K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2013, 16:01   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men folk har jo mere end kun huslejen at betale til, et rådighedsbeløb er vel det beløb man har at leve for, når ALT er betalt...og huslejer er også meget forskellige. Synes det er ekstremt dyrt at leje efterhånden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 21:09   #42
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Problemet er at der er råbt så meget op om at folk har for mange penge på kth at dem der aldrig har prøvet det eller kender folk på kth nu tror at man får flere penge udbetalt end kassedamen har før hun overhovedet har betalt skat...
Og at folk ikke har den fornødne viden der siger at rigtig mange på kth ikke er raske mennesker men mennesker som skal have råd til medicin briller tandlæge osv osv ...
Og at systemet ikke er til at folk er kth i mange mange år, men det ender syge med at være også går ting i stykker og man skal have penge til at købe nyt...
Og hvor skal alle de mennesker til at bo henne??

Der findes jo ikke nogle boliger der er så billige.. Tænker det blir det samme med de studerende ender med folk blir boende hjemme til de er 40 år...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 15:59   #43
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
kommunen anerkender kun husleje -lys -varme-vand -licens -tv -tlf og nødvendig medicin til faste udgifter alt der er tilbage derefter tilhører rådighedsbeløbet

så har man lån der betales på eller andet figurer det i rådighedsbeløbet
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 16:14   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I min sag er internet og forsikringer også inkluderet (samt evt gæld til det offentlige som skat selv tager af pensionen)...

Internettet blev godkendt fordi alle 3 børn bruger det i forbindelse med skolen. De børn som ikke har internet adgang har rigtig svært ved at følge med i undervisningen - mange af prøverne ligger også på nettet nu.

Forsikringerne blev også godkendt som værende en reel udgift.

Den gang skyldte jeg til SKAT - de 450 kr SKAT tog om måneden, blev også godkendt.

Men selvfølgelig regner de ikke banklån og forbrugsgæld mm med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 16:51   #45
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja jeg tror heller ikke de slipper udenom at internet er en reel udgift...
Der er ingen der har børn som kan holde kontakt med skolen selv i 0 klasse hvis de ingen internet har.. Børnene får ikke sedler med hjem det hele står på skole intra.. Og ja man kan da gå på biblioteket men ikke alle bor et sted hvor de søndag aften kan logge på og se skole skemaet for ugen og hvad børnene skal have med..
Og skal man en tur forbi biblioteket blir det heller ikke hver dag man kigger også går man glip af feks fødselsdage og udflugter osv..
Så deres spare iver ved jeg ikke helt hvad de vil med den, for de har selv sat op til at kommunen SKAL være i kontakt med borger via internettet, så må det formodes at der er penge til det internet i den ydelse de giver de ledige...
Du kan jo heller ikke undvære din tlf.. For du skal konstant være til rådighed og til at få fat på...
Og teknisk set skal du helst være klippet vasket og have pænt tøj på hvis de nu fra dag til dag aktiverer dig...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 20:48   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja jeg tror heller ikke de slipper udenom at internet er en reel udgift...
Der er ingen der har børn som kan holde kontakt med skolen selv i 0 klasse hvis de ingen internet har.. Børnene får ikke sedler med hjem det hele står på skole intra.. Og ja man kan da gå på biblioteket men ikke alle bor et sted hvor de søndag aften kan logge på og se skole skemaet for ugen og hvad børnene skal have med..
Og skal man en tur forbi biblioteket blir det heller ikke hver dag man kigger også går man glip af feks fødselsdage og udflugter osv..
Så deres spare iver ved jeg ikke helt hvad de vil med den, for de har selv sat op til at kommunen SKAL være i kontakt med borger via internettet, så må det formodes at der er penge til det internet i den ydelse de giver de ledige...
Du kan jo heller ikke undvære din tlf.. For du skal konstant være til rådighed og til at få fat på...
Og teknisk set skal du helst være klippet vasket og have pænt tøj på hvis de nu fra dag til dag aktiverer dig...
Nemlig - og fra 2014 skal ALLE fx have netbank osv, så internet må helt klart blive den nye reelle udgift. Folk er jo mere eller mindre tvunget til at have internet adgang efterhånden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 22:50   #47
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
I Gladsaxe kommune anses internetudgifter stadig ikke som en nødvendig udgift ... Vi taler 2013.
BLIVER fortsat AFVIST SOM IKKE NØDVENDIG UDGIFT., trods alle skal kommunikere via nettet.

Man kan jo til enhver tid gå på det offentlige Bibliotek og oprette netadgang og derved spare udgiften.
Netbank kan også bruges i det offentlige rum . Jeg er ikke mere afhængig af min egen personlige pc.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 23:50   #48
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Man kan jo til enhver tid gå på det offentlige Bibliotek og oprette netadgang og derved spare udgiften.
Og hvem skal så lige betale for udgiften for at komme på biblioteket?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 00:36   #49
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Hjørring kommune godkender hverken internet -tv eller tlf når der søges enkelt ydelser

da jeg søgte hjælp til medicin fik jeg klart besked på jeg måtte prioritere og der var intet andet at røre ved i budgettet end de 3 ovennævnte ting som de så mente jeg skulle vælge at droppe frem for medicinen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 02:25   #50
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Min kommune anerkendte ikke internet eller tv, på trods af skolesøgende barn og 8 km til nærmeste bibliotek.
Telefon anerkendes med 100,- om måneden.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp & Boligsikring for juli 2013 ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-06-2013 12:41
Fra kontanthjælp til ledighedsydelse pga. ny reform Marolle Spørgsmål ang fleksjob 9 15-02-2013 10:46
Ny førtidspensions reform først fra 1/4 2013 viento Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-11-2012 22:20
Ftp 2013 Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-10-2012 07:03
ftp i 2013 ? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-07-2012 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension