K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2008, 00:36   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, det er sgu så uudholdeligt når man selv sidder med en fornemmelse af, at tingene ikke er HELT beslyst som man vil have det. Jeg kender ikke en værre følelse i sagsbehandlings regiet.

Men er der ikke noget med at du senere i forløbet kommer til noget partshøring, hvor du kan komme med dine sidste indsigelser i sagen - de fleste kommer næsten altid i tanke om noget der ikke er blevet tilføjet?!

Men mon ikke sagsbehandleren ved hvad hun laver, det strander jo på hende i sidste ende hvis ressourceprofilen ikke er i orden, og får det hele tilbage på bordet til ny udfærdigelse. Og hvis hun selv er enig i instillingen mht førtidspension, så stikker hun nok ikke en kæp i hjulet undervejs....

Håber vildt for dig, at alt er okay og at der snart kommer en ende på hele denne her sag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 00:50   #42
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Tak Helene,

Ja, det er sgu uudholdeligt..

Når sagsbehandlerne laver ressourceprofilerne alene i kommunen uden borgerens medvirken, så er der jo ikke noget at sige til at rp bliver et makværk..De sidder jo og "gætter" sig til borgerens ressourcer..

Og når man så fortæller, at det ikke holder..Så er svaret - vi kan ikke rette i rp..osv..

Man skal jo nærmest være uddannet advokat i socialret for at kunne sidde og argumentere for sine rettigheder..



PS. Jo, der er vist noget med at man kan møde op til partshøring(hvis de husker at indkalde). Jeg ved så ikke helt præcist om kan tilføje noget og hvor meget - hvis man kan..

Sidst redigeret af afrodite; 07-08-2008 kl. 00:56.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:00   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og jeg havde også den opfattelse at ressourceprofielen var et sammenspil mellem klient og sagsbehandler. At Klienten må tilføje, rette, komme med input og kommentarer til alt hvad sagsbehandleren nedfælder, så man SAMMEN får udarbejdet et dokument begge kan være tilfredse med - men jeg tager måske grueligt fejl

Efter 20 år som psykisk syg på kontanthjælp, har jeg STADIG INGEN ressourceprofil...tja, jeg lærte navnet at kende herinde i Januar 2008, for jeg havde aldrig hørt om den
Og min sagsbehandler spidser mig af hver gang jeg spørger om vi ikke skal lave den (jeg søger førtidspension).

....synes vi mangler en bræk smiley!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:08   #44
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Det er noget svineri - rent ud sagt. Ikke at have en ressourceprofil efter så MANGE år..

Og ja det var også min opfattelse at en ressourceprofil er et samspil mellem klient og sagsbehandler - men åbenbart ikke i alle kommuner - jobcentre.

Og ja enig vi mangler en bræk smiley..

hehe
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:08   #45
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr du tager IKKE fejl, en ressourceprofil skal være en løbende og opdateret profil , det vil sige at alle ændringer i forhold for en borger skal føres ind i profilen, jeg skriver lige noget mere i morgen om ressourceprofiler samt hvordan man kan forklare sagsbehandlerne om hvordan en sådan profil skal se ud og laves (når de nu ikke selv kan, så må vi lære dem det )

hvad jeg ved om ressourceprofiler har jeg lært ved at læse sagsbehandlernes egen undervisnigsbog...

problemt er bare at man ikke kan klage over en ressourceprofil før der træffes en afgørelse i en sag (feks et afslag på ftp ) så kan man tage dårlig udarbejdet ressourceprofil , eller ulovlig udarbejdet ressourceprofil med i klagen og oftest sendes det hele tilbage til kommunen til ny udarbejdelse, men som med alt andet så er det borgerne der betaler prisen for kommunernes inkompetence og sjusk ..

vender tilbage efter lidt søvn
  Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:11   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er fra Københavns kommune, og vi burde da være 'up-front' hvad den slags angår.
Jeg synes det er helt pinligt for kommunen sådan som min sag er blevet håndteret - ja, og sgu også din - det er da uhørt at man ikke kan være tilfreds med sin ressourceprofil.

NB, det er i orden Hejdien!
Ligger linket herinde til sagsbehandlernes undervisningsbog, eller skal man ned i boghandleren??

Ja, jeg mente da bestemt også du havde lært mig om fordelene ved at have en ressourceprofil, og at du lagde vægt på sammenspillet, klient og sagsbehandler. Så jeg høre efter i timerne, hehe...

Sidst redigeret af Ninja; 07-08-2008 kl. 01:14.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:17   #47
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Ja, det er surt..Hejdien.. at det er borgeren der skal betale for sagsbehandlerens fejl eller ulovligheder..


En som hjælper mig og jeg er ved at finde frem til nogle kommunale politikere i Københavns Kommune. Hende som hjælper mig kender til et par stykker mere som sidder "fast" i Kbhs kommune..



Helene - måske vi skulle lave en Københavnsk gruppe lige som dem i Frederikssund. Hva' siger du?
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:26   #48
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er en masse læsestof om ressourceprofilen.

Ellers tjek på nyttige links, der er en masse.

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:29   #49
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Tak Zuza

Nu vil jeg snart se dyner

afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 11:51   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af afrodite Se meddelelser
Ja, det er surt..Hejdien.. at det er borgeren der skal betale for sagsbehandlerens fejl eller ulovligheder..


En som hjælper mig og jeg er ved at finde frem til nogle kommunale politikere i Københavns Kommune. Hende som hjælper mig kender til et par stykker mere som sidder "fast" i Kbhs kommune..



Helene - måske vi skulle lave en Københavnsk gruppe lige som dem i Frederikssund. Hva' siger du?
Ja, jeg er frisk på en Københavnsk gruppe - jeg er ikke helt bekendt med Frederikssund gruppen, så du må nok guide mig hen af vejen....eller i hvertfald være den der stiller gruppen på benene og giver mig instrukser til hvordan jeg finder derind (jeg er en tåbe til computere!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Så blev vi ikke forskånet alligevel MrBurns Politik og Samfund 62 27-05-2010 14:19
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension