K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2012, 19:57   #51
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 47
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
den med at det er de rige der skaber værdierne....

slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 20:20   #52
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg vil give dig ret i de fleste af dine synspunkter...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamseline Se meddelelser

Der vil være et kæmpehul i statskassen mange år frem.

De fleste herinde er "svage" borgere og en "belastning" for samfundet.

Ingen ønsker de nødvendige besparelser skal ramme en selv men gerne naboen.

Man kan også lukke øjnene for problemerne så Danmark ender som Grækenland.

Er det løsningen?

Jeg har tidligere været aktivt medlem af Socialdemokratiets ungdom men fordi partiet solgte sin sjæl til Radikale Venstre har jeg vendt partiet ryggen og stemmer DF.

Vil dog give S ros for at de nu forbereder befolkningen for store men nødvendige besparelser i fremtiden.

Mine forslag til hvordan hullet i statskassen kan lukkes:

Afskaf følgende:

Kongehus
Amter
Forsvar
Hjemmeværn

Her kan der spares rigtig mange penge:

Send de "flygtninge" retur som rejser tilbage til deres hjemlande på ferie.
Send de "flygtninge" retur som sender deres børn på genopdragelse i hjemlandet.
Send de flygtninge/indvandrere retur som gang på gang begår alvorlig kriminalitet.
Lad kriminelle udlændige afsone deres straffe i hjemlandet.

Alle udlændige skal optjene ret til velfærdsydelser og således ikke som nu blot få alt foræret på et sølvfad fra dag et.

Nu får jeg skældud af de mange frelste på venstrefløjen som altid mener de ved bedst.
Jeg er ikke frelst - og heller ikke på venstrefløjen - men jeg går 100% ind for de flygtningetiltag du nævner.
Det kan ikke være rigtigt, at man kan holde ferie i det land man er flygtet fra, og som man påstår ikke at kunne vende tilbage til grundet forfølgelse og tortur.
Danske straffe er jo blot som et ferieophold for de flest af de flygtninge/indvandrere der begår grov kriminalitet.
Og ja - hvorfor skal vi have dem her i danske fængsler - hjemme i deres eget land skal de nok få at vide, hvad straf virkelig er.
Og jeg synes som du, at de skal optjene ret til velfærdsydelser. Det er jo lige før de er bedre stillet - end ældre mennesker, der har arbejdet hele livet.
Og er de tilfredse - ikke et hak. Der lyder så store beklagelser fra dem - endda lægger nogle af dem sager an mod DK, fordi de ikke synes de får nok.

Hvis de så var glade og tilfredse, ville lære dansk - og ellers gå en smule på kompromis i stedet for fanatisk at fokusere på nogle for Danskere meget fremmedartede kulturer - så ville mange danskere nok ikke være så utilfredse med at få fremmede til landet.

Jeg tror at de har en forestilling om, at Danmark er landet med guldbelagte gader o.s.v. - og så bliver de knotne og vrangvillige, når det ikke lige er sådan. Men det er det jo ikke - ikke engang for indfødte danskere...

Og faktisk er det uhyggeligt mange MILLIARDER, det koster Danmark at give flygtninge og indvandrere en tryg hverdag - væk fra bomber og krig...

Sidst redigeret af Zastrow; 11-03-2012 kl. 20:32.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 20:45   #53
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her vil jeg så lige minde jer om vores regler http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Ingen flygtning/indvandre debat her på K10..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 20:54   #54
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
Det er en meget fin regel, for vi glemmer jo helt at danskerne også har udvandret i stor stil gennem tiderne, af forskellige grunde.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 01:43   #55
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@Pedro

Jeg tænkte nok mit synspunkt ville få nogen op af stolene

Det er ingen hemmelighed jeg går ind for en fundamental omfordeling af midlerne i vores samfund , fra ”rig” til fattig.

Også på skattesiden er min holdning en omfattende omlægning , efter samme princip.

”Rig” skal i denne forbindelse ikke tages bogstaveligt , også mennesker med såkaldte mellemindkomster ( som jeg selv ) , ville blive ramt.


Jeg kunne aldrig drømme om at afskære fattige forældres børn muligheden for en uddannelse.

Jeg skrev Citat:

Citat:
”Ydelsen skulle tilbagebetales , såfremt man senere opnår en hæderlig lønindkomst”
Jeg går ind for statsudstedte studielån , som først afdrages den dag lønindkomsten opnår en vis størrelse.
Skulle det vise sig man ikke er istand til at gennemføre uddannelsen , eller af andre årsager ikke opnår en ”hæderlig” lønindkomst , ville man altså ikke blive ramt.

Vi har ikke råd til det hele. Skal sparekniven svinges , er det efter min mening kun rimeligt at sigte efter folk med "hæderlige" lønninger.

Hvad enten eksempelvis en kommende læge/ingeniør kommer fra dårlige eller gode kår , afholder det ham ikke fra efter endt uddannelsesforløb , at modtage en ganske god hyre senere i livet.
Så ja , også dit barn vil blive påvirket af mit forslag.

I øvrigt er eksemplet med lægen det mest ekstreme eksempel jeg kan komme på. Jeg mener barren skal ligge betydeligt lavere rent lønmæssigt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Hvad så med "os" der har haft et fattigt liv på kroner og ører, pga psykiske problemer, og ikke kan betale for for vore børns uddannelse?
Du skal ikke betale for dit barns uddannelse. Jeg støtter fortsat at staten betaler for uddannelsen. Men her sætter jeg altså grænsen.

PS

Jeg har intet personligt imod folk med gode indkomster.
Men jeg anerkender at økonomien skal hænge sammen. Og eftersom jeg vil løfte lavindkomstgrupperne , både via omfordeling og via skattebilleten , må jeg jo finde nogle måder at drive pengene ind på.

Sidst redigeret af halse; 12-03-2012 kl. 02:45.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 08:54   #56
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamseline Se meddelelser

NU har jeg fået en advarsel fra Webmaster!!!!

Må tilstå jeg er i chok der er åbenbart ikke ytringsfrihed på K10.

Jeg tvivler stærkt på om dette er lovligt.

Det er fuldstændig uacceptabelt af dig Webmaster at du sender mig en advarsel blot fordi min politiske synspunkter ikke svarer til dine.

En skam jerntæppet er væk for så ville jeg forære dig en enkeltbillet til dine kommunistvenner i Moskva.

I må gerne kalde mig liberal og det der er værre men at jeg skal advares fordi jeg har en holdning som ikke modsvarer jeres det er ikke acceptabelt i et demokrati.

Jeg har gemt din advarsel kære Webmaster og denne vil blive videregivet i læserbreve i diverse medier.

Ligeledes vil jeg kontakte min advokat for at høre om det overhovedet er lovligt af dig at knuse ytringsfriheden på denne måde.

I andre må have det som fortjent og fortsæt endelig med at hade og nedgøre de mennesker og partier som er årsagen til at vi har råd til et velfærdssamfund.
Hvis du så gerne vil lave om på tingene Bamseline, så burde du takke nej til den førtidspension du allerede har fået. Du burde jo sagtens kunne leve af din forsikring på 48 K, der er andre mere nødlidende der har brug for din offentlige pension, så forstår ikke lige hvad du skal med denne?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 09:29   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er en dårlig fugl der tilsmudser sin egen rede....

Forstår ikke hvordan nogen selv modtager pension og samtidig løfter pegefingeren over for andre der gør det samme?

Har det mon noget at gøre med, at moral er godt, og dobbeltmoral er dobbelt så godt?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 10:47   #58
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Smile Til Halse!

Okay Halse! Pedro fløj vist lidt for højt i går. Sorry about that. Jeg har taget et par andre briller på, og kan godt se dit forslag har en vis rimelighed.
Sjovt nok, det lige er lægeuddannelsen, der nævnes her. Det er lige præcis den, den unge mand stiler efter. Jeg håber sådan han får den, og så kan han jo godt tilbagebetale, hvis indtægten tillader det.
Godt ord igen.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 16:39   #59
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
No hard feelings

Håber det lykkes sønnike at gennemføre uddannelsen.

Sidst redigeret af halse; 12-03-2012 kl. 16:42.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 18:33   #60
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
No hard feelings

Håber det lykkes sønnike at gennemføre uddannelsen.
Thanks!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tegner "Bistandsland" et korrekt billede af kontanthjælp? fireman Politik og Samfund 19 02-03-2013 12:14
Dagens billede: Bag facaden buster Politik og Samfund 5 17-08-2011 14:34
billede nensypigen Hjælp til Forum Brug 1 23-09-2010 11:57
Razmos avatar-billede Tante Ana Dit og Dat 11 07-02-2009 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension