K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2009, 14:43   #51
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Her er jeg så enig med dig hele vejen igennem!

Men mine unger sidder altså allerede og æder halalkød i insitutionen, fordi de ikke vil servere svinekød. Så institutionen er helt afgjort lavet om til muslimske børn. Og tilbage sidder der en stor gruppe danskere, som ikke bryder sig om halalkød pga slagtemetoden, så deres børn kan ikke få mad, men må isoleres fra sammenholdet med en hjemmegjort madpakke. Det er vi mange der er lidt fortørnet over.
Vi spiser så næsten kun halalkød herhjemme pga de favorable priser og det friske kød. Men derfor er jeg harm alligevel!!, hehe....
Og man kan sige, at børnene lærer fra tidlig alder, at muslimerne skal i første række og at deres religion skal respekteres og sættes højest. Danskere er rummelige, og det er muslimerne ikke.

Jeg er også træt af de tegninger og sad nærmest med blottede tandhalse da jeg læste om at de nu her 1½ år efter, kræver en ordenlig undskyldning på alle landets aviser - og på flere sprog.
Jamen de forstår ikke hvad demokrati er for noget!!! For religion er jo højt hævet over demokrati der er menneskeskabt.
Enig... vil blot tilføje, at danskerne BESTEMT ikke er mere rummelige end de er (overfor modparten), og det ses TYDELIGT på de mange debatter om hele emnet, samt udlandendes kritik af Danmarks invandrerpolitik...

Det handler om to vidt forskellige kulturer, der begge kræver retten til at være her på kloden, og deres måde at kæmpe for den ret er, at male fanden på væggen over alt der er anderledes end dem selv, fordi man mener de udgør en trussel.

Mange gange bliver denne debat meget sort hvid, og selv de mindste åndsvage ting bliver sat op som et kæmpe kultur ødelæggende problem... og det fra begge sider.

Hvis man kigger lidt objektivt på det... hvad er så egentligt problemet med hallalkød i institutionerne, hvis man f.eks. have svinekød også? ... det ville jo stadig være at indføre en speciallov overfor de muslimske børn... går danskheden ragnarok i møde fordi der er hallalkød i institutionerne? ... fordi der står en moske i bybilledet? ...

Jeg tænker her på alle de småting der bliver debateret tit, og ikke ting der direkte kommer i kambollage med lovgivningen osv... men alle de "små ting" der KUNNE lade sig gøre, hvis vi havde lidt rummelighed?

Tag f.eks. kineserne... nogle af dem er muslimer, og nogle er vidst Budhister... aligevel sider vi GLADELIGT i deres kinesisk dekorerede restaurenter og spiser god kinesisk mad, og vi synes ligefrem, at det er dejligt kulturberigende, at høre deres næsten syngende sprog når de taler sammen... de er venlige, og servicen er i top! ... hvorfor er der ingen debat om dem? Hvorfor laver de os ikke om?

Går vi på en pizzabar, og hører dem tale arabisk bag disken, kan man nogen gange ligefrem opfatte det negativt, og man tænker "TAL DANSK FOR HELVEDE!" ... hvorfor?

Der er mange ting i debatten om invandrere, hvor jeg simpelthen synes at man brokker sig over petitesser, og desvære på den konto sætter en ellers kultur-sammenstøbende mulighed overstyr, hvor det slet ikke er nødvendigt, bare for at holde liv i debat-ilden... selv den mindste ting.
 
Gammel 06-09-2009, 15:12   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kinesere er generelt meget anderledes - bare spørg på kommunen! Der er stort set ingen ledige kinesere i Danmark. De passer sig selv og arbejder hårdt, og stiller heller ikke krav til vores samfund og basker heller ikke rundt med deres religionsfilosofi hvad end den så måtte være. Og deres børn afspejler præcis samme hvilen i sig selv, de tager det hele som det kommer, og ret ofte med et smil....
På kinesisk restaurant føler man sig også altid velkommen, på de arabiske kan man godt komme lidt i tvivl om man måske alligevel skulle ha' valgt kinesisk.

Tja, nu får vi jo en moske, hvilket er fint nok med mig - bare synd den skal ligge et sted hvor situationen i forvejen er anspændt. Den kunne de godt have trukket væk fra løvens hule istedet for at bygge den midt i krigszonen. Men Nørrebro er nok snart tabt alligevel og bliver en bydel som vi kender det fra USA, og så er det måske udmærket at det hele er samlet ét sted!? Jeg kan i forvejen dårligt læse skiltene på forretningerne derude, fordi mange af dem er skrevet på arabisk eller urdu......så de lægger jo ikke skjul på at Nørrebro er 'deres' bydel, og at de helst ser den styrket med netop deres præg. Mosken gør det fuldkommen, og gør det mere attraktivt fra muslimer over hele landet, at bosætte sig netop dér.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 15:52   #53
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Altså Haris havde sine knive i bilen, som sikkert tusinde andre her i landet, fordi han bruger dem på sit arbejde.
Men han arbejder jo ikke i sin bil, og desuden havde han ikke været på arbejde i 2 dage, men holdt udenfor et diskotek om natten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Til hvilket brug havde og med hvilken hensigt havde Fru DFis pebersprayen i sin taske.
Pia K. havde været (og er stadig) udsat for dødstrusler og bar derfor pebersprayen for at kunne beskytte sig selv. En deoderant kan også bruges og er fuld lovlig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Hensigt og formål må tages med i overvejelserne, og så er Fru Dfis mere skyldig end Haris. Men fik en mildere straf.
Som før nævnt, så er våbenloven blevet strammet siden spray-episoden, så derfor kan man ikke sammenligne de to straffe.
Martin er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 16:38   #54
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er vist ikke ok at bevæbne sig selv om man har modtaget dødstrusler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 16:48   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nææ, så skal man vist gøre som Naser Khader og bevæbne sig med bodyguards/livvagter...

Jeg har også for en sikkerhedsskyld en spray i tasken (almen Deodorant) uden låg, parat til at spraye en galning i øjnene med hvis det skulle vise sig nødvendigt....
Ved at flere selv laver deres egen chilispray ud af vand, chilikorn, cayenne mm til samme formål, men aner ikke om det er lovligt.

Dog går jeg udfra at det er lovligt at forsvare sig med en almindelig deodorant - jeg ved i hvertfald det virker, for jeg har selv ved et uheld, prøvet at spraye mig i øjet. Det var derfor jeg fik ideen......nærmest i blinde.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 17:33   #56
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er vist ikke ok at bevæbne sig selv om man har modtaget dødstrusler...
Hun blev jo også straffet...

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
...Det var derfor jeg fik ideen......nærmest i blinde.
He he
Martin er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 18:01   #57
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kinesere er generelt meget anderledes - bare spørg på kommunen! Der er stort set ingen ledige kinesere i Danmark. De passer sig selv og arbejder hårdt, og stiller heller ikke krav til vores samfund og basker heller ikke rundt med deres religionsfilosofi hvad end den så måtte være. Og deres børn afspejler præcis samme hvilen i sig selv, de tager det hele som det kommer, og ret ofte med et smil....
På kinesisk restaurant føler man sig også altid velkommen, på de arabiske kan man godt komme lidt i tvivl om man måske alligevel skulle ha' valgt kinesisk.

Tja, nu får vi jo en moske, hvilket er fint nok med mig - bare synd den skal ligge et sted hvor situationen i forvejen er anspændt. Den kunne de godt have trukket væk fra løvens hule istedet for at bygge den midt i krigszonen. Men Nørrebro er nok snart tabt alligevel og bliver en bydel som vi kender det fra USA, og så er det måske udmærket at det hele er samlet ét sted!? Jeg kan i forvejen dårligt læse skiltene på forretningerne derude, fordi mange af dem er skrevet på arabisk eller urdu......så de lægger jo ikke skjul på at Nørrebro er 'deres' bydel, og at de helst ser den styrket med netop deres præg. Mosken gør det fuldkommen, og gør det mere attraktivt fra muslimer over hele landet, at bosætte sig netop dér.
Jo HeleneKR... korrekt, men det viser netop også bare, at hvis man VIL fra begge sider, så KAN man også godt... Hvis kinesere og danskere kan, selv om de har forskellig kultur og religion, så er muligheden der, når bare begge parter vil... husk på at kina har diktatur, og også har en undertrykkende form for politik... forskellen er bare, at de kinesere vi har her, ikke vil lave os om, og ikke har givet udtryk for det... kunne de arabisk-talende invandrere også finde ud af at udstråle den mani, så ville det nok være det samme.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Men han arbejder jo ikke i sin bil, og desuden havde han ikke været på arbejde i 2 dage, men holdt udenfor et diskotek om natten.



Pia K. havde været (og er stadig) udsat for dødstrusler og bar derfor pebersprayen for at kunne beskytte sig selv. En deoderant kan også bruges og er fuld lovlig.



Som før nævnt, så er våbenloven blevet strammet siden spray-episoden, så derfor kan man ikke sammenligne de to straffe.
Jo man kan aldeles godt debatere forskellen, for det er bla.a. DF'ere der himler op over dette her, og tager dommen i forsvar! ... og hvis man ikke engang kan finde ud af at tænke tilbage til, HVAD ens heltinde har gjort, og lige vægte de to ting, så synes jeg man som DF'er burde holde kæft hvis man ikke ønsker at være dobbeltmoralsk!

Det har politikerne heldigvis for dem også fundet ud af, men deres åndsforladte vælgeres had-debat-iver tager som regel alt sund fornuft fra dem når de først kommer i gang... nogen gange skulle man tro at de åndede og levede af disse had-debatter...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Hun blev jo også straffet...



He he
Ja men sgu' ikke med fængselsstraf, som hendes tilhængere finder rimeligt i denne sag om hobbyknivene.

Sidst redigeret af Stezu; 06-09-2009 kl. 22:48. Årsag: 3 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
 
Gammel 06-09-2009, 18:50   #58
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ja men sgu' ikke med fængselsstraf, som hendes tilhængere finder rimeligt i denne sag om hobbyknivene.
Jeg prøver for 3. gang i denne tråd: I 2002, da Pia K. viftede med sprayen var det ifølge loven ikke muligt at blive idømt fængselsstraf for den forseelse. Havde hun viftet med en hobbykniv kunne hun heller ikke idømmes fængselsstraf. Siden er våbenloven blevet strammet og nu kan man blive idømt fængsel for at være i besiddelse af en hobbykniv.
Martin er ikke logget ind  
Gammel 06-09-2009, 19:19   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaa Razmo, så må konklusionen være, at araberne kan lære meget af kineserne!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 07-09-2009, 09:43   #60
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jaaaa Razmo, så må konklusionen være, at araberne kan lære meget af kineserne!


det kan vi så håbe de gør
MTVRV1 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der i vores samfund? c.l.e.o. Politik og Samfund 9 17-05-2012 00:56
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
lovløst samfund pinballs Alt det andet 9 22-02-2009 16:12
Et samfund der kan tage sig af de svageste! lena Politik og Samfund 4 14-11-2008 11:53
Det forgiftede samfund Stella Politik og Samfund 1 25-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension