K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 19:17   #41
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Stampe: Nu er det jo desværre ikke sådan, at fordi man har sit på det rene, at så kører det bare. Som jeg har skrevet tidligere, så ville jeg ikke frygte noget, hvis jeg vidste at jeg ville få en fair og retfærdig behandling af kommunen. Dette er bare ikke mine erfaringer. Du må gerne kalde det et møde, men jeg kalder det et forhør og jeg har i øvrigt været til det.

Julcas:Ja, vi må da håbe at de kommer frem til noget mere brugbart, noget som rent faktisk forholder sig til den virkelige nutidige verden, som vi lever i, hvor alt ikke er så sort hvidt som for 40 år siden. Der var man enten gift eller ikke gift. Hvis jeg boede i KBH kunne jeg godt have tænkt mig, at høre denne høring..

Helene: Godt at du har fået lov til at have børnenes far på besøg og til hjælp. Hvordan har du fået kommunen til at acceptere det? Jeg er nemlig også meget syg i perioder, der kunne det da være godt med lidt hjælp, men det tør jeg jo slet ikke, hvis det kan blive misforstået. Kan man få kommunen til at skrive det ned og skrive under på at man godt må det og det? Lige meget hvad kommunen kommer frem til i denne sag, så ved jeg stadig ikke hvad jeg må og ikke må. Kommunen svare meget diffust på spørgsmålet, jeg har intet konkret at holde mig til. De siger bare at det er et vurderings spørgsmål i hvert enkelt tilfælde.
Ja, du har nok ret i, at de ville se anderledes på sagen, hvis børnenes far var kontanthjælpsmodtager, suk..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 20:20   #42
Julcas
Elsker at være her på K10
 
Julcass avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: Kirkebakkeboligby
Indlæg: 91
Styrke: 13
Julcas er ny på vejen
Det er i hvert fald godt, at der nu rettes fokus på retssikkerheden. Selvfølgelig skal socialt bedrageri standses, men som det er lige nu er det nærmest "det vilde vesten".

Pøjpøj til dig
Julcas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 21:03   #43
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Julcas: Ja, helt enig :-) De kommune folk der overtræder loven, skal også kunne straffes, ellers er det jo netop det vilde vesten. Og jo tak, jeg håber at jeg fik forklaret mig deroppe.

I øvrigt burde de også kigge på reglerne omkring enlig og samboende, disse trænger til en gevaldig opdatering. Og lave ens regler for alle, helt konkrete regler, såsom hvor mange overnatninger osv. Har bare på fornemmelsen at de ikke kan skrive det ned, da det være et brud på menneske rettighederne. Man kan da ikke opstille et krav der hedder: Vil du modtage førtidspension fordi du er invalid, så må du ikke have nogen kæreste!
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 21:51   #44
Julcas
Elsker at være her på K10
 
Julcass avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: Kirkebakkeboligby
Indlæg: 91
Styrke: 13
Julcas er ny på vejen
Helt enig.
Julcas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 22:09   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Helene: Godt at du har fået lov til at have børnenes far på besøg og til hjælp. Hvordan har du fået kommunen til at acceptere det? Jeg er nemlig også meget syg i perioder, der kunne det da være godt med lidt hjælp, men det tør jeg jo slet ikke, hvis det kan blive misforstået. Kan man få kommunen til at skrive det ned og skrive under på at man godt må det og det? Lige meget hvad kommunen kommer frem til i denne sag, så ved jeg stadig ikke hvad jeg må og ikke må. Kommunen svare meget diffust på spørgsmålet, jeg har intet konkret at holde mig til. De siger bare at det er et vurderings spørgsmål i hvert enkelt tilfælde.
Ja, du har nok ret i, at de ville se anderledes på sagen, hvis børnenes far var kontanthjælpsmodtager, suk..
Min psykiater og min læge skrev simpelthen til kommunen, at jeg i perioder havde brug for hjælp til det daglige, og at børnenes Far og/eller min Mor, i den forbindelse blev nødt til at bo her i perioder af XXX varighed.
Den var kommunen helt med på, og min sagsbehandler noterede det i min sag, og jeg fik kopi at sagsaktet, at børnenes Far kan opholde sig i lejligheden, bidrage til husførelsen, indkøb, rengøring mm i disse perioder.

Nu hvor min mor er på nippet til de 86 år, er min søn på 20 så kommet på i stedet. Dette bliver jeg også nødt til, da jeg ellers kan blive knaldet for at have ham boende og uberettiget modtage boligsikring - han tjener rigtig meget.
Han bor med sin kæreste og har også sin adresse hos hende. Men igen, emsige folk kan jo få det hele fordrejet, derfor er jeg altid på pletten med at få indført selv de mindste ændringer, så de har ALT.

Nu har ingen af dem så været nødt til at bo her i mere end et år, fordi jeg åbenbart er inde i en god periode, men det er jo rart at de kan, HVIS det skulle smutte engang i fremtiden.

Dog har der været enkelte weekender hvor børnenes Far har sovet her fra Fredag til Lørdag, hvis han har skulle have børnene med til Sverige tidligt om morgenen, og jeg nyder bare det kan lade sig gøre, uden farer for anmeldelser og skæve blikke.

Så hvis du har en god læge og/eller psykiater, så kan de sagtens skrive, at du i perioder har brug for ekstra hjælp til det daglige (indkøb, madlavning, rengøring, bad - hjælp med børn (hvis du har det) osv osv.....

Før børnenes Far kom ind i billedet, fik jeg jo hjælp af kommunen til ALT, indkøb, madlavning, rengøring, bad, pasning, og havde nattevagt og sygeplejerske, samt én der kom og hentede min søn og afleverede ham igen, i de bedre perioder. Det må have kostet ekstreme summer.
De er vel også lettet over, at han kan ''arbejde'' gratis

Sidst redigeret af Ninja; 12-09-2012 kl. 22:13.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 08:45   #46
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Helene: Hvor er det dejligt at høre, at det kan lade sig gøre, uden at gå og være bange for tåbelige anmeldelser :-) Så er der da nogle ansatte i systemet der besidder en smule helt almindelig medmenneskelighed. Men de sparer jo selvfølgelig også i sidste ende..

Nu har jeg aldrig modtaget hjælp på den måde du har, men har i perioder godt kunne have brug for hjælp. Jeg har dog ikke magtet at ringe ind til systemet. Det kræver jo en del kræfter at skulle danse med det system. Jeg har da både almindelig og speciallæge, så det kunne da godt være, at jeg skulle prøve at snakke med dem om det :-)

Nu har jeg igen haft en meget dårlig nat med mareridt. Før anmeldelsen havde jeg ikke haft mareridt i lang tid, ja jeg havde det faktisk godt, men nu er alt bare blusset op igen. Jeg kan ikke klare alt det psykiske pres. Og ham der har meldt mig, er det første jeg ser om morgen, så går han rundt ude på vejen med et smørret grin. Jeg hader simpelthen den mand! Selvom jeg godt ved, at det er dårligt og usundt at gå og tænke alle de negative tanker, så er det svært, ja umuligt for mig, ikke at gøre det. Min mave snor sig sammen og jeg forestiller mig at jeg konfronterer ham direkte, giver ham min ærlige mening om hans chikane og falske anmeldelse. Spørge ham direkte: "Er du lykkelig nu? Har du det godt med dig selv? Noget må du da have fået ud af at sende den falske anmeldelse, det er jo en direkte løgn?"
Jeg begriber heller ikke, at han bare kan slippe af sted med det. Der sker han jo ingenting, fordi han har sendt anonymt. Hos politiet er det da strafbart at lave en falsk anmeldelse??
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 11:13   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste anmeldelser på kommunen, kommer fra veninder der er blevet uvenner (pga jalousi), forsmåede eks kærester, nabostrid mm. Så de ved udmærket godt på kommunen, at anmeldelser også bruges som hævn, og derfor ikke altid er sandheden.

Sagen er, at kommunen skal bevise overfor dig, at du begår socialt bedrageri - det er DEM der sidder med anmeldelsen, DEM der skal undersøge om anmeldelsen er sand. Og det får de nok vel svært ved, nu hvor anmeldelsen 1 er anonym, 2 er begået af en skadefro nabo, 3 ikke kan bevises - det er jo ord mod ord, og det kan de ikke dømme dig på. De SKAL have deres egne beviser også i form af fx billeddokumentation, tidslinje, økonomiske facts fra evt banken (hvor, hvornår, hvordan) ect.....sådan er vores retssamfund skruet sammen. Og heldigvis da. Ellers kunne jeg jo sidde og anmelde gud og hver mand jeg skulle blive uvenner med, og regne med at de blev straffet hårdt for opdigtet socialt bedrageri.

Jeg synes du skulle få en ordenlig snak med din læge og/eller psykiater, hvor du faktisk fortæller, at du er blevet anmeldt for socialt bedrageri ''bare'' fordi du har en god ven, der hjælper dig lidt i perioder hvor du har det skidt. Når man har noget psykisk, er det vigtigt med et netværk der kan hjælpe lidt til med både det ene og det andet - nogen får ikke noget at spise når de er dårlige, og her er det altså rart og betryggende, at man har en der kommer og hjælper med madlavningen og evt spiser med, så man selv kan blive lokket lidt.
Det er dejligt at én kan tage sig lidt af en og får lokket en med ud at handle ind i perioder hvor man ikke selv kan overskue det, og måske overnatte, såfremt man lider af angst og har brug for lidt tryghed.
Læger og psykiatere forstår den slags, og for deres vedkommende er det ofte en helt naturlig ting i behandlingen, men problemet opstår, fordi man kan risikere anmeldelse og meget andet - og her, kan de skride ind og forklare kommunen, at det altså er af stor betydning, at du netop har en god ven (og muligvis en fra familien til at dække den anden hvis denne selv er syg/forhindret) der kan komme i dit hjem og støtte i perioder hvor det er påkrævet.
Det synes jeg altså du skal lufte for dem!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 23:20   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
og jeg forestiller mig at jeg konfronterer ham direkte, giver ham min ærlige mening om hans chikane og falske anmeldelse. Spørge ham direkte: "Er du lykkelig nu? Har du det godt med dig selv? Noget må du da have fået ud af at sende den falske anmeldelse, det er jo en direkte løgn?"
Jeg ville nok hellere møde ham med et stort smil og sige "ååh hvor er det dog et skønt samfund vi har, hvor man kan have en kæreste og stadig få sociale ydelser som enlig".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 20:41   #49
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Stadig alle er uskyldige til det modsatte er bevist. Tag ikke andre "våben" i anvendelse end man vil acceptere blive brugt mod een selv. Har man sit på det rene, kan det modsatte jo egentlig ikke bevises. Umuligt at gardere sig mod rænkespil, men man kan selv afpasse sin deltagelse i det.
nej stampe... i danmark er man ikke uskyldig til det modsatte er bevist.. i danmark er man skyldig og kan man ikke bevise det bliver man dømt for indicer... desværre... sorry men det er sandheden.
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 14:52   #50
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Vovse: Jeg er bange for at den gamle mand, ikke vil forstå sarkasmen i det . Men jeg ved jo heller ikke endnu hvad dommen bliver, det virker jo nærmest som om, at det åbenbart er ulovligt for førtidspensionister at omgås andre levende mennesker. Jeg tør jo knap at stoppe op, hvis jeg møder nogen i supermarkedet, for så kan de jo beskyldes for at være samboende med mig, hvis jeg taler med dem

Hvad i alverden er det dog for et samfund vi lever i? Og jeg som troede at denne mistænkeliggørelse ville stoppe, efter at have fået tilkendt pension, HA snydt...
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver jeg anmeldt for bedrageri? logikeren Accept fra vores omgivelser 10 10-01-2011 15:51
Sorø Kommune Politi anmeldt telefonmanden Dit og Dat 3 23-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension