K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2010, 14:45   #1
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej SRS

Med hensyn til din problemformulering vil det måske være en fordel, hvis du ændre den til noget mindre påståeligt/forudsigeligt og noget mere undersøgende/undrene fx:

>>Borgeren har krav på en helhedsorienteret sagsbehandling, hvordan udmøntes dette i praksis?<<

Og hvis du vil gøre den mere bred:

>>Lovgivningen kræver en helhedsorienteret sagsbehandling, kan dette udmøntes i praksis?<<

Med hensyn til den sidste, er der jo i forvaltningen en klar forventning om en helhedsorienteret sagsbehandling, men det er nok mere fordi borgerens mulighed for at snyde systemet formindskes

Husk, det er bare eksempler, du skal selvfølgelig lave dine egen problemformulering... -men håber du kan se forskellen...

Med hensyn til dine spørgsmål, kunne <<socialrådgiver>> med fordel udskiftes med >>sagsbehandler<<, da det vist - desværre - er blevet normen med ikke uddannede socialrådgiverer som sagsbehandlere

God vind med projektet og husk; -der er også fordele med at skrive alene


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 01-09-2010 kl. 14:47.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 15:08   #2
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
den er god

til Multe.

den første er rigtig god - jeg vil vædde på at 90% af profilerne laves uden rådgiveren har læst det samlede journal matriale - og eftersom mange har flere rådgivere fx. børnesag - handicaptillæg - økonomisk rådgiver - osv. er det helhedsorienterede allerede røget sig en tur der.

Før i tiden var det komtyme inden anamnese at trække de økonomiske oplysninger via systemet - samt indhente og inddrage samtlig journal matriale ved relevans.

Derfor skete koordineringen som jeg har ekstremt svært ved at få øje på d.d.

eks: min venindes datter har ADHD + hjertefejl - er alene med et barn og har det meget svært psykisk - fysisk og socialt .

Via VISO indkalder vi til møde og der møder --- 8 stks proff som er omkring den lille familie op - INGEN har hovedansvaret for sagen - dermed sker der INGEN koordinering og dermed er der INGEN helhedsorienteret indsats.

På Viso hjemmeside ligger en folder til rådgivere netop omkring ADHD gruppen og de særlige krav denne stiller til sagsbehandlingen - behandlingen. Lavet i erkendelse af den gruppe er særlig berørt af det rod der er p.t i forvaltningen.

En gruppe som ville være nem for den studerende at bruge som eksemplificering idet den er kendt i Viso - Duhk ( er det sådan ? ) samt der er mange som kan bidrage med matriale fx. ADHD foreningen som har sin egne rådgivere men som er ved at drukne - Baglandet som får flere og flere der har været anbragt samt Pindstrup som møder dem ved diagnostrisk udredning når de stadig er børn.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 23:28   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ser stadig at de største problemer er i forhold til selve afgørelse af pension eller fleksjob.

Selve sagsbehandlingen kan godtages, ressourceprofil er ok, men der gives stadig afslag, trods sagsbehandler indstilling, endda uden begrundelser.
Og en sagsbehandler kan jo ikke opfinde en arbejdsevne der ikke er der.

Problemet er her, som for mange. Sagsbehandler indstiller til pension eller fleks, fordi alt peger på dette.
Ledelse giver afslag pga kommunekassen. Sagsbehandler skal nu opfinde, en arbejdsevne, der jo ikke er til stede.
Borgeren ender derfor "skuffet" uden begrundelse, og uden en plan for videre fremtid.

Ville ønske at du ville læse mine indstillinger fra ressourceprofil. (se under " magtmisbrug").
Det betyder at resourceprofilen intet er værd, hvis kommunes kasse vægter større.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 01-09-2010 kl. 23:30.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 09:03   #4
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 14
SRS er ny på vejen
MIn problemstilling er i dag blevet godkendt, så det er bare dejligt Det bliver dermed Arbejdsevnemetoden der bliver det område jeg skal beskæftige mig med. I er altid velkommen til at komme med input til mig. Jeg arbejder også med flere spørgsmål til undersøgelsen, så der bliver nok at se til den kommende tid. I må alle have en rigtig god dag

Sidst redigeret af SRS; 17-09-2010 kl. 09:05.
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 10:26   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du må have en god arbejdslyst og råb op hvis der er noget nogen kan hjælpe med herinde
  Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 12:38   #6
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 14
SRS er ny på vejen
Spørgsmålene ligger klar, men venter svar fra Web så de kan komme op som et link på siden.
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 10:01   #7
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 14
SRS er ny på vejen
Er der en der kunne tænke sig at teste spørgsmålene? Jeg har ikke hørt noget fra Web endnu vil gerne have spørgeskemaet op som en "sticky" så den bliver i toppen, det kan jeg ikke selv gøre.

Sidst redigeret af SRS; 05-10-2010 kl. 10:05.
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 09:26   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, vil gætte på at web er syg pt, når ikke web svarer -men hva med at prøve at anmelde("knappen" ude i feltet under dit navn med udråbstegnet) og skrive deri hvad du ønske gjort?

Admins er tilgengæld hele tiden på og mon ikke de nok skal kunne hjælpe dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 09:30   #9
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 14
SRS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
hm, vil gætte på at web er syg pt, når ikke web svarer -men hva med at prøve at anmelde("knappen" ude i feltet under dit navn med udråbstegnet) og skrive deri hvad du ønske gjort?

Admins er tilgengæld hele tiden på og mon ikke de nok skal kunne hjælpe dig
Det vil jeg prøve, er selv i tvivl om det er Web eller Admin som kan hjælpe, men nu prøver jeg da bare
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 09:33   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
prøv lykken
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Interview til projekt katrinedebell Alt det andet 1 05-04-2013 10:27
Marselisborg projekt jasch Alt det andet 0 20-01-2012 22:59
projekt 110? frisøren Dit og Dat 2 06-10-2010 16:42
projekt springbræt lilleper Alt det andet 11 20-04-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension