K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 11:32   #1
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Jomfruen: hvad jeg kan se så gælder det kun ægtefælle/samlever at tilmelde sig som hustand men ellers tak for hjælpen

men har fået fat i dem via et andet nr,og jeg skal kun ha den til 75kr puha,men overvejer nu alligevel at skifte for er ik super tilfreds med den måde det hele er sket på og ja de har ik været nogen god bank for mig i de sidste pr år,så ja overvejede allerede før dette skete,så det her kom kun som dråben der fik bærget til at flyde over
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 11:34   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Efter Frank Aaen går også SF til ministeren med gebyr-banken:

Citat:
Danske Banks nye abonnement ender på ministerens bord
http://politiken.dk/politik/ECE18737...isterens-bord/

I går var DB meget fåmælt og ville ikke kommentere Nyhedernes beregning om, at de nye gebyrer ikke gjorde banken billigere - tværtimod. Så det kan vel gå to veje nu: enten laver banken en Vestager og lægger armene stædigt over kors og snerper "Sådan er dét jo"... Eller også opdager DB lige pludseligt deres samfundssind oven på al kritiken fra bl.a. kunder, forbrugerrådet og politikere, stopper gebyret og forsøger at "spinne" sig ud af det...

Jeg venter i alt fald lige lidt og ser, hvad der sker. Og ændre de det ikke, skifter jeg enten bank eller bliver på standard-prisen, for det er billigere for mig...



Tilføjelse:

Fandt lige denne her:

Citat:
Bankekspert: Danske Banks gebyr i strid med god skik
Citat:
- Jeg mener ikke, at det er i overensstemmelse med Finansrådets egen henstilling om god skik for bankerne, at Danske Bank begynder at tage penge for at have en lønkonto i banken. Jeg tror ikke, at almindelige mennesker kan læse henstillingen på andre måder, end at det bør være gratis at have og bruge en lønkonto i rimeligt omfang, siger Lars Krull.
http://www.bt.dk/penge/bankekspert-d...d-med-god-skik

Sidst redigeret af Risa; 21-01-2013 kl. 11:47.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 13:02   #3
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 15
Mr x er ny på vejen
Jeg venter i alt fald lige lidt og ser, hvad der sker. Men udmidelbart ser det ud til jeg kommer til at betale 360 kr. pr. år oven i de beskedne indlåns renter jeg spises af med.

Men nu er tiden kommet til at lægge mine guldæg i flere i flere kurve (banker), fremfor kun i en kurv hos Danske Bank.

Tænker også jeg vil oprette et lille aktiedepot og opsparing hos Nordnet.dk

https://www.nordnet.dk

Er der nogen der har erfaring med Nordnet og kan i anbefale stedet?


Vil lige smide et godt link, der viser liste over bankers risikovudering, til dem der overvejer at skifte bank.

http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/CA1B6A...ering_2011.pdf

Personligt vil jeg Boycutte at handle i Føtex, Bilka og Netto (andet end virkelig gode tilbud), indtil A.P.Møller kræver at Danske banks annulere deres abonomentspakker

Måske burde man sende en email med det budskab til Evind Kolding, at hans mission giver en dårlig bundlinie hos Mærsk

Sidst redigeret af Mr x; 21-01-2013 kl. 13:05.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 23:39   #4
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser

Tænker også jeg vil oprette et lille aktiedepot og opsparing hos Nordnet.dk

https://www.nordnet.dk

Er der nogen der har erfaring med Nordnet og kan i anbefale stedet?

Jeg kender dem ikke. Men som medlem af Dansk Aktionærforening , har jeg ikke kunnet undgå at bemærke dens popularitet.
Medlemmerne i Dansk Aktionærforening , har de seneste fire år kåret dem som årets børsmægler i Danmark.

Jeg ville ikke være nervøs ved at oprette depot hos dem , bortset fra én ting. Jeg ville ikke turde have mere end kr. 750.000,- stående på en konto , hos så lille en bank ( nordnet er udover børsmægler også bank ).
Aktiedepotet er i forbindelse med en eventuel nordnet konkurs tilgengæld risikofrit.




Citat:
Nordnet vinder nok en gang titlen som Årets Børsmægler. Det er fjerde gang i træk, at Nordnet erobrer førstepladsen i Dansk Aktionærforenings kåring.




Nordnet vinder i seks af de ni kategorier, hvor kunderne bedømmer bankerne. Årets vinder lægger størst afstand til konkurrenterne i kategorierne "service" og "generel tilfredshed".

http://www.shareholders.dk/art/templ...=1776&zoneid=1

Sidst redigeret af halse; 21-01-2013 kl. 23:44.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 09:36   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 15
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg kender dem ikke. Men som medlem af Dansk Aktionærforening , har jeg ikke kunnet undgå at bemærke dens popularitet.
Medlemmerne i Dansk Aktionærforening , har de seneste fire år kåret dem som årets børsmægler i Danmark.

Jeg ville ikke være nervøs ved at oprette depot hos dem , bortset fra én ting. Jeg ville ikke turde have mere end kr. 750.000,- stående på en konto , hos så lille en bank ( nordnet er udover børsmægler også bank ).
Aktiedepotet er i forbindelse med en eventuel nordnet konkurs tilgengæld risikofrit.
Mange tak halse, for de gode svar, og jeg vil kigge nærmere på Dansk Aktionær forening og Nordnet.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 13:35   #6
Norath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Norath er ny på vejen
@ helenekr - kan du sige mig om du beholder den rente du har ? (Ja altså hvis du har fx. kassekredit). Jeg har nemlig skriftligt henvendt mig vedr. dette til banken og fik ikke noget klart svar.

Jeg har siddet og regnet på et evt. bankskift mht. den kassekredit vi har og sammenlignet med andre banker har vi en forholdsvis god rente. Men hvis renten stiger væsentligt fordi vi ikke er store kunder i banken så giver det ingen mening at blive i banken.
Norath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 16:11   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1902755.ece
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 16:35   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Norath Se meddelelser
@ helenekr - kan du sige mig om du beholder den rente du har ? (Ja altså hvis du har fx. kassekredit). Jeg har nemlig skriftligt henvendt mig vedr. dette til banken og fik ikke noget klart svar.

Jeg har siddet og regnet på et evt. bankskift mht. den kassekredit vi har og sammenlignet med andre banker har vi en forholdsvis god rente. Men hvis renten stiger væsentligt fordi vi ikke er store kunder i banken så giver det ingen mening at blive i banken.
Uha, den kan jeg ikke svare på, for jeg har ingen kassekredit

Jeg tog bare Hverdag +, fordi så kan jeg hæve i de andre hæveautomater gratis - jeg bor lige ved siden af Nordea, men gider ikke hæve der, fordi jeg skal betale gebyr hver gang - det slipper jeg for nu.
Og så har jeg nogle girokort jeg betaler hver måned, men som jeg ikke vil have over betalingsservice - bla min regning fra Dong som jeg altid for delt over i 2 eller 3. Og her vil de tage 9 kr pr girokort med den almene Hverdag, der slipper jeg så for gebyret med min Hverdag +, og sådan er der en masse mindre fordele, som lige præcis passer til mig.
Jo, og med en almen Hverdag, så koster det 15 kr pr ekstra konto, og med Hverdag + kan jeg have så mange konti jeg vil - jeg barsler nemlig med en opsparingskonto, istedet for at bruge min budgetkonto til opsparing.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 16:59   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Danske Bank: 40 kroner for at hæve i banken, tak
Citat:
De 40 kroner, som det fremover vil koste at hæve penge og sætte penge ind i filialerne, skal betales af alle kunder uafhængigt af hvilken gruppe kunden tilhører. Tidligere var prisen op til 15 kroner afhængigt af, hvilken type kunde man var.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/01/21/151757.htm

Skammeligt... Skillelinjen mellem at ville tjene penge og være grisk er hårfin...

DB er heller ikke særlig "søde" ved andre banker. Hvis DB fx mister penge på deres småkunder (Hov! Hvorfor får man ikke renter af små indlån, DB?!), så er det da svinsk, at de nu smider en masse af disse kunder med manglende indtjening over på andre banker i stedet for at dele og fordele dem mellem sig. Dermed tvinger de jo nærmest de andre banker til også at indføre gebyrer...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 17:08   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aii hva' nu det' for nowet Risa??

- er det hvis man går ned i selve banken og vil indsætte penge????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal man betale abonnement i banken halse Politik og Samfund 1 19-01-2013 04:18
Danske Bank klar til at give 7 årige bankkort/hævekort.. Indiansummer Politik og Samfund 3 15-12-2012 16:29
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension