K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 15:02   #51
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Det møde du er indkaldt til nu, da du HAR søgt §17 på foreliggende - er et lovpligtigt vejledningsmøde. Kommunen har pligt til at oplyse mulige konsekvenser, en §17 på foreliggende kan have for dig.

Jeg kan ikke se mulige konsekvenser for dig, får du afslag så fortsætter du bare med at modtage ledighedsydelse. Men for andre sygemeldte kan en §17 på foreliggende have konsekvenser for b.la stop af sygedagpenge, hvis der er søgt meget tidligt i et sygdomsforløb.

God idè at have din mand med som støtte.

Personligt tror jeg du får afslag på pension, du vil have en lidt svær sag hvis kommunen mener du fortsat er til rådighed for et fleksjob og i øvrigt kan pege på jobmuligheder du rimeligvis ville være i stand til at varetage - men det er så bare min personlige mening. Din sag kan jo også gå glat igennem, det gør §17 på foreliggende sommetider.

Men har du tænkt på, at når du er på ledighedsydelse, så betyder din mands eventuelle indtægt intet. Får man som gift eller samlevende pension, så bliver pensionen udregnet på baggrund af ægtefælle/samlevendes indtægt og det kan betyde at man får meget mindre i pension, i forhold til en ledighedsydelse.

Men jeg forstår godt, når man kommer dertil - at nu vil man have fred. Det ville være dejligt hvis loven indeholdt præcise timeantal, for hvornår det er fleksjob eller hvornår det er pension.

Jeg krydser fingre for dig, selv om jeg mener du havde stået dig bedst, ved at kommunen søgte §18 for dig.
Hej Zenta Jeg er opmærksom på at min pension vil blive mindre (men min mand tjener ca. 270000), så tror ikke det bliver meget. Grunden til jeg har søgt på foreliggende grundlag, er at de i juli 2011 skrev, at mine lægepapirer og arbejdsprøvning viser en arbejdsevne på min. 10. Havde kun 8 timer i arbejdsprøvningen

Derudover sendte de mig i et 13 ugers forløb hos ekstern samarbejdspartner, der skulle finde praktikplads for at finde ud af, hvor mange timer jeg kunne klare. Med alle de skånehensyn, som de fik oplyst, opnåede jeg ikke engang 8 timer. Derudover måtte jeg på den psykiatriske skadestue med selvmordstanker og svær depression igen. Det er første gang, jeg har været på den psykiatriske skadestue, men har været tilknyttet psykiatrien i flere omgange siden 2005.

Så ja jeg er nået dertil, at jeg ikke magter mere, men kan de finde en arbejdsplads der vil tage mig med alle mine skånehensyn på det psykiske plan, skal de da være velkomne. Så kan jeg jo altid søge igen, når jeg endnu engang går ned med flaget, hvilket jeg gør, hver gang jeg føler mig presset eller på en arbejdsplads. Jeg har også skrevet til vores jobcenterchef, at man har vel også lov at have et liv ved siden af og det magter jeg ikke, når jeg er i arbejde, for alle mine ressourcer går på job så

kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 18:53   #52
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser

Det ville være dejligt hvis loven indeholdt præcise timeantal, for hvornår det er fleksjob eller hvornår det er pension.
Enig, det ville spare samfundet og den enkelte borger for enorme ressourcer!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 18:56   #53
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Hej Zenta Jeg er opmærksom på at min pension vil blive mindre (men min mand tjener ca. 270000), så tror ikke det bliver meget. Grunden til jeg har søgt på foreliggende grundlag, er at de i juli 2011 skrev, at mine lægepapirer og arbejdsprøvning viser en arbejdsevne på min. 10. Havde kun 8 timer i arbejdsprøvningen

Derudover sendte de mig i et 13 ugers forløb hos ekstern samarbejdspartner, der skulle finde praktikplads for at finde ud af, hvor mange timer jeg kunne klare. Med alle de skånehensyn, som de fik oplyst, opnåede jeg ikke engang 8 timer. Derudover måtte jeg på den psykiatriske skadestue med selvmordstanker og svær depression igen. Det er første gang, jeg har været på den psykiatriske skadestue, men har været tilknyttet psykiatrien i flere omgange siden 2005.

Så ja jeg er nået dertil, at jeg ikke magter mere, men kan de finde en arbejdsplads der vil tage mig med alle mine skånehensyn på det psykiske plan, skal de da være velkomne. Så kan jeg jo altid søge igen, når jeg endnu engang går ned med flaget, hvilket jeg gør, hver gang jeg føler mig presset eller på en arbejdsplads. Jeg har også skrevet til vores jobcenterchef, at man har vel også lov at have et liv ved siden af og det magter jeg ikke, når jeg er i arbejde, for alle mine ressourcer går på job så

...fuld forståelse til dig, Kisser!

Nogen gange er nok nok og man må kridte skoene og stå fast :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 19:38   #54
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Enig, det ville spare samfundet og den enkelte borger for enorme ressourcer!
et fast time tal, behøver absolut ikke at være nogen fordel
hvis under 8 timer giver pension, så vil kommunen da gøre alt for du ikke kommer under. samt de vil sige man ikke kan bruge arbejdsprøvngen til noget og så videre. hvis man kommer under.
det tror jeg ikke vil være nogen stor fordel

hvis der sad et uafhængigt nævn, som skulle træffe afgørelse om pension
så vil det nok spare lidt ressourcer.

en kommune er jo i bund og grund totalt inhabil i disse sager
fordi det er dem som skal betale en FP på livstid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:09   #55
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
et fast time tal, behøver absolut ikke at være nogen fordel
hvis under 8 timer giver pension, så vil kommunen da gøre alt for du ikke kommer under. samt de vil sige man ikke kan bruge arbejdsprøvngen til noget og så videre. hvis man kommer under.
det tror jeg ikke vil være nogen stor fordel

hvis der sad et uafhængigt nævn, som skulle træffe afgørelse om pension
så vil det nok spare lidt ressourcer.

en kommune er jo i bund og grund totalt inhabil i disse sager
fordi det er dem som skal betale en FP på livstid
Okay, MTVRV1, nu er du altså endnu mere sortseer end jeg :-)

Desværre har du så en pointe i de forhold, du fremhæver
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 12:40   #56
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
et fast time tal, behøver absolut ikke at være nogen fordel
hvis under 8 timer giver pension, så vil kommunen da gøre alt for du ikke kommer under. samt de vil sige man ikke kan bruge arbejdsprøvngen til noget og så videre. hvis man kommer under.
det tror jeg ikke vil være nogen stor fordel

hvis der sad et uafhængigt nævn, som skulle træffe afgørelse om pension
så vil det nok spare lidt ressourcer.

en kommune er jo i bund og grund totalt inhabil i disse sager
fordi det er dem som skal betale en FP på livstid
Om det er en fordel eller ej, med fast timeantal - er det umuligt at vide på forhånd. Men det virker heller ikke særlig rimeligt, at timetal er et skøn.

I forvejen bruges der, i STORT omfang - SKUFFECIRKULÆRE. Nogle kommuner har "tommelfingeregler" f.x hvis du ikke magter mindst 12 1/2 time i fleksjob så hedder det pension. Da jeg selv blev fleksvisiteret så SKULLE jeg magte 20 timer, for i det hele taget at blive visiteret. Den klarede jeg ved hjælp af smertestillende, og en tidligere arbejdsplads hvor jeg vidste jeg blev båret igennem, så jeg uden videre bøvl kunne bevise de 20 timer. Jeg vidste godt, at når fleksjobbet blev en realitet, så kom det endelige timeantal an på den praktik der lå forud - jeg endte på 16 timer fordelt på 4 arbejdsdage, det var det samme som i min første afprøvning, men det var altså 4 timer for lidt i forhold til kommunens ulovlige skuffecirkulære. Og skuffecirkulærer bruges der, jeg læser til min rædsel, at nu om dage hvis 20 timer magtes så er man ikke i nærheden af fleksjob, og der står ellers intet sted i fleks eller pensionsloven noget om timer. Ricky skrev at man også bruger, i kommunerne, at kan man tjene mindst kontanthjælpssatsen så får man også svært ved at blive fleksvisiteret, da man åbenbart er selvforsørgende tjener man (eller kan tjene) mindste kontanthjælpsats. I loven står der intet om dèt, bruges dèn tommelfingerregel - så er det klart et ulovligt skuffecirkulære.

Så grænserne rykkes hele tiden, og den oprindelige gode mening med f.x en fleksvisitiation er forsvundet i interne kommuneregler. Det er vanvittigt at man mener du, som ikke kan klare at bo for dig selv, måske kan klare et fleksjob og det er lige så idiotisk at trådstarter skal vedblive med at blive kostet rundt i et muligt fleksjob på baggrund af 5-8 timer i en afprøvning. Alt fornuft siger jo at under 12 1/2 time, så koster det arbejdsgiver dyrt, at ansætte en fleksjobber.

Så måske vil det være godt, at få faste timer ind i lovgivningen - så den oprindelige mening med fleks og pensionsloven fastholdes - som det er nu, er det overladt til tilfældige ansatte i f.x et jobcenter - og en stor gruppe mennesker, ender i stedet for som systeminvalider. Så et uafhængigt nævn, ja, måske - men så skal det være et nævn hvor førtidspensionister kan have et skånejob

DE har erfaringen og ved hvad det handler om
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 14:12   #57
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Enig, det ville spare samfundet og den enkelte borger for enorme ressourcer!
fuldstændig enig
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 14:15   #58
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
et fast time tal, behøver absolut ikke at være nogen fordel
hvis under 8 timer giver pension, så vil kommunen da gøre alt for du ikke kommer under. samt de vil sige man ikke kan bruge arbejdsprøvngen til noget og så videre. hvis man kommer under.
det tror jeg ikke vil være nogen stor fordel

hvis der sad et uafhængigt nævn, som skulle træffe afgørelse om pension
så vil det nok spare lidt ressourcer.

en kommune er jo i bund og grund totalt inhabil i disse sager
fordi det er dem som skal betale en FP på livstid
Jeg mener nu nok at man ville begrænse en del problemer med er fast timetal.

Men giver dig ret i at kommuner er inhabile og derfor burde der være et uvildigt nævn til at tage beslutning om fleksjob og førtidspension
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 14:16   #59
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Om det er en fordel eller ej, med fast timeantal - er det umuligt at vide på forhånd. Men det virker heller ikke særlig rimeligt, at timetal er et skøn.

I forvejen bruges der, i STORT omfang - SKUFFECIRKULÆRE. Nogle kommuner har "tommelfingeregler" f.x hvis du ikke magter mindst 12 1/2 time i fleksjob så hedder det pension. Da jeg selv blev fleksvisiteret så SKULLE jeg magte 20 timer, for i det hele taget at blive visiteret. Den klarede jeg ved hjælp af smertestillende, og en tidligere arbejdsplads hvor jeg vidste jeg blev båret igennem, så jeg uden videre bøvl kunne bevise de 20 timer. Jeg vidste godt, at når fleksjobbet blev en realitet, så kom det endelige timeantal an på den praktik der lå forud - jeg endte på 16 timer fordelt på 4 arbejdsdage, det var det samme som i min første afprøvning, men det var altså 4 timer for lidt i forhold til kommunens ulovlige skuffecirkulære. Og skuffecirkulærer bruges der, jeg læser til min rædsel, at nu om dage hvis 20 timer magtes så er man ikke i nærheden af fleksjob, og der står ellers intet sted i fleks eller pensionsloven noget om timer. Ricky skrev at man også bruger, i kommunerne, at kan man tjene mindst kontanthjælpssatsen så får man også svært ved at blive fleksvisiteret, da man åbenbart er selvforsørgende tjener man (eller kan tjene) mindste kontanthjælpsats. I loven står der intet om dèt, bruges dèn tommelfingerregel - så er det klart et ulovligt skuffecirkulære.

Så grænserne rykkes hele tiden, og den oprindelige gode mening med f.x en fleksvisitiation er forsvundet i interne kommuneregler. Det er vanvittigt at man mener du, som ikke kan klare at bo for dig selv, måske kan klare et fleksjob og det er lige så idiotisk at trådstarter skal vedblive med at blive kostet rundt i et muligt fleksjob på baggrund af 5-8 timer i en afprøvning. Alt fornuft siger jo at under 12 1/2 time, så koster det arbejdsgiver dyrt, at ansætte en fleksjobber.

Så måske vil det være godt, at få faste timer ind i lovgivningen - så den oprindelige mening med fleks og pensionsloven fastholdes - som det er nu, er det overladt til tilfældige ansatte i f.x et jobcenter - og en stor gruppe mennesker, ender i stedet for som systeminvalider. Så et uafhængigt nævn, ja, måske - men så skal det være et nævn hvor førtidspensionister kan have et skånejob

DE har erfaringen og ved hvad det handler om
Jeg tænker også meget på, at kommunen raskmelder mig til min. 10 timer og hvor vil de finde en arbejdsgiver til det
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 14:50   #60
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Jeg tænker også meget på, at kommunen raskmelder mig til min. 10 timer og hvor vil de finde en arbejdsgiver til det
Ja, men det bliver så kommunens problem. Du kan jo ikke yde mere end du kan. Bliver du sendt ud, så må du jo bare gøre det så godt som du kan og er det helt umuligt, så tæt kontakt med din læge.

Da jeg måtte opgive fleksjob p.g.a forværring, så gik jeg lægevejen og blev fritaget for den mindste arbejdsprøvning og aktivering - nok var nok skønnede lægen, og derfor blev pension eneste udvej.

Godt for min sjælefred, men skidt for min økonomi.

Så jeg håber det går med den §17 - man ved jo udmærket med sig selv, hvor det hele bærer hen.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
Miste retten til ledighedsydelse frup Spørgsmål ang fleksjob 20 27-06-2012 18:13
miste ledighedsydelse Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-07-2010 11:23
Ej miste ledighedsydelse ved flytning zuza Nyt om loven 0 20-08-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension