K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2011, 20:55   #51
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er da fordi du er billig at have gående på selvforsørgelse kære Enteneller.. og kunne de nu få dig til at give op, så ville det være fedt for deres egen bonusløn og kommunens kasse...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 22:09   #52
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
.Jeg fatter ikke at de "bare" kan foreslå endnu en arbejdsprøvning, når det i mine papirer står at det er et no go.
Jeg læste i en anden tråd, at du skrev, at en psyk. havde skrevet, at du ikke må arbejdsprøves.
Må jeg have lov at spørge hvordan det er formuleret?

Hvis der står tydeligt, at det er kontraindiceret/vil forværre din lidelse, så må de ikke arbejdsprøve dig.

Jeg mener, at jeg på et tidspunkt fandt en gammel tråd om dette, hvori brugeren havde klaget til borgmester og samtlige byrødder fordi, at kommunen ville arbejdsprøve ham til trods for, at det fremgik at hans papirer fra psyk., at det var kontraindiceret.

Efter den klage slap han for arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 08:24   #53
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vovse,

Det er lægekonsulenten der citere det i vidst nok hans sidste vurdering. Han skriver: Psykologen mener ikke, at borgeren vil kunne bestride noget arbejde og ikke klare en arbejdsprøvning". Jeg skal til psykiater i morgen så vil jeg snakke med ham om en evt. kontraincidering.

Det jeg ikke fatter er hvordan pensionsnævnet kan overse og ignorere mine lægelige dokumenter og kommunens rp samt indstilling. Lægekonsulenten har bl.a. i sin sidste konklusion netop skrevet at konklusion at min sag skal vurderes på det social faglige grundlag og det har kommunen om nogen gjort.

Sagsbehandleren, der har indstillet mig til PN skriver i sin konklusion bl.a.:

"Det er min faglige vurdering, at det er godtgjort gennem denne ressourceprofil, de foreliggende lægelige akter, at arbejdsevnen er ikke eksisterede på nuværende tidspunkt og på sigt.

Det er dokumenteret, at EE´s arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings, revalidering- og behandlingmæssige samt andre foranstaltninger og at behandlingsmulighederne er udtømte og endelig vurderes det at tilstanden er stationær.

På baggrund af de ovenstående/foreliggende oplysninger i sagen skønnes det, at EE ikke har nogen resterhversevne, arbejdsevnen vurderes at være så væsentlig nedsat, at den ikke modsvarer kravene på arbejdsmarked, ej heller på fleksjob-vilkår."

Jeg forstår simpelt hen ikke hvordan PN kan overse og i den grad neglichere disse konklusioner ???
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 08:49   #54
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg forstår det slet ikke ,hvad er det så de vil have dig til nu,for med et afslag følger der vel et forslag med også.

Jeg sagde i min sag at jeg ikke selv havde forslag til mulige job,men enlig ønskede at søge pension,om ikke andet så for at få et bud på hvad min fremtid kunne være.

Jeg håber at du får et med hold,når det kommer op igen andet ville da være urimeligt-men som min sagsbehandler siger så er der ingen neder grænse for flex
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 11:40   #55
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Vovse,

Det er lægekonsulenten der citere det i vidst nok hans sidste vurdering. Han skriver: Psykologen mener ikke, at borgeren vil kunne bestride noget arbejde og ikke klare en arbejdsprøvning".
Jo, men lægekonsulenten må jo have citeret det fra et sted, og det jeg er nysgerrig efter er, hvad der står der hvor lægekonsulenten har det fra, sandsynligvis en spec.lægeerklæring eller statusattest.

Det er altid en god idé, selv at have kopi af alle lægepapirer.

For mit eget vedkommende har jeg kopi af både spec.lægeerklæringer, generelle helbredserklæringer, statusattester og røntgenbeskrivelser.

En af de første gange, jeg var ude og snakke med min konsulent hos anden aktør, spurgte han ind til hvornår og hvordan mine rygproblemer var startet, jeg fortalte, at det var startet midt i 80'erne (de første røntgenbilleder blev lavet i '86) og jeg lagde mærke til, at han li'som undrede sig lidt over det, men tænkte ikke nærmere over det.

Da vores møde så var slut og vi var på vej ud af lokalet spurgte jeg ham, om jeg måtte have lov, at se hvad kommunen havde sendt til ham om mig, det var ikke noget problem og vi gik hen til deres kopimaskine.

Da jeg stod ude ved min cykel tog jeg lige et hurtigt kig i de papirer han havde givet mig, der var bl.a. citeret fra en spec.lægeerklæring, problemet var bare, at det var fejlciteret.

Jeg har jo selv kopi af spec.lægeerklæringen og ved derfor, at der står "mere end 10 års varende rygsmerter", men dette var lavet om til "ca. 10 års varende rygsmerter".

Det kan lyde som en bagatel, men når jeg i 2008 sidder og fortæller, at mine rygproblemer startede i 1985 (d.v.s. 23 år), så hænger det jo ikke sammen med, at der i papirerne står "ca. 10 år".

Det er så fandens vigtigt, selv at have styr på det hele.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 14:50   #56
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Jeg er RYSTET
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 15:58   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enteneller, jeg vil gerne hjælpe dig med det hele, så hvis du har brug for hjælp, til enten at sammensætte anken/klage eller andet, så hiver du mig altså lige i ærmet....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 11:54   #58
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tag lige den; Social Service, der har indstillet mig til pension, deres leder sidder også i Pensions Nævnet som her givet mig afslag !!! VILDT..


Jeg har lige talt med sekretæren som skrev indstillingen. Hun kunne så pludselig huske mit navn, fra en mail !!?? Det var så min mail om akt indsigt sendt til Pensions Nævnet !!?? Sikke et sammensurium. Hun mente at jeg i første omgang måske kunne tale med deres leder om hjælp til klagen, men i sidste ende kom hun frem til at der nok var job centerets opgave at "hjælpe" !!?

Tak for jeres indlæg i øvrigt, jeg har styr på mine papirer Vovse, men tak for påmindelse. Citatet fra psykologen stammer fra en af de to status rapporter hun har lavet til job centeret i forbindelse med min sag.

Helene, det er sødt af dig at ville hjælpe, jeg har allerede mailet min klage til Jørgine, som også tilbød at se på den. Det er super at få andres øjne på, og ikke bare andre eller venner, men folk som K10érne, der ved hvad det handler om. Popia foreslog i min anden tråd at få gratis retshjælp, som skulle ligge inde ved Tivoli, til at se på min klage eller hjælpe mig videre med den ??. Det kan også være at jeg gør dette.

Ja så Social service, mener at jeg skal tale med job centeret om at få hjælp til at klage, spørgsmålet er om det kan betale sig ?? Tror at jeg vil få mailet til min seneste sagsbehandler i december, om ikke andet så bør det nok fremgå af min sag at jeg også anmoder dem om hjælp !!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 12:09   #59
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Citatet fra psykologen stammer fra en af de to status rapporter hun har lavet til job centeret i forbindelse med min sag.
Hvis psykologen har skrevet det tydeligt i den statusattest, at afprøvning vil forværre din lidelse, eller, at afprøvning er kontraindiceret, så må kommunen ikke afprøve dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 12:51   #60
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis psykologen har skrevet det tydeligt i den statusattest, at afprøvning vil forværre din lidelse, eller, at afprøvning er kontraindiceret, så må kommunen ikke afprøve dig.
Hej Vovse,

Godt at du holder mig i ørerne desangående.

Jeg fandt rapporten fra min psykolog lavet til kommunen i april 2010. I afsnittet med citatet skriver hun:

"konkluderende vil jeg mene at EE ikke kan bestride noget job, ikke kan magte arbejdsprøvning. Jeg har tidligere været meget optimistisk prognostisk fordi EE jo er en ildsjæl som så gerne vil videre. Men desværre kan hun ikke klage det. Fred og ro vil nok være det mest foretrukne.

Hvis EE på et senere tidspunkt i sit liv igen vil blive i stand til at varetage et job er jeg sikker på at hun selv vil kræve at blive selvforsørgende. Men ikke nu eller i den nærmeste fremtid."

Det er flot af lægekonsulenten at få konklusionen som tidligere nævnt ud af ovenstående bl.a. for hun er jo noget vævende min psykolog. Så skal nok ikke citere ovennævnte og lægge kopi heraf i min klage ?

Jeg skal til psykiater idag og der må jeg simpelt hen få ham på banen mht. en direkte kontra incidering. Jeg ved jo at det ikke nytter at skulle i arbejdsprøvning igen, det går bare galt. Jeg må tage min sag med til ham og anmode om at han laver en kontra incidering, som jeg kan vedlægge min klage.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 23-05-2011 kl. 12:57.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension