K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2008, 12:48   #51
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenkr der er mulighed for at lave en københavn gruppe under socialgrupper lige som vi har de andre grupper, det er helt op til brugene selv hvilke slags grupper der skal laves ....
  Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 13:37   #52
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Helene velkommen i klubben

Mig og coputtere er vist hellere ikk noget at prale af

Vi må prøve at finde u' a det på en eller anden måde...

Hejdien jeg har prøvet at lede under alle emnerne i forumet efter socialgrupper/de andre grupper -
for at oprette en København gruppe - men kan ikke finde det??

Hvordan gør man - jeg?

Takker på forhånd
afrodite
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 14:30   #53
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg sidder lige over ved web og han foreslår at vi kan lave en kategori her på forum der hedder feks regionsgrupper, og der kunne man så lave en relevant gruppe som feks en kbh gruppe som i snakker om, det vil sige det bliver som at lave en tråd ...

og vi kan hver især bede web om at lave den gruppe der er relevant for vores landsdel..

på den måde kan man have de mere kommunale ting som opleves i en egens region i den gruppe

feks oprette en tråd selv omkring KBH


Måske det ville være en god måde at lægge pres på vores kommuner også, altså at en flok kbh gik sammen om nogen skrivelser og kunne henvise til alle de andre der er med i gruppen og som måske samlet kunne lave nogen skrivelser ..

Kunne det være en ide. web vil gerne have en tilbagemelding om det inden han evt går i gang , det skal jo gerne være noget der er interesse for.

Håber i kan forstå hvad jeg mener

det bliver som alt andet på K10 men når det drejer sig om ens egen kommune skal man gå ind i kbh kommune ...under den rigtige region...

Giv lige en tilbage melding (også hvis der er andre der har lyst til sådan en gruppe, tænker her også på fyn , der bestemt har brug for et sted til deres ting) på den måde kan man have det i kommune orden men vi andre kan stadig følge med

Man kan selvfølgelig lave en hjemmeside et andet sted til sin egen kommune, jeg tænker bare på at jo flere der er samlet på et sted, jo større gennemslagskraft vil vi have , men i sidste ende er det jo op til folk selv , det kan jo tænkes at nogen hellere vil have en københavner side ...et andet sted
  Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 15:00   #54
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hejdien. Jeg synes det lyder som en rigtig god idé, at lave en kategori som hedder regionsgrupper og så lave undergrupper til f.eks. københavn gruppe, fyn osv. Alt efter hvilken landsdel man kommer fra

Jeg tror også det er bedst at holde det hele samlet under "et tag".

Dvs. at vi opretter grupperne og tråde her i forumet i stedet for at lave en hjemmeside.
Fordi først og fremmest for at andre her i forumet kan følge med omkring, hvad der sker i de forskellige landsdele samtidig med at vi står stærkere, når vi er samlet under ”et tag”.

Og som du skriver: ”Måske det ville være en god måde at lægge pres på vores kommuner også, altså at en flok gik sammen om nogen skrivelser og kunne henvise til alle de andre der er med i gruppen og som måske samlet kunne lave nogen skrivelser”.

Så det er noget jeg har lysten til og interesse for helt sikkert.
Så for mit vedkommende må web meget gerne oprette her i forumet regionsgrupper og tråde dertil.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 15:27   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg er også interesseret og synes ideen omkring regionsgrupper lyder god - og overskuelig. På den måde kan vi også på et tidspunkt sammenligne tendenser, sagsbehandling og/eller mangel på samme.

Der er på K10 rigtig mange indlæg der indledningsvis begynder, eller slutter af, med et ''men det er jo ikke ens i alle kommuner''
Måske kan vi via dén vej, få et overblik over hvor det præcis ér at kommuner og regioner skiller sig ud. Selvfølgelig på sigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 11:33   #56
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Jeg har fået dårligt nyt her til formiddag, er bare grædefærdig og lige nu ikke aner mine levende råd, hvad jeg skal gøre

Min partsrepræsentant/bisidder har haft ringet til jobcentret og fået at vide at min sag har været på (re)visitationsmøde
(min sag har været oppe en gang tidligere til visitation i jobcentrets visitationsteam, herefter bad visitationsteamet - gruppen
på ny om en speciallægeerklæring, (uden en faglig begrundelse), denne nye speciallægeerklæring har de fået for et par måneder siden.

Sidst jeg var til samtale hos min sagsbehandler, fik jeg at vide, at der ikke skulle indhentes flere speciallægeerklæringer eller
der skulle iværksættes nogle yderligere arbejdsprøvninger. Da alle mine læge/speciallægeerklæringer og kommunens lægekonsulent
udtalelser var alle samstemmende - enige om at min arbejdsevne er ophørt.

Min nye sagsbehandler sagde ud fra de samlede også nye oplysninger og vurderinger ville hun også, som min tidligere sagsbehandler,
indstille mig til førtidspension. Og hun betragtede min sag som lukket fra hendes side af.

Så vidt jeg har forstået på min partsrepræsentant, at de som var tilstede på visitation teammødet nu
var Centerjuristen for Jobcentret, en lægekonsulent, en repræsentant for kommunen og min sagsbehandler.

Min partsrepræsentant fik oplyst, af Centerjuristen, at jeg har fået afslag fra visitations teamet i jobcentret på indstilling til førtidspension.

Selvom alle samstemmende også ifølge arbejdsprøvning er kommet frem til at min arbejdsevne er ophørt.

Men jobcentret ville skrive til mig og jeg har så 10 dage til at komme med indvendinger til jobcentrets - visitationsteamets afslag.
De vil så sende sagen videre til forvaltningen med afslag til indstilling til førtidspension

Derudover har Centerjuristen sagt til min partsrepræsentant, at min partsrepræsentant eller jeg ikke skal kontakte min sagsbehandler og
at al fremtidig kommunikation skal foregå skriftligt til Centerjuristen.

Til sidst spurgte min partsrepræsentant om navnet på lægekonsulenten, som var med på det visitationsteam/gruppe i jobcentret,
som har været med til at give afslag på indstilling til førtidspension?

Centerjuristen var ikke meget for at give navnet på lægekonsulenten -men til sidst oplyste han, at lægekonsulenten hedder John Albert Hansen.
(Det er dog ikke nogle af de lægekonsulenter som allerede har set på min sag tidligere).

Taget i betragtning at alle involverede parter i min sag samstemmende er kommet fremt til
(også ifølge kommunens egne lægekonsulenter) at jeg skal indstilles til førtidspension.

Er jeg nu både meget ked af det, vred, og forvirret samtidig over hele det her cirkus af en sagsbehandling.

Og hvordan et team i jobcentret nu kan feje alt af bordet i min sag og give afslag på indstilling til førtidspension?

Hvad kan jeg gøre i denne her situation?

Hilsen den fortvivlede
afrodite
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 12:26   #57
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
afrodite nu ved jeg ikke hvem det er du har som partsrepræsentant/bisidder og derfor er det også lidt problematisk at sige noget til dig for det kan være at der er noget vi ikke ved som din bisidder ved.

Men hvorom alt er så lyder det underligt at du ikke må kontakte din sagsbehandler den har jeg ikke hørt før hvorfor skulle du dog ikke må det ?

Hvis det var mig så ville jeg øjeblikkeligt søge aktindsigt i alle papir fra sidste dato du har haft aktindsigt (der er jo kommet en del nye papir til siden du sidst så din akter)

dernæst ville jeg skrive til sagsbehandleren om at jeg var blevet forbudt at kontakte hende og det bedes så gentages af hende med begrundelse samt oplysning om hvem du så skal betragte som din sagsbehandler.

Dernæst ville jeg skrive til centerjuristen omkring det samme og bede om at få på skrift at man ikke længere må kontante sagsbehandleren bede om begrundelse samt henvisning til under hvilke lov det er muligt at fratage en borger en sagsbehandler med henvisning til at man ikke længere må kontakte sagsbehanlderen men kun juristen (som jo ikke er sagsbehandler og ikke kan forventes at være lige så godt inde i din sag )

Dernæst ville jeg skrive til samtlige kommunalbestyrelsesmedlemmer og høre hvad i alverden der foregår i kommunen og hvordan man kan være enig over hele linjen om at der ikke er nogen erhvervsevne tilbage og at man så indstiller til afslag på pension ...

Samt om det underlige og bizarre forløb din sag har haft , forhør dig om det er almindelig kutyme at man fratager borgeren sin sagsbehandler som er den der er inde i sagen for derefter at forbyde alt kontakt til andre end centerjuristen ...

det de sender til dig er jo en partshøring inden den sender det til socialudvalget med besked om at de ikke støtter en pension (ved ikke om det er mig der har misforstået noget ) men for mig lyder det som om det er det de vil sende til dig og læser man om partshøring står der

DIN MENING OM SAGENS OPLYSNINGER ER VIGTIG

Du skal have mulighed for at se og udtale dig om de oplysninger, sagsbehandleren har indhentet, inden sagen afgøres. Dette kaldes partshøring.

Kommunen kan bede om dine bemærkninger skriftligt eller mundtligt.


Så her gælder det om at skrive bemærkninger ned til det der fremkommer når de skriver til dig , også her ville jeg kritisere den måde sagen er forløbet på og ikke mindst den måde sagen er afsluttet på ....

det hele lyder meget speget ,men da vi lever i et velfærdsland (ha ha ha siger jeg ) og ikke en bananrepublik så er det altså ikke sådan at man bare fratager folk deres rettigheder over en telefon samtale det mindste man kan gøre er at skrive ned hvad det er der sker og hvorfor ...

men igen , du har partsrepræsentant/bisidder hvad har denne af forudsætninger og er det ikke muligt at vedkommen kan sætte sig ned sammen med dig og skrive et brev til hele dynenen lige fra borgmester til centerjurist og sagsbehandler .. for det lyder da som om der er noget helt helt galt
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 16:26   #58
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 18
FlemmingLeer er ny på vejen
afrodite,

Jeg er da ligesom Hejdien forundret over forbuddet om at kontakte sagsbehandleren !

At de på mødet ikke ville ud med navnet på lægekonsulenten lader til, at de ved at de er på lovløst område. For en lægekonsulent skal alene oversætte lægesprog til almindelig sprog og en afgørelse fra lægekonsulenten om afslag på indstilling til pension er uden for hans område. Det alene vil være årsag til, at kommunen vil få sagen tilbage i hovedet fra den sociale ankestyrelse med besked om at den er i strid med intentionerne i retningslinjerne. Det er godt, at din bisidder var med til mødet og kan bevidne lægekonsulentens afslag på førtidspension. For sagsbehandlerne er nok ikke så dumme, at skrive det i journalen.

Det du og din bisidder nu skal gøre er, at sætte jer sammen og lave en klage over afgørelsen om afslag på indstilling til førtidspension og sørge for, at den kommer videre til den sociale ankestyrelse. Men få aktindsigt i de papirer sagsbehandlerne har skrevet siden sidste aktindsigt, som Hejdien skriver.

__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 13:26   #59
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
det de sender til dig er jo en partshøring inden den sender det til socialudvalget med besked om at de ikke støtter en pension (ved ikke om det er mig der har misforstået noget ) men for mig lyder det som om det er det de vil sende til dig og læser man om partshøring står der

DIN MENING OM SAGENS OPLYSNINGER ER VIGTIG

Du skal have mulighed for at se og udtale dig om de oplysninger, sagsbehandleren har indhentet, inden sagen afgøres. Dette kaldes partshøring.

Kommunen kan bede om dine bemærkninger skriftligt eller mundtligt.


Så her gælder det om at skrive bemærkninger ned til det der fremkommer når de skriver til dig , også her ville jeg kritisere den måde sagen er forløbet på og ikke mindst den måde sagen er afsluttet på ....

det hele lyder meget speget ,men da vi lever i et velfærdsland (ha ha ha siger jeg ) og ikke en bananrepublik så er det altså ikke sådan at man bare fratager folk deres rettigheder over en telefon samtale det mindste man kan gøre er at skrive ned hvad det er der sker og hvorfor ...
Tak Hejdien.

Det er groteskt, hvad der sker i min sag. Jeg er mildest talt helt rystet og har dårlig nok fået lukket et øje i nat.

Tror ikke du har ikke misforstået noget. Det er også sådan, jeg forstået det..
Dvs. at visitationsteamet/jobcentret vil sende afslaget på skrift til mig med partshøring.
Og en tidsfrist på ca. 10 dage hvor med jeg kan udtale mig mht.afslag på indstilling til førtidspension.

Det med at jeg fremover kun skal kontakte Centerjuristen, lyder også helt ved siden af...

Ved ikke hvor meget min partsrepræsentant kan hjælpe mig med yderligere..

Men under alle omstændigheder, må jeg også skrive til nogle politikere..
Og gøre dem opmærksomme på min efterhånden noget speget sag..
Ved ikke helt lige hvilke politikere, jeg kan kontakte - skrive til pt...

Mange hilsner fra den fortvivlede
afrodite
_____________________________________________

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
afrodite,

Jeg er da ligesom Hejdien forundret over forbuddet om at kontakte sagsbehandleren !

At de på mødet ikke ville ud med navnet på lægekonsulenten lader til, at de ved at de er på lovløst område. For en lægekonsulent skal alene oversætte lægesprog til almindelig sprog og en afgørelse fra lægekonsulenten om afslag på indstilling til pension er uden for hans område. Det alene vil være årsag til, at kommunen vil få sagen tilbage i hovedet fra den sociale ankestyrelse med besked om at den er i strid med intentionerne i retningslinjerne. Det er godt, at din bisidder var med til mødet og kan bevidne lægekonsulentens afslag på førtidspension. For sagsbehandlerne er nok ikke så dumme, at skrive det i journalen.

Det du og din bisidder nu skal gøre er, at sætte jer sammen og lave en klage over afgørelsen om afslag på indstilling til førtidspension og sørge for, at den kommer videre til den sociale ankestyrelse. Men få aktindsigt i de papirer sagsbehandlerne har skrevet siden sidste aktindsigt, som Hejdien skriver.


Tak Flemming,

Min bisidder var desværre ikke med til mødet, men blev oplyst telefonisk af Centerjuristen, hvem der var med til visitationsmødet.

Der var 4 med. Der var Centerjuristen, en lægekonsulent som hedder John Albert Hansen, en repræsentant for kommunen og min sagsbehandler.

Så vi kan ikke bevise, hvem der har "stemt" for afslag til indstilling til førtidspension i visitationsteamet.

Ja, jeg må sørge for at få aktindsigt snarest muligt..Og derefter lave en klage over afgørelsen..

Må jo nok op på hesten igen..

Mange hilsner
afrodite

Sidst redigeret af Webmaster; 24-08-2008 kl. 05:07. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 00:30   #60
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
afrodite når du også er fra København var det så ikke en ide at kontakte borgerrådgivningen (som mugge) jo flere sager der havner der jo større mulighed er der for at nogen opdager at der er noget helt galt i den kommune
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Så blev vi ikke forskånet alligevel MrBurns Politik og Samfund 62 27-05-2010 14:19
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension