K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2010, 15:37   #51
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu ved jeg godt 99 procent sikkert stemmer sf og S el herinde
efter alle debatter der har været.
synes jeg bare alle tror alt bliver bedre med en ny regering
hvis det havde været en venstrekvinde i samme båd.
så havde ordlyden sikkert været en anden.

Ja man har lov til at skifte holdning, men det gør de jo hele tiden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 15:40   #52
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alle burde have lov til at vælge selv og vælge det bedste for deres børn og jeg kunne ikke drømme om at have min datter i den offentlige skole hvis jeg havde økonomi til at vælge hvad som helst , nu bor jeg så åbenbart bare i en kommune hvor det er så ringe at folk skriger og løber væk i panik til den private skole (min datter har samme alder som Helle T´s datter) og jeg kan Ikke få en plads til hende, og kan så se at Helle T har vidst at hendes datter skulle i privat og det er fint nok med mig, held og lykke til hende...

Men hvorfor ikke melde ud som det er ... skolen er en ****e skole og vores unger skal ikke gå på ****e skoler når der er andre udveje ...

Og når vi kommer til lover vi at vi vil kæmpe for at få lavet den skole om ....

Så er det til at tage og føle på og jeg for min del kan ikke være foraget over at de sætter deres børn først ...

men kan da se at jeg måske skal søge en skole længere væk eller helt flytte fra den her kommune .. er godt nok pist på vores skoler pt ... og har været det længe ..

Kender i det den 25 er der skole hjem samtale og jeg HÅBER de snakker om fravær (har en datter der har problemer med helbreddet en gang om måneden ) og de har læge erklæring og alt på det men hver evige eneste gang skal der lige tæskes lidt i det igen ... meeeeeeen ha ha ha ... denne gang har jeg skrevet ned hver gang hun er sendt hjem fra skole og hver gang der er aflyst skole og suprise det viser sig at fravær fra skole er dobbelt så stort på den konto som den konto med sygdom ... så hååååååååber de siger noget til mig .
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 16:23   #53
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Men hvorfor ikke melde ud som det er ... skolen er en ****e skole og vores unger skal ikke gå på ****e skoler når der er andre udveje ...
.
Jamen den begrundelse der er givet, er, at datteren er ked af, at kammeraterne er flyttet skole. Det er da ikke sikkert, at Helle Thorning synes, det er en ****e skole! Og selvom man flytter sit barn eller vælger en privatskole kan skolen jo godt være god for andre, der er jo ikke 2 børn, der er ens. Der vil jo altid være nogen, der er tilfredse, og nogen der ikke er. Sådan er det bare.
Jeg synes bare, folk farer op uden at kende hele baggrunden. Bare læs i denne tråd, nu har hun både været beskyldt for at springe ventelister over og for at have været skrevet op i årevis, og ingen af delene er rigtigt.
Ej, helt ærligt, folk har altid så travlt med hvad andre gør og ikke gør!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 17:16   #54
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg kan seriøst ikke se hvad det kommer os ved hvad politikernes BØRN vælger at gå i privatskole for..
Hvorfor skal det være et problem for os hvor børnene har det bedst?
Jeg syntes det er en sladder der er kørt op i en spids, og jeg syntes det er synd for børnene..

Ja, Mette Frederiksen sagde i 05 noget som hun ikke burde ha sagt, hun har så vel forhåbentlig lært at holde mund til næste gang, men hun er nu engang blevet mor.. Og det er jo ærlig snak hvis pigen har indlæringsproblemer så er en privatskole bedst, for der får man dælme hjælp! Det gør man ikke i folkeskolen! Hvis man er dårlig i skolen så er det bare synd, så har man ikke det der ligner en fremtid, og hvis man er for dygtig så får man heller ikke hjælp, så får man bare en tyk bog at læse i og bliver sat hen i et hjørne.

Der er blevet sparet for meget på folkeskolen!
Jeg har selv 3 mindre søskende, og min mor ville gøre ALT for at få dem i privatskole, men hun har ikke råd..
Min søster er sådan en lille klogeåge, men hun bliver ikke hjulpet til nogle sværere ting - Mine to brødre bliver forfulgt og ofte banket af en masse indvandre drenge (nej jeg er ikke racist) og når min mor klager på skolen over hvor lidt de holder øje med børnene, så får hun bare af vide at hun er racist.

Folkeskolen er ikke hvad den har været, og hvis de vil favorisere folkeskolen så meget mere end privatskolen så må regeringen dælme også stramme op!

Og hvad så hvis Mette og Helle har valgt privatskolen? Det havde jeg dælme også gjort hvis jeg havde børn med den folkeskole vi har i dagens danmark!

Føj da siger jeg bare
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 17:31   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helle kan jo ikke synes børnenes folkeskole er en dum skole, når nu hendes andre børn fortsætter der!!

Det som jeg forbavses over i hele denne debat er, at man tager 2 socialdemokrater, og dadler et helt parti???!!

Nu er vi helt ovre i, at et regeringsskifte kan være lige meget (på baggrund af en håndfuld socialdemokrateres frie valg)....jeg forstår det ikke.

Hvad så med konservativ og Venstre, må de så ikke have børn i folkeskole? ''fordi det er socialdemokraternes mærkesag''.....og ikke matcher deres holdninger?

Hmmm...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 21:53   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
så hååååååååber de siger noget til mig .
Ellers har du vel selv lov at komme med tilføjelser.

Hva' med: Øøh, mangler vi ikke at drøfte det sædvanlige punkt vedr. fravær?
Nåårh, det er måske fordi lærernes fravær er højere end min datters".


Lærernes fravær er også et stort problem her, men jeg synes jeg for nylig så noget om, at det nu skal gøres sådan, at skolerne straffes hvis eleverne ikke får de timer de skal ha'.
Men så bliver det hele vel bare endnu mere ringe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 21:55   #57
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg skrevet igen og igen at jeg ikke har noget problem med at de vælger privat skoler, Mette Fredriksen siger jeg ikke meget om for hvad hendes bevæggrunde er ved jeg ikke ...

Jeg forholder mig til at der i går stod en leder fra Helle T,s skole og udtalte at de var så populære at de havde en venteliste på over 7000 (hans ord ) nu er min datter skrevet op på en med væsentlig mindre og der er ingen chance for at få hende ind på den ....

Hvis lederen af den skole taler sandt så er det da helt fantastisk at de kan have 6999 børn der er skrevet op til alle andre klasser end lige 8 klasse...

Så får jeg et link hvor til Helle T siger datteren har været skrevet op i et år, jamen så har der da været god tid til at melde ud at hun skulle på privat skole og ikke være i folkeskolen...

At hun flytter sin datter har jeg ikke problem med .,... er der nogen der kan fortælle mig at en skole har 6999 børn på venteliste der skal alt andet end i 8 klasse så fint ... og har hun som hun selv siger været skrevet op i et år , så havde det måske være klædeligt lige at komme med det da debatten startede ...

Det er så min mening om det og det har så lidt at gøre med at hun sender sin datter i privat skole .... HELE vejen igennem har jeg skrevet at det kan jeg godt forstå ...

MEN uanset hvad andre må mene og tænke og tro , så kan jeg godt lige tillade mig at undre mig lidt IKK ???


(og så hader jeg i øvrigt sundhedforsikringer betalt af arbejdsgiverne )

Citat:
gh72

Bare læs i denne tråd, nu har hun både været beskyldt for at springe ventelister over og for at have været skrevet op i årevis, og ingen af delene er rigtigt.
Øhhh det ved jeg ikke om er rigtigt ... lidet sandsynligt i min verden ... 7000 børn på venteliste til alle de andre klasser ..... ??? naaaj den tror jeg ikke på men det er så bare min mening ... og jeg siger ikke at hun springer over eller at hun får særbehandling siger bare at den kunne jo nok lugte lidt derhen af ..og beviser man det modsatte for mig så fint .. ønsker Helles unge alt godt i fremtiden .... ville have gjort det samme selv i hendes sted ...

Citat:
Gigipi'

Der er blevet sparet for meget på folkeskolen!
Jeg har selv 3 mindre søskende, og min mor ville gøre ALT for at få dem i privatskole, men hun har ikke råd..
Min søster er sådan en lille klogeåge, men hun bliver ikke hjulpet til nogle sværere ting - Mine to brødre bliver forfulgt og ofte banket af en masse indvandre drenge (nej jeg er ikke racist) og når min mor klager på skolen over hvor lidt de holder øje med børnene, så får hun bare af vide at hun er racist.

Øhhh det er netop det der er min point og har altid været det Helle, Mette eller direktør Haraldsen ...

Hvis vi har et samfund hvor alle dem der kan betale for det bare vælger at flytte skole til en privat ,så er der sgi ikke mange med gennemslagskraft tilbage til at kæmpe for folkeskolen og den vil så bliver reduceret meget mere end den er til en b skole ... og når vi tænker på standarden så er det sq også en grim tanke ...

(hov det var vist en socialdemokratisk tanke der kom fra mig der hva )

Min søn blev i 8 klasse spurgt af sin samfundslære .. hvad syntes du om tørklædeforbud i frankrig ...min søn svarde man må jo heller ikke gå med caps ..

Det kostede min søn ½ års jagt af indvandrebander, mistet job ptsd behandling af psykologer , mig en flytning og til sidst en søn i den anden ende af landet på efterskole et par år til tingene var kølet ned ... (men det betalte kommunen så , da man ikke kunne garantere for min søns sikkerhed ) min anden søn måtte et år på efterskole (betalt af mig og kæreste på to gange kontanthjælp ) fordi hans karekter i folkeskolen var så lave at han ikke ville kunne tage en uddannelse hvor han skulle bruge hovedet og det blev opdaget at han havde nogen fysisk handicap der ville gøre ham invalid hvis ikke han fik en uddannelse hvor han skulle bruge sin hjerne i stedet for sin fysik ... så jo jo jeg kender godt folkskolen og behovet for en privat skole, men jeg er også af den overbevisning at folkeskolen snart er det eneste vi har til fælles høj som lav , og jo flere ressourcestærke der rykker ud af skolen jo mindre vil der blive lyttet ...

Så om nogen år kan vi se god pleje til dem der kan betale , god skole til dem der kan betale , god service til dem der kan betale , god sygdoms behandling til dem som kan betale og dem som ikke kan .. kan så være b holdet ... det er dig og mig ..

Men gider ikke have skudt i skoene at jeg har ondt i røven af at netop de flytter deres børn , jeg siger hele tiden at det ville jeg også have gjort i deres sted, men sandhed er vigtigt og der er rykket ti ud af hendes skole siger Helle T hele tiden .. hvorfor er der ikke nogen der spørger ... ti ud af hendes skole ... eller ti ud af hendes klasse ???

Men lad os nu se ... S og SF vil jo give milliarder til folkeskolen og dem kan vi jo så glæde os til ... eller retter dem med små børn kan glæde sig ...
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 22:31   #58
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvor vil de finde dem henne.
Eu har pålagt danmark at spare 24 mia kroner.
har de helt glemt dem.
det er ikke noget v og k har opfundet.
samt endnu flere arbejdspladser til udlandet. Skat på virksomheder er rent gift i øjeblikket.
kina ligger ikke langt væk
hvis EU ikke havde trådt til med 750 Mia som garanti. Den hænger Danmark også på
havde vi haft en ny finanskrise i dag.
jeg kigger kun rent økomisk på hvad s og SF kommer har lagt frem.
handler jo selv aktier hverdag og ved en del omkring det efter 15 år.

så på den led håber jeg ikke de kommer til magten.
så bliver Danmark det næste land der går bankerot, hvis de ikke passer på.
situation er meget mere slem, inden nogen giver udtryk for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 00:02   #59
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Egentlig underlig tanke, at INDTIL Danmark kom i EU, så voksede vores velfærdssystem, men det er sandelig gået ned ad bakke siden.

Og man har jo handlet med Kina/flyttet virksomheder til Kina i mange år.

Nå, men fatter da heller ikke, hvorfor man ikke bruger nogle flere arbejdsløse håndværkere til at restaurere eks. skolerne. At give dem løn i stedet for a-kasse er jo ikke en voldsom udgift, og så får man restaureret bygningerne, FØR der bliver mangel på arbejdskraft om nogle år.

Eller ansætter nogle arbejdsløse som hjælpelærere i skolerne.

Men måske man kun tænker i kasser og ikke kan tænke nye tanker.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 06:52   #60
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Den venteliste der hele tiden bliver skrevet om, er jo hvis man skal starte i skole! Ventelisten er langt lavere til de store klasser. Det har skolen udtalt i avisen og se hvad Helenekr har skrevet længere oppe, de har nogen i familien der kun har ventet kort tid også. Sådan er det på mange privatskoler, det er ikke noget nyt!! Det er da logisk at ventelisten er længere til børnehaveklassen end til 8. klasse. De 6999 du skriver om, står jo ikke på venteliste til en plads i 8. klasse.

Jeg synes dog heller ikke, at Helle havde behøvet for 1 år siden at melde ud at datteren bliver skrevet op til privatskole. Jeg synes, det er synd for barnet, at hun er blevet genstand for så meget debat. De har altså lov til at have et liv udenfor offentligheden, det er bare min mening.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Rådgivning til datter med adhd frklarsen Alt det andet 4 02-11-2009 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension