K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2010, 12:03   #41
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Mht placebo, så må jeg indrømme, at jeg tror, det beror på en misforståelse, at folk har fået den opfattelse, at de har fået placebo,
Det var ingen misforståelse min mor fik kalk piller fik vi af vide bagefter. På den måde fandt de udaf hun ikke behøvede sin sovemedicin.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 12:19   #42
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Jeg håber at vi snart får "afsluttet" denne tråd.

Vi bliver aldrig "enige" om hvad der er det bedste, hvad der er rigtigt og hvad der forkert. Vi må tage hensyn til de mennesker/ os, der kan føle sig krænket over at læse at man sagtens kan leve uden medicin. Mht. psykiske lidelser er der jo ingen facitliste og hvis folk kan leve så godt som de kan på den ene eller anden måde, der passer dem med eller uden medicin, jamen så er det jo godt nok.

Rigtig god weekend til alle.

Kh. EE
Rigtig god week-end EE, og jeg forstår dig godt, og når du ingen bivirkninger har, så er det da bare med at fortsætte! Jeg er ihvertfald selv et levende bevis på, at man sagtens kan tage medicin, få det bedre og endda slippe af med medicinen igen uden vanskeligheder.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 12:38   #43
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror, at vi er mange, der har så stor ustabilitet i hjernens signalstoffer, at langvarig medicinsk behandling er nødvendig - SAMMEN med terapi.

Hjerne Madsen" (Peter Lund Madsen) er for mig at se en klog mand. Ved et foredrag spurgte jeg, hvorfor vi er nogen der skal tage medicin livsvarigt og andre kan nøjes med en kort periode, og så tegnede han på tavlen:

Hvis man forestiller sig, at sindstilstanden er en bølgestreg på en tavle, så har ALLE op og nedture på den bølgestreg, altså bedre og dårligere perioder med mere eller mindre energi og overskud. Nogle har små udsving, andre har store udsving.
Hvis en person med de små udsving får en depression, kan medicinen hjælpe stregen tilbage på plads, hvor den så kan blive når man stopper med medicinen.
Hvis en person med den mere ustabile streg med ujævne udsving dykker langt ned, så er det straks sværere at "kurere". For den person har et mindre stabilt normalområde, så det er svært at få placeret stregen det rigtige sted. I det tilfælde vil det være en hjælp med langvarig medicin for at skubbe den nederste bund for stregen højere op, og eventuelt skubbe toppen ned; således at udsvingene bliver mindre udtalt.

Ved ikke om der er nogen af jer der har glæde af det YDERST SIMPLIFICEREDE billedsprog, men det hjalp ihvertfald MIG til at sætte lidt logik på.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 12:46   #44
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja ja, men bemærk at for "Hjerne Madsen" er der kun medicin der virker... -men har er jo også lægeuddannet... -sjovt nok virker terapi på rigtig mange mennesker med let/middel depression !!!

Og ifølge de kompetente lægefaglige personer er der faktisk ikke noget medicin til den lettere depression, men der bliver dagligt skrevet tusindvis af recepter ud til netop denne diagnose(hvem sagde pæng'/rejser under bordet).
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 12:48   #45
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Well, jeg vil da også til enhver tid anbefale samtaler/terapi; men vil også mene, at selv i lettere tilfælde, kan en kortvarig medicinering være hensigtsmæssig i forhold til at give overskud nok til at arbejde intensivt terapeutisk med problemet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 13:01   #46
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Jeg forelagde spørgsmålet om placebomedicin for min psykiater(som er en meget anerkendt psykiater) og det er på INGEN måde lovligt at udlevere placebo medicin medmindre man er med i et forsøg og har skrevet under på det....han grinede også meget over at apoteker skulle ligge inde med "fake" medicin...han sagde at det virkelig måtte være en vandre historie. At fremstille "fake" medicin som apotekerne skulle have liggende på hylderne ville være hamrende ulovligt f.eks at have en pakke der stod "fontex" på men i virkeligheden var kalktabletter...forestil jer lige troværdigheden det medicinalselskab ville have ....den ville være lig nul. Det er KUN under kontrollerede forsøg der bliver udleveret placebo medicin og patienten er fuldt ud informeret om det.

Forestil dig at du eksempelvis har smerter og går til lægen ...lægen tror ikke helt på dig og ordinerer placebo medicin...du HAR virkelig et problem og bliver alvoligt syg og måske dør ...hvad tror i lige der ville ske hvis det kom frem at din læge havde ordineret placebo medicin ???

Sidst redigeret af twoc; 05-02-2010 kl. 13:08.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 14:45   #47
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af twoc Se meddelelser
Jeg forelagde spørgsmålet om placebomedicin for min psykiater(som er en meget anerkendt psykiater) og det er på INGEN måde lovligt at udlevere placebo medicin medmindre man er med i et forsøg og har skrevet under på det....han grinede også meget over at apoteker skulle ligge inde med "fake" medicin...han sagde at det virkelig måtte være en vandre historie. At fremstille "fake" medicin som apotekerne skulle have liggende på hylderne ville være hamrende ulovligt f.eks at have en pakke der stod "fontex" på men i virkeligheden var kalktabletter...forestil jer lige troværdigheden det medicinalselskab ville have ....den ville være lig nul. Det er KUN under kontrollerede forsøg der bliver udleveret placebo medicin og patienten er fuldt ud informeret om det.

Forestil dig at du eksempelvis har smerter og går til lægen ...lægen tror ikke helt på dig og ordinerer placebo medicin...du HAR virkelig et problem og bliver alvoligt syg og måske dør ...hvad tror i lige der ville ske hvis det kom frem at din læge havde ordineret placebo medicin ???
Ja, jeg er også overbevist om, at det er en vandrehistorie, det kan simpelthen ikke passe, at apoteket eller lægen udleverer placebo.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 17:20   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ej, hvem i alverden kan komme på den ide, at apoteket skulle svindle??
Selvfølgelig er det en vandrehistorie, det behøver man da dårligt at spørge en læge om, man kan selv komme frem til konklussionen blot ved at tænke logisk

Det er jo dér indlægssedelerne kommer ind!! Tjekker man dem, så ved man jo 100% hvad det er for et produkt man står med i hånden. Tjekker man dem ikke, så ved man jo ikke hvad det er man stopper i munden, og kan få B-vitamin, kalk eller snus for den sags skyld.....
Jeg nærlæser nærmest indlægssedlerne NU, og hvis noget synes underligt, så tør jeg ikke tage pillerne. Men da jeg var yngre skænkede jeg det ikke en tanke og åbnede bare gabet.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 17:24   #49
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ej, hvem i alverden kan komme på den ide, at apoteket skulle svindle??
Selvfølgelig er det en vandrehistorie, det behøver man da dårligt at spørge en læge om, man kan selv komme frem til konklussionen blot ved at tænke logisk

Det er jo dér indlægssedelerne kommer ind!! Tjekker man dem, så ved man jo 100% hvad det er for et produkt man står med i hånden. Tjekker man dem ikke, så ved man jo ikke hvad det er man stopper i munden, og kan få B-vitamin, kalk eller snus for den sags skyld.....
Jeg nærlæser nærmest indlægssedlerne NU, og hvis noget synes underligt, så tør jeg ikke tage pillerne. Men da jeg var yngre skænkede jeg det ikke en tanke og åbnede bare gabet.....
Helene var det ikke dig der skrev, at du 1-2 gange har hentet snydepiller på apoteket??? Nu er jeg altså ikke med længere
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 17:30   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet er - sådan som jeg ser det, at der netop IKKE pr automatik bliver tilbudt samtaleterapi/psykolog sammen med lykkepillerne. Kasserne er ofte slunkne, og antallet af folk der tager lykkepiller er så voldsomt stort, at tingene slet ikke hænger sammen økonomisk. Og er man fyldt 38, så kan du slet ikke få psykolog, men skal selv betale for det....
Tjaa, og så er det jo langt billigere og lettere, at bare lade medicinen stå alene, hvorfor patienterne ikke får mulighed for at få den samtaleterapi der er livsnødvendig SAMMEN med pillerne, og må finde sig i en 10 minutters samtale med en alm praktiserende læge der ikke har psykologi eller psykiatri som speciale. Og psykiatere har heller ikke meget mere end 20 minutters samtaletid, som mere kører på virkninger/bivirkninger af medicin og evt justering af medicinen, end på tanker og livsstils situationen på det mere følelsesmæssige plan. Og så er det vel lidt som at sidde i en jolle uden åre og redningsvest....man kommer ikke nogen vegne, men sidder tørt og drukner ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
TIP til daglig medicin dosering.... shylock Hjælpemidler til handicappede 13 05-11-2010 10:17
Anti-autoriteten er på retur! buster Politik og Samfund 5 09-08-2010 11:36
Max dosis for cipralex ? Enteneller Alt det andet 9 04-05-2009 11:26
Kronisk depressiv, cancer og førtidspension? optimisme At søge førtidspension 6 06-02-2008 15:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension