K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 23:57   #41
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Enig med popia, men i nogle tilfælde hvor ens arbejdsevne anses som varrigt fraværende for det ordinære arbejdsmarkede, der vil jeg tro at man i det yderste tilfælde kan forlænges iht. nr. 4 med afklaring mod fleks og pension. Er ikke sikker på at denne forlanger at man "altid" skal være stationær!!??

Dog er arbejdsskadesagen nok den der vægter mest i dit tilfælde!!
Måske principafgørelse 153-12 kan bruges hvis du ikke kan blive forlænget på din arbejdsskadessag. Afgørelsen understøtte forlængelses muligheden §27 stk. 1 nr. 2

Resumé:
Principafgørelsen fastslår:

Forlængelse efter sygedagpengelovens § 27, stk. 1, nr. 2

§ 27, stk. 1, nr. 2 anvendes, når det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne.

Det overordnede formål med bestemmelsen er at forlænge dagpengeretten, hvis der mangler en afklaring af den sygemeldtes arbejdsevne til brug for beslutning om, hvilken hjælp, der videre skal tilbydes.

Det er en betingelse, at der på tidspunktet ikke er andre mulige forlængelsesgrunde.

En uafklaret helbredsmæssig situation er ikke en hindring for, at der kan ske forlængelse efter § 27, stk. 1, nr. 2.

Det forudsætter dog, at både arbejdsevnen og de helbredsmæssige forhold kan afklares inden for bestemmelsens forlængelsesperiode.

Det er generelt en betingelse for forlængelse efter § 27, stk. 1, at der foreligger et tilstrækkeligt beslutningsgrundlag til at vurdere, om betingelserne for forlængelse er opfyldt.


Hele afgørelsen kan læses på Ankestyrelsen hjemmeside. Skriv 153-12 under søgeord i deres principdatabase.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2013, 13:28   #42
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Opdatering sygedagpengeforlængelse - ny lægekonsulent

Min sag blev forelagt ny lægekonsulent efter jeg havde påpeget mangelfuld og usand konklusioner i journal.

Jeg indhentede dokumentation på lægekonsulentens fejlagtige konklusion fra tidligere behandler, der havde udfærdiget undersøgelse og diagnose i mine papirer.

Overlægen modsagde lægekonsulentens konklusion som værende uforstående og fejlagtig og beskrev hvorfor. Forelagt dette for Kommunen blev sagen fremlagt for ny lægekonsulent, som ændrede konklusion så jeg nu er stationær og skal i arbejdsprøvning

Jeg har herefter fået forlænget mine sygedagpenge indtil der kommer en afgørelse fra ASK på tab af erhvervsevne.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 17:23   #43
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Afklaringsforløb

Jeg er nu blevet indkaldt til formøde vedr. afklaringsforkøb hos en af Kommunens afklaringsinstitutioner.

Min Ergoterapeut sagde "Det er urealistisk du kan arbejde. Ikke for at gøre dig ked af det, men forstår ikke du skal arbejdsprøves"

Jeg sagde til Ergoterapeuten, at uanset, hvilken arbejdsevne jeg nu besidder skal den afklares hvad restarbejdsevnen er for at komme videre.

Der er lavet liste over skånehensyn inden start. Den bliver udbygget undervejs i forløbet!
Der bliver tilknyttet Ergoterapeut.
Jeg vil føre dagbog 24/7. Afleveres ugentlig til Sagsbehandler.

Er der andet jeg bør tage hensyn til ?

Kan jeg forlange løbende Aktindsigt hos Kommunens Afklaringsinstitution, så jeg er orienteret om korrespondancen imellem min SB og Afklaringsinstitution?

Hvad er Jeres erfaring med opstart af afklaringsforløb?

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 13:47   #44
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Fuld Kørselsrefusion §82

Jeg er i afklaringsforløb af erhvervsevne og der er bevilget befordringsgodtgørelse i henhold til lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 82 med fradrag af de første 24 km. pr. dag.

Jeg vil postulere, at der skal ydes fuld befordringsgodtgørelse jf Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §82 kapitel 15 stk 4 samt kapitel 2 stk. 5

Jeg har en gangdistance på <200m og kan kun benytte egen bil eller kørsel bestilt af Jobcenter.

Giv venligst Jeres bud på, hvad der skal skrives til Jobcenter/Sygedagpengeafdelingen. TAK.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 15:16   #45
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vælg endelig dine kampe med omhu. Du skal nok få brug for energien.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 16:34   #46
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vælg endelig dine kampe med omhu. Du skal nok få brug for energien.
Hej Stampe
Ja du har ret, men det er frustrerende, at der ikke gives vejledning fra Sagsbehandlernes side igen og igen.

Jeg har selv sørget for ved hjælp af bisidder at udredning af erhvervsevne allerede er i gang. Sagsbehandleren kunne ikke komme uden om at rette op på egne og andres fejl i sagsbehandlingen!
Om selve forløbet og hvad der skal ske er der noteret "møde vedr. afklaringsforløb" og derfor har jeg igen bedt om aktindsigt siden sidst for at blive informeret jf evt. referat

Jeg har selv efterfølgende bedt sagsbehandler vejlede vedr. kørselsgodtgørelse og fået tilsendt kørselsskema.
Jeg opfylder ret og pligt og forventer det samme af en Sagsbehandler som repræsentant for Kommunen
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 08:36   #47
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Evt. at du har lægepapir hvor dette står.

Alternativt kan din læge udfærdige et dokument(lægen har adgang til) hvor overskriften er "Foreslag til socialmedicinsk sagsbehandling" eller lign. husker ikke helt.

Her skriver han at du er uden mulighed for fremmøde i forløb og evt andet uden din bil, eller lign. Det er vigtigt at han skriver at du ikke kan bruge offentlig transport og hvorfor.
Her isør din gangdistance. evt brug af cykel.

Hvis bil er eneste mulighed har du krav på at hele udgiften, altså km i dette tilfælde, dækkes.
Den korrekte § er §82 stk 4.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 24-08-2013 kl. 08:42.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 12:04   #48
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Evt. at du har lægepapir hvor dette står.

Alternativt kan din læge udfærdige et dokument(lægen har adgang til) hvor overskriften er "Foreslag til socialmedicinsk sagsbehandling" eller lign. husker ikke helt.

Her skriver han at du er uden mulighed for fremmøde i forløb og evt andet uden din bil, eller lign. Det er vigtigt at han skriver at du ikke kan bruge offentlig transport og hvorfor.
Her isør din gangdistance. evt brug af cykel.

Hvis bil er eneste mulighed har du krav på at hele udgiften, altså km i dette tilfælde, dækkes.
Den korrekte § er §82 stk 4.

VH Popiae
Tak Popia
Det står i mine papirer fra § 140 Genoptræning at min gangdistance er < 200 m
Der står i mine papirer jeg ikke kan cykle.
Eneste transportmulighed er bil.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 18:55   #49
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
En lille opdatering på min sag - man tror det er løgn!

Har lige konstateret at opfølgningsplaner fra Kommunen indeholder mindre og mindre beskrivelser af funktionsniveau samt ingen notater på de nye oplysninger, for hver gang den opdateres.

"Selvfølgelig" er opfølgningsplanen heller ikke modtaget de 2 sidste gange, selv om der på sagen er noteret den sendes til Borgeren! Tja, det er da via " Aktindsigt ".

"Fantastisk" når Kommunen løbende modtager dokumentation på behandling og afklaring af svære skader via Sygehus, MR scanning, Speciallægeerklæring, Smertecenter, journal fra Genoptræning - man tror det er løgn.

Er i "afklaringsforløb" af erhvervsevnen. Heldigvis et godt sted som tager hensyn til mine "skavanker" selv om disse ikke er beskrevet i plan fra Kommunen. Virksomheden kunne heldigvis konstatere dem uden de var oplyst så nu bliver "skavankerne" beskrevet i mine papirer fra arbejdsprøvningen - afklaring af erhvervsevne.

Denne første klage i denne omgang er sendt til Borgerrådgiver.

Den næste klage er under udarbejdelse til Arbejdsmarkedschef og Borgmester for konstateret lovbrud, ikke at have overholdt notatpligt, ikke at have overholdt god forvaltningsskik samt manglende rådgivning fra Sagsbehandlere.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 19:55   #50
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er jo helt hen i vejret....tænk engang hvis de ikke var så forstående på praktikstedet....så ville de jo tro at du var ude på at snyde...

Utroligt at man ikke lige får gjort tingene ordentligt...så der dermed også kommer et ordentligt resultat ud i sidste ende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension