K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2010, 22:14   #51
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja skide godt Cillenolle, det er godt, at du kan tage det til dig. Jeg arbejder selv med problemer omkring grænse sætning, så jeg kan lære at passe bedre på mig selv og det er hårdt, men man er nødt til at kæmpe for sin ret til, at få respekt omkring sig selv og det gælder for os alle sammen.

Det kan godt være, at de har travlt de der sagsbehandlere, men du har krav på en bekræftelse på at dine sdp. er forlænget. Det er jo næsten 14 dage siden det skete!!.

På et tidspunkt hvor min første sagsbehandler var stoppet og jeg stod i ingenmands land med min sag og vidste ikke hvem der overtog den. Jeg spurgte så i omstillingen ved jobcenteret hvad Jobcenter chefen hed og hvad vedkommendes email var. Herefter sendte jeg hende en mail om min sag og rykkede da hun ikke svarede. Der gik ikke længe inden jeg hørt fra hendes vice chef som var faglig leder i jobcenteret og hun sørgede for at min sag blev opdatere og at jeg snarest fik en sagsbehandler.

Jeg syntes at såfremt din sagsbehandler ikke har svaret dig i løbet af idag, så syntes jeg du skal "jagte" ham på tlf. i morgen. Kan du ikke få kontakt med ham, så få navnet på hans chef og ring eller mail til ham, med cc til din sagsbehandler, så kan det være at der kommer skub i tingene også fremover.

Mail adressen til job center chefen i min kommunen, var blot kommunens hoved mail, men bare det at jeg havde navnet sat tingene igang.

Det med arbejdsprøvningen skal nok gå, du skal bare huske at lytte til hvad du vil og kan. Stol på dig selv og ingen andre i dette øjemed heller.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 22:41   #52
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Kære Heidi og EE. TAK for troen på mig og støtten .

Ved ikke om det er et klogt træk, men har sendt en mail med dels de praktiske ting der ikke er iorden eller mangler og dels hvad det gør ved mig.

Jeg er ikke super bisset, men jeg er godt på vej til at være bisset . Det er jo godt, at man aldrig bliver for gammel til at lære .

Knuzz
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 11:19   #53
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Det er super godt, du får gjort noget ved det. Det er dig, der har fat i den lange ende, dine sygedagpenge er blevet forlænget og nu har du mulighed for at bygge din fremtid op med de muligheder det indebærer.

Sygedagpengene kan forlænges i 2 x 26 uger såvidt jeg husker og det er herunder du skal have afklaret din sygdom, behandlingsmuligheder og position i samfundet hvad enten du kommer på arbejdsmarkedet i form af ordinær beskæftigelse eller fleksjob. Det lyder ikke som om du overvejer førtidspension og det er jo kun dejligt, så jeg håber for dig at det kommer til at fungere i din arbejdsprøvning. Husk at du skal have et liv ved siden af arbejdet, et liv du er glad for og har overskud til.

Held og lykke også med din sagsbehandler, som hovedsagligt er hvad du "blot" skal koncentrere dig om pt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 14:00   #54
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Nå det var da godt jeg sendte den mail, for sagsbehandleren har sørme ringet tilbage. Det giver så et tydeligt billede af, hvor vigtigt det er, også at have det på skrift.

I mailen havde jeg skrevet det, som Hejdien foreslog.

• Forsætter sygedagpengene eller er de stoppet og i så fald hvorfor er de stoppet, jeg kan se forlængelses mulighed i § 27 stk 4 (evt flere)

Det er så godt nok stk 2, tror jeg, men sagsbehandleren sagde da virksomhedspraktik for at få mig afprøvet (dog mangler der at vide om det er til det ordinære markedet eller arbejdsevne (som jeg har bedt om)).

• Jeg har ikke modtaget nogen afgørelse om ovenstående som jeg jo skal have i følge retssikkerheds loven §7a ej heller er jeg blevet parts hørt eller har fået brev om stop med en ankevejledning.

Der måtte sagsbehandleren jo sige, at der ikke havde været en partshøring, så teknisk kunne de ikke stoppe dem. Jeg kunne godt regne med, at de blev forlænget.

• Hvornår kan jeg forvente at modtage rapporten/erklæringen fra speciallægen

Den kommer med posten i løbet af et par dage og allerede da jeg snakkede med sagsbehandleren, var der kontra indikationer (hedder det det), i forhold til min egen læge og mit eget udsagn. Sagsbehandleren sagde, jeg skulle komme med mine kommentar og så med dem, skal den forbi lægekonsulenten.

• Hvad er planen, hvis der er, en for hvad der skal ske i fremtiden

Den var sagsbehandleren ved at lave og vi aftalte, at jeg hørte fra denne sidst på ugen.

Der vil jeg bede om, at få det på skrift, samt sørge for, at ringet til sagsbehandleren inden tlf. tiden lukker.

Altså jeg er da overhovedet ikke beroligeret, men nu har jeg da noget mere at gå efter. Tænk, jeg tror slet ikke jeg var kommet så langt som nu, hvis I havde svaret mig .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 18:51   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Det var da dejligt, at han vendte tilbage, det manglede da bare. Har du fået på skrift at dine sdp. forlænges iht. §27 stk. 2 ?. Bed om det pr. mail, hvis du ikke allerede har fået det.

Mht. hvilken hensigt virksomhedspraktikken har om det er til det ordinære arbejdsmarked eller fleksjob, det tager man løbende, denne hensigt bliver næppe erklæret på forhånd. Du har måske en idé om hvad du kan klare, måske bliver det noget helt andet når du kommer igang.

Jeg forestillede mig at ved en arbejdsprøvning, der bliver man målt og vejet, men faktisk kørte jeg meget af det selv og havde kun 2 møder med min sagsbehandler undervejs. Du kan få sin sagsbehandler på mødet til at forklare dig hvorledes det kører.

Held og lykke med det, og lige på mailen igen så du kan få din sagsbehandler til skriftligt at bekræfte at dine sygedagpenge er forlænget iht. §27 stk. 2. Heraf vil sikkert fremgår yderligere detaljer, der også er vigtige, så som hvor længe er forlængelsen osv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 16:05   #56
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
AARRGGGHHHHH

Det er IKKE til at regne med, at de siger, de vender tilbage .

Havde faktisk forventet det og havde gjort klar, at jeg selv måtte tage kontakten. Ringe til sagsbehandleren, hvilket jo er noget af de allersværeste at gøre, for mig. Hvad sker der så, jo datteren havde taget sig en flyvetur udover hesten den anden dag og ved middagstid klagede hun over smerterne i albuen og hun kommer jo først, så op og sidde ved lægen, alt imens jeg glemte alt om den sagsbehandler - ØV.

På mandag må jeg ringe, lige fra åbningstiden og imorgen har speciallægeerklæringen bare at ligge i min postkasse. Måske .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:19   #57
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cillenolle du skriver

Citat:
• Forsætter sygedagpengene eller er de stoppet og i så fald hvorfor er de stoppet, jeg kan se forlængelses mulighed i § 27 stk 4 (evt flere)

Det er så godt nok stk 2, tror jeg, men sagsbehandleren sagde da virksomhedspraktik for at få mig afprøvet (dog mangler der at vide om det er til det ordinære markedet eller arbejdsevne (som jeg har bedt om)).

Med fare for at lyde skide dum stædig så vil jeg stadig holde på 4

Men det er nok bare mig der har misforstået noget af det skrevne for jeg var sikker på at det var erkendt at du ikke kunne være på det ordinære marked mere og så er det jo 4

Men men det vigtigste var jo at du ikke fik lukket for sygedagpengene og det lykkedes jo , så nu skal du i den grad holde dem til ilden og hvorfor ringe til ham mandag hvorfor ikke skrive til ham i løbet af weekenden og forlange skriftligt svar mandag .. dokumentation du ved
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:32   #58
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Cillenolle du skriver




Med fare for at lyde skide dum stædig så vil jeg stadig holde på 4

Men det er nok bare mig der har misforstået noget af det skrevne for jeg var sikker på at det var erkendt at du ikke kunne være på det ordinære marked mere og så er det jo 4

Men men det vigtigste var jo at du ikke fik lukket for sygedagpengene og det lykkedes jo , så nu skal du i den grad holde dem til ilden og hvorfor ringe til ham mandag hvorfor ikke skrive til ham i løbet af weekenden og forlange skriftligt svar mandag .. dokumentation du ved
He he, der er også mange ondlæg at hitte rede i. Nej, det er ikke erkendt, at jeg ikke kan være på det ordinære marked, det er migselv der hævder dette .

Jo jeg skriver til ham i weekenden, så han har noget mandag morgen.

Jeg har modtaget speciallægeerklæringen og er noget rystet over den. Så den skal lige bundfælde og så skal jeg finde ud af, hvad jeg stiller op med den .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 12:02   #59
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg har lige brug for et godt råd her, ifm speciallægeerklæringen. Det kan godt være, at jeg har skrevet det noget forvirrende, så bare spørg.

Sagsbehandleren sagde, at jeg skulle vende tilbage med mine kommentarer og så skal den forbi lærekonsulenten.

Når jeg så læser den, så læser jeg ting, som ikke er uddybende/fyldestgørende, ikke er forstået korrekt, ikke er svarende til ny viden, er skrevet nedsættende. Ting som jeg mener er positive, er vendt til negative og der er sikkert flere ting, jeg falder over.

Det som jeg er i tvivl om er, hvor dybt skal jeg gå. Helt ned i petitesser eller skal det holdes på et overordnet plan? Medicinen kender han ikke til, kan jeg lave henvisning til netdoktor og indlægsseddel? Skal jeg tage diskusion om opfattelser op, altså jeg mener han har misforstået noget?

Og til sidst, skal jeg bare sende den retur med mine kommentarer eller skal det være en klage eller er det en klage, når jeg kommenterer?
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 19:11   #60
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Jeg formoder, at det er en psykiatrisk special læge erklæring du taler om??.

Jeg så godt i formiddags, at du have skrevet, men jeg ville lige lade den ligge til andre, men da ingen har svaret dig vile jeg lige komme med mit "input".

For det første syntes jeg, at det er utroligt, at du virker så uenig med det speciallægen har skrevet i sin erklæring!!?. Normalt burde det kører nogenlunde i spænd hvad man selv mener, medmindre at man under seancen for udredning ved special lægen følte, at han/hun slet ikke ramte plet ??!.

Nu da du så har den oplevelse af speciallægeerklæringen som du har, og din sagsbehandler har bedt om din kommentar hertil (hvilket der jo nok er en årsag til - du siger et - han læser noget andet ??). Så syntes jeg at du skal skrive dine kommentarer til erklæringen i et seperat word dokument.

Som jeg oplever det, er der for en gang skyld noget der ryster dig lidt.!!?? Denne erklæring lever ikke op til dine forventninger og derfor at det vigitigt at du grundigt, minutiøst og punktvis går erklæringen igennem og skriver i dine kommentar hvad du er enig i og hvad du er uenig i og hvorfor.

Det skal ikke skrives som en klage, men som en "indsigelse til special lægeerklæringen", vil jeg sige !!. Denne skal du snarest muligt sende til din sagsbehandler så han kan se at her er noget grueligt galt, som han måske også fornemmer ??.

Held og lykke.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-01-2010 kl. 19:14.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension