K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2010, 12:15   #51
grå i toppen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
grå i toppen er ny på vejen
§17

så fik jeg svar fra kommunen ang førtidspension efter at have søgt en §17
og fik førtidspension pr d 0108-10. stor ros til frederikshavn kommune både ang tid men også måden man har taget min sag..
min sag har taget 1 år
jeg kunne komme tilbage til sygedag penge
jeg fik pension på §17
grå i toppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 13:10   #52
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 12.011
Styrke: 34
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tillykke med pensionen Grå i Toppen.

Herligt at høre at du har været tilfreds med kommunens sagsbehandling som nok skyldes din egen indsats.

Bemærker mig at du nævner at omgivelserne stiller spørgsmål ved hvorfor du ikke var en §18 istedet for §17........som du oprindeligt skulle have været da du nu har fået en afgørelse i første forsøg på en §17.

Nyd livet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 14:30   #53
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 16
ace dk er rigtig godt på vej
det er en fornøjelse og overvære når det går godt, når kommunen, arbejder seriøst på opgaven.......

et stort tillykke, med det nye liv ønskes fra.

eders ace dk......
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:09   #54
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Tillykke med det nye liv
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:21   #55
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Kære Grå i toppen

Jeg tror oplevelsen med kommunen har flere aspekter.

1) Hvilken kommune man tilhører
2) Hvilken sygdom det drejer sig om
3) Hvor mange sagsbehandlere, som kommer ind over ens sag
4) Sagsbehandlerens indstilling til ens sygdom (nogle tror man lyver, selvom lægepapirerne bakker en op)

Jeg søgte ikke selv, mens jeg var på sygedagpenge. Hørte heletiden efter fagforeningen. Føler ikke fagforeningen "gider" at hjælpe mig mere. For 2 år siden sagde socialrådgiveren fra arbejdsmedicinsk, at jeg ville få min pension. Efter at havde mistet alt(hus, bil, kone og børn), ja så har jeg selv søgt pension på det foreliggende grundlag. Har intet at miste.
Dog fortsætter cikanen fra kommunen, jeg har søgt for 4 mdr siden og intet hørt, min sag er ikke engang sent til pensionsteamet. Arbejdsprøvning viste under 10 timer pr uge.
Jeg er meget glad på dine vegne, at du har fået det du fortjener. Kunne bare ønske samme positive oplevelse, som du har fået. Held og lykke fremover.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:32   #56
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Grå i toppen, stort tillykke, dejligt for dig.

V.Brask, du har sikkert ret i en hel del, desværre, held og lykke til dig også.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 16:05   #57
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Også et stort TILLYKKE herfra !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 20:37   #58
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Først vil jeg sige, at det er dejligt at læse at "Grå i toppen" fik en sagsbehandling, der ikke endte med at "Grå i toppen" kom ud i den anden ende som: systeminvalid.

Her har forvaltningsmyndigheden præsteret at afslutte sagen inden for det tidsmæssige råderum, der oprindeligt var intentionerne bag lovændringen på sygedagpenge-førtidspensions området, da varighedsbegrænsningen i fordums tid blev indført i sygedagpengelovgivningen.

Varighedsbegrænsningen i lov om SDP blev netop indført af den borgerlige Schlüter-regering (VCQM/"Firkløver"-regeringen) i 1982 med det sigte (at tage borgerens økonomi som gidsel for) at tvinge kommunerne til ikke at langtidsparkere borgerene på SDP, idet borgeren inden varighedsbegrænsningens indtog i lov om SDP kunne få SDP tidsubegrænset.

I første omgang nedsatte man varighedsbegrænsning i sygedagpengesammenhæng til (hvis jeg ikke husker helt forkert) 2 X 52 uger.

I 1989 nedsatte den borgelige Schlûter-regering yderlig varighedsbegrænsningen - nu til 52 uger, men med de særlige muligheder for forlængelse som det fremgår af lovgivningen.

Intentionerne i lovgivningsarbejdet var således, at borgeren ikke skulle ende med at blive langtidsparkeret på SDP, men at kommunen derimod skulle se at "få fingeren ud af gaskammeret" og afklare borgeren inden bortfald af SDP.

Det er jo et rigtig fint mål ... men i praksis er det så blot blevet til "besparelsesmaskine" - og som vi ser i V Brask's eksempel, er det borgeren der betaler prisen ved at miste alt og fællesskabet der løber med "gevinsten", gerne samtidig med at fællesskabet som bonus gør borgeren marginaliseret og systeminvalid og tillige ved i tanke & gerning at antyde at borgeren er mere eller mindre selvforskyldt heri.


Det var Storm P. der ca. udtalte: Intet kommer af ingenting. – undtagen lommeuld ... og det ved den borgelige regering godt.

Når den borgelige regering skruer ned for skatteindbetalingerne, er meningen naturligvis, at der naturligt bliver mindre til at betale regninger med. Det betyder bla. mindre velfærd ... og så er det måske mere "legitimt", at kommuner finder på "kreative metoder" til at minimere udgiftsniveauet på en måde, der måske ikke helt har den lovforankring der fordres i en retsstat.

Det går selvf. også ud over sociallovsområdet - som det som hovedregel mere end rigeligt afspejles i sager her på K10.

Man kan blot håbe på at et regeringsskift og et kommende A-F-Ø samarbejde skulle kunne finde det politiske mod der skal til for at give sociallovgivningen et tiltrængt eftersyn, så der kommer en klar og tydelig stadfæstelse ind i lovgivning om, at der skal være en klar sammenhæng imellem SDP, fleksjob og førtidspension på en måde, så ingen borger i dette land kan ende i det såkaldte "sorte hul" og derved stå uden et egentligt reelt forsørgelsesgrundlag.

Jovist, sammenhængen er tilstede i dag i intentionerne bag lovgivningen - og der dømmes også til fordel for det princip ved domstolen ... men i praksis er fællesskabet endt med at sende borgeren planken ud for at fællesskabet kan få råd til at hygge sig med dyr rødvin betalt via fælleskassen ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 09:51   #59
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Tillykke

med din nye fødselsdag - grå i toppen.

Glæder mig også at høre, at der er kommuner
der kan behandle folk ordentligt!

Så tillykke med du bor i en go kommune og
tillykke med fp :-))))))
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 10:50   #60
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 16
ace dk er rigtig godt på vej
mange prøver desværre det samme som BRASK..... og det er nederdrægtigt. ondt. og umenneskeligt, at folk der i forvejen "ligger" ned, slaæ piskes rundt i manegen....

håber det løser sig for dig brask, prøv og hold fast i den smule der er tilbage.....( ved af egen erfaring det er svært).... men kæmp igennem,.....og lad dem ikke se dig besejret.... den glæde skal S....... S.... ikke have

mvh eders ace dk..... som hader når der bliver sparket til folk der ligger ned.!!!!!
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension