K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 16:58   #51
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det hjælp ikke noget som helst. Min sagsbehandler spurgte om jeg ikke søge en §17 to dage før de udløb og derved får jeg stadig sygdagpenge et 9 måneder efter.
Min igen min sag er også meget sjælden og kan ikke sammenlignes med nogen andre
min sag er stort set blevet til en §18 undervejs, i det der foresat også indhentes oplysninger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:18   #52
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Jeg troede også, at man skulle lave en resurseprofil med ens sagsbehandler, eller tager jeg helt fejl?
Du kan læse alt om ressourceprofil her

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Også dette

Citat:

Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx
Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.
§ 28 her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:22   #53
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Åhhh ha, DEN SKI*E §28.... Den blir jo ignoreret af rigtig mange kommuner, til trods for at den er LOV!!! Bla i min sag er den ikke undersøgt, og kommunen har afvist at undersøge dette inden stop af SD... Jeg fandt en princip afgørelse på §28 - vedhæftede den på en eller anden tråd om netop §28...

Igen og desværre vil den ikke blive brugt i min sag. I hvert fald ikke i min gamle kommune, hvor jeg var syg i 19 måneder - og med deres anbefaling til min nye kommune, ser de også bort fra den

(Sorry, lige et sidespring og et surt opstød herfra)
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:28   #54
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Desværre ser man ofte at kommunerne ikke mener det er så vigtigt for dem at overholde lovgivning men ve den borger der formaster sig ud over rammen ..

Det er det samme med 7A i retssikerhedsloven , den tror mange kommuner også bare er et lille notat der ligger der til deres morskab
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:33   #55
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Desværre ser man ofte at kommunerne ikke mener det er så vigtigt for dem at overholde lovgivning men ve den borger der formaster sig ud over rammen ..

Det er det samme med 7A i retssikerhedsloven , den tror mange kommuner også bare er et lille notat der ligger der til deres morskab
Nemlig!! Og det er SÅ frustrerende, at der ikke lyttes til os "halv færdig" selvlærte jurister indenfor social loven
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 19:43   #56
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Hejdien.... Hvor niiiiice.... 1000 tak .... Jeg går straks i gang med at skrive til min sagsbehandler, vil det være smart bare at skrive til hende, eller skal jeg også give afd. lederen en kopi af det brev min sagsbehandler modtager?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 19:54   #57
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For mit vedkommen ville jeg i så vigtigt en ting altid sende en kopi til afdelingsleder også
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:18   #58
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Så har jeg forfattet brevet til både sagsbehandler og afdelingschef og vedhæftet pricipiel afgørelserne og har det faktisk rigtig godt med det...

Nu bliver det så spændene, at se hvad der sker
Endnu engang tak for hjælpen
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:06   #59
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Så er jeg blevet indkaldt til møde med både sagsbehandler og hendes chef den 15 April, det bliver godt nok spændende at se hvad de har at sige.

Vil det være smartest at tage en bisidder med og i så fald kan min mand så bruges eller vil det være bedre at få en udefra?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:12   #60
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Så er jeg blevet indkaldt til møde med både sagsbehandler og hendes chef den 15 April, det bliver godt nok spændende at se hvad de har at sige.

Vil det være smartest at tage en bisidder med og i så fald kan min mand så bruges eller vil det være bedre at få en udefra?
Jeg vil anbefale en udefra og gå ALDRIG til møde på kommunen uden bisidder / uden at optage samtalen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Jubler, når folk mister sygedagpenge Risa Politik og Samfund 17 29-12-2009 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension