K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2012, 17:52   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
ØØh, hvad mener du med at det er vores arbejdsevne der skal vurderes og ikke lægens??

Jeg ved godt det ikke er lægens arbejdsevne der skal vurderes. Men din.

Reglerne i DK siger klart og tydeligt, at en arbejdsprøvning ikke må være kontraindiceret, og må ikke forværre borgerens tilstand, samt at der skal være en mening med arbejdsprøvningen - hvis selv din sagsbehandler mener du er for svag til en arbejdsprøvning, så er det de læger der behandler dig, der bør frede dig.........det lyder jo åbenbart formålsløst, sådan som du beskriver det, og en arbejdsprøvning må heller ikke være formålsløs. Ens sag må heller ikke overbelyses (som at få borgeren sendt ud i den ene arbejdsprøvning efter den anden!), så kommunen dermed kan ''shoppe'' efter funktions og arbejdsevne efter forgodt befindende.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 18:04   #52
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ninja så enkelt er tingene ikke i enhver kommune.

Klart skal man "misbruges" for at finde en arbejdsevne, og dette kan ske op til flere gange hvis kommunen ikke mener du har deltaget nok " har haft timer nok" i følge deres hoved.

Jeg har lægepapir der skriver jeg ikke kan varetage et arbejde selv med skånehensyn, det læser kommunen slet ikke.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 18:25   #53
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej
Har fuldt Mulle11 problemer (starten af tråden), jeg selv igang med min første arbejdsprøvning siden midten af 2005 fik flex bevilling 06, har ellers passet mig selv, kommunen har ikk chikaneret mig på nogen måder, så gik jeg lige pludselig fra forsørger til ej forsørger (mistede en masse penge) fik kravlet mig op til kommunen og de var med på jeg skulle arbejdsprøves hvis de skulle søge § 18.. Der har jeg nu været i 1 1/2 måned, laver absolut intet, det er et fedt sted, er der hele 3 timer om ugen, har uhyggelig mange smerter, var til møde med sagsbehandleren, som godt ved jeg har smerter, hun kan jo se det jeg udfylder hver dag, det eneste hun kommenterede var, om jeg ikke kunne sætte time antallet op selvom jeg intet laver andet end de 3 timer hvor jeg er på arbejdet om ugen, resten af tiden bruger jeg på at æde smerte stillende og det ikke bolsjer, og både smerteklinik, læge og kirurger har skrevet der intet er at gøre.. Så jeg fortsætter i helvedet med at blive arbejds vurderet, har ca. 14 arbejdsdage tilbage = 1 1/2 måned
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 20:36   #54
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Bananen.

Det glæder mig, at du har fulgt min tråd fra ende til anden.
Jeg kan forstå du også er igang med en arbejdsprøvning, hvor du laver absolut intet - hvordan kan de vurdere din arbejdsevne ud fra det?

Du nævner bla. at du også får stærke smertestillende medicin - er du bevidst med, hvad den nye kørekortlov siger om det? (Jeg går ud fra det er et morfinpræparat du får)
DET ER FORBUDT AT KØRE BIL, NÅR DU FÅR HURTIGVIRKENDE MORFINPRÆPARATER
Jeg har nævnt over for min sb, at det hedder taxa på kommunens regning, næste jeg skal sendes ud i arbejdsprøvning.

Apropos kørselsgodtgørelse: taksten er 1,16kr. pr. km minus de første 24 km.

Min sagsbehandler kom med ikke mindre end, at jeg kunne måske blive arbejdsprøvet som hospitalsklovn, eller som kontaktperson inden for Blå Kors - de har det sørme nemt de kære skrankepaver Bevar mig vel

Jeg er næsten klar over, at min første arbejdsprøvning går op i hat og briller - dvs. det KUN har været tidsspild, idet den ikke måler sig med en reel arbejdsprøvning - endnu et tegn på, at den "kære" sb IKKE er værdig til sit job.

Hvorfor skal vores kostbare sygeperiode misbruges på den måde?
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 22:21   #55
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har lægepapir der skriver jeg ikke kan varetage et arbejde selv med skånehensyn, det læser kommunen slet ikke.
Hvis lægerne skriver, at afprøvning er kontraindiceret, altså vil medføre varig forværring, så må borgeren ikke arbejdsprøves.

Men dette skriver lægerne kun hvis det virkelig er sådan det forholder sig.

jasch, ud fra det du skriver her, så har din læge ikke kontraindiceret arbejdsprøvning, han har heller ikke skrevet, at afprøvning er formålsløs.

Om du kan varetage et arbejde med eller uden skånehensyn er jo netop det, der skal klarlægges med en arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 22:48   #56
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja Vovse det er ikke altid nemt.

- især ikke når kommunen vælger at læse tingene som de gør.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 07:39   #57
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja Vovse det er ikke altid nemt.

- især ikke når kommunen vælger at læse tingene som de gør.
Nogle gange er problemet, at lægerne ikke er klare nok i mælet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 09:14   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig vovse, jeg har til dato ALDRIG set en ordenlig og velformuleret speciallægeerklæring blive ignoreret. Men jeg har været vidne til utallige speciallægeerklæringer hvor indholdet er uklart, tvetydigt, og dermed lægger op til, at borgeren står i en ualmindelig dårlig situation, hvor lægekonsulenterne kan få oversat papirerene som værende uden interesse for arbejds - og funktionsevnen............og så har vi balladen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 12:28   #59
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Hej Bananen.

Det glæder mig, at du har fulgt min tråd fra ende til anden.
Jeg kan forstå du også er igang med en arbejdsprøvning, hvor du laver absolut intet - hvordan kan de vurdere din arbejdsevne ud fra det?

Du nævner bla. at du også får stærke smertestillende medicin - er du bevidst med, hvad den nye kørekortlov siger om det? (Jeg går ud fra det er et morfinpræparat du får)
DET ER FORBUDT AT KØRE BIL, NÅR DU FÅR HURTIGVIRKENDE MORFINPRÆPARATER
Jeg har nævnt over for min sb, at det hedder taxa på kommunens regning, næste jeg skal sendes ud i arbejdsprøvning.

Apropos kørselsgodtgørelse: taksten er 1,16kr. pr. km minus de første 24 km.

Min sagsbehandler kom med ikke mindre end, at jeg kunne måske blive arbejdsprøvet som hospitalsklovn, eller som kontaktperson inden for Blå Kors - de har det sørme nemt de kære skrankepaver Bevar mig vel

Jeg er næsten klar over, at min første arbejdsprøvning går op i hat og briller - dvs. det KUN har været tidsspild, idet den ikke måler sig med en reel arbejdsprøvning - endnu et tegn på, at den "kære" sb IKKE er værdig til sit job.

Hvorfor skal vores kostbare sygeperiode misbruges på den måde?
Desværre ikk det første eksempel på vanvittig arbejds-prøvning.
Folk i arbejds-prøvning hos jobfirmaet HKI behandles som små børn i børnehaven når de skal klippe og klistre for at lave collage.
Total gak-gak og spild af tid.
Det diskuterede vi på K10 i den her tråd indlæg #38 og#39.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=19515&page=4


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 09:32   #60
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville insistere på en afklaring af arbejdsevnen, i et REVA-center.

Der kan man netop lave speciliserede forløb for denne afklaring. Og den omfatter altså den nødvendige brede afklaring.

mener at det er sludder at din sagsbehandler udtaler at denne skulle være for hård?
Måske sagsbehandler bare vil forhindre den nødvendige afklaring, inden sygedagpengestop.

Prøv selv at ringe til reva-centeret, og skrive derefter til sagsbehandler for SKRIFTLIG svar!
Har du fagforening? Og de bør gå med dig til møder, samt hjælpe med rette afprøvning!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension