K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2010, 13:46   #41
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Var til statusmøde i morges - og har lige fået tilsendt referatet. Det er hurtigt, må man sige.

Min SB ville sende anmodning om status fra psyk. center i dag, og når han har den retur opdaterer han RP, så ryger sagen forbi lægekonsulenten - og så vil SB lave den sidste konklusion inden han sender det hele til pensionsnævnet.

Han regnede med, at det ville blive inden jul - så jeg håber, men prøver ikke at forvente for meget.

De var alle enige om, at den burde ligge lige til en godkendelse - men at de selvfølgelig ikke kunne garantere noget. Så nu må jeg bare vente!!
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 14:31   #42
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Har lige hørt fra min SB, at lægekonsulenten også "lukker" sagen i forhold til pension - altså at der ikke er mere at gøre mht. at komme tilbage på arb.markedet.

Han har sendt det til mig, og lægekonsulenten skriver egentlig bare en sammenfatning af hele sagen, og lægger ikke op til, at der skal afprøves noget som helst andet.

Så nu vil min SB lige få opdateret min RS profil, sende den til mig og så har jeg en aftale med ham på onsdag, så den evt. kan blive rettet til og underskrevet. Så vil han nemlig få den med på pensionsnævnets næste møde d. 18. november.

Selvom alle skriver for en pension, så tøt jeg overhovedet ikke tro på noget, før jeg har det fra min SB eller på skrift. Jeg har jo læst om så mange sager herinde, hvor der er givet afslag, selvom den burde være oplagt. Men jeg håber virkelig!

Min SB har spurgt om jeg vil med på mødet, når min sag skal drøftes. Men jeg er godt nok i tvivl???
Er der nogle af jer, der har været med?
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 22:55   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser

Min SB har spurgt om jeg vil med på mødet, når min sag skal drøftes. Men jeg er godt nok i tvivl???
Er der nogle af jer, der har været med?
Det er ikke selve mødet, hvor din sag drøftes og besluttes, du kan deltage i.
Men du har ret til, at få et møde med en (måske flere) af dem der skal tage beslutningen før mødet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 13:09   #44
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er ikke selve mødet, hvor din sag drøftes og besluttes, du kan deltage i.
Men du har ret til, at få et møde med en (måske flere) af dem der skal tage beslutningen før mødet.
Ja, jeg tror, jeg fik formuleret mig lidt forkert.
Men jeg er stadig i tvivl om, jeg skal gøre det. Jeg magter ikke, at evt. skulle sidde og svare på en masse spørgsmål om, hvorfor jeg ikke ser mig selv på arb.markedet eller lign.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 17:12   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du behøver ikke at deltage i sådan et møde, og hvis din rp tydeligt taler for pension er det sikkert ikke nødvendigt.

Hvis du derimod er i tvivl om, om din sagsbehandler har gjort arbejdet ordentligt el.l. så kan du jo benytte mødet til, at tjekke om pensionsnævnet har fået de relevante oplysninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 08:36   #46
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har egentlig rimelig stor tillid til min SB, så jeg venter lige og ser til på tirsdag, hvor han vil sende den opdaterede rp til mig, og så tager jeg en snak med ham onsdag, hvor vi lige får det sidste på plads.

Men alle papirer peger mod pension.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 08:31   #47
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Så har jeg fået den afsluttende konklussion fra SB + opdateret rp. Et monsterværk på 37 sider!! Jeg ved nu ikke, om det er meget - men det synes jeg, når man skal sidde og læse om sig selv.

Alle (SB, privatprak. psykolog + kommunens egen, arb.prøvningen, psykiatrisk center og lægekonsulenten) er heldigvis helt enige i forhold til ftp. Så jeg håber, den går igennem.

I eftermiddag skal jeg forbi SB og få det sidste på plads, men jeg har nu ikke nogen rettelser til rp. Den kan vist ikke blive meget anderledes.

Og så vil han sende den videre i morgen, og så ryger den til indstillingsnævnet d. 18/11, mener jeg. Får nok datoerne i dag, og hvordan tidsfristen ser ud.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:11   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 56
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gizmo,

Det lyder rigtigt godt mht. din sag, inden længe er du sikkert ftpér og kan få den ro du har haft brug for igennem mange år.

Jeg kan ikke lige gennemskue om du gennemførte din arbejdsprøvning eller måtte/blev stoppet pga. helbreddet ?

Vi krydser fingre for dig, det ser jo lovende ud.

Skriv gerne om det der møde med pensionsnævnet du evt. tilbydes, er det mon ike bare et obligatorisk tilbud ? Jeg har heller ikke tænkt mig at deltage i forbindelse med min egen sag, når den tid kommer.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 11:09   #49
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Hej EE.

Der var ikke sat en helt endelig slutdato på min arb.prøvning - andet end den skulle vare ca. 3 mdr. og evt. forlænges, hvis de ikke havde nok.
Men både SB og socialfaglig vejleder var enige om, at jeg skulle stoppe efter 3 mdr., da jeg kun havde fået det værre og måtte på ekstra medicin - og det ville de ikke være med til længere.

Som jeg forstod på min SB, så bliver alle tilbudt det møde med pensionsnævnet og det var ca. 50/50 om borgeren tog imod det eller ej. I hvertfald i den afd. hvor jeg er tilknyttet.

Den er sådan lidt speciel, den er separeret fra resten af kommunen, består af 4 faste SB'er, der så hver især har et vist antal borgere. De følger så en hele vejen igennem til flex/ftp.

De arrangerer så forskellige ting: Foredrag, ture, motion osv. Så man kommer til at kende alle 4 SB'er og det er egentlig rart, synes jeg. Samtidig ved man, at hvis der evt. skulle komme en sygemelding, så kan de andre overtage - og at man ved, hvem det er.

Som regel er der max. 5 borgere og så to SB'er på de der ture. Da det kun er langtidssygemeldte under den afd., der får tilbuddet.

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg er kommet til dem, da jeg ved, at mange andre slet ikke har den mulighed. Eller må kæmpe en noget større kamp med evt. skiftende SB'er.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 08:28   #50
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Så er der kun 1 uge til, at jeg forhåbentlig har en afgørelse på min ftp (kommer an på hvor mange sager, de skal igennem). Men det er altså lidt vildt, at det nu går så hurtigt.

Var hos min SB i går og fik snakket lidt om det hele. Jeg havde ingen ændringer til rp, så den ville han låse og få sendt videre i dag.

Og så ER det til det møde, hvor afgørelse om ftp falder, at jeg er blevet tilbudt at komme med. Ikke kun et for-møde, men til selve afgørelsesmødet!
Det bliver alle tilbudt herovre.

Jeg har så fastholdt, at jeg ikke vil med. Det kan jeg slet ikke overskue, at skulle sidde sammen med 6 andre (inkl. min SB), mens de afgør - og evt. vil stille mig spørgsmål. Det vil ikke bringe noget godt med sig, tror jeg.

Men det foregår altså sådan herovre, at min SB laver sagen klar/færdig, sender den til indstillingsteamet. De afgør så om den skal videre til pensionsteamet og behandles (altså godkendes/afvises).

Det "sjove" er så, at det hele foregår samme dag og på samme møde!! Dvs. alt bliver afgjort på en gang - så der bliver ingen ventetid mellem de forskellige afgørelser fra de teams.

Så på torsdag sidder min mobil klistret på mig. SB vil ringe, så snart de har en afgørelse.

Vi snakkede selvfølgelig også om, hvad hvis de afviser den. SB kunne ikke se, hvorfor de skulle - men så måtte vi tage den derfra. Og han kunne garantere mig, at jeg fortsætter hos ham hele vejen igennem - indtil en godkendelse.

Så noget af en nervepirrende uge at gå igennem. Håber bare at min sag kommer med, og ikke skal ligge til næste møde. Men de holder 1-2 om måneden alt efter, hvor manger sager der er, så det er heldigvis ikke så lang tid, vi snakker om.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension