K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2013, 08:31   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv selv at læse P-afgørelsen.

Du bør ringe til BAN for korrekthed, for afgørelsen og modregning.

Du SKAL stilles, som om, kommunen havde lavet den rigtige afgørelse fra start.

DVS at kommunen skal opgøre hver mrd. tilbageført, med sygedagpengene, og derefter modregne kontanthjælpen, for hver mrd.
Således vil det se ud som om, du har været på sygedagpenge, indtil fratagelse, hvor du så igen overgår til kontanthjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 12:16   #42
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Hej popeie.

Tak for dit svar. Jeg har haft ringet til BAN for og høre om det virkelig kunne være sådan, at jeg skulle leve pengene op før jeg kunne få kontanthjælp? Det bekræftede de. Men samtidigt kan jeg godt se den opstilling eller fortolkning om, at man må anse tidspunktet på udbetalingen, som værende det tidspunkt det ville have været, hvis ikke kommunen havde stoppet udbetalingen af sygedagpengene. Måske det trækker op til en ny principafgørelse. Det er et velformuleret argument som jeg helt sikkert vil bruge i en klagesag. Tak for det.

Jeg har skrevet til BAN i forhold til de problemer jeg oplever i forbindelse med deres afgørelse. Og jeg opfordrer til at de er behjælpelige hvis de vurderer at der er begået fejl. Udover det har jeg klaget over stop af sygedagpenge. Og ligenu sidder jeg og arbejder på en klage over, at de har truffet afgørelse om stop af kontanthjælp. Så jeg føler faktisk at jeg gør hvad jeg kan.

Mht til værdien af dette forum, ja så er det for mig en uvurderlig hjælp. Jeg er dybt taknemmelig og er sikker på at, jeg efterhånden vil være i stand til at hjælpe andre. Mange tak.

Ruben
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 13:45   #43
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Idag er jeg blevet afvist fra mit afklaringsforløb??? Jeg fik det at vide da jeg stillede til træning her kl. 13. Forklaringen var at da jeg nu var selvforsørgende pga de efterbetalte sygedagpenge, ja så kunne jeg ikke gå i afklaringsforløbet?? Jeg er fuldstændig paf???
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 16:57   #44
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvad sker der lige for det? Hvilket afklaringsforloeb er du paa? Det giver ingen mening. Er du afklaret ift fleks eller ftp?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 21:13   #45
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Jeg ved det snart ikk. Jeg føler mig bare efterhånden godt misbrugt af kommunens store sparehammer. Og i dag blev den da lige dunket helt i bund.
Jeg må klage og så klage igen. Ringe til BAN igen igen. Og sige at jeg er blevet afvist på den afklaring som jeg har ret til ifølge deres afgørelse.
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 21:51   #46
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja du skal klage over afgørelsen.
Jeg skal selv til møde d. 23 og jeg frygter MEGET at jeg skal igennem samme smørre som dig.

Men jeg syntes, at det er mest realistisk at forlænge dig 2x13 uger med henblik på klarlægning af arbejdsevne med hensyn til fleks eller ftp - det er hvad jeg regner med at bruge som argumentation med hensyn til forlængelsesmuligheder. + min sag i ASK kører stadigvæk. (Har du en sag ved ask?) ??

Kommunen spilder din tid - og du skal ikke give op!
Det er bare om at klage over afgørelsen igen. det er rigtig surt hvis du skal vente 6 måneder på svar fra Ankenævnet.

Men der er ikke nogen vej udenom
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 08:46   #47
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du helt sikker på, at kommunen ikke har sendt dig i aktivering?

Hvad står der på det dokument du har underskrevet vedr. forløb?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 14:42   #48
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
hej.
der står tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §32 stk. 1. nr. 2.
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 15:26   #49
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
I denne tråd kommer der endnu engang begrebet 2x13 uger ind i Bodrums indlæg - hvad menes der ved 2x13 uger...?

Ifølge sygedagpengelovens § 27 - syv´s forlængelsesmuligheder står der:

Stk. 2) Det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Dvs der er en forlængelsesmulighed der hedder 39 uger - og det omhandler alene om at få klarlagt arbejdsevnen.

Derefter er der en forlængelsesmulighed som hedder:

Stk. 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Stk. 4) kommer vel efterfølgende an på om der har været en arbejdsevneprøvning ihværksat. (Med mindre at arbejdprøvning har været udelukket).

Så det handler om hvorvidt det kan påvises at arbejdsevnen er nedsat efter lægeligt skøn, eller hvis kommunen ikke vil efterleve de lægelige dokumentationer, så afhænger hele sagen/vurderingen på om arbejdsevnen er klarlagt.

Tråden her bliver meget let indviklet når jeg læser den - for enten så er det lægelige nok til at tildele fleks eller førtidspension, eller også afhænger hele ens sag/situation af en kommunal arbejdsevnevurdering/prøvning.!?

NB: Er det en arbejdevnevurdering du er i nu Ruben - for dine sidste indlæg tyder på noget andet...!!?

Svar nu på - (jer som er på tråden om hvad der menes med de 2x13 uger...?

Sidst redigeret af simsons; 16-05-2013 kl. 15:38.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 15:53   #50
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej sims . Stk 4 snakker jeg om. De 26 uger er delt op i to, hvis man er afklaret de foerste tretten uger saa stopper sdp ydelsen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
Sygedagpenge forlænget op til 2x52 uger - SPØRGSMÅL søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-09-2012 17:27
sygedagpenge 52 uger. hva så derefter? benjaminn Alt det andet 3 13-08-2010 10:23
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59
Efterbetaling af førtidspensin Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-06-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension