
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2012, 01:16   #54
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Og så kom brevet om at de har forlænget mine sygedagpenge, dejligt fik total kuller over at de ville ophøre her den 30-6....
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2012, 09:04   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nå så du har fået forlænget iht. nr. 7 hvor du har søgt ftp. iht. §17?!

Glæder mig til at høre om forløbet på smerte klinikken. Hvor længe skal du være der dagligt eller?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 22:15   #56
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Ja det er forlængelse i henhold til nr. 7

Det var et underligt møde på smerteklinikken idag, de afviste mig, sagde at de ikke mente de kunne hjælpe mig på nuværende tidspunkt??? jeg spurgte og spurgte om hvad han mente men fik ikke andet svar end at det ikke var relevant lige nu da jeg stod i en situation hvor de ikke mente de kunne hjælpe mig, da de ikke kunne sige at jeg ikke må gøre rent og hente børn og handle ind osv da det jo er en del af min hverdag??? er det ikke det for alle syge som ikke syge tænker jeg så??

Min sagsbehandler kommer først fra ferie i næste uge, gad vide hvad hun siger til det, er lidt nervøs for hvad der nu sker
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 07:31   #57
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Smerteklinikker er for folk med kroniske smerter med meget lav funktionsevne, dvs. netop til at klare hverdagen.

Det er ikke ens sagsbehandler der skal pege på smerte klinik som en behandlingsmulighed, det er lægerne og fremgår det af dine lægelige papirer, så må man jo tage den med smerteklinikken.

Jeg har ikke selv været på en sk men har overvejet det når jeg fik overskud til det og min sag var slut.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 07:45   #58
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
en smerteklinik er en god ting for mange..jeg gik på en tværfagliig og var glad for det..det fjernede ikke mine smerter,men det hjalp lidt og jeg fik det bedre på andre områder samtidig...
som enteller skriver er det da ikke kommunen der burde bestemme det.men ens læge-sygehus..
jeg blev henvist af egen læge..ventede ca 3 mdr og gik på smerteklinikken ca 1 år
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 08:03   #59
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg vil også mene, at man ikke kan komme på smerte klinik uden en henvisning fra ens læge eller lign. lægefaglig.

Det kan godt være, at ikke lægefaglige personer mener at man skal på smerteklinik, men man kan ikke bare komme ind fra gaden med dette som baggrund, så var der nok endnu mere ventetid på smerte klinikkerne desværre.

Af og til fornemmer man desværre også at ikke lægefaglige foreslår smerteklinikker, når de føler man er lidt uden for rækkevidde, men de har jo ofte ingen faglig kompetence på sygdomsområdet.

Jeg syntes at det er rigtigt ærgerligt for dig Culotten, hvis det blot er fra job centerets side at du har smerte klinikken som bud på behandling af dig. De har givet dig lidt ekstra tid på sdp. via nr. 7 og nu er du som sådan ude af deres hænder.

Har du talt med dine læger om, at få en henvisning fra dem, til smerte klinikken? Sagde de ikke også dette til dig, da du var derhenne ,at du skulle have haft en henvisning med?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 09:24   #60
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Jeg er blevet henvist af egen læge men det er jobcenter som har bedt min læge om at henvise... Jobcenter ville se om et forløb på smerteklinik kunne give mig mere overskud og siger sb dermed større arbejdsevne, men det er jo ikke let når smerteklinikken ikke mener at de kan hjælpe mig lige nu
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Forlængelse af SDP, 2. afslag. Soleil Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-09-2012 16:44
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Ressourceprofil og afslag på forlængelse Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 24-03-2011 00:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension