K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2010, 22:59   #51
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
HVis du er af den gamle ordning, så skal du være opmærksom på, at du er i risiko for at miste din pension, hvis du begynder på noget, så du skal være sikker på, at du kan klare det! (der er dog lovændring på vej, som vil gøre, at man af den gamle ordning, bedre vil kunne forsøge),

Når det er sagt, så kan du bare søge revalidering (skriftligt) så skal de kigge seriøst på, hvad du kan klare! (men det er ikke sikkert, at du er berettiget til revalidering, hvis du i forvejen har kompetencer du kan bruge!)

Nå ja, og fedt forresten, at det er gået fremad for dig
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 23:22   #52
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
Jeg er af den nye ordning.Jeg mener ikke umiddelbart jeg har nogen faglige kompetencer, jeg har ingen uddannelse og har været syg siden 1996.

Jeg skrev efter det mundtlige afslag til Jobcenteret, og bad om et skriftligt afslag, hvorefter jeg blev ringet op, og er nu kaldt til et møde "Det er stadig et afslag, men jeg har indkaldt en faglig konsulent også, så vi kan rådgive dig bedst muligt", det synes jeg godt nok er svært at tolke!?

Og, truslen er mærkbar og slet skjult, ift at jeg kan miste pensionen, men det forholder sig jo desværre ikke sådan at man ENTEN er for syg til noget overhovedet ELLER rask nok til at klare sig selv. Mit problem er at jeg ikke kan klare at arbejde ved siden af studiet, og det er utopi at tro, at jeg kan klare mig på kun su i 5 år. Jo, hvis jeg holder op med at betale mine udgifter!
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 08:10   #53
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det jeg spørger om, er vedr ansvar for hjælp også fra andre afd. feks til medicin, træning, hjemmehjælp, kørsel, osv osv.

Jeg indsatte §15+§16 her pga de nye politiske stramninger, hvorfor det selvsagt bliver endnu sværer, og er endnu mere afgørende at borgeren bliver hjulpet hurtigst muligt.
Det er fordi mange idag tabes på gulvet pga for lang tid i systemet.

Dit svar fra anden tråd, var at det ikke var jeres ansvar, men det mener jeg ikke der kan herske tvivl om at det er.

Du ville også kunne tvinge andre afd om at handle, såfremt læge skriver at der skal en af nævnte eller anden indsats til, for at borgeren kan blive rask eller bedst mulig.
Det bør du gøre i heldhedsvurdering, og sygeopfølgningsplan hver 3 mdr.

Hvis så fremt borgeren får afslag på hjælp anbefalet af læge/speciallæge, kan den syge i det mindste klage, med henblik på tilbagevenden til arbejdet, og den manglende hjælp, idet der desværre ofte skal anden indsats til også. Feks har vi tidligere diskuteret psykolog behandling også.
Det kunne også være center for hjerneskade, mulighederne er jo mange.

Håber du her forstår.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 23:40   #54
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ops
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 00:19   #55
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
>>>Hvis så fremt borgeren får afslag på hjælp anbefalet af læge/speciallæge, kan den syge i det mindste klage, med henblik på tilbagevenden til arbejdet, og den manglende hjælp, idet der desværre ofte skal anden indsats til også. Feks har vi tidligere diskuteret psykolog behandling også.Det kunne også være center for hjerneskade, mulighederne er jo mange.<<<

Når viljen IKKE er der, kan sagsbehandleren jo ikke give borgeren det h*n har ret til... -det viste dialogen omkring psykolog behandling jo også
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 08:37   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Multe, borgeren kan klage såfremt der er lavet en HELHEDSVURDERING, og PLAN, denne SKAL selvsagt indeholde den nødvendige hjælp.

Problemet er netop, at disse helhedsvurderinger IKKE laves, eller at helbredsoplysninger undlades.

Det er efter min mening IKKE LOVLIGT at give afslag på den hjælp der skal bringe borgeren tættere på arbejdsmarkedet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 10:02   #57
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej popiae

Jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger... -dét jeg mener med indlægget, er, når de faglig udygtige sagsbehandlere - af flere grunde - IKKE har viljen(eller evnen), til at lave de tiltag der står i loven, er der jo ikke noget at gøre for borgeren, andet end at klage
Og det er jo - desværre - fuldstændigt omkostningsneutralt for kommunen(og sagsbehandleren) at omgås loven i disse sager

Der er jo også sagsbehandlere der mener de IKKE kan henvise til psykolog behandling(sikkert fordi det står i skuffecirkulæret)... -mens socialrådgiverer kan give en fx 10 timers psykolog behandling

Er det ikke dét, det handler om, forskellen på personen der skal hjælpe borgeren, er personen etisk og moralsk anstændig, eller sidder personen der bare fordi taburetten klæber...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 10:36   #58
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
pip :

ang din sidste bemærkning, multe, så er jeg IKKE i tvivl om at det er sagsbehandlerens egen personlige holdning til tingene, der meget ofte afgør tingenes tilstand!
-sådan oplevede vi det ihvertfald, det var en bevist handling fra sagsbehandlerens side!

Men når det så er sagt, jamen, så er det jo klart at vi blir nødt til at råbe højt og tydeligt bla også til andersine, at man SKAL hjælpe borgeren i forhold til lovgivningen og denne sir tydeligt: HELHEDSVURDERING og PLAN -ergo, man KAN ikke undsige sig ikke at have dette ansvar UANSET hvilken afd man sidder i.

Blot min pointe
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 12:00   #59
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nemli', "oplysning" giver mulighed for forandring, og vi er da også et par stykker(godt og vel) der prøver at tydeliggøre over for ALLE sagsbehandlere, at der - desværre - stadigvæk er store muligheder for deres fremtidige faglige udvikling
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 07:59   #60
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. Helhedsvurdering:
Den hørring der har været i folketinget vedr. retsikkerhed på det sociale område(onsdag 21.4), kom en god beskrivelse af, hvad der sker, når borgere søger ydelser/hjælp.

det var Bettina Post, der gav flg. forklaring:
Når en borger søger, har hver afd. jo hver deres kasse. Den skal de således forvalte, således at de ikke overskrider bugettet, ellers går det selvsagt ud over afdelingschefen der.
Nu starter således kampen i Kommunes afd. om hvem der skal betale. Derfor ender borgeren med afslag fra de forskellige afd. med hver deres begrundelser(som det også foregår på sygedagpenge afd.).

Denne gym. går selvsagt ud over borgeren, idet der af den grund aldring bliver lavet en Helhedsvurdering, med henvisning til hvilken hjælp der er den rigtige.

Retsikkerhedes bliver således IKKE EKSISTERENE pga afdelingernes indbyrdes kamp.
En kamp som aldring skulle lande som borgerens problem, men som bliver dette.

Dette kan ses tydeligt i min sag, og sikkert en masse andre herinde fra.

Rigtigt set af Fru Post, men hvad bliver der gjordt?
VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jul 2011 annagw Den nyttige viden vi alle har 6 01-12-2011 17:39
Valget 2011 tfvinter Politik og Samfund 2 10-09-2011 16:39
Metodehåndbogen 2011 phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 25-08-2011 13:11
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 4 maj 2011 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-05-2011 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension