K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2010, 18:20   #41
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-blot en lille kommentar ang smerteklinik -NEJ, det er ikke obligatorisk og da slet ikke når dine papirer udtaler: alle behandlingsmuligheder udtømt!

(-men vil så sige, at en smerteklinik kan være en rigtig go idé, vi har ihvertfald været glade for det, uanset hvad )

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at være på forkant med situationen og spørge enten egen læge eller lægen på smerteklinikken om denne evt behandling er noget der HELBREDER?

-eller kan det i bedste fald blot give dig en smule livskvalitet?

-deri består jo en stor forskel ikk´

Sender dig mine bedste ønsker, og som du jo véd, ja, så er jeg/vi nøjagtig ikke i tvivl om hvordan du/i har det lige nu.

Hold ud og hold fast
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 18:48   #42
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Buster du er altid så dejlig omsorgsfuld, du har altid været en rigtig god støtte ;-)

Min plan er at jeg meget gerne vil på smerteklinik, men først efter min sag er afsluttet, da det godt kan trække den lidt i langdrag igen.
Og så er der også prencipet i det (Behandlingsmuligheder udtømt)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 18:54   #43
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nu har i selv prøvet en del selv og i har også hver især haft jeres problemer at kæmpe med...

Hvordan vil i vurdere sagen, har jeg en change for pension, eller kan de finde på et eller andet?

Er bare bange for et afslag, da det har været en lang hård barsk sej kamp.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 19:52   #44
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
uh ha, hopper, havde jeg haft en spå kugle så kunne jeg måske hjælpe dig, men desværre, må skuffe dig, øv

Kommunens veje er uransaglige -men umiddelbart vil jeg jo syns(uden at kende indgående til ALLE papirer) at det lyder som om sagen skulle ligge lige til højrebenet

MEN, igen, hvis det passer diverse sags(mis)handlere ja, så kan man trække den næsten lige så længe det passer dem -og det endda uden at der får konsekvenser

Det bedste du kan gøre for dig selv er at bruge dig selv som eksaminator:

Hvad kan mangle i min sag?
Hvordan skaffer jeg dette?
Hvad kan sagsbehandleren finde på?

-altså kort sagt, hva nu hvis?

På den måde kan du forberede dig, men ikke helgardere!

Håber det kan give dig lidt lys i mørket og som sagt:
"vi overgir os aldrig og vi tar ingen fanger!" -vel
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 21:13   #45
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nej det kan selvfølgelig være svært at spå om ;-)

Jeg har hele tiden troet at min sagsbehandler sendte mig ud i alle mulige forskellige ting for at give mig en god sag i den sidste ende.

Men hun har taget røven på mig flere gange, den eneste grund til hun har gjort som hun har gjort, var at så havde hun en god grund til at smide mig ud af sygedagpenge systemet.

Men jeg tænker mere på jeres erfaringer, kan jeg eks. have glemt noget, eller ligger der nok i de oplysninger jeg er kommet med?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 21:41   #46
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
suk, ja, man blir straffet som syg medborger for at være så naiv at tro at sagsbehandleren/systemet vil det bedste for en!!!

Hm, som sagt, kan ikke udtale mig konkret da jeg vil sige at det kræver en total indsigt i alle dine papirer.

Ét lille ord, kan være afgørende for om sagsbehandleren/systemet afgør på den ene eller anden måde, det er vores erfaring.

I det mindste kan du forsøge at orientere dig om at du vitterlig ER blevet indstillet til ftp eller hur?
-det er jo så sandt som det er sagt, du SKAL have en besked om dette -da du jo netop skal have mulighed for at blive partshørt INDEN man træffer nogen som helst afgørelse om noget som helst, kort sagt!

Igen, hvis jeg var dig ville jeg lade min advokat insistere på et møde m sagsbehandleren OG kommunes jurist, skulle det vise sig at papir/sagsgangen ikke er ok, iflg lovgivningen.

Tilgiv mig, hopper, men kan ikke huske- har du været i arbprøvning?

Hvis du har -og denne viste at du ikke har nogen erhvervsevne rest -jamen, hva så?

-og som du selv sir, det ER sagsbehandleren der har magten til at afgøre hva der fremover skal ske -og du kan kun gøre dit bedste og tro på at du har gjort dit til at "oplyse" tingenes tilstand bedst muligt.

Du er pinedød nødt til at finde ud af hvilken § du blir indstillet efter -pkt 1

ps: forstår så udmærket hvad du mener m princippet om smerteklinik contra behandlingsmuligheder men det ER altså muligt at få en udtale fra egen læge(evt, smerteklinik) om hvad en sådan "behandling" kan tilbyde: livskvalitet eller helbredende behandling -comprende
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 05-10-2010 kl. 21:44.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 21:57   #47
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 17
Karo er rigtig godt på vej
Hopper, hvis jeg var dig, ville jeg skrive til socialforvaltningen (med vedlagt kopi af din ansøgning) og bede om et svar på, hvornår du kan regne med at få afgørelsen om påbegyndelse af din førtidspensionssag, fordi den har du ikke fået endnu.
Derefter kan du gå i krig med jobcenter/sagsbehandleren.

Efter min mening, socialforvaltningen kender intet til din pensionsansøgning!

Sidst redigeret af Karo; 05-10-2010 kl. 22:00.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 22:45   #48
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
I det mindste kan du forsøge at orientere dig om at du vitterlig ER blevet indstillet til ftp eller hur?
-det er jo så sandt som det er sagt, du SKAL have en besked om dette -da du jo netop skal have mulighed for at blive partshørt INDEN man træffer nogen som helst afgørelse om noget som helst, kort sagt!
Altså jeg har skrevet en §17 under, og den er afleveret ved jeg.
Men efter hvad ham gutten sagde så manglede de noget fra smerteklinikken, og så sagde han at de vil træffe afgørelse i næste uge, det er alt hvad jeg ved...
Men ja jeg tror jeg vil ringe imorgen lige og få hele forløbet af vide, og hvad der sker, for oplysninger fra sagsbehandler er mangelfuld...

Citat:
Tilgiv mig, hopper, men kan ikke huske- har du været i arbprøvning?

Hvis du har -og denne viste at du ikke har nogen erhvervsevne rest -jamen, hva så?
Hehe Buster jeg skriver det da gerne igen ;-)
Jo jeg har været i arbejdsprøvning den viste:
At der ikke findes nogle resorcer der kan bruges på arbejdsmarkedet, altså ingen erhversevne...

Citat:
Igen, hvis jeg var dig ville jeg lade min advokat insistere på et møde m sagsbehandleren OG kommunes jurist, skulle det vise sig at papir/sagsgangen ikke er ok, iflg lovgivningen.
Jeg er lidt i tvivl om det her, for jeg har allerede beskæftigelsenævnets ord på at alt det **** min sagsbehandler har lavet er ugyldigt.
Men at sagsbehandler så laver den samme fejl igen, og ikke overholder lovgivningen det lader jeg så beskæftigelsenævnet om at afgøre, jeg vil helst have at sagsbehandler kommer ned med nakken oppefra, istedet for at jeg minder hende om at hun har lavet fejl ;-)

Citat:
Hopper, hvis jeg var dig, ville jeg skrive til socialforvaltningen (med vedlagt kopi af din ansøgning) og bede om et svar på, hvornår du kan regne med at få afgørelsen om påbegyndelse af din førtidspensionssag, fordi den har du ikke fået endnu.
Derefter kan du gå i krig med jobcenter/sagsbehandleren.

Efter min mening, socialforvaltningen kender intet til din pensionsansøgning!
Jeg er altså slet ikke med, har intet overblik lige nu ;-)
Jeg køre rundt i alt det med socialforvaltningen/jobcenter/sagsbehandler/pensionsteam m.m

Hvem træffer en afgørelse efter en §17 og hvem får den i hænderne, og i hvilken rækkefølge?

For efter hvad jeg ved, så fik sagsbehandler min underskrevet ansøgning, det næste jeg høre en uge efter, er at de har ringet og bedt om nogle udtalelser fra en eventuel smerteklinik eller min egen læge ang. medicin.
Hvis jeg allerede havde et eller andet om det på skrift ville de træffe en afgørelse vedr. pension i næste uge (Behandlingstid 14 dage ialt)

Hvis de selv skulle indhente oplysninger vedr. smerteklinik eller udtalelser fra egen læge, vil de træffe afgørelse i starten af november om pension (Behandlingstid MAX 1 måned ialt)

Jeg har intet fået af vide om partshøring, eller nogle papir på begyndt behandling.

Min advokat mener iøvrigt. at det er pga. den bemærkning han har skrevet på ansøgningen at det får en anden rækkefølge...

Men jeg ringer i morgen til sagsbehandler og siger at jeg er stået helt af, og vil gerne have det hele af vide.
Hvad der er sket.
Hvad der skal ske.
Hvor min sag ligger.
Hvorfor jeg ikke har fået nogle papir.
Hvilken § jeg er under.

Ja jeg skal huske og skrive det ned så jeg husker det, for har snart en del spørgsmål ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 07:11   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vovse.
Jeg fiik tilkandt min FP efter §17, på foreliggende, så jeg kan love dig at sagen skal først behandles af visitationsteam på jobcenter.
Efter 4 år i møllen er jeg en ekspert i pensionslovens §17 på foreliggende dokumentationsgrundlag og alt det som hører til.(rav med jobcenter)
Tjah, den slår jeg så med et par længder.

Ca. 15 år i "møllen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 09:14   #50
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Citat:
"Igen, hvis jeg var dig ville jeg lade min advokat insistere på et møde m sagsbehandleren OG kommunes jurist, skulle det vise sig at papir/sagsgangen ikke er ok, iflg lovgivningen."

"Jeg er lidt i tvivl om det her, for jeg har allerede beskæftigelsenævnets ord på at alt det **** min sagsbehandler har lavet er ugyldigt.
Men at sagsbehandler så laver den samme fejl igen, og ikke overholder lovgivningen det lader jeg så beskæftigelsenævnet om at afgøre, jeg vil helst have at sagsbehandler kommer ned med nakken oppefra, istedet for at jeg minder hende om at hun har lavet fejl ;-)"

Hopper, det er ikke så svært at forstå at sagsbehandleren fortsætter sin ULOVLIGE handlemåde fordi, det er højst sandsynligt sådan at ingen andre udover h*n selv har SET afgørelsen fra Ankenævnet!!!!

-Derfor mit forslag om at du/i insisterer på et møde m kommunens jurist

Min mand vandt også det første slag via Ankenævnet og ALLIGEVEL fortsatte kludetæppesyersken sine ULOVLIGE handlinger.

Til mødet fastholdt min mand hans ret iflg Ankenævnet og kommunens jurist fik selvfølgelig lov til at se afgørelsen derindefra hvilken ikke undlod nogen som helst tvivl om at det var sandt hvad MIN mand sagde!
(hm, skal vi ikke bare sige det sådan at kommunens jurist sendte kludetæppesyersken nogle øjne der sagde: er du total idiot!)

Husk, hopper, det hele er et spørgsmål om FORTOLKNING fra sagsbehandlerens side!
-og hvis h*n ikke fortæller nogen som helst hvad der sker, ej heller fra Ankenævnet ja, hvor skulle nogen som helst så vide fra at de bryder loven?

Jeg er temmelig sikker på at sagsbehandlere heller ikke bryder sig om at være den der trækker statestikken i den "forkerte" retning!

Kan sagtens forstå og følge dig i at du ønsker retfærdighed fra toppen og ned men tro mig, det skal du ikke satse på.
Der er jo nok en grund til at sagsbehandleren handler som h*n gør, de sparer kommunen penge og de selv får en bonus -tror du den medarbejder er upopulær?

Brug dit krudt på de relevante kampe så du netop ikke sidder med en hel masse til sidst som dræner dig -og ingen af disse vundet.

Her i huset er vores eneste måde at opnå blot en lille form for retfærdighed at når vi møder kludetæppesyersken i byen ja så FORVENTER jeg at hun går en anden vej, flytter sig for mig osv -for jeg kunne ALDRIG drømme om at bøje nakken for en kvinde som nær havde kostet familien alt.
Hun gav så dybe ar på sjælen, og det bliver aldrig glemt eller tilgivet!
(det skal ikke misforståes for jeg/vi er på ingen måde voldelige, kunne vi aldrig drømme om, men blikke siger ofte langt mere end ord, ikk´)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform PeaJay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-04-2013 20:38
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension