K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 01:31   #41
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De kan da også bare tage en ikke-forsørger OVER 25 år, de har det også ret råddent.....

Enig.
Det virker påfaldende at vi hver gang ”skånes” for de værste eksempler i pressen.

Enlig kontanthjælpsmodtager over 25 år kr. 10.500,- Brutto om måneden
Enlig kontanthjælpsmodtager under 25 år kr. 6.767,- Brutto om måneden

Bortset fra det synes jeg heller ikke denne familie har meget at stå imod med.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:31   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg røg, så købte jeg altså også smøger, selvom det måske betød, at ungerne ikke fik slik, eller at aftensmaden ikke blev helt så fantastisk som den burde.....
Eller kogt helt ned, havde jeg valget mellem pålæg og rugbrød den sidste dag i måneden, eller en pakke smøger, så købte jeg smøgerne....
- så kunne det godt være jeg lånte penge til det andet. Men smøgerne kom altså først - ingen smøger, ingen mor

GODT man er kommet ud over DET problem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:35   #43
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 15
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Da jeg røg, så købte jeg altså også smøger, selvom det måske betød, at ungerne ikke fik slik, eller at aftensmaden ikke blev helt så fantastisk som den burde.....
Eller kogt helt ned, havde jeg valget mellem pålæg og rugbrød den sidste dag i måneden, eller en pakke smøger, så købte jeg smøgerne....
- så kunne det godt være jeg lånte penge til det andet. Men smøgerne kom altså først - ingen smøger, ingen mor

GODT man er kommet ud over DET problem.
Jeg forestiller mig, at jeg ville have gjort det samme.
Det er en syg vane. Man vil jo virkelig gøre meget for at få sit "stof". Så på den led forstår jeg godt, at selv meget fattige mennesker ryger. Smøgerne har nu engang meget høj prioritet for en ryger. Så kan ikke-rygere mene, hvad de vil om dét faktum - det ændrer ikke på det.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:41   #44
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 14
AAA er ny på vejen
jeg inviterede ungerne og jeg på aftensmad ved de gamle.. så var udgiften til mad sparet denne dag og jeg havde til 2 pakker smøger
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 01:58   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Enig.
Det virker påfaldende at vi hver gang ”skånes” for de værste eksempler i pressen.

Enlig kontanthjælpsmodtager over 25 år kr. 10.500,- Brutto om måneden
Enlig kontanthjælpsmodtager under 25 år kr. 6.767,- Brutto om måneden

Bortset fra det synes jeg heller ikke denne familie har meget at stå imod med.
Jeg er bare TRÆT af at vi skal høre om enlige med børn, og dagligt blive præsenteret for budgetter, der ikke rigtig afspejler hele sandheden om folk på bunden.

Jeg kan jo se i debatterne, at enlige ikke-forsørgere i arbejde, bliver hylet helt ud af den når de ser de der STORE beløb, der ofte er mere end hvad de selv tjener.
Folk glemmer, at alle med børn i Danmark - også dem der arbejder, OGSÅ får bidrag fra faderen, og OGSÅ får børnechek.
Mange der ikke har børn, tror det er sådan nogle ekstra beløb man får, fordi man er på overførselsindkomst.
Og pressen har ikke travlt med at udpensle, at det gælder for alle. De nyder den der brænde på bålet.

Så derfor, burde de altså også hive de enlige ikke-forsørgere ind i debatten, for her er der jo VIRKELIG tale om at overleve for relativt få midler.
Det er DEM de enlige lavtlønnede burde måle sig med, da de står ens - og her ville de nok kunne se tydeligt, at det bedre kan betale sig at arbejde.

Men ALT er blevet rodet sammen, folk er forvirret, og nu er alle bare skåret over én kam!! Folk på overførselsindkomst ruller sig i penge. Færdig. Satserne er for høje, de skal ned på SU niveau.

Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
jeg inviterede ungerne og jeg på aftensmad ved de gamle.. så var udgiften til mad sparet denne dag og jeg havde til 2 pakker smøger
Jeps, sådan gjorde jeg også
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 02:45   #46
jhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
jhansen er ny på vejen
Median indkomsten efter skat er 8.788 kr. per måned for en enlig.

Se http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dag...9/24130909.htm

Dvs. er ens indtægt mindre end dette beløb er man fattig.

Hvis jeg ikke havde fået næsten 1700 kr. per måned i huslejehjælp paragraf 34, så havde jeg også haft under 8788 kr. per måned og været fattig.

Der er sandsynligvis mange kontanthjælpsmodtagere der falder under grænsen.

Gennemsnitsindkomsten før skat er 260.000 kr. per år for en enlig.

Se http://www.information.dk/telegram/306445

Hvilket er næsten 150.000 kr. mere per år, før skat, end de penge man får som kontanthjælpsmodtager.
jhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 02:53   #47
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De kan da også bare tage en ikke-forsørger OVER 25 år, de har det også ret råddent.....
Tjo, men hvorfor ikke bruge de værste eksempler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Der er jo mange årsager til folk ryger, og det kommer ingen ved om de ryger eller ej .. det er da deres egen beslutning
Men så kan du ikke forvente at det bliver talt med i billedet om du er fattig eller ej.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 03:01   #48
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 15
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Ja...og fattigdom er relativt...det skal jo ses i forhold til det omgivende samfund...

Vi syntes jo ikke ligefrem selv, det er vildt skønt at være fattige...og når vi er nået ned i bunken til det allersidste hullede viskestykke..og vi ikke har råd til at købe nye... så er det noget møg...vi har aldrig råd til noget ekstra...

Og ungerne mangler sko..og tøj..og penge til skole udflugt...

Og uforudsete udgifter er nok til at vælte en totalt omkuld...ekstra høj regning på el...varme eller andet...forhøjede afgifter...

Du har jo ikke noget at give af...og du har ikke mulighed for at lægge penge til side...du kører bare rundt i en spiral...

Dine egne støvler er ikke blevet byttet ud de sidste ti år, så du får våde tæer hver gang du går ud...

Og møblerne er ved at falde fra hinanden...runde fødselsdage...ja stort set alle fødselsdage....og bryllupper melder du dig syg til...for du har ikke råd til at gå med..

Og børnefødselsdage kan gøre en ekstrem kreativ...

Hvis du skal være pæn i tøjet...låner du dig frem...

Så er en smøg da dejligt...

Så du ikke hænger i neglene ude på Vejlefjord broen i stedet for....


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 03:02   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Tjo, men hvorfor ikke bruge de værste eksempler.
det ER de værste eksempler
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 03:26   #50
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
det ER de værste eksempler
Jeg vil sige at under 25 er de værste eksempler. De har måske en 5000 kr at leve for om måneden. Men det er lidt petitesser.

Men ok, hvis hun er fattig på 15000+ kr, så må min kæreste og jeg også være fattige når vi har mindre til sammen og 2xhuslejer.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension