K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2014, 21:25   #51
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man søger på det foreliggende grundlag §17 stk 2....ja så skal sagen først forbi rehab teamet hvor de skal lave en indstilling og bagefter i pensionsnævnet hvor de skal træffe den endelige afgørelse.....

Jeg har dog aldrig hørt at pensionsnævnet deltager i rehab teamets indstilling....det virker jo ganske ulogisk eftersom de selv skal have sagen på et møde bagefter...

Man skal have tilbudt et møde foran pensionsnævnet lige inden de afgøre sagen...

Om de sådan må slå tingene sammen...hmm....det ved jeg faktisk ikke...men jeg ville afgjort klage over sagen hvis den får et negativt udfald.....og jeg ville skrive i klagen hvordan kommunen har gjort tingene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 21:50   #52
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når man søger på det foreliggende grundlag §17 stk 2....ja så skal sagen først forbi rehab teamet hvor de skal lave en indstilling og bagefter i pensionsnævnet hvor de skal træffe den endelige afgørelse.....

Jeg har dog aldrig hørt at pensionsnævnet deltager i rehab teamets indstilling....det virker jo ganske ulogisk eftersom de selv skal have sagen på et møde bagefter...

Man skal have tilbudt et møde foran pensionsnævnet lige inden de afgøre sagen...

Om de sådan må slå tingene sammen...hmm....det ved jeg faktisk ikke...men jeg ville afgjort klage over sagen hvis den får et negativt udfald.....og jeg ville skrive i klagen hvordan kommunen har gjort tingene...


Nej, det er ikke slået sammen, men af kommunens jurist sendt tilbage til rehabiliterings teamet for ny møde og ny indstilling pga fejl.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 21:55   #53
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak web, jeg fik vist ikke udtrykt mig korrekt.

Min sag var i maj først på rehab.teamet s møde hvor jeg deltog, derefter et par uger senere på pensionsteamet.

da det blev et afslag, klagede jeg. kommunens jurist bestemte at sagen igen skal for rehab.team + pensionsteam, pga. begrundelsesmangler jvt. forvaltningsloven, samt at det var umuligt for hxn at se hvilke dokumentation der var lagt til grund for afgørelsen .

jeg venter derfor på at sagen skal for rehab.teamet + pensionsteamet igen.

undskyld jeg fik forvirret
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 13:18   #54
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
lidt nyt

efter over 2 mdr.s larmende tavshed fra kommunen efter jeg fik medhold i klagen, og om at sagen skal gå om, kom der idag brev om nyt møde i rehab.team, sidst i denne md.

så nu venter 3 lange uger, jeg er rædselsslagen for at møde rehab.teamet igen, men denne gang har jeg en bisidder med.

må man til sådan et møde påpege at de sidste gang ulovligt havde lagt vægt på lægekonsulentens udtalelser om min arbejdsevne? og ivil det være klogt?

jeg er stærkt i tvivl om hvordan jeg skal gribe dette møde nr. 2 an, har mest til at klappe i som en østers, da jeg jo har sagt hvad der er at sige. og må jo alligevel ikke tilføje nyt.

har virkelig brug for ro i mit liv, og fred for kommunen.

tak for di i læste med.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 13:48   #55
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man har jo lov at sige/påpege hvad du vil, men er ikke sikker på at det er klogt.

Er det ikke bedre at bruge tiden på at snakke/ argumentere for det du ønsker at de skal indstille til?

Skriv en seddel og tag med med det du ved er svært at huske, når klappen ned
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 13:56   #56
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak gisne, jo det har du ret i, men tror bare det er fordi jeg efterhånden har oplevet så mange ulovligheder fra min kommune, at jeg har kvalme bare ved tanken om det.

tak for dit råd
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 14:34   #57
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville nok også holde mig til at komme med de gode argumenter for hvorfor jeg skal have en pension...

Sker det med at de laver fejl...ja så har man jo muligheden for at klage bagefter....og ja jeg ved godt at det så vil drive sagen langt ud...

Tror bare at man skal passe på med at "være for smart" under sådan et møde....hvis du forstår hvad jeg mener med for smart...

De kan hurtigt komme til at se en som et "brokkehovedet"....og det vil gøre det meget nemmere for dem at se bort fra det man siger...

Det er meget sværere for dem hvis man kun kommer med de gode argumenter og holde en god tone..

Gisne kommer med et rigtig godt råd....skriv det ned som du vil have sagt....

De fleste mennesker de glemmer det de vil sige når de først sidder midt i mødet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 15:29   #58
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak web kan sagtens forstå hvad du og gisne mener. jeg prøver at holde fokus, hvor jeg skal , og gentage mine argumenter fra runde 1, hvorfor je gmener pension er det eneste rigtige.

tak for dit råd
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 08:48   #59
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Dilemma

vedr. medicin....

Nu hvor jeg igen skal for rehab.teamet, vedr. pensionsansøgningen, dukker der et spøgelse op i mit hovede.

da jeg var i arb.prøvning som førte til fleks i de 3 x 1 time om ugen, gennemførte jeg den på 4 forskellige piller , ialt 20 stk. hver dag, dum som jeg var, jeg kendte ikke k10 på det tidspunkt, og vidste ikke at det er både dumt og forkert at fylde sin krop med ekstra medicin for at gennemfører arb.prøvning.

medicinen hjalp jo i øvrigt ikke, .

Men nu hvor jeg har været tilknyttet smerteklinik, har de på klinikken anbefalet at trappe helt ud af den stærke medicin( som ikke hjælper alligevel, og har smadret min mave) , og klare mig med pamol, og acceptere at mit funktionsniveau er meget begrænset.

spørgsmålet er nu, kan kommunen tvinge mig til at forsøge anden stærk medicin som eks. morfin( har gjort forsøg med smerteplaster med morfin, uden effekt), for at bevare den arbejds.evne på 3 x 1 time, de siger jeg har. ?

kan den læge som er i rehab.teamet tvinge mig til at afprøve mere , selv om smerteklinikken ikke anbefaler dette?smerteklinikken siger der ikke findes medicin der kan hjælpe mig.

håber nogen ved noget om det?
på forhånd tak
sortepigen

ps. jeg kender godt den med den 2 årige forsøgsperiode hvor man kan sige nej til medicin, men gælder det ikke kun folk i afklaring af arbejdsevne?
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 09:18   #60
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Klinisk funktion skal ikke behandle dig....de kan anbefale...men det er lægen der i sidste ende bestemmer om du skal have den medicin...så det tror jeg ikke du skal være nervøs for...

Din arbejdsprøvning holder...eftersom den medicin ikke virkede...

Eller kan problemet være at hvis man har taget medicin i den periode man har været arbejdsprøvet...og kun har kunne holde til x antal timer i kraft af medicinen...ja så vil timetallet jo ikke kunne holde uden medicin..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension