K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2013, 12:52   #51
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg var i matchgruppe 4 foer at de lavede det om, og uden jeg blev informeret om det spurgte jeg selv til det efter at have set noget om det i tv, og jeg er nu i matchgruppe 3..

Saa vidt som jeg har forstaaet det er det fordi at de kunne holde folk aktiverings fri i matchgruppe 4 og 5 og det ville de gerne eliminere for at som Helene siger det, putte alle folk i samme synkende skude.. Derfor ville de ogsaa have mig startet i regeringens nye "Projekt brug for alle" men da jeg har anket min FTP afgoerelse har de valgt at saette mig paa standby til jeg faar svar paa den...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 17:27   #52
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen/svaret, jeg vil ringe til ham og bede ham om det, er sikker på at han vil hjælpe mig. Ja han er rigtig rar og jeg ved at han er på min side:0) tak igen
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 00:23   #53
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Jeg var i matchgruppe 4 foer at de lavede det om, og uden jeg blev informeret om det spurgte jeg selv til det efter at have set noget om det i tv, og jeg er nu i matchgruppe 3..

Saa vidt som jeg har forstaaet det er det fordi at de kunne holde folk aktiverings fri i matchgruppe 4 og 5 og det ville de gerne eliminere for at som Helene siger det, putte alle folk i samme synkende skude.. Derfor ville de ogsaa have mig startet i regeringens nye "Projekt brug for alle" men da jeg har anket min FTP afgoerelse har de valgt at saette mig paa standby til jeg faar svar paa den...
Lyder dejligt at du også er en af dem der pludselig er blevet rask og arbejds parat pga de nye regler...
Er jeg også...
Deres mål er at jeg skal i fuld beskæftigelse og uddannelse..
Jeg kan ikke engang fungerer herhjemme uden at hvile mig flere gange om dagen... og kan ikke hente børn hver dag heller..
Men er nu ifølge deres nye project rask og klar...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 00:44   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Utroligt de stadig køre med det åndssvage projekt, brug for alle - det var der også den gang jeg var på kontanthjælp. Engang i mellem hed det så projekt springbræt, eller projekt gråzone, alt efter hvor de skulle hente pengene fra

Og selvom vi skriver 2013, så kan jeg ikke forestille mig det er blevet bedre
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 22:58   #55
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det er det ikke.. jeg har pt været til det samme møde 4 gange som man skal til inden mødet med det der team der...
Pga jeg blir mega syg hver gang jeg skal til møde så jeg holder max 20-40min hvor jeg til sidst ikke kan koncentrerer mig eller høre hvad de siger til sidst..
Og de når aldrig særlig langt så skal så derop igen fordi det ikke blev færdigt.. Eller fordi der er skiftet sagsbehandler og den anden ikke skrev ned hvad vi snakkede om til mødet så derfor skal det tages igen........
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 09:03   #56
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kunne nu godt tænke mig at man lavede Match grupper eller noget linde ovar flex jobber.

Jvc burde bruge flest resurser på dem der så gerne vil og kan i flex,og så mindre på dem der burte fredes.
Jeg siger det kun fordi man som flex jobber ikke kan være langtids syg,for arbejdsprøvningerne står i kø.sammen med ledighedsafprøvelsen job søgningstiltag og hvad man ellers kalder det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 10:26   #57
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg kunne nu godt tænke mig at man lavede Match grupper eller noget linde ovar flex jobber.

Jvc burde bruge flest resurser på dem der så gerne vil og kan i flex,og så mindre på dem der burte fredes.
Jeg siger det kun fordi man som flex jobber ikke kan være langtids syg,for arbejdsprøvningerne står i kø.sammen med ledighedsafprøvelsen job søgningstiltag og hvad man ellers kalder det.
NETOP svær syge på få timers flex klare aldrig dette ræs
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 07:57   #58
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Nå men kom ikke rigtig videre igår da jeg var over ved min speciallæge, jeg havde en veninde med, som jeg stoler på og har været igennem hele møllen inden hun fik ftp, og hun talte virkelig min sag både med mulighed for at komme på ftp og den seddel om at tage varige skade ved aktivering, men der skete ikke rigtig noget andet end han selvfølgelig sagde i hans diktafon at chancen for at vende tilbage til arbejdsmarked nogensinde er urealistisk, og at de diagnoser jeg har er kroniske!!

Så hvordan kommer man videre derfra? Min veninde følte ikke rigtig at han gad at lytte til det hun havde at sige, og vil indrømme at hun har ret, sagde oz til ham at jeg jo aldrig får et tåeligt liv, når kommune/jobcenter altid vil ånde i mig nakken, og så længe jeg ikke får fred, ja så forværre de det for mig.

Bare jeg får et brev som har noget med det offenlige at gøre så går jeg fuldstændig i selvsving, og alt det arbejde jeg har haft med mig selv, går tabt!! takket være kommunen/jobcenteret.

Det lyder måske som om at jeg for alt i verden ikke vil ud i aktivering, men sådan er det ikke, har jeg vist oz nævnt før, men jeg skal ned til min egen læge og udfylde en erklæring fra ja kommunen, samt til samtale i jobbutikken senere. Min veninde tager med ned til lægen, for hun er træt af på mine vegne at der ikke sker noget. Og at jeg ikke får den ro som begge læger snakker om, min egen læge har heldigvis sygemeldt mig, og er kommet i match 3, men hvad hjælper det, hvis de alligevel vælger at ignorere det.

Jeg afl. også det papir med aktindsigt imorgen, der har nemlig ikke været andet end problemer på problemer. Så det er ligesom skubbet i baggrunden, men nu skal det sgu være.

Så tænker jeg, som min veninde også siger, at vi må tage fat i min egen læge, og så må han snakke med speciallægen om at få den seddel ang. varige skade for vi kunne ikke få det.

Hvad siger i om det? undskyld den lange smøre??
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 16:03   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synd hvis dine spørgsmål drukner her i den gamle tråd - kan du ikke oprette en ny tråd JamieØ36 - du kan bare kopiere det du allerede har skrevet og poste i din egen tråd. Så bliver det også meget lettere at følge dig og hjælpe dig

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 21:06   #60
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Hej Helenekr jo jeg opretter bare en ny tråd
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match grupper blme Alt det andet 4 06-12-2012 18:17
Kan man ændre Match grupper.... maybeline2you Alt det andet 64 08-02-2011 09:47
match grupper superkok Alt det andet 32 29-10-2010 10:28
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension