K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2010, 13:49   #41
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hej Joan2.

Citat:
De venner jeg har haft mente at jeg bare skulle tage en treo og se at komme videre i livet og holde op med at klynke. Det ville jeg da også gerne gøre hvis bare det var så nemt. Mange folk har svært ved at sætte sig ind i hvad det vil sige at havde smerter stort set hele tiden og hvor mange kræfter det tager på en at skulle kæmpe med systemmet
Ja den har vi hørt 1000 gange før (det ville være dejligt om de kunne finde på en ny sætning), så sent som i går fik jeg syukket denne i hovedet: på vej mod ftp, hvorfor dog det?, du ser ikke ud som om du fejer noget!, men han klappede i da jeg sagde at jeg havde en kronisk smertesygdom der gør at jeg ikke kan være på arbejdsmarkedet og så var den slået til jorden.
Tror jeg vil bruge den sætning noget mere fremover, det så ud som om den virkede.

Ja, den der med: hvorfor tager du så ikke bare en panodil?, det er svært at forklare folk, at jeg for det første ikke må få noget med paracetamol i, kodimagnyl eller treo, kun ipren og ibuprofen og at mange års forbrug har gjort at jeg er blevet 60% imun over for dem, samtidig med at de øger risikoen for mavesår, at jeg kun tager dem i yderste nødstilfælde og er på konstant afvænding.
Jamen kan lægen så ikke give dig noget stærkere?, jo det kunne han godt, men det nægter han indtil jeg når 50-60 års alderen, for det næste hedder morfin og det ville jeg blive afhængig af på et split sekundt og så ville jeg ikke kunne køre bil ovs.
Hvorfor jeg ikke vil give afkald på mit kørekort til fordel for morfin, kan jeg ikke forklare folk, for det betyder jo ikke at jeg bliver rask og kan fungere normalt.

Det kan være nemmere for folk der til tider har spændingshovedpine, at forstå hvad man går igennem.
Min mor ringede for nogle år siden en dag til mig og sagde, at hun to dage i træk havde haft hovedpine og at piller ikke havde haft nogen særlig virkning, hun fortalte hvordan smerterne havde været og hvordan hun følte og spurgte: er det nogenlunde sådan du har det? og jeg fortalte at det var pressist sådan jeg havde, bare hver dag, der blev helt stille i telefonen og så sagde hun med gråd i stemmen: hvordan kan du holde det ud? og jeg svarede, det er jeg nød til, det skal jeg bare.

Siden den dag, har hun accepteret at jeg er syg og at der er mange ting jeg ikke kan, hun bliver aldrig åbenlyst skuffet eller siger pjat med dig, når jeg siger jeg har ondt, eller siger fra til noget, ikke nogen suk eller vender det hvide ud af øjnene, det er en lettelse at der er en i familien der har accepteret fuldt ud at jeg er syg, men resten kæmper jeg stadig med og det er ikke blevet nemmere at jeg har fået stres også.

Det er hårdt at miste venner ovs pga sygdom, for det er jo ikke vores egen skyld at vi har fået det, især ikke når det er medfødt, men plejer at trøste mig med, at så havde venskabet nok ikke holdt livet ud, hvis de smutter pga lidt modstand nu, dem der bliver må så være ens rigtige venner.

Citat:
Jeg har idag ikke kontakt med egen læge, hun kan ikke gøre mere for mig
Uha nej, det kan godt være hun ikke kan gøre noget for dig medicinsk, men du må for alt i verdenen ikke stoppe med at komme der.

Citat:
Hun har skrevet i min heldbredsundersøgelse som kommunen bad om at jeg skulle havde førtidspension med det samme. Hun skriver at der ikke er mulighed for at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Min egen læge har støttet mig i min sag men desværre er det ikke noget kommunen lytter til, desværre.
Det er også helt fint, men hvis du stopper helt med at gå til din læge i længere tid, så kan hun på et tidspunkt ikke længere dokumentere at er syg, fordi du ikke har været der, hun skal kunne skrive under på at du stadig er syg og det kan hun kun, hvis hun ser dig med jævne mellemrum, det kan godt være du kun skal til lægen for at få fornyet dinne p-piller som eks, som alm snak kan hun spørge til dig, nå hvordan går det så og du svare, tja ikke noget nyt, jeg har stadig lige ondt, så kan hun helt legalt skrive i en status kommunen kan have bedt om, tilstanden er stationær, fordi du har sagt det til hende.
Og du skal gå til hende og sige hvis du har det mindste smugle forværing, det er ikke sikkert hun kan hjælpe, men hun kan dokumenterer at du ikke får det bedre men værre, det er super vigtigt.

Beviser, beviser, beviser, jo mere jo bedre.

Og så, prøv at holde hovedet højt
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 10:14   #42
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 56
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Så kom der brev fra kommunen, troede de endelig var færdig med min sag men nej så hurtig er kommunen altså ikke.
Det er et brev om partshøring om din arbejdsevne i sag om førtidspension. "Jobcenter København sygedagpenge er ved at vudere din arbejdsevne. Vi skal herefter vudere om vi skal indstille til Socialforvaltningen, at der påbegyndes sag om førtidspension. I den forbindelse har du ret til at komme med en udtalelse om vores vudring af din arbejdsevne.
(lovgrundlag-lov om social pension §17, stk 1,1.punktum og §18. Forvaltningsloven § 19."
Jeg vil selvfølgelig gerne skrive mit syn på sagen med ved ikke lige hvordan jeg skal skrive og hvor meget. Jeg vil nødigt skrive noget som skader mig. Så jeg ringede med det samme til min fagforening NNF for at få hjælp. Men deres ene socialrådgiver har ferie og den anden er ude af huset. Men der bliver lagt et besked om at de skal ringe til mig på mandag. Kommunen har ikke givet meget tid til at skrive en kommentar, de skal have min kommentar inden den 27/10. Jeg har modtaget brevet idag den 22/10 og nu er det weekend også kan jeg først snakke med NNF den 25/10. Jeg håber at NNF er hurtige til at hjælpe med en kommentar. Det er for dårligt at man ikke får længere tid, men det er vel med vilje???
Nu kan man bare gå og tænke hele weekend. Det har jeg ikke lige brug for, denne sag har sendt mig ned i kulkælderen. Men nu bruger jeg weekenden på at få humøret op, kampen er endnu ikke slut og jeg SKAL kæmpe videre.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 10:39   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Så kom der brev fra kommunen, troede de endelig var færdig med min sag men nej så hurtig er kommunen altså ikke.
Det er et brev om partshøring om din arbejdsevne i sag om førtidspension. "Jobcenter København sygedagpenge er ved at vudere din arbejdsevne. Vi skal herefter vudere om vi skal indstille til Socialforvaltningen, at der påbegyndes sag om førtidspension. I den forbindelse har du ret til at komme med en udtalelse om vores vudring af din arbejdsevne.


Det kunne tyde på, at det er din ressourceprofil du har fået til partshøring.

Tjek om der står "ressourceprofil", "arbejdsevnevurdering" eller "arbejdsevnevurderingsjournal" på det du har modtaget.

Hvis det er sådan en indeholder den forskellige punkter, som beskriver bl.a. dine boligforhold, dit sociale netværk og flere som jeg ikke lige husker.

Hvis det er den du har modtaget, så skal du læse den igennem et par gange, og meget gerne få en, som kender dig, til også at læse den igennem.

Hvis du er helt enig i de ting der står skal du bare skrive den under.

MEN, hvis der er ting der er forkerte, så skal du skrive dine kommentarer under de felter med de forkerte oplysninger, og ikke skrive den under.

Hvis det er din ressourceprofil du har modtaget bør du læse denne:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Og så kan du vende tilbage hvis du har flere spørgsmål.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 22-10-2010 kl. 10:43.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 11:53   #44
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 56
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Vovse! Tak for dit svar.
Sådan som jeg tolker brevet, så giver kommunen mig ret til at komme med min udtalelse om deres vudering om min arbejdsevne.
Der er vedlagt kopi af Ressourceprofil/Arbejdsevnevudering, lægejournaler fra jobcentrets lægekonsulent, journaloplysninger fra Glostrup hospital, statusattest og Generel helbredsattest fra egen læge og Progressionsrapport fra Plan og handling i forbindelse med arbejdsprøvning.
Der står i brevet at hvis jeg har en kommentar til ovennævnte akter kan jeg give dem til kommunen.

Jeg har ikke skrevet under på min ressourceprofil idet der var fejl i den angående oplysninger om hvornår jeg har været i job og hvornår jeg har været ledig. Jeg sendte en klage til min sagsbehandler. De har skrevet min klage ind i min arbejdsevnevuderingsjournal. Men de skriver at kommentarerne har karakter af smårettelser, de ændre ikke ved konklusionen fra 22/8 2010.
Resten af de ting som de skrev i ressourceprofilen er rigtige nok og dem har jeg ingen ændringer til men jeg har ikke underskrevet profilen.
Og kommunen har nok ret i at det ikke ændre det store ved om jeg har været ledig/syg, i 15år(som kommunen mener) eller 11år (som jeg mener) i hele mit arbejdsliv. Problemet er om jeg er varig syg eller ej.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 21:52   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Hej Vovse! Tak for dit svar.
Sådan som jeg tolker brevet, så giver kommunen mig ret til at komme med min udtalelse om deres vudering om min arbejdsevne.
Ja, og "vudering om min arbejdsevne" er det samme som ressourceprofilen, som også kaldes/hedder arbejdsevnevurderingsjournal, og bliver udarbejdet på baggrund af "arbejdsevnemetoden".

Så jeg vil stadig mene, at det er som jeg skrev i mit forrige indlæg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 10:13   #46
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 56
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
jeg er ikke helt sikker på hvad det er jeg skal skrive. Men nu ringer en socialrådgiver fra NNF på mandag også må hun fortælle hvad jeg skal skrive.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 11:03   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
jeg er ikke helt sikker på hvad det er jeg skal skrive.
Det hvor der står noget, som du mener er forkert, der skriver du det rigtige nedenunder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 12:26   #48
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 56
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Så kom der brev fra kommunen, En partshøring. Københavns kommune vil ikke give mig pension fordi min kronisk migræne ikke er en varig sygdom. Jeg har nu mulighed for at komme med min vudering af sagen iden den 10/11 og derefter vil sagen gå til socialforvaltningen som skal komme med den endelig beslutning på om jeg skal havde førtidspension eller ej. Jeg har ringet til min fagforening NNF og fået deres socialrådgiver til at se på sagen på mandag. Det er ikke meget tid man få til at komme med sin vudering af sagen, men kommunen håber vel bare på at man så opgiver kampen. Men det gør jeg ikke. Jeg skiver min vudering af min sag og hvis de alligevel giver afslag så anker jeg sagen og sender en klage til vores overbogmester og til Inger støjberg og hvis det ikke hjælper må jeg gå til Ekstra Bladet.
Jeg vil blive ved med at kæmpe til jeg får min førtidspension.
Hvis der sidder en eller anden her inde på dette forum med en god ide til hvad jeg ellers kan gøre eller bare vil sende et par søde ord vil jeg bliver meget glad.
På forhånd tak.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 01:16   #49
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad står der i ressourceprofil, under samlet vurdering?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 08:02   #50
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 56
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Jeg kan ikke ordret huske hvad der stod i papirerne. Brevet er nu afleveret til en socialrådgiver fra NNF. Jeg glemte at tage en kopi, men det skulle lige pludseligt gå stærkt for jeg skal give mit svar inden den 10/11 og jeg fik brevet den 5/11.
Men de skrev at min migræne ikke er en varig sygdom og at man tror at der kommer en behandling som kan fjerne migrænen.
Ja det gør der nok også en dag, men ingen ved hvornår.
Men det kan man vel sige om alle sygdomme.
Og fordi der kommer en ny behandlinger for migræne er det jo ikke sikkert den hjælper på min.
Idag findes der allerede en masse piller med de hjælper bare ikke på min migræne. Som er en arvelig migræne.
Men jeg har nu overgivet sagen til en socialrådgiver fra NNF og håber hun kan gøre noget.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
Principafgørelser vedr. midlertidig pension Andersine85 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-08-2010 10:42
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Reva - arbejdsprøvning -vedr pension lunamaria Alt det andet 12 21-12-2008 08:37
Jeg forstår alt vedr. pension Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 25-11-2008 00:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension