K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2010, 21:18   #41
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja og LO har hængt sig allermest i den og har trukket annoncerne tilbage - endda med en undskyldning for den tvetydighed der prægede indholdet.
Så HELT hen i hampen kan BT da ikke være hvis LO også kan få øje på det.

På LO's hjemmeside begrunder de tilbagetrækningen med usikkerhed omkring "Tom kampagnen" og "Den megen debat om to enkeltpersoner der skygger for det reelle problem".
Jeg forholder mig kun til "maria kampagnen" da det er den eneste jeg har læst.
Hvad er det for en "tvetydighed der præger indholdet" i denne kampagne synes du?

Sidst redigeret af halse; 02-06-2010 kl. 21:33.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 21:58   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- ej dén orker jeg sgu ikke uddybe igen! Tror samtlige af mine indlæg er rimelig selvforklarende

Jeg kan kun erklærer mig enig med LO i, at annoncerne skal trækkes tilbage.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 22:20   #43
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
På LO's hjemmeside begrunder de tilbagetrækningen med usikkerhed omkring "Tom kampagnen" og "Den megen debat om to enkeltpersoner der skygger for det reelle problem".
Skoleeksempel på Damage Control...
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 22:31   #44
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
På LO's hjemmeside begrunder de tilbagetrækningen med usikkerhed omkring "Tom kampagnen" og "Den megen debat om to enkeltpersoner der skygger for det reelle problem".
Jeg forholder mig kun til "maria kampagnen" da det er den eneste jeg har læst.
Hvad er det for en "tvetydighed der præger indholdet" i denne kampagne synes du?
Denne tvetydighed kunne jo fx være:

**Desværre arbejdsløs**... -burde stå: -selvforskyldt ledig!

**Men her i Åbenrå, hvor jeg kommer fra**... -burde stå: Men her i Aabenraa, hvor jeg bor nu...

**Mig og min familie**... -burde stå: Mig og min kæreste(familie kan IKKE bruges om ental).

Og, hvis Maria IKKE lyver, er hun jo åbenbart bare en dum "sprog****" der lader sig udnytte af LO

Info:

MARIA
Maria Winther Steffensen, 27, er lige
flyttet til Aabenraa. Hun har orlov fra
en stilling i Ålborg Kommune, hvor hun
også har været elev. Med sig i bagagen har
hun en solid erfaring fra HK- ungdomsarbejde
i Nordjylland og i HK/Kommunals
elevudvalg på landsplan.
- Jeg blev aktiv i ungdomsarbejdet, fordi
det er spændende. Alt for mange unge
ved ikke nok om deres rettigheder, for eksempel
om løn. Mange unge tror, det er
dyrt at være medlem af en fagforening.
Derfor skal vi ud med budskabet om, hvor
billigt det i virkeligheden er. Og hvor meget
man får for pengene, siger Maria.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 00:11   #45
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Denne tvetydighed kunne jo fx være:

**Desværre arbejdsløs**... -burde stå: -selvforskyldt ledig!
Det er Irrelevant hvordan man er havnet på dagpenge , konsekvenserne er de samme. Ingen tvetydighed i den sætning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
[B]**Men her i Åbenrå, hvor jeg kommer fra**... -burde stå: Men her i Aabenraa, hvor jeg bor nu...
Det er irrelevant hvor mange år eller måneder hun har boet i kommunen , konsekvenserne er de samme. Ingen tvetydighed i den sætning.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
**Mig og min familie**... -burde stå: Mig og min kæreste(familie kan IKKE bruges om ental).
Det er så til diskution hvorvidt ægtepar/par kan kaldes familie eller ej. Nogle bruger udtrykket , andre ikke. Personligt ville jeg have valgt "Mig og min kæreste" som du. Men tvetydighed er der ingenlunde tale om , konsekvenserne er nøjagtig de samme uanset hvilket forhold Maria lever i.

Sidst redigeret af halse; 03-06-2010 kl. 00:22.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 00:40   #46
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, det er jo heldigvis IKKE irrelevant for LO med disse platte påstande i en medlemsbetalt kampagne... -så for IKKE at tabe ansigt flere gange, er alle de andre annoncer jo aflyst... -så helt irrelevant har forståelsen af teksterne vist IKKE været
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 02:37   #47
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hvad angår "Tom kampagnen" har du muligvis ret. Jeg har ikke læst den.
Men jvf. LO's hjemmeside er begrundelsen for tilbagetrækningen af de 2 annoncer "usikkerhed om, hvilke vilkår der gælder i Toms situation" og "Den megen debat om to enkeltpersoner".
"Maria kampagnen" er der indtil videre ingen der har kunnet sætte en finger på , ikke engang BT.

http://www.lo.dk/AKTUELT/LOnyheder/2...ekampagne.aspx
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 07:47   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ej kom nu, Halse! Selv Maria sagde i interviewet at den VAR misvisende ved nærmere eftersyn, men at det ikke var hendes hensigt og hun derfor beklagede, samt at der var blevet rettet i teksten fra anden side, inden den kom på annoncen.

Og selvfølgelig er det to vidt forskellige ting, at gå glad ind med sin opsigelse for at realiserer sin drøm, end det er at få en fyreseddel og ufrivilligt miste sit arbejde. Alene på baggrund af psyken, er jeg da ikke i tvivl om hvem der først får et job af de to!
Og hvem af dem der tænker,,hov, der var jeg nok lidt forhastet'' og hvem der tænker ,,Åh nej, nu kan det ikke blive værre''.....

At konsekvensen er den samme er jo en selvfølge, men personerne bag er jo vidt forskellige. Den ene har brugt sit frie valg, det har den anden jo ikke, og derfor rammer det heller ikke på samme måde.

Man må aldrig glemme, at der bag love og §§'er, er der virkelige mennesker med følelser og tanker, hvorfor man ikke bare kan skære alle over én kam og henholde sig til lovgivningen under henvisning af, at konsekvensen er den samme.
Der er folk der begår selvmord efter en fyring! Senest var det en murer der måtte lukke sit firma, hvorefter han slog sin familie ihjel (kone og to døtre!) fordi han ikke kunne overskue hverken økonomi eller livssituation og var ramt som følge af en depression.
Og så er der andre der tager det hele som en oplevelse, og ligefrem nyder at gå hjemme en periode......

Så selvom konsekvensen juridisk er den samme, så rammer det altså meget meget forskelligt. Nogen dør sgu af det.....og vores Maria her, ser ud til at være både aktiv og glad for sin nye start.

Sidst redigeret af Ninja; 03-06-2010 kl. 07:52.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 08:54   #49
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En ting er sikkert jeg kan sq godt forstå hvorfor journalister har svært ved at finde cashes for man skal godt nok være villig til at blive dissikreret i det offentlige forum

Og her tænker jeg ikke specielt på dem her men på alle cashes der bliver præsenteret de arme mennesker bliver undersøgt på kryds og tværs og er det ikke andre medier der undersøger dem så er det folk i debatter der ved alt om hvordan den ged skal barberes
  Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 15:19   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er rigtigt Hejdien, og derfor er det så uhyrre vigtigt, at folk der frivilligt medviker, forholder sig til sandheden og meget gerne uddyber sandheden, for så gider journalisterne ikke pille mere ved sagen, og har ikke nogen historie at blæse op..

Det er jo journalisternes opgave at kulegrave og rapporterer alt, uanset om det er Lars Løkke der ikke ryder sne en vinterdag i Januar, eller om det er Prins Joachim der tager en ukendt blondine på brysterne en Lørdag nat Århus - eller som nu, finder ud af hvem der står bag en annoncetekst.

I aften kommer der Feks Operation X som jeg holder utroligt meget af, fordi Morten Spiegelhauer er en fantastisk journalist, og lige i aften hedder sagen ''Rævekager i kommunen'' som IGEN tester almindelige menneskers troværdighed og omgang med loven!

Så hurra for journalister....uden dem ville vi aldrig få sandheden at vide.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når en sagsbehandler lyver louisesparadis Alt det andet 9 29-09-2013 12:25
lyver så det driver! nielsen17 Alt det andet 15 04-02-2013 23:36
Lyver de i udenrigsministeriet? Webmaster Politik og Samfund 2 07-02-2012 20:59
sagsbehandler lyver mand Spørgsmål ang fleksjob 1 27-11-2011 13:57
virksomhedspraktik-lyver baldur Spørgsmål ang fleksjob 2 04-12-2008 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension