K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 10:38   #41
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jash, gør mig ondt med afslaget...

...men jeg vil mene, at du skal anke!

Hvis jeg husker ret, er du ikke partshørt - det vil BAN ikke anerkende og din sag vil formentlig derfor blive hjemsendt til kommunen for revurdering.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 10:44   #42
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg har jo været i arbejdsprøvning på trods af det forværrede hele min tilstand og gav mig yderligere en diagnose.

Har været i aktivering i noget forløb med andre sygemeldte arbejdsprøvning i knap 4 mrd. jobsøgningskursus for sygemeldte osv.

Jeg har været konstant aktiveret på trods af en macht 3 hele tiden.

Under det sidste forløb med jobsøgning stoppede min midlertidige sb på forløbet at jeg efter jobkurset ikke skulle ud i en ny virksomhedspraktik, da jeg var for syg og lige havde afsluttet et forløb som kommunen skulle anerkende samt speciallægen vurdere at det var min aktuelle arbejdsevne jeg havde formået.

Men min kære sb i jobcentret har vendt og drejet alt i min sag som lå til en FP, jeg ved bare jeg aldrig skal have noget med hende at gøre mere, hun har gjort alt for at ødelægge mig og min sag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:49   #43
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det som er interessant er begrundelsen for afslaget, har du ikke fået den endnu?.

det er netop begrundelsen du skal have i fokus og ikke hvad du har været i gennem

begrundelse som kommunen skal skrive, er netop det du skal arbejde videre med
alså er det noget lægefagligt, eller at de mener du har en arbejdsevne

den må du meget gerne skrive, ellers bliver det svært og hjælpe dig videre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:54   #44
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 16
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg må desvære fortælle at visse elementer i BAN er bedøvende ligeglade med partshøring - det samme gælder AST
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:35   #45
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HVAD ER AST......er der en der vil fortælle mig det..jeg ved hvad ask er..men ikke AST..
påforhånd tak for bøvlet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 14:33   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
AST er Ankestyrelsen
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 15:59   #47
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
jeg må desvære fortælle at visse elementer i BAN er bedøvende ligeglade med partshøring - det samme gælder AST
Det har du ret i, SÅ er det nok!

(én af lægekonsulenterne i BAN i egen sag, "får pluselig en hjerneblødning" og mener ikke, der er nogen funktionsbegrænsende sygdom og konsekvensen heraf burde være øjeblikkelig fratagelse af flexbevilling... det er ikke sket, men kommunen ELSKER den udtalelse og den anvendes fortsat 2 år efter)

-men det skal ikke afholde én fra at stå på sin ret, efter min mening - om ikke andet kan medholdet eventuelt komme fra Ombudsmanden.

MTVRV1 giver opskriften på, hvad der er væsentlig at hæfte sig ved i videre fremfærd.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 16:07   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er nok korrekt hvad både du Carmen og Mtv skriver om en anke. Jeg siger bare, at i min egen sag på en §18, der pegede PN udelukkende på en ny arbejdsprøvning på et varetagende center.

BAN gjorde det samme, men lagde i deres 3 siders lange besvarelse på min klage, vægt på, at der i flg. deres mening også var behandlings muligheder, der skulle "afprøves". De lukkede altså op for dette som kommunen og alle mine special læger havde lagt låg på

Derfor ville jeg for mit vedkommende skrotte en klage og hvis Jasch stadig gerne vil klage, så gør det, men kør samtidig videre med en §18. Det er mit bud.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:06   #49
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
En § 18 kommer jo aldrig på tale, da min sb er direkte uenig med hvad samtlige lægedokumenter siger.

Der er heller ikke påpeget nogle behandlingsmuligheder i afslaget da disse er udtømte fra alle sider.

Problemet stammer fra at min sb ikke ville gokende min arbejdsprøvning at den ikke var retvisende.

Den blev så senere godkendt til at være retvisende, både fra ny sb mentor og speciallægen, men men men det havde min gamle sb jo klippet ud af RP til pensionsnævnet, så de havde kun hendes opfattelse af tingene med.

Selv kommunens lægekonsulent havde vurderet at den var min arbejdsevne der ikke var eller kunne mere, samt at yderliger afklaring ville forværre min tilstand.

Der foreligger kun min sb udlægning af sagen hele vejen igennem og hun er jo klogere end jaaaaaaaah, men har da en hel anden RP som pejer mod pension hele vejen og der er alt dokumenteret, den fik de åbenbart ikke og jeg fik jo ikke lov til at se indstillingen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:11   #50
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...også mit indtryk, Jash, at din sag er så fordrejet, MEGET pænt sagt, at du simpelthen må anke i håb om at få oprejsning...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring. Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 12 09-12-2008 23:38
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension