K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2010, 10:06   #41
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 18
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Doggerbanke66.

Rart at læse at dine klager endelig gav pote. og de nu vil samarbejde om løsning på dit problem, men..

Jeg er dog ligesom Florken noget forundret over denne "deal" m. at kalde klagen tilbage. Indbebærer dette at den fremover ikke kommer til at figurere i din sag? Dvs. som om den aldrig har eksisteret? El. at de ikke skal behandle klagen, fordi du trækker den tilbage, men den stadig vil være i din sag, som dokumentation for at der forud har været problemer? Og ikke mindst deres skriftlige beklagelse og genoptagelse af din SP.

Rent "juridisk" ville jeg personligt kun accepterer en retvisende sagsmappe, hvis det ikke er den sidste løsning ser jeg her nogle lovovertrædelser af fl. §'er.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 16:47   #42
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Jeg har krævet at klagen skal være en del af min sagsmappe, sammen med alt andet kommunikation. Dette gælder også det møde jeg skal have med kommunen og fagforeningen i næste uge. Så der er ingen deal indgået endnu. Ikke før fagforeningen har sagt god for deres ord og lovninger. Det vil betyde at klagen kommer med i sagsmappen, men at den ikke kommer videre op i systemet. Men tro mig, jeg har også haft min tvivl og tanker. Eller det vil sige har. Er spændt på hvad de disker op med på mødet.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 10:40   #43
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Kort fortalt er jeg overgået til sygedagpengesystemet igen.. efter møde med kommunen og A-kassen. Så langt så godt.... Men blev ringet op af min nye sagsbehandler for leden dag. Hun siger, at hun har sendt mine papirer til kommunens lægekonsulent.. Hvad tror i jeg kan forvente.. Nogle gæt på, hvad han skal /kan. Kan ikke rigtig gennemskue, om de er ved at tage Røv.. på mig igen !!
Orker skisme snart ikke mere.

på forhånd tak og fortsat god vinterdag
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 14:35   #44
LotteCdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
LotteCdk er ny på vejen
Held og lykke - håber det ordner sig for dig

Sidst redigeret af LotteCdk; 23-11-2010 kl. 14:40. Årsag: Manglede side 2 ny her :-)
LotteCdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 23:19   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af doggerbanke66 Se meddelelser
Kort fortalt er jeg overgået til sygedagpengesystemet igen.. efter møde med kommunen og A-kassen. Så langt så godt.... Men blev ringet op af min nye sagsbehandler for leden dag. Hun siger, at hun har sendt mine papirer til kommunens lægekonsulent.. Hvad tror i jeg kan forvente.. Nogle gæt på, hvad han skal /kan. Kan ikke rigtig gennemskue, om de er ved at tage Røv.. på mig igen !!
Orker skisme snart ikke mere.

på forhånd tak og fortsat god vinterdag
Lægekonsulenten er ansat til at vurdere de lægelige papirer i din sag, således at sagsbehandleren kan "forstå" dem. Han vil lave en vurdering af din "sag" som kun sagsbehandleren får at se og der vil han muligvis efterspørge yderligere afklaring af dit helbred i form af undersøgelser eller lign.

Jeg kan ikke huske om du har været i arbejdsprøvning ? Men under din nuværende sdp. periode skulle man jo gerne have afklaret din arbejdsevne og således også din lidelse og evt. behandlingsmuligheder herfor. Hvor lang tid er dine sdp. blevet forlænget med, nu da det er et "comeback". ? Og tillykke med det forøvrigt, skønt at det lykkedes.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 09:40   #46
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Jeg ved ikke noget om hvor lang tid. Jeg faldt jo ikke for perioden sidst jeg røg ud. var kun inde i ca 3 md. Der var planlagt en arbejdsprøvning, men alt blev fejet af bordet fra dag til dag (jeg blev snydt til, at skrive under på en raskmelding).

Jeg har endnu ikke mødt den nye sagsbehandler, men hun ringede jo som sagt. Der er nogle modstridende udtalelser i mine speciallæge papirer.. altså skrevet af den samme læge.

Syntes da bare, jeg ville have været mere "Tryg" hvis jeg havde mødt min nye sagsbehandler. Så havde hun i det mindste kendt mig. Jeg ved jo ikke hvad hun syntes om, at jeg klagede osv. Har lidt på fornemmelsen, at de bare har taget mig ind, for at undgå, at klagen gik videre, da de godt ved de havde bommet.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 11:20   #47
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Så langt ..Så godt. Efter undersøgelse ved speciallæge (har ikke set rapporten endnu) ringede min sagsbehandler i går og meddelte mig at hun havde modtaget papirerne fra lægen. Dette betød, at jeg ikke skal være ved hende mere, men er overgået til en anden fra specialteamet.... Tror nok speciallægeerklæringen faldt meget ud til min fordel... Men hvad betyder det at jeg er overgået til et specialteam ??? Godt eller Skidt !!
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 11:35   #48
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu ved vi ikke hvad der er skrevet, men hvis du havde en god fornemmelse at det er til din fordel. Så vil jeg mene det er en god ting
kender ikke din sag, men det betyder sikkert at din sag overgår enten til flex eller pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 13:13   #49
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Question Opdatering

Opdatering.....

Overgik jo til et specialteam og skal til møde der med ny sagsbehandler i starten af marts.

Har nu fået kopi af udtale fra speciallægen... Kort konklusion af 6 tætskrevne sider:

På basis ad ungersøgtes oplysninger, tilsendte papirer og egne objektive fund vurderes det, at undersøgtes tiltagende klager stemmer godt overens med de objektive fund af tiltagende skævhed og rotation i rygsøjlen. Funktionsevnen vurderes som følge heraf varigt nedsat i moderat grad, og det vurderes således ikke realistisk, at undersøgte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Af yderligere behandlingsmuligheder er der, som også foreslået til undersøgte, regelmæssig muskeltræning af ryggen under vejledning fra fysioterapeut med indsigt i skoliose.
Endvidere vurderes det, at behandling på smerteklinik, som foreslået af egen læge, muligt kan bedre eller stabilisere undersøgtes tilstand og forståelse for sygdommen. Det vurderes dog, at de yderligere behandlingsmuligheder ikke vil bedre undersøgtes funktionsevne væsentligt.
Der vurderes at være varige skånehensyn i forhold til rygbelastning med undgåelse af tunge løft, skub og træk, undgåelse af gentagne vrid, stræk og foroverbøjninger af rygsøjlen, mulighed for at skifte imellem siddende, stående og gående arbejdsstillinger samt fleksibilitet i forhold til pauser og vedvarende regelmæssig rygmuskeltræning...Pyha sikke en smøre... (håber i kom igennem)

Mine spørgsmål lyder...

1: God eller dårlig udtale ?

2: Hvad tror I , de finder på ?

3: Noget jeg skal passe på... ( faldgruber i forhold til kommunen) ?

4: Kan de smide mig af sygedagpengene ?

På forhånd tak
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 16:59   #50
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Slet ikke nogle af de garvede "Rotter" der er på banen i dag.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Ny her - Smidt Smidt Din historie 103 09-12-2009 00:21
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension