K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 15:38   #41
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hov undskyld jeg ikke markede dine linier
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 15:56   #42
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Der vil jo altid være en chance for, at man kan få det bedre. Der kan komme ny og bedre medicin, der kan komme nye behandlinger, det kan vise sig, at ens situation ændrer sig til det bedre, det kan være, at det, at man fik sin pension gav én den timeout man havde brug for for at komme videre og få det bedre; det kan være mange ting. Hvorfor stille spørgsmålstegn ved det? På tidspunktet man blev visiteret har der måske ikke været andre muligheder end førtidspension. Ingen kan spå om fremtiden, det kan hverken kommunen eller lægerne, der kan altid ske ændringer i en prognose. At det så nok er fåtallet der senere hen kan klare en revalidering, det er noget andet, men det burde jo ikke hindre kommunen i at hjælpe de, der kan. Tværtimod så burde det være i deres interesse at gøre det! Politikerne himler jo op om konstant at den livsvarige pension ikke er en god løsning; jamen hvorfor så ikke hjælpe dem, der vil og kan klare at komme ud på arbejdsmarkedet igen?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 22:14   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rosemarianne Se meddelelser
VOVSE:

Synes du ikke at det er at diskriminere os selv, når vi frygter at kommunen vil sige vi kan klare et ufaglært job?
Det kan du godt have ret i, men som jeg også skrev lider jeg nok af kommune-paranoia.

Jeg synes at det er flot, og meget modigt, at du kæmper denne kamp. Personligt ville jeg frygte for om jeg nu også kunne klare et job, i det lange
løb, og hvad så hvis jeg ikke kan?

Jeg er en af dem der har kæmpet i rigtig mange år for at få min fp, kæmpet med sagsbehandleres løgnehistorier, kæmpet med uduelige/inkompetente/kassetænkende værkstedsledere o.s.v. o.s.v.
Så jeg ville seriøst frygte for at pensionsreglerne i mellemtiden var blevet strammet så det var blevet umuligt for mig at få fp igen.

Men jeg har så heller aldrig været særlig ambitiøs.

Jeg håber virkelig at du finder en løsning som du bliver tilfreds med, uddannelse eller ej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 10:03   #44
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 15
hansemand er ny på vejen
Dagens guldkorn!

HalLØJ i skuret, hvor blev jeg lige glad over denne tråd - jeg står i samme tåbelige situation!!!

Er totalt enige med Rosemarianne, Twoc og gh72 - det er simpelthen for langt ude, at der lige nu skriges op om revision af tilkendte pensioner, og samtidig nægtes en hånd til de, der rent faktisk er med på at forsøge at komme tilbage på arbejdsmarkedet/til livet!!!

"I Kbh kommune er der folk på ftp der færdiggør Uni-uddannelser og andre ting", fik jeg at vide af en socrådg. i starten af 08, og "Pensionen er da ikke en dødsdom, du kan jo altid melde den fra igen".

For nylig sagde socrådg. dog at " der kan ikke gives økonomisk støtte, til direkte arbejdsmarkedsrettede uddannelser". Det er altså den økonomiske støtte der er Akilleshælen, ikke selve det at uddanne sig på ftp.

Så rosem.: jeg fanger, at din uddannelse koster kolde kontanter, og at det er dét, du gerne vil have bevilget, og ikke kan få?

Derudover ingen grund til at hoppe på Reva, ftp giver mest i samlet indtægt - du kan bare ikke få udd. betalt.

Men så er der måske andre udgifter du ikke har fået søgt dækning til - kan undersøges - og måske kan give lidt luft til selvbetalte studier, hvis dækningen kan findes?

Fang mig på PB hvis interesseret - tror vi måske tilhører samme kontor........

Sidst redigeret af hansemand; 20-06-2010 kl. 10:06.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:49   #45
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg har lige læst en anden tråd her på K10.. hvilende førtidspension..
http://www.k10.dk/showthread.php?t=10926

Kunne det ikke bruges ???
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 12:55   #46
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
gøres hvilende = ingen indkomst
så bliver det vel svært og tage en uddannelse
det er jo dyrt for en kommune både førtidspension og revalidering
men gid man var så heldig og bare kunne tænke på revalidering
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 13:47   #47
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jepsen.. jeg ved godt at hvilende er lig med ingen indkomst.. eller ihvertfald lig med ingen førtidspension..
Kommunen skal jo ikke udbetale pension mens den er hvilende.. måske kunne der forhandles en anden off ydelselse istedet.. og hvis ikke så er der nok kun SU tilbage..
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 13:55   #48
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja den er lidt svær
for en førtidspension er på livstid
en kommune har ingen pligt til at hjælp en i gang
men det kommer nok i en ny reform, så der bliver bedre muligheder for dem som får det bedre.
men det bliver mange også nervøse overfor, som man kan se på debatten herinde
det er svært og finde en balance
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:50   #49
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
start på deltid

Prøv at kontakte studievejledningen på universitetet - jeg mener det er lovligt at gå på universitetet som førtidspensionist. Du må bare ikke studere på fuld tid- men skal vælge et fag ad gangen. Held og lykke!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:50   #50
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Jeg har snakket med kommunen og de var MEGET positive hvis jeg ville igang igen.....jeg fik at vide at hvis jeg fik en revalidering så ville førtidspensionen selvfølgelig stoppe men så trådte revalideringsydelsen SELVFØLGELIG i stedet for ....der er næsten ikke nogen forskel på størrelsen af revalideringsydelsen og førtidspensionen ....
Kan ikke forstå alt den polemik om hvilende pension og ingen indtægt ...??
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til førtidspension bachs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 11-08-2013 08:05
Førtidspension til Revalidering MARKORSK Alt det andet 1 26-02-2013 20:12
Fra revalidering til førtidspension Alvin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-02-2011 14:44
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension