K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2010, 15:58   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Det gør mig rigtig glad at høre at mange faktisk skal forbi en psyk. Det hjælper altså noget på det hele lige nu.
Og så må det jo også være bedre, trods alt, at komme til en psyk. inden sagsbeh. indstiller til fp, end at pensionsnævnet (eller hvad de nu kalder det rundt om) giver afslag fordi der mangler en psyk. vurdering.

Håber det går glat med psyk., og derefter indstilling til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 11:20   #52
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hej alle sammen.

En lille update synes jeg i skal have.

Jeg startede i mandags på praktikken, jeg skulle være der 10 timer om ugen, men allerede tirsdag gik jeg ned. Alt i alt har jeg kun været der knap 5 timer desværre, og kan endda mærke at det var lidt for meget. Jeg kunne bare ikke mere. Har intet kunne hele ugen og huset ligner jeg ved ikke hvad. Weekenden kommer til at skal bruges til at samle lidt kræfter til næste uge. Kan mærke jeg virkelig har besvær med at sige fra og sige fra INDEN det går galt, så man stadig kan have et liv udenfor. Heldigvis er de to der er mine kontaktpersoner derude simpelthen de mest vidunderlige mennesker. HOLD op hvor er de søde og forstående. Det er virkelig en stor stor glæde for mig, da jeg havde være meget bange for det modsatte efter hvad man har hørt herinde. Derudover er det et vildt spændende sted jeg er, så det er jo virkelig positivt.

Som i alle har været igennem, sidder jeg nu og er faktisk ret ked af det og ved ikke hvordan jeg skal komme igennem 13 uger. Det er det allerbedste og jeg vil knokle for at være der tiden ud. Både for min egen skyld, men også for at vise kommunen hvad eg kan. Derudover sidder jeg med følelsen at ikke at række da det er ved at gå op for mig hvor lidt jeg egentlig kan klare at være i gang. Det gør ondt at tænke på hvor lidt jeg kan nu, kontra for bare 4 år siden. For 5 år siden sad jeg på nuværende tidspunkt i Irak og knoklede med alt jeg hvad havde. Men det er også for 5 år siden de konstante smerter startede. Kontaktpersonerne har sagt at vi skal snakke om tiden jeg skal være der i, for de mener også det er alt for meget for mig. Det ender nok ud med at jeg skal ned på 3 dage om ugen med to timer om dagen. Det håber jeg at jeg kan klare. Dagbog bliver skrevet hver dag og lægen er på standby hvis der er noget.

Ja alle jer der har været i praktik eller arbejdsprøvning ved jo hvordan det er og hvad man går igennem, jeg ved godt jeg er heldig at stedet bare er så godt, men puha det er stadig svært. Hvad mon det hele ender med.

Hvordan fandt i styrken til at lytte efter jer selv og finde den gyldne linie hvor man stadig kan holde ud at leve et liv ved siden af??

Mht psykiateren har jeg af en eller anden grund stadig ikke hørt noget, nu håber jeg jo at de sender mig afsted så jeg kan få kulegravet lægekonsulentens ord, ellers vil det komme tilbage og hjemsøge mig det er jeg sikker på. Så jeg skriver snart en mail til rådgiveren og presser lidt på.

Nå men det var en lille opdatering til dem der evt følger lidt med. Skal nok skrive senere om hvordan det går og hvad der kommer til at ske.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 12:24   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser

Hvordan fandt i styrken til at lytte efter jer selv og finde den gyldne linie hvor man stadig kan holde ud at leve et liv ved siden af??
Ved at tænke på, hvad der ville ske hvis jeg ikke gjorde det.

1. Hvis man vælger at blive hjemme når smerter ell.l er værst, fordi det er ubehageligt at skulle henvende sig til et andet menneske for at forklare, så vil man blive forlænget i arb.prøvningen, og man risikerer at den ikke vil kunne bruges til noget, og dermed risikere en ny arb.prøvning.

2. Hvis man knokler på, uden at sige fra når det er tid, så vil det dels gå ud over en selv p.g.a. forværring af ens lidelser, og dels kan man risikere at "ende et forkert sted", f.eks. fleksjob hvor man reelt er berettiget til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 12:39   #54
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Smile Mulighed for førtidspension

Hej Jucha

Få aktindsigt, det gjorde jeg og fandt frem til noget, jeg kunne bruge i min førtidspensionssag. Derefter sendte jeg en kopi af dette til min sagsbehandler og anmodede om en førtidspensionssag. Den er nu startet i maj måned. Du skal sige nej til at gå op i tid. Jeg var på et jobcenter, hvor de prøvede at presse mig op i tid, men det fik de ikke lov til. De ville have mig i praktik, men det er stillet i bero, så længe sagen kører. Jeg skal dog til samtale den 30.juni, men det tager jeg stille og roligt. Hold stædigt på de timer, du mener, du kan klare og lad dig ikke blive presset mere op i tid. Pas på dig selv, der er ikke andre, der kan gøre det!!
De bedste ønsker for dig
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 12:38   #55
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Nå, det er vist tid til en lille update på hvordan det hele er gået.

Gik jo igang med virksomhedspratikken/arbejdsprøvningen med start på 10 timer om ugen. Jeg er nu nede på 4 timer og det er stadig hårdt. Men jeg er kommet et super godt sted hen må man sige, de er SÅ søde og rare og støtter mig 120% da de også mener en FP er på sin plads. Jeg har haft et par møder med jobkonsulenten og han er nu også enig i en FP. Han ville ikke engang prøve at tvinge mig op i tid, da det var nytteløst. Jeg skal angiveligt slutte d 17 sept.

Mht min sag. Jeg kom til psykiater (en jeg selv fandt) og det var en rigitg god oplevelse. Han støttede mig også 100% i at det kun kan være en FP og at der intet psykisk var galt med mig, andet end hvad man normalt kan forvente af en der er syg og kæmper med kommunen. Men han ville absolut kun anbefale en FP, hvilket han også vil skrive i hns udtalelse til kommunen. Hold op hvor var han behagelig og hamrende dygtig. Lyttede virkelig til hvad man sagde.

TIL DEM SOM MÅSKE EN DAG SKAL BRUGE EN DYGTIG PSYKIATER KAN JEG KUN ANBEFALE HAM. HAN HEDDER NILS BALLE CHRISTENSEN OG ER I AARHUS... Jeg ved at jeg selv googlede løs for at finde en dygtig en og når der endelig findes en er det jo bare med at anbefale ham til andre, så man ikke risikerer at få en som Eva B. fx.

Nå, men nu findes der i min sag:

Div. lægepapir samt GHU fra egen læge og reumatologisk afdeling, der alle peger på FP og ingen erhvervsevne. Der er ikke flere dokumenter at indhente.

Praktik/arbejdsprøvning, der viser 4 timer.

En jobkonsulent der taler for FP.

Psykiatrisk lægeerklæring der ligeledes peger på FP.

Så d. 7 september holdes der et team-møde, hvor de skal beslutte om det er FP eller ej. Jeg har selv gjort det meget klart hvad det er jeg ønsker. Det eneste hænge parti der er, er en meget forvirrende udtalelse fra lægekonsulenten, hvori hun har lavet utallige og alvorlige fejl. Med hjælp fra dejlige Hyanna og Viper herinde fra, har jeg nu en mail klar hvori jeg dokumenterer og argumenterer for hvilke fejl og mangler der er i den udtalelse. Andet kan jeg ikke gøre. Men i og med at jeg kan dokumentere at hun har lavet fejl burde det ikke være et problem.

Så nu må vi se. D. 7 september bliver min fremtid bestemt. På den ene side kan jeg godt nok ikke se at der skulle blive noget problem med at give mig FP, da ALT er klar. ALT og ALLE siger FP. Meeeeeeen, som i alle godt ved kan man aldrig vide. Så jeg er dælme godt nervøs. Jeg er fysisk og psykisk udmattet efter alt det her, så jeg ved ikke mine levende råd hvis det bliver et nej den dag.

Så vil i ikke godt være søde at krydse alt hvad i kan for mig:-)

Men nu ved i lidt hvad der foregår her hos mig. Jeg har ikke været herinde særlig meget da energien slet ikke har været til det. Men glæder mig til en gang at den er der, så jeg kan komme mere herind og forsøge at hjælpe hvor jeg kan.

Fortsat god søndag til alle.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 12:48   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det lyder jo som om at det går den rigtige vej.

Jeg kan ikke lige huske hvad du lever af nu, om kommunen evt. kan have økonomisk fordel af ikke at indstille dig til fp, men i så fald må du jo overveje seriøst om du evt. skal/vil søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Held og lykke får du ihvertfald med på vejen herfra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 13:27   #57
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det lyder jo som om at det går den rigtige vej.

Jeg kan ikke lige huske hvad du lever af nu, om kommunen evt. kan have økonomisk fordel af ikke at indstille dig til fp, men i så fald må du jo overveje seriøst om du evt. skal/vil søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Held og lykke får du ihvertfald med på vejen herfra.
Hej Vovse

Jahh det håber jeg da at det gør, må jeg indrømme. Men jeg er forberedt på det hele.

Jeg er på revalidering pt, så ved ikke hvad kommunen tænker om det. Såfremt de nægter FP, så er det direkte på kontantjælp for mig. Men jo, planen er helt sikkert, at hvis de siger nej så er der ingen anden udvej end at søge §17. Håber bare ikke at det skal komme til det. Og må sige at hvis de siger nej her d. 17, så er det en alvorlig forhaling af min sag, da den ikke kan blive mere klar. Så råber jeg vagt i gevær og sætter h... og jord i bevægelse, for jeg har dælme fået NOK nu!!!!!

Tusind tak for dit og søde ord
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 13:36   #58
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan du se hvordan jeg har slået knude på mig selv?

Ønsker dig held og lykke med det hele og tak for din opdatering. Det er så rart at høre bare lidt om hvordan tingene skrider frem

(ja, hun er sg en dejlig kvinde, hende Hyanna og nååå ja, når det ikke ka være anderledes, også Viper )

Glæder mig til at høre godt nyt

Ps: er det ok at jeg liiiige fletter mig selv ud mens jeg laver aftensmaden? -skal straks derefter slå knude på mig selv igen!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 22:17   #59
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis de siger nej d. 17., så er det med meget stor sandsynlighed i kassetænkningens navn, og så mener jeg bestemt at en §17 må være på sin plads.
Krydser for at de siger "ja" d. 17.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 10:58   #60
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
kan du se hvordan jeg har slået knude på mig selv?

Ønsker dig held og lykke med det hele og tak for din opdatering. Det er så rart at høre bare lidt om hvordan tingene skrider frem

(ja, hun er sg en dejlig kvinde, hende Hyanna og nååå ja, når det ikke ka være anderledes, også Viper )

Glæder mig til at høre godt nyt

Ps: er det ok at jeg liiiige fletter mig selv ud mens jeg laver aftensmaden? -skal straks derefter slå knude på mig selv igen!

Ha ha ha ha ha tak for "knuderne", og ja en gang i mellem må du gerne gøre fig fri, men kun en gang i mellem

Skal nok opdatere når jeg ved noget mere, jeg krydser selv alt hvad der er at krydse.

Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension