K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 16:37   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Du har næsten fattet pointen, bortset fra, at der behøves ikke at kigges efter en specifik sygdom at foregive at have, men at hvis der fakes nok, så hæfter psykiater m.fl. selv en diagnose på som der så lægges til grund.
Og at hvis en person er god nok til at fake "jeg kan ikke være ude blandt mennesker", så behøver de ikke engang arbejdsprøves.



Og så har der været en del angreb her i tråden på flere personer, der har tilladt sig at udtale sig om, at ikke ALLE pensionister er det på det rette grundlag.
Til det kan jeg kun sige, at der skal lægges mærke til hvilken kategori tråden er anbragt, nemlig i kategorien POLITIK OG SAMFUND, hvor der som overskrift står:

"Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig."


Og altså IKKE i en af kategorierne, hvor det ikke er velset med andet end "åh hvor er det synd for dig" kommentarerne, selv om det åbenbart er sådan, at mange ville foretrække man kun måtte udtrykke sig på hele K10
Vores samfund.

Er det = os mennesker med psykiske lidelser har FAKET os til vores pension?!
Når man melder ud på negativ vis om en bestemt befolkningsgruppe, så synes jeg, at det er snæversynet, mangel på viden, forståelse og især - medmenneskelighed.

Jeg ønsker ikke for nogen og heller ikke dem, som jeg bestemt ikke er enige med i denne tråd, at de får så meget som en snert af en psykisk lidelse - for det er SLET ikke sjovt.
Indrømmer, at denne tråd får mit p.. i kog, men har hedligvis håbet tilbage, at lange de fleste mennesker har og kan give empati.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 19-11-2011 kl. 16:43.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 08:13   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg tror det er meget få om nogen overhovedet sygdomme der kan "fakes" med det forløb man skal igennem for at få pension tror jeg ikke på det kan lade sig gøre.
Det er i mange tilfælde flere år en sag tager, med et rend til div undersøgelser, jeg tror ikke på at folk kan fake sygdom i flere år, min sag tog OVER 6 år, og mine læger kunne jo se jeg fik det værre og værre, at jeg så har fået det bedre EFTER min pension skyldtes at jeg har fået RO så nogle dage fungerer jeg skam også 100 % mens andre er min funktion lig 0 og DET ser folk jo ikke ...

Men mens jeg var i forløbet kunne jeg da også få den tanke "hvorfor har den og den fået pension, og jeg ikke får, de må have snydt" og de tanker kom når jeg havde det værst og var ved at give op, det ER en kamp at få pension, både med at du skal have dig selv og din familie til at hænge sammen, økonomien er en by i rusland, sygdom og psyke følger hånd i hånd og lever sit eget liv, når og hvis man kommer ud på den anden side gik der for mit vedkommende næsten 1 år inden jeg fik mit liv tilbage i den form som jeg kan leve med.
Så NEJ jeg tror ikke på man kan fake sig til en pension!
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 08:20   #3
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Minder mig om tidligere tiders diskussion med kolleger om nødhjælp. mange havde den holdning at klienter lukrerede og snød.

Nødhjælpen bestod i to til tre udmygende samtaler på kommunen - en rekvision til supermarked hvor der var udpenslet hvad den formastelige måtte bruge den til.

Jeg oplevede en gang i brugsen at en klient stod i køen med sine varer og nåede frem til betaling - det stoppede hele båndet for kassedamen ringede efter chefen der skulle tage stilling og varene skulle gennemgåes så man sikrede der ikke var noget med der ikke måtte være der.

At tro nogle med vilje udsætter sig selv for dette !!!!!
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 09:50   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror ganske enkelt ikke på, at man kan snyde på den måde. Læger navneligt psykiatere er jo ikke idioter, de må da kun fornemme med det samme, om personen lider af de ting de siger, eller blot sidder og hælder vand ud af ørerne - og hvad med medicineringen? Det ville jo nærmest kræve en doctorgrad at snyde med det også, for jeg ved at nogle af de piller psykiateren udstikker overhoved ingen effekt har, så ville den jo være dum at skylle dem ud i lokummet og så komme efterfølgende og sige, at man ikke kan tåle bivirkningerne...

Som en af mine psykiatere engang sagde, så er der mange måder de kan se om folk snyder på, herunder medicinen, og har patienterne enormt meget placeboeffekt af medicinen, jamen så er det jo nemt at lægge to og to sammen.
Jeg fik engang nogle piller hvor virkningen var som at stikke tungen ud af vinduet, han havde ellers gjort et større nummer ud af at fortælle hvor gavnlige de var, og fortalt om bivirkninger og nedtrapning såfremt det blev for voldsomt - jeg måtte endelig ikke selv stoppe med at tage dem.
Da jeg kom tilbage efter 6 uger hvor jeg bare fik det værre og værre, sagde han med et smørret smil, at han i det mindste kunne udelukket at tro kunne flytte bjerge i mit tilfælde, og så fik jeg nogen andre der begyndte at hjælpe.

Så hvis folk kan regne alt det der ud, kende alt medicin, og kan underspille egne kropssignaler - psykiatere kan ofte se på kropssproget om man lyver ved hjælp af ganske få observationer, jamen så er man jo ikke blot svinder, men også skuespiller i verdensklasse. Det er jo et kæmpe puslespil der skal samles over flere år, før end pensionen går i gennem, og det tror jeg simpelthen ikke på nogen kan på baggrund af opdigtede symptomer.....

Som regel er det heller ikke nok bare at have en psykiater, ofte skal der også være lidt papirer på evt indlæggelser, og en rød tråd der kan følges længere tilbage end blot de der berømte fem år....så nej, jeg kommer aldrig til at tro på det kan lade sig gøre. Og i hvert fald ikke så nemt, som flere herinde åbenbart VED det er.

Synes også opskriften udeblev. Man vil gerne svine andre til, men beder man om svar, så udebliver de. Typisk ammestuehistorier.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 10:05   #5
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
ja jeg kom os til at tænke på at man ik kan snøre en psykiatere,jeg blev sendt til en dengang jeg søgte pensionen og de spørgsmål han stiller en kan man ik snyde sig igennem, jeg troede jeg svarede normalt på de spørgsmål som så ville vise jeg ik er skør på nogen måder,men alligevel fandt han ud af jeg har personforstyrrelser,og andre ting som ik kan behandles.. man kan ik kende deres afgørelse af svar på de spørgsmål de stiller på forhånd..

Mvh
Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 10:26   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
igen fjernes alt
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi

Sidst redigeret af PiaCP; 17-11-2011 kl. 12:16.
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 10:55   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu tror jeg så ikke lige web har oprettet POLITIK OG SAMFUND med det formål, at så må brugerne gerne svine hinanden til og komme med stikpiller omkring brugernes troværdighed.....

Tror mere den er tiltænkt debat omkring politiske og samfundsmæssige problemstillinger, uden at det behøver at gå ind i hetz på særlige persongrupper med usynlige sygdomme.
Det er jo hverken et politisk eller samfundsmæssigt problem, men udelukkende enkelte personers problem og hvor netop dem der angriber, selv synes det er meget synd for dem.

Om så alle mine naboer havde svindlet sig til pensionen, så er det jo ikke noget jeg kan bruge i MIT liv, for hvad rager det mig hvad andre gør?. Jeg fejer foran egen dør - ikke andres.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 11:09   #8
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nu tror jeg så ikke lige web har oprettet POLITIK OG SAMFUND med det formål, at så må brugerne gerne svine hinanden til og komme med stikpiller omkring brugernes troværdighed.....

Der er ingen der har nogen som helst tanker eller hensigter om at "svine hinanden til og komme med stikpiller omkring brugernes troværdighed", lige udover bl. a dig og andre, der læser hvad i vil have det til at stå, i stedet for at læse hvad der virkeligt står i indlæggene.

Fordi jeg eller andre nævner, at vi tilfældigvis ved, at visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp, det er IKKE det samme, som at personer herindefra beskyldes for noget som helst.

Hvis ikke nogen herinde mener at høre under visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp,, så lad da for pokker være med at tage det som en personlig fornærmelse eller beskyldninger mod jeres person.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 13:33   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Fordi jeg eller andre nævner, at vi tilfældigvis ved, at visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp, det er IKKE det samme, som at personer herindefra beskyldes for noget som helst.

Hvis ikke nogen herinde mener at høre under visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp,, så lad da for pokker være med at tage det som en personlig fornærmelse eller beskyldninger mod jeres person.
Nu kan du jo sådan set ikke vide, om nogle af de mennesker du beskriver som: "visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp" er brugere her på siden.

Og ellers kan der jo meget nemt være brugere her på siden, som lever et liv, som ligner det, der beskrives i forb. med disse mennesker, som du beskriver som: "visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp".

Min erfaring er, at mange mennesker med psykiske problemer gør alt hvad de kan, for at skjule sandheden for deres omgivelser, og på den måde kommer disse mennesker nemt til, at fremstå som samfundsnassere, snyltere m.m., til trods for, at de har en tung psykiatrisk diagnose.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 14:55   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
...Min erfaring er, at mange mennesker med psykiske problemer gør alt hvad de kan, for at skjule sandheden for deres omgivelser, og på den måde kommer disse mennesker nemt til, at fremstå som samfundsnassere, snyltere m.m., til trods for, at de har en tung psykiatrisk diagnose.
Jeg har altid været meget åben omkring mine psykiske lidelser, men det er jeg ikke mere.
Det blev nemlig brugt i mod mig i et par tilfalde.

Det er ikke så så længe siden, at jeg fik kopi af korrespondancen mellem to private personer i hvilken en af disse ( højt uddannet og som repræsentere loven ) omtaler mine lidelser på en mere end perfide måde ), kun med det formål, at tjener kasse og have sit på det rene.

På et tidspunkt i fuld fortrolighed har jeg selv fortalt personen om hvad jeg fejler,... sådan ved et glas vin.

Ja, hvis nogen lugter penge, findes der ingen grænser for deres svinestreger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension