K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2010, 00:03   #1
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Fra Fleksjob til førtidspension

Hejsa (undskyld - det her bliver langt... det reelle spørgsmål står nederst i mailen)

Nu har jeg "sneget mig med" og kommenteret hid og did og har nu mod på selv at prøve at spørge alle jer meget kompetente mennesker.

Jeg er i fleksjob og har været det siden 2001. Jeg er i fleksjob samme sted som jeg var før jeg fik min rygskade og hvad dermed følger af stivgørende operation, gigt osv...

Jeg har kæmpet og kæmpet og ligger lige nu på 12 timer på arbejdspladsen og 3 timer hjemme - pr. uge - fordelt på 4 timer mandag, onsdag og fredag. Ud af de 3 dage har jeg næsten hver uge mindst en sygedag. Jeg arbejder på kontor, og har alt hvad jeg kan pege på af hjælpemidler o.lign. så forholdende er som de skal være (er ansat i en a-kasse )

Jeg har i november 2008 kontakte kommunen for at finde ud af om der var mulighed for at holde med at arbejde - og blev lovet at "bål og brand" ikke blev sat i gang bare ved at jeg spurgte - og de startede med at konstatere at de ikke kunne finde min ressourceprofil.. og der måtte jeg jo berolige dem med, at den ikke var væk - den var aldrig lavet (jeg kom i fleksjob i 2000 og der skulle man ikke lave ressourceprofil)

jeg er iøvrig "kun" 37 år - så jeg møder jo naturligvis også den der med at "i så ung en alder"

Vi gik igang med at lave ressourceprofil, og jeg har været sendt til "voksenpsykologisk vurdering" som konkluderede at det ikke var psykisk betinget. Min egen læge skriver at det går mod pension og min fys skriver det. Jobkonsulenten spurgte på opfølgningsmødet om jeg havde kigget ud i verden for at se om der var plads et andet sted i verden til mig og mine talenter. Jeg har været ansat i 16½ år og derfor kan man jo godt vokse fast i det gode og trygge. Jeg svarede at det havde jeg og forklarede hvorfor jeg var stoppet med det igen. Jeg spurgte ham, om HAN havde kigget ud i verden for mig, for jeg ville ikke afvise at jeg måske havde skyklapper på - det havde han så - og han kunne heller ikke finde et sted jeg kunne få det bedre end hvor jeg er (skal siges at vi vist nok har ry for at være et godt arbejdsprøvnings og fleksjobsted )

Jeg har også været hos special læge - det er den erklæring der har trukket ud fordi min sagsbehandler ikke gad rykke for, hvorfor vi ikke hørte noget fra ham - han havde så - opdagede vi efter et halvt år - aldrig fået nogen anmodning om at udtale sig.

Nå han synes jo det er synd at "sådan et godt og ungt menneske skal på pension - og med sådan et godt hoved" - (ja undskyld men det sagde han)... og han har så rådet mig til - i erklæringen - at det ville være godt at trappe mig ud af min smertestillende medicin... det vil jeg også gerne - NÅR JEG IKKE skal passe mit arbejde... og det har jeg fra starten meddelt på kommunen, at var det et krav fra deres side - så kostede det min. ½ års sygemelding og så har jeg sikkert ikke et job at vende tilbage til (men det er jo altså 2 sagsbehandlere siden jeg meddelte det)

Speciallægen - som har set mig siden... 2003 - sådan jævnlig skriver også lidt mikset at jeg INTET erhversevne har tilbage - og andet sted skriver han at jeg har 10 timer tilbage I IKKE rygbelastende erhverv.... det er jo ikke til at blive klog på...

Nå - jeg ville få svar på, hvad lægekonsulenten ville sige til mine papirer - og dermed hvad ressourceprofilen ender ud i - den kan jo ende ud i, at jeg har ressourcer til at arbejde. Jeg fik den...23.11. tror jeg ca. at vide at der ville være svar indefor 1-3 uger. Jeg takkede og kommenterede at det troede jeg ikke på, for det kunne ikke passe og julen ville sikkert ødelægge det. Min sagsbehandler forsikrede at julen IKKE kom på tværs... indtil fredagen inden de 3 uger var gået - der fik jeg så at vide at pga. ny lægekonsulent var ventetiden ændret til 1-3 MÅNEDER!!!!! jo jo ... hvordan bunken kan blive SÅ meget større på EN dag bare fordi de får ny konsulent fatter jeg nada af...

Såååå jeg venter stadig - min sagsbehandler - som faktisk er super indtil videre har lovet at da jeg har været igang siden november 2008 og allerede DER ikke magtede mit job - så har jeg hos hende førsteprioritet - NÅR der kommer bud fra lægekonsulenten...

Og nu... hvis du er nået hertil... jeg har flere gange læst herinde at loven siger at kan man ikke komme i fleksjob SKAL man på pension. Gælder det også når man ikke længere MAGTER sit fleksjob????

Jobkonsulenten sagde som sagt at det var den eneste vej og så står jeg i den situation at min arbejdsgiver også begynder at sige at de ikke kan være med længere.. de har regnet ud at jeg i 2009 i snit kun har været på job i 8 timer pr. uge...

Den første sagsbehandler sagde til mig at når jeg var i fleksjob og kæmpede for at klare det - og det er på kontor - så gjorde mit nuværende job det ud for "evt. arbejdsprøvning" - og så var mit vigtigste job at forsøge at holde fast i det - og samtidig melde mig syg når jeg har behovet...

Så altså... er det "min ret" at komme på pension - når jeg ikke længere magter et fleksjob???

UNSKYLD det blev så langt - havde åbenbart behov for at dele det lange opslidende forløb med nogen... jeg ligger og har ondt i maven over... at der måske kommer svar i morgen - hvem ved???

Lili
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fleksjob/Førtidspension Tovery At søge førtidspension 5 03-10-2010 17:00
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension