K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2011, 11:11   #41
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Velkommen til vores lille tråd Agnes Marie...

Må jeg være så fræk og spørge lidt ind til dit forløb - vi kan alle høste af andres erfaringer? Hvordan gik selve dit afklaringsforløb? Har det ændret dig og din sygdom efter du er kommet på fp? Ja undskyld jeg spørger

Vi 2 er fra samme by, har "nogenlunde" samme diagnoser, jeg har dog ikke psykoser....

Vi er vist alle herinde i gruppen nogenlunde i samme aldersgruppe - "ældre unge"
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 23:35   #42
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg ved ikke hvor meget der kan høstes af mine erfaringer af det forløb som jeg var igennem.
Jeg stoppede på studenterkursus sommer 2007 (men fik dog ikke gennemført hele stx grundet sygdom). Derefter gik der 1½ år uden noget nævneværdigt indhold (udover rigtigt mange besøg i mit lokale træningscenter), i slutningen af oktober 2008 startede jeg i noget der hedder Netværkets Ungetilbud (http://www.netvaerketaarhus.dk/) efter megen papirlæsning af min dejlige, dejlige forhenværende sagsbehandler (jeg har altid været heldig i den henseende!).
Jeg var der i 1½ år, og jeg har elsket stedet.

I løbet af min tid på studenterkurset nævnte min studievejleder, af alle personer, at førtidspension måske ville være en god ide for mig. Det er bare en svær pille at sluge i starten af 20'erne.
Det blev dog ikke til noget.
Min psykiater foreslog det også, denne gang i august 2008. Jeg fik den tilkendt per 01.08.09. efter megen papirarbejde.

Nu efter to år føler jeg at jeg er klar på nye udfordringer igen, især efter at jeg lige har været et halvt år i Australien og New Zealand. Jeg vil gerne have en uddannelse.
Det skal ikke være på fuldtid, jeg kender efterhånden mine begrænsninger og ved at jeg vil køre mig selv ned på det. Jeg kommer altid højt op at flyve når jeg starter på noget nyt, en blid start kunne måske ændre på det.

Undskyld hvis det er lidt rodet, og undskyld det sene svar. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 14:13   #43
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 45
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Her sker en masse - og ikke en fis

Den uvildige psykiater som kommunen sendte mig til skrev jo at jeg ikke har prøvet TCA eller Lithium, så lige nu ser det ud til jeg bliver nødt til at afprøve dem
Har ssagt til Sb at det bliver under indlæggelse at jeg skal trappe ud af mine nuværende antidep og op i de nye - tør simpelthen ikke gøre det "alene"!

HAr jo selvfølgelig været en del på nettet og søgt og fandt faktisk frem til at iflg bipolarforeningen bruges Lithium især ved manier og antiepil. ved depressioner. Det erjo mine depresioner som indvaliderer mig og jeg får antiepilep, men den godtager kommune jo nok ikke

Ang TCA må man jo ikke køre bil før end man ved hvilke bivirkninger man får og hvor længe de varer ved. Det vilo for mit vedkommende beetyde, at jeg ikke vil have mulighed for at komme til psykiater eller møder på kommunen, dajeg har generaliseret angsst (en diagnose "deres" psykiater har givet mig!!) som især "trigges" af mange mennesker på lidt plads, så at sætte mig i tog og bus er ikke det smarteste

Men igen den godtager de skisme nok ikke, da man jo aldrig ved om man får bivirkninger og hvilke (selvom stortset alle får grimme bivirkninger af både lithium og TCA - derfor man ikke bruger dem ret meget mere)

Nå nu skal jeg have lavet en ny status attest hos min egen psykiater mandag, så medmindre vi kan komme med nogle ganske heftife argumenter for at det vil være skadeligt for mig at ændre i medicin, så bliver jeg vel nødt til at prøve det andet af, selvom jeg ikke har lyst og min psykiater ikke mener detvil gøre det store..... Så føler lidt vi går rundt om den varme grød da ingen vil sige direkte at jeg er nødt til at prøve ny medicin af...
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 18:10   #44
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som især "trigges" af mange mennesker på lidt plads, så at sætte mig i tog og bus er ikke det smarteste

Men så har du jo også angst, den form er vi mange som har
men tænker ikke over, men bang så sker det netop i de situationer

det lyder faktisk meget dumt
men er glad for jeg har 3 psykiske sygdomme og det er netop ikke depressioner

for depression og det offentlig system er svært
føler med dig
men bliver jo til en forsøges kanin og depressioner kan man hurtig komme ud fra, i følge kommunen

efter kun et år har en overlæge skrevet til kommunen at der ikke er mere og gøre medicinsk
får også nok skal jeg hilse og sige

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-08-2011 kl. 18:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 19:07   #45
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 45
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Jeg har angst, det ved jeg. Men det virker dybt åndsvagt at sætte ´mig i en situation som kan forværre den! Pt er der rimlig godt styr på netop min angst med min medicin. Ved faktisk ikke om TCA virker angstdæmpende også?

Ja det er pokkers med dep at der findes så manmge forskeliige former medicin....
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 19:20   #46
Bobomor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 10
Styrke: 14
Bobomor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg går med seriøse tanker om at trappe ud af så meget medicin som muligt og se hvordan det går.

Jeg aner ikke hvem jeg er. Eller rettere: Hvordan jeg er.

Jeg har fået humørpiller (mit hjemmebryggede udtryk for al psykofarmaka over én kam) i 6 år og 2 måneder.

Det er bevist, at Efexor som jeg fik i ca. 4 år er kendt for at trigge humørsvingninger ved bipolare lidelser.

Så er der ikke noget at sige til at jeg havde det elendigt...
Shit...ja det forklarer sq hvorfor jeg det ene øjeblik er glad og det andet øjeblik har lyst til at tage mit eget liv....jeg får 300 mg venlafaxin (den billige udgave af efexor) + 60 mg Miritsapin (mener jeg det hedder).....tror jeg skal snakke med lægen igen
Bobomor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 23:05   #47
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 40
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobomor Se meddelelser
Shit...ja det forklarer sq hvorfor jeg det ene øjeblik er glad og det andet øjeblik har lyst til at tage mit eget liv....jeg får 300 mg venlafaxin (den billige udgave af efexor) + 60 mg Miritsapin (mener jeg det hedder).....tror jeg skal snakke med lægen igen
Du skriver "LÆGEN".
Betyder det, at du er diagnosticeret bipolar men ikke går hos en psykiater?
Fortæl lidt mere...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 20:33   #48
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hvordan går det med jer alle sammen? Er der nyt? Nedture/opture?

Jeg KÆMPER!!! Er jo igang med arb.prøvningen på REVA. Fik min vilje, hvilket jeg er er glad for. Bare det at være i et lukket og beskyttet miljø som dette, er nok til at jeg mister fodfæstet. Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre, hvis jeg var kommet ud i en rigtig virksomhed.

Pga arb.prøvningen reagerer jeg ret voldsomt for tiden. Jeg var lige kommet ind i en rutinepræget "fornuftig" hverdag derhjemme. Havde fået et flow med mere energi formiddag og hen på eftermiddag/aftenen... Og så med hvile omkring frokost tid. Havde "nogenlunde" styr på søvnen. Havde styr på maden, agsten... Ja egentlig føler jeg at jeg havde det "ok" med de midler og rutiner jeg havde fået mig. I ved jo hvordan det er, så jeg vil ikke lade som om, jeg pludselig var på toppen... Men det gik ok. Mine nedture kunne jeg tage i ro og fred. De dage jeg skulle noget der provokerer min angst, kunne jeg forberede mig på og hvile ud efter osv.

Nu i arb.prøvningen er ALT dette sat over styr. Jeg har problemer med ALT igen... Bullimien kører derudaf, som jeg ikke har set den længe. Jeg er mere end normalt angst. Jeg er DØDTRÆT. Jeg får ikke lavet noget hjemme... Og når jeg endelig smiler/griner eller laver noget der BØR få mig til at reagere positivt, kan jeg mærke jeg kører på facaden... Ikke nogle ægte følelser.

Jeg er på reva man, tirs, tors og fredag a 3 timer og jeg har været der snart 3 uger. Jeg prøver så vidt muligt at holde til at være der tiden ud, men er gået noget tidligere nogle dage. Mange gange får jeg ikke lavet meget. Det er svært at koncentrere sig, og når jeg endelig får lavet noget glemmer jeg at holde pauser og er derfor faldefærdig når jeg skal hjem. Det er jo ikke fordi jeg på NOGET tidspunkt skynder mig med opgaverne eller prøver at vise dem at jeg har styr på tingene og bare kan køre derud af. Det ender ofte med at jeg sidder med mine opgaver og roder lidt rundt i det hele - prøver at få samling på manual hjælpen TIL opgaverne og så bagefter starter forfra ved næste opgave, fordi jeg glemmer hvad jeg lige har lavet/læst...

Hjemme får jeg ikke lavet meget. Jeg glemmer alting til trods for jeg har sedler liggende og skriver alting op. Jeg glemmer ikke møder og andet "vigtigt" men jeg glemmer at gå i bad, glemmer at vaske tøj eller tage opvasken.. Og hvad det ellers kan være. Jeg kan jo sagtens SE at opvasken trænger til at blive taget, så hvorfor jeg ikke BARE kan komme igang aner jeg ikke... Jeg sover periodevis få timer - ca 5-6 timer... Og i andre perioder sover jeg over 11 timer om natten OG 2-3 timer om dagen, når jeg er hjemme fra reva...

Jeg går rundt med en følelse af uro, og kan mærke der ikke skal meget til før jeg blir mere end normalt stresset. Jeg har en tidligere belastningsskade i min højre skulder... Når jeg blir overtræt og næsten ikke kan følge med mere, er den begyndt at gøre ondt igen.. Og jeg har jo på ingen måder overbelastet skulderen...

I morgen skal jeg til mit første opfølgningsmøde med revalideringsmedarbejderen og min jobkonsulent. Jeg er MEGET spændt på hvad de vil sige/snakke om... Og jeg er meget spændt på om jeg tør være ærlig... Det kæmper jeg jo noget med indtil jeg føler mig tryg ved folk.

I mandags var jeg ved min psyk. Jeg er jo afklaret hos ham, men han har selvfølgelig ikke opgivet at hjælpe mig til en bedre hverdag. MEN det vil han gøre med yderligere medicin. Han vil have mig på Strattera, som jo er adhd medicin. Han syntes at de ting jeg fortæller om og min måde at reagere på er mere adhd end bipolar for tiden. Jeg har hele tiden haft træk af opmærksomhedsforstyrrelse, men det blev manet til jorden og bipolar diagnosen "passer" om første diagnose... Selvfølgelig kan man have mere end én diagnose at kæmpe med og have noget fra flere diagnoser som kan passe på én selv. Men da han sagde det, var jeg lige ved at gå i gulvet.

Jeg mener selv at mine problemer nu er pga arb.prøvningen - ikke pga YDERLIGERE træk fra diagnoser. Jeg blir påvirket helt utroligt af at skulle have de krav det gir at være på reva, men jeg ØNSKER virkelig den afklaring nu! Og jeg er ret overbevist om at problemerne vil være lige store lige gyldigt hvad tidspunkt afprøvningen vil komme på. Anyway - jeg prøvede at tale mig uden om ny medicin. Så istedet skal jeg nu trappe ud af Sertralinen, selv om jeg ikke har taget den så længe. Der er ikke rigtig nogen effekt af den, hvorimod det virker som om de 2 stemningsstabiliserende har en positiv effekt.. Og så blev jeg sendt til blodprøve tagning. Denne gang for ALT. Vitaminer, stofskifte og selvfølgelig medicinen. Jeg er spændt på at høre resultatet næste gang hos ham.

Jeg læste en masse om adhd/opmærksomhedsforstyrrelse på nettet mandag aften. Jeg KAN ikke få det til at passe på mig. Jo vist - visse punkter. Men er det ikke altid sådan at man kan finde træk af ALT hos ALLE, hvis man leder efter det? Snakkede med min mor, hun kan under ingen omstændigheder genkende mig som adhd'er men ABSOLUT genkende mig som bipolar. Han vil selvfølgelig ikke droppe en diagnose og tage en anden ind - han mener åbenbart bare at jeg ikke reagerer normalt for en bipolar nu, efter jeg er begyndt i arb. prøvning. SUK!!!!

Jeg afventer afgørelse på min sygedagpenge sag denne uge. Har kæmpet med rp'en i snart 2 måneder. Der tages jo stilling til sygedagpengestoppet i selve rp'en, så det har virkelig krævet at jeg skulle holde tungen lige i munden. Dette samt manglende afgørelse om økonomien mener jeg jo er en yderligere trigger til hvorfor jeg har det som jeg har det. Og igen - IKKE pga diagnoser men pga STRESS..

Er spændt på hvordan alting ender... Lige nu er jeg ret opgivende.. Over for alt. Jeg kan mærke jeg ligger LIGE på grænsen til at ryge ned i en depression igen. Dette mener psyk også, men mener så åbenbart at jeg skal igennem andet FØR vi kan fokusere på den som værende en del af min biploare diagnose...

Gir det overhovedet mening det jeg skriver??? Hmm...

Kan I alle passe på jer selv
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 22:06   #49
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 45
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Uha..det var et langt indlæg Fik læst over flere omgange.

Du beskriver noget af det jeg frygter allermest ved at skulle i praktik/arbejdsprøvning...

Jeg skal til møde med min Sb d.22, hvor der kommer en "ekstern aktør" med mhp arbejdsprøvning.

Lægekons og Sb fandt heldigvis frem til at jeg kan fortsætte min nuværende medicin Fæler mig dog lidt "grå" pt. tror måske det er fordi, der har været en hel del mht medicin og fordi jeg allerede nu psyker mig selv op, ang arb.prøv - kan bare ikke lade være, når jeg ved der snart skal ske noget stort, som afgør min fremtid, og som andre vurderer/afgør
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 11:19   #50
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg har også bipolar lidelse, sammen med flere andre diagnoser.
Min sag er foreløbig gået i stå og jeg kan ikke engang komme i arbejdsprøvning
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Næsten døv, bipolar og smerter i led Lotte37 Spørgsmål ang fleksjob 12 21-09-2013 16:13
EUP/Bipolar/ADD studerende og fleksjob... Bekymringer Spørgsmål ang fleksjob 1 06-08-2013 08:51
Bipolar 2, HMS Arbejdsprøvning LoveFairy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-06-2013 21:31
Bipolar + partner, kan I det? Thomas1981 Dit og Dat 9 29-10-2012 17:07
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension