K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2009, 11:34   #51
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Er der ikke noget med, at vi må have indtægter for ca. 60.000 om året uden det bliver modregnet?
Ved ikke, om det gælder her?
Det kan være grunden og en mulighed, men jeg kan ikke lide at der intet står om os, når der står om alle andre... så jeg har skrevet en Email til ATP og spurgt direkte.... skal nok skrive hvad svaret bliver her i tråden når det er.

Og viser det sig at "det har man ikke taget stilling til" eller i den dur, så ryger der en Email afsted til SF øjeblikkeligt, så de kan få taget spørgsmålet op i tilfælde af forglemmelse.
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 11:45   #52
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
God idé Razmo, glæder mig til at læse svaret.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 14:25   #53
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 20
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Uanset om førtidspensionister er nævnt eller ikke... så findes der ingen lovhjemmel for at trække i pensionen ved udbetaling af pensionsordninger der er en sum hvor skatten er fradraget før udbetaling...
Kun dem der har løbende udbetalinger kan give fradrag hvis den skattepligtige indkomst overstiger grænsen for det man må tjene...

Så der er nu ingenting at være urolig for... og jeg hæver mine så snart det er muligt... De ryger i en pulje til en tur sydpå... bye bye løkke...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 15:28   #54
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Uanset om førtidspensionister er nævnt eller ikke... så findes der ingen lovhjemmel for at trække i pensionen ved udbetaling af pensionsordninger der er en sum hvor skatten er fradraget før udbetaling...
Kun dem der har løbende udbetalinger kan give fradrag hvis den skattepligtige indkomst overstiger grænsen for det man må tjene...

Så der er nu ingenting at være urolig for... og jeg hæver mine så snart det er muligt... De ryger i en pulje til en tur sydpå... bye bye løkke...
Ja det er bare med at fyre pengene af i udlandet, så vi ikke hjælper med den vækst pakke, og derved støtter VKO

Jeg skal fejre at jeg har fået FP, og lægger lidt til side ekstra, og forkæler mig selv med den her dims i mit studie:



Og den købes i Tyskland
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 16:23   #55
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad med boligstøtte?

Har I fundet noget, om der modregnes i boligstøtte?

Eller restskat?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 17:01   #56
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.889
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hov Hov Razmo. Hvad skal du nu bruge penge til. Jeg vil vide hvad det er. Musikstudie?
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 18:32   #57
PiaH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2009
Lokation: Hillerød
Indlæg: 2
Styrke: 0
PiaH er ny på vejen
Jeg har fået af vide at selvom man er på pension, kan man godt få sin sp opsparing udbetalt. Ved siden af sin pension, må man gerne arbejde, og det er i den tid jeg har sparet op. Altså kan jeg osse få dem udbetalt. Må lige tilføje at jeg er på den gamle ordning af førtidspensionen.
PiaH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 20:54   #58
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jow jow, spændende bliver det og hvad de finder på m.h.t. den opsparing. Hvem der skal trækkes hvor, for at de kan få nogle kroner i kassen

Venter spændt på udfaldet
Jeg ved bare at for mit vedkommende bliver de hævet

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 22:53   #59
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Har I fundet noget, om der modregnes i boligstøtte? Eller restskat?
Fra http://www.sp-opsparing.dk


Kontanthjælp og dagpenge
Der sker ikke modregning i kontanthjælp og dagpenge.

Boligsikring
SP-midlerne indgår ikke i beregningsgrundlaget for boligsikring.

Pensioner
Der sker ikke modregning i eksisterende pensioner. Der kan være regler for tillæg mv. der kræver, at din formue er under en hvis grænse. Hvis ikke du bruger dine SP-penge vil de blive medregnet i din formue (Hvis de f.eks. står i banken).

Skattegæld
SKAT har ingen umiddelbar mulighed for at modregne i evt. skattegæld. Det vil dog indgå i din formue, hvis ikke du bruger pengene.

Gæld i øvrigt
Der er ikke umiddelbart nogle muligheder for private kreditorer at modregne i din SP. Det vil dog indgå i din formue, hvis ikke du bruger pengene.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 23:01   #60
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hov Hov Razmo. Hvad skal du nu bruge penge til. Jeg vil vide hvad det er. Musikstudie?
Hilsen Peter
Ja en synthesizer ... ikke hver dag man har mulighed for at købe noget dyrt som kontanthjælpsmodtager, jeg kan jo ikke bare grave 180.000,- op af lommen når jeg vil rejse rundt osv. som visse andre i dette land.

Men nu kommer muligheden, og da musik er en stor del af mit liv, så skal VKO's smarte påfund med SP'en bruges på dette, og pengene lægges i udlandet, så krisen her hjemme kan bestå lige så længe det tager at få en ny regering
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension