K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2010, 15:21   #51
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg synes at det kunne være interessant er at spørge politikerne om hvilken lov skal man først tage hensyn til :

- den om de udsatte børn som i forvejen savner en far, og familien er uden netværk

eller

- vil kommunen tilbyde børnepasning med en kort varsel til den syge mor, hvis en mand ikke må være hjemme for at passe barnet

eller

- den lov om hvor hele fokus går ud på kroner og ører som man modtager fra staten...


?????????????????
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:34   #52
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx

Udsatte børn og unge

Udsatte børn og unge kan have behov for en særlig støtte fx konsulentbistand, pædagogisk eller anden støtte i hjemmet, familiebehandling eller behandling af barnets eller den unges problemer. Det kan også være, at der er behov for ophold uden for hjemmet eller måske et praktiktilbud. Støtten til de udsatte børn og unge skal ydes tidligt og sammenhængende.

Formålet er, at der skal skabes de bedst mulige opvækstvilkår for udsatte børn og unge, så de kan opnå de samme muligheder for personlig udfoldelse, udvikling og sundhed som deres jævnaldrende.



Barnets og den unges synspunkter skal altid inddrages, og vanskelighederne skal så vidt muligt løses med familiens medvirken.



Med det formål at forbedre indsatsen vil regeringen nu følge op på anbringelsesreformen med barnets reform. Hvis vi vil forbedre indsatsen for de udsatte børn og unge, så skal vi sikre, at barnets muligheder og situation bliver højt prioriteret.
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:34   #53
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
En anden ting jeg lige kom i tanke om er at jeg nogle gange har lånt penge af andre. Og de blev overført på netbank.

Vil det blive set som social bedrageri?? Det ville blive set som indtægt på en konto
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:39   #54
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Det er så det du risikerer blive beskyldt for hvis reglerne skærpes...

At det ser ud som en indtægt...

Alt hvad der kommer ind på din konto ER indtægt...

Hvis kommunerne fik lov til at kigge på vores kontoudtog- så var vi mange som vil ifølge dem være kriminele...

Jeg har en gang efter afslag fra kommunen, fået et lån fra veninde via mit netbank... Den har jeg så betalt tilbage.

Hvis loven bliver skarpere- vil det sige at jeg nemt kunne beskyldes for at blive forsørget- hvis min veninde ikke var en veninde, men en mandlig ven eller eksmand eller kæreste...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:47   #55
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
("Der er ingen der kan bilde mig ind i om de fleste børn vil vælge at blive passet af egne skilte forældre i eget hjem, i stedet for netværksfamilie...") Om nogen så mener at det er ikke at "holde sin sti ren eller ej"- så må politikerne kommer med præcise beskrivelser i loven om hvad man må og i hvor mange timer og ikke må...

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx

Særlig støtte

Særlig støtte er de muligheder, der findes i servicelovens § 52 stk. 3 for at hjælpe børn og unge, der har problemer. Støtten kan bestå af:

*
Konsulentbistand med hensyn til barnets eller den unges forhold. Kommunalbestyrelsen kan herunder bestemme, at barnet eller den unge skal søge dagtilbud, fritidshjem, ungdomsklub, uddannelsessted eller lignende.
*
Praktisk, pædagogisk eller anden støtte i hjemmet.
*
Familiebehandling eller behandling af barnets eller den unges problemer.
*
Døgnophold både forældremyndighedsindehaveren, barnet eller den unge og andre medlemmer af familien i en plejefamilie, på et godkendt opholdssted eller på en døgninstitution eller i et botilbud.
*
Aflastningsordning, i en netværksplejefamilie, i en plejefamilie, på et godkendt opholdssted eller på en døgninstitution.
*
Udpegning af en personlig rådgiver for barnet eller den unge.
*
Udpegning af en fast kontaktperson for barnet eller den unge og for hele familien.
*
Anbringelse af barnet eller den unge uden for hjemmet på et anbringelsessted,
*
Formidling af praktiktilbud hos en offentlig eller privat arbejdsgiver for den unge og i den forbindelse udbetaling af godtgørelse til den unge.
* Anden hjælp, der har til formål at yde rådgivning, behandling og praktisk og pædagogisk støtte.

Formålet med at yde støtte til børn og unge med særlige behov, er at skabe de bedst mulige opvækstvilkår, så de på trods af deres individuelle vanskeligheder kan opnå de samme muligheder for personlig udfoldelse, udvikling og sundhed som deres jævnaldrende.

* Støtten skal gives tidligt og sammenhængende
* Støtten må i hvert enkelt tilfælde udformes på baggrund af en konkret vurdering.
* Barnets eller den unges synspunkter skal altid inddrages
* Barnets eller den unges vanskeligheder skal så vidt muligt løses i samarbejde med familien.
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:48   #56
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg betaler nu også altid mine lån tilbage. Men hvis jeg skal til at tigge om lånebevis til at vise på kommunen, så tror jeg da ikke jeg kan bruge sådan en mulighed igen. Det er sq svært nok at tigge om lån. Hader det.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 16:57   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Personligt gider jeg ikke tænke mere over det, man kan jo drive sig selv til vanvid med forestillinger om HVEM der nu ligger nede i busken
Og har man ikke paranoide tendenser i forvejen, så kan man da sikkert godt få pisket stemningen op til at få det......

Man er vel - trods alt, uskyldig, indtil det modsatte er bevist!!

En anden pussighed der har undret mig er, at ALLE her på k10 har det reneste mel i posen, ALLE holder stien ren og her er INGEN socialbedragere! Dette er da RET imponerende, når der skønnes at der bliver svindlet for over 4milliarder på landsplan, og at det vurderes at dem der gør det, falder lige i hak med K10 konceptet

(Jeg gasser bare!)

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 17:15   #58
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg synes nu ikke det er spørgsmål om at være paranoid, men et sprøgsmål om at være på forkant med evt. ny lovgivning. Til ny lovgivning er der ( hvis jeg ikke tager fejl ) noget som hedder høringssvar og jeg ville mene at det er en del af dansk demokrati.

Men selv ville jeg gerne være ukritisk overfor magthaverne. De vil os det bedste ikke?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 17:21   #59
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Det er jo lige det hellenekr-paranoia tager til i styrke når man diskuterer sådan noget- og hvad kan de "finde på"...

Jeg synes at der skal være kun få betingelser som man skal kigge på i forhold til om man er enlig eller ej:

-hvis eksmanden: har man sex sammen eller er han der bare pga barnet
-hvis eksmanden: få moren økonomisk hjælp fra ham til det daglige
-hvis kæresten: er han reelt flyttet ind med ret meget af sit tøj pga mange overnatninger
-hvis kæresten: får man økonomisk hjælp i det daglige af kæresten som overnatter meget.

Slut!

Alt andet vil være umenneskeligt og hindre folk at have almindelig samvær...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 18:10   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke det kun handler om ekskæresten!!

Det handler også om kæresten (ham den nye!), som jo heller IKKE må bo der, og som heller ikke må hjælpe økonomisk, og som man heller ikke må have et samlivsagtigt forhold med som enlig!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension