K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2010, 10:04   #41
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
med hensyn til arbejdsprøvning er det meget forskelligt
jeg var i arbejdsprøvning, uden jeg og kommunen viste helt om min diagnose
samt kunne ikke får forlænget min sygepenge pågrund af ubetydelig erhvervsevne som på det tidspunkt var fastlagt af læger og arbejdsprøvning.
så skulle man jo mene man var udredt til flex eller pension.
nej det er man ikke er godt nok indstillet, men snart et år efter ved jeg ikke en pind
men får dog stadig sygepenge.

der er bare ikke en sag som er ens angående sygepenge. utroligt når loven er ens for alle, men kommunerne tolker reglerne som vinden blæser.

Andersine85
men du peger på nogle helt rigtig ting

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-04-2010 kl. 10:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 10:10   #42
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Hvidovre hospital har nu opgivet at finde en diagnose, så den er stationær selv om jeg jo ikke er rask.

Operationen som lægen foreslog er til gavn for min arm og ikke mine diskos i nakken eller min slidgigt. Jeg valgte operationen fra, da jeg ikke føler at det er så smertefuldt for mig og pt godt kan leve med det og det var det lægen sagde, at jeg skulle kun få operationen hvis ikke jeg kunne leve med det. Og de kan ikke garanterer at den overhovedet hjælper på min arm, da der jo er gået næsten 1 år.
Mener du stadig, at de kan fjerne mine sygedagpenge fordi jeg i overensstemmelse med lægen har sagt nej?
Min arm er jo en del bedre end for 1 år siden da det skete, så jeg tænker at jeg måske kan træne den op selv i stedet for at gennemgå en operation hvor chancen for at komme i bedring kun er 75% og nu mindre fordi der næsten er gået 1 år.
Jeg har dog aftalt med lægen, at hvis der kommer en forværring inden for de næste par måneder, kan jeg ringe og så blive opereret.

Jeg er stationær med mine diskos i nakken, lænden og slidgigten og sådan set også med maven nu.

Jeg mener jo selv at jeg er en paragraf 27.1.4, og det mener jeg udelukkende pga mine diskos og slidgigt.
Min mave/tarmsygdom volder mig jo også en del problemer i og med, at når det går i udbrud er jeg syg i 3-4 uger og så har jeg en pause på 1-2 måneder og så går det i udbrud igen, men siden lægerne ikke kan finde fejlen er den jo stationær må jeg gå udfra?

Tak fordi du tager dig tid til at svare :-)
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 10:20   #43
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså nej, hvis dine læger skriver det, som du skriver her, til din sagsbehandler, så burde hun hverken kunne stoppe dig på mgl. medvirken, eller ved varighed.
Men det kommer an på hvad hun har af lægepapirer. Og så ville jeg anbefale at du blev forlænget på 27.1.2 i stedet, da den både varer længere, og der efter den er mulighed for at du kan overgå til 27.1.4 (hvis der nu, gud forbyde det, skulle gå noget galt undervejs), men det omvendte er ikke muligt.

Så hvis jeg var dig, ville jeg spørge din sagsbehandler, hvilke lægepapirer hun har bedt om, og så ringe til de steder og sige til dem, at det er vigtigt at de skriver meget klart, præcist det samme de har sagt til dig. (Jeg har nemlig flere gange været ude for,at lægerne ikke skriver det, de ganske givet siger til deres patienter, og så er man jo lige vidt)
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 10:26   #44
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jamen så håber jeg da, at min sagsbehandler vælger at gøre det som 2'eren, hvis hun gør det :-)

Håber da godt nok at kirurgen skriver det som hun sagde til mig, ellers ser det jo ikke for godt ud...
Men mine papirer bliver ikke indhentet endnu, da jeg ikke er afsluttet helt, kun min egen læge har hun bedt om en helbredserklæring fra, som vi skal lave den 8 i denne måned :-)
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 16:09   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sandie.
Det kunne være en fordel, hvis du/lægen sørger for, at dine sidste papir er indhendtet fra hospitalet, således at han kan bruge dem i sin erklæring.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 17:08   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Så har jeg modtaget svar fra min sagsbehandler.... Hun skriver, at grunden til at jeg ikke er sendt i arbejdsprøvning er fordi jeg ikke er udredt
Hej Sandie,

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på at din sagsbehandler højst sandsynligt vil "kæmpe" for at ovenstående går ved magt.!. Sagsbehandlerne i sygedagpenge afsnittet er ofte meget kort for hovedet og opdraget til, at sygedagpenge ydelsen er en kortvarig ydelse, og ovenstående regel er en af de gamle gyldne regler for at få stoppet sdp hos dem.

Jeg røg selv ud i 2007 på at en psykiater skrev, at jeg ikke burde job prøves og når man når de skelsættende forlængelses muligheder i sygedagpenge loven, så er der kort proces.

Heldigvis er §28 kommet til hvor der skal taget stilling til de tre forsættelses muligheder inden sdp. lukkes ned og jeg kan se at du har mange fif på hånden fra Andersine og andre indlæg, men det bliver sikkert svært, for sygedagpenge er ment til at være en kortvarig ydelse.

Hvornår er det sine sdp. står til at stoppe ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:18   #47
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Nu har jeg så lige talt med min sagsbehandler...Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hun er blevet læge, det er godt nok vildt som nogen sagsbehandlere er lægeuddannet ved siden af deres erhverv.

Nå men kan høre at hun ikke er tilfreds med, at Hvidovre har besluttet at de ikke kan finde en diagnose (for så kan jeg jo forlænges)
Jeg sagde, at siden Hvidovre ikke kan diagnoserer mig, så må jeg jo være berettiget til arbejdsprøvning og derved forlængelse. Jeg sagde som Andersine sagde, at min forlængelse burde ske på en paragraf 27.2 og hvis det var nødvendigt så senere paragraf 27.4...
Så er hun så dygtig så hun siger, ja men det er kun hvis du ikke er klar til at komme 37 timer på arlm job.... Så kunne jeg altså ikke lade vær med at grine
Jeg sagde, at du mener vel ikke selv, at du tror at jeg kan klare et 37 timers job med 3 diskus i nakken, slidgigt i svær grad, en arm der dårligt fungerer og en diskus i lænden, hendes svar var ja nu må vi se hvad vores lægekonsulent siger... Århhhhh Grrrrrr

Jeg spørger hende så om der ikke skal laves en resurseprofil på mig, øhhhh nå sådan en troede jeg da at jeg havde sendt dig... Grrrrr
Amen for fanden da, hvor meget af hendes arbejde skal jeg gøre? Jeg siger så, hvad nu hvis jeg ikke selv kan forstå det hele når den skal udfyldes, så siger hun gud hjælpe mig, det burde ikke være noget problem jeg har jo set de breve du har skrevet til mig og det kan du jo godt finde ud af.... Grrrrrrrrrrrrrr

Hun siger så at nu må vi se om alle dine lægepapirer når frem i tide, så det kan vurderes.
Jeg spørger så, hvad nu hvis de ikke når frem i tide (hun har ikke sendt bud efter dem endnu), så svare hun at så bliver dine penge taget indtil det er vurderet og vurderer vi så, at du kan få dem forlænget så får du pengene tilbage... Hvaaaaaad fanden er nu det for en regel... Andersine hjææææælp.....

Enteneller hvad er den paragraf 28 og hvor kan jeg læse om den?

Ja jeg er lidt muggen i dag.... Grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:23   #48
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Beklager Sandie75, men det er faktisk en lovlig regel.
Det er sådan, at hvis man mangler oplysninger, fra f.eks. læger, før at man kan træffe en beslutning, så kan man udsætte afgørelsen, som det hedder, i op til 4 uger, mens man venter på at det kommer. I den periode skal man så søge kontanthjælp, men bliver man så derefter forlænget, jamen så får man sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.
Det er faktisk lavet for borgerens skyld, ift. at 52 uger jo går hurtigt, og det er bedre man kan kan vente lige lidt ekstra på nogle papirer, der kan udgører forskellen ml. stop og forlængelse. Og økonomisk (mener jeg) burde det ikke betyde sig meget, for man får jo de sidste sygedagpenge udbetalt ved sidste sygedag (gør man ikke? og så første udbetaling af kontanthjælp måneden efter?).
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:40   #49
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Sandie75
Jeg kunne ikke forlænges netop fordi jeg ikke kunne arbejde i 37 timer og havde det på skrift fra læge og arbejdsprøvning.

så det hjælper ikke meget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:42   #50
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg troede også, at man skulle lave en resurseprofil med ens sagsbehandler, eller tager jeg helt fejl?

Hun siger, at de også skal se på det psykiske i det, men så er det jeg tænker hvis nu det psykiske ikke er så godt, kan de så sige at jeg ikke er udredt på det også tage mine sygedagpenge for det?

Hun sagde til mig for noget tid siden, at hvis Hvidovre ikke havde udredt mig, så kunne de tage mine sygedagpenge af den grund og så tænker jeg, kan de så ikke gøre det hvis nu at der var noget psykisk i vejen med mig, så kan hun vel bruge det argument igen og wupti så fik de det som de ville have det????

Det forstår jeg ikke, du kunne ikke forlænges fordi du ikke kunne arbejde 37 timer, det virker da helt hen i vejret?

Hvordan kom de frem til det? Klagede du ikke over det?

Sidst redigeret af Webmaster; 07-04-2010 kl. 17:21. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Jubler, når folk mister sygedagpenge Risa Politik og Samfund 17 29-12-2009 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension