K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 12:53   #41
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
det der undre mig er jammen sådan ahr det jo været i årtier hvorfor lavet det ikke om har jeg altid undret min om
Fordi det handler om økonomi
jojo ved jeg skam nok men man høre social SF osv de har det så hårdt osv sov men gør ikke en flyvende skid ved det nåt der kommer til stykket
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 13:18   #42
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Det er lige så meget skudt forbi, i omtalte sag med den stol, automatisk at gå ud fra at den der har smidt med stolen er OFFER. Ingen ved det, men debatten i denne tråd går meget på, at den person er både psykisk syg og svag. Han kan lige så godt være en almindelig ledig, der ikke bryder sig om reglerne for dit og dat, måske er han bare en hysterisk tyran der også slår på konen og viser vrede ved enhver lejlighed - ingen ved hvem personen er, men farer frem med at han bestemt er en svag (syg) person som også er offer, i det mindste for systemet.
Lige præcis - vi aner ikke noget om den pågældende person, og derfor kan vi overhovedet heller ikke diskutere den pågældende sag
Hvad vi KAN diskutere er, hvorfor disse sager sker

Vi kan vælge at afskrive hvert og en situation, som værende personens egen skyld
Eller vi kan vælge at se på det som et problem, der vedrører os alle, fordi det er et SYMPTOM på at der er noget, der er helt galt

Hvis man ikke er villig til at tage denne diskussion, har man dermed også sagt at man har det helt fint med at skabe syndebukke og lade dem betale for andres uansvarlighed
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:27   #43
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Lige præcis - vi aner ikke noget om den pågældende person, og derfor kan vi overhovedet heller ikke diskutere den pågældende sag
Hvad vi KAN diskutere er, hvorfor disse sager sker

Vi kan vælge at afskrive hvert og en situation, som værende personens egen skyld
Eller vi kan vælge at se på det som et problem, der vedrører os alle, fordi det er et SYMPTOM på at der er noget, der er helt galt

Hvis man ikke er villig til at tage denne diskussion, har man dermed også sagt at man har det helt fint med at skabe syndebukke og lade dem betale for andres uansvarlighed
Jeg tager gerne debatten.

Selvfølgelig er og vil det være et stort problem, hvis systemet er skyld i at presse mennesker ud i det ubærlige. Men uanset hvordan den vendes og drejes, så må man stå til ansvar for sine handlinger - undtagen i de tilfælde hvor folk er så langt ude i psykoser og lignende - de eksempler man af og til ser i pressen hvor dybt syge mennesker bliver skudt.

Trods alt, i det samlede billede, så dækker psykisk sygdom meget og man er bare ikke fritaget for ansvar for sine handlinger pr. automatik, fordi man bærer rundt på en psykisk diagnose eller er blevet behandlet dårligt.

Jeg bryder mig heller ikke om alle de skodregler for arbejdsløse f.eks (har jeg skrevet indlæg om før) og jeg bryder mig bestemt ikke om at lovene for sygedagpenge/revalidering/fleksjob/pension bliver fortolket så snævert, at den oprindelige mening forsvinder - dèr har du ret, for når man gør dèt, så presser man folk ud i situationer, hvor det kan gå rent galt. Men alligevel, så må man tøjle sin vrede og frustration, og så se at få handlet noget mere fornuftigt end ved at ty til - hm, smiden stole i hovedet på folk.

Man skal bruge klagesystemet når og hvis man er udsat for sagsbehandlere (af alle slags) der tror de har agt som de har magt, i min egen sag har det været forbløffende effektivt med klager og forbløffende effektivt at sætte sig ind i love og regler, der var intet at komme efter for min skrækkelige kommune, i dèt øjeblik jeg selv tog ansvar for min sag uden at ty til korporlig smiden, råben og skrigen. Selv kommunen må bøje sig for loven og her er det også at et forum som k10 har sin styrke.

Jeg syntes ikke at alting er så ringe i vores land, jeg har også mødt meget venlige, empatiske og hjælpsomme folk i vores system, men det kan "drukne" lidt, møder man bare èn af dem der er magtbegærlige og tror de har agt som de har magt.

Jeg tror meget på at man selv har et ansvar, det er ikke det samme som at man selv er skyld i sin situation eller skyld i at ens kommune behandler en dårligt - men desværre er det sådan, at ønsker man en ydelse så må man bøje sig for love og regler - om de er nok så urimelige. Dèn kamp skal stå ved næste valgs stemmeurner og/eller klage og ankesystemet.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 18:00   #44
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Jeg tager gerne debatten.

Selvfølgelig er og vil det være et stort problem, hvis systemet er skyld i at presse mennesker ud i det ubærlige. Men uanset hvordan den vendes og drejes, så må man stå til ansvar for sine handlinger - undtagen i de tilfælde hvor folk er så langt ude i psykoser og lignende - de eksempler man af og til ser i pressen hvor dybt syge mennesker bliver skudt.

Trods alt, i det samlede billede, så dækker psykisk sygdom meget og man er bare ikke fritaget for ansvar for sine handlinger pr. automatik, fordi man bærer rundt på en psykisk diagnose eller er blevet behandlet dårligt.

Jeg bryder mig heller ikke om alle de skodregler for arbejdsløse f.eks (har jeg skrevet indlæg om før) og jeg bryder mig bestemt ikke om at lovene for sygedagpenge/revalidering/fleksjob/pension bliver fortolket så snævert, at den oprindelige mening forsvinder - dèr har du ret, for når man gør dèt, så presser man folk ud i situationer, hvor det kan gå rent galt. Men alligevel, så må man tøjle sin vrede og frustration, og så se at få handlet noget mere fornuftigt end ved at ty til - hm, smiden stole i hovedet på folk.

Man skal bruge klagesystemet når og hvis man er udsat for sagsbehandlere (af alle slags) der tror de har agt som de har magt, i min egen sag har det været forbløffende effektivt med klager og forbløffende effektivt at sætte sig ind i love og regler, der var intet at komme efter for min skrækkelige kommune, i dèt øjeblik jeg selv tog ansvar for min sag uden at ty til korporlig smiden, råben og skrigen. Selv kommunen må bøje sig for loven og her er det også at et forum som k10 har sin styrke.

Jeg syntes ikke at alting er så ringe i vores land, jeg har også mødt meget venlige, empatiske og hjælpsomme folk i vores system, men det kan "drukne" lidt, møder man bare èn af dem der er magtbegærlige og tror de har agt som de har magt.

Jeg tror meget på at man selv har et ansvar, det er ikke det samme som at man selv er skyld i sin situation eller skyld i at ens kommune behandler en dårligt - men desværre er det sådan, at ønsker man en ydelse så må man bøje sig for love og regler - om de er nok så urimelige. Dèn kamp skal stå ved næste valgs stemmeurner og/eller klage og ankesystemet.
Jeg er sådan set fuldstændig enig med dig i at man er nødt til at tage ansvar for sig selv, og at 'blot' fordi man behandles dårligt er det ikke det samme som at få et 'carte blanche' til at opføre sig dårligt. Helt enig!

Alting er heller ikke så ringe, og selvfølgelig skal man bøje sig for love og regler, uanset hvor urimelige, de er. Og det gør folk jo også
Måske er jeg for naiv, eller for 'fredeligt' anlagt i min livsanskuelse, men jeg kan slet ikke tænke tanken at nogle er parate til at opføre sig aggressivt, hvis de skulle opleve ikke at få det, de har krav på. Godt nok lever vi forkælede og priviligerede tilværelser i Danmark, for vi skal sjældent slås for tag over hovedet og mad i maven. Vi ser så nok ikke vores privilegium i og med vi er så forvænte, og har en ide om, hvad vi som minimum har krav på for at leve en anstændig tilværelse. Men det på trods, kan jeg stadig ikke tænke tanken at det kan få folk til at opføre sig voldeligt - uanset, hvor frustreret man så end kan være

Jeg tænker 'psykisk vold'. At man sparker til folk, der lægger ned. Folk, der ikke har psykisk overskud, som bliver drevet rundt i manegen med en konstant følelse af håbløshed og angst for fremtiden. Som ikke har overskud til at kæmpe en ulige kamp, men ikke desto mindre er nødt til det. Folk, som ikke kender K10, som ikke har et netværk, der kan hjælpe. Folk som står.. helt alene
Der er grænser for, hvor meget man kan presse mennesker psykisk inden de går ned. Og det har intet med forkælelse at gøre
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 23:19   #45
Græshoppa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 23
Styrke: 14
Græshoppa er ny på vejen
Nu har jeg faktisk kun været tilknyttet et Jobcenter i meget kort tid - bortset fra da jeg lavede frivilligt arbejde for ét (det gør jeg nu næppe igen, nu jeg har prøvet at være klient).

Jeg har faktisk aldrig oplevet mere udannede mennesker end de sagsbehandlere, jeg oplevede, da jeg søgte kontanthjælp. At blive talt til, som om du var en idiot, mobbet, talt ned til, få røret smækket på. Og så kunne de ikke forstå, da jeg meldte mig ud.

Nå, men egentlig er det jeg vil fortælle, at min sagsbehandler, som det også fremgår af ovenstående, udsatte mig for psykisk vold, som jeg stadig bearbejder. Hun må være kommet fra en dysfunktionel familie selv, hvor hun har lært volden som et led i en overlevelsesstrategi. Hun var som et barn uden grænser på en magtposition. Det var rigtig trist, da jeg på pågældende tidspunkt var sårbar. Naturligvis sagde jeg fra og skrev også efterfølgende til hendes leder om min oplevelse af den psykiske vold. Der fik jeg bare intet svar.

Jeg kan godt forstå, at mennesker tyer til vold på Jobcentre. Nu har jeg ikke selv brugt vold hverken af fysisk eller psykisk karakter (ikke min stil), men det er altså en SKRØNE, at problemerne kun bare handler om nogle dumme regler, som sagsbehandlerne er sat til at administrere. Da jeg var i systemet talte jeg nogle gange i telefonen med min sagsbehandlers chef, der faktisk var virkelig virkelig sød, empatisk og forstående (jeg drøftede dog ikke den psykiske vold med hende, og det var først bagefter, jeg skrev til hende, og hun trist nogle valgte at ignorere min oplevelse). Men under de samtaler med lederen udtrykte hun en faktisk lempelig tilgang til min situation. Da jeg senere talte med sagsbehandleren kunne hun finde på at sige: "Ja sådan og sådan skal vi bare have gjort - det er jo ikke mig, det ER altså min leder, der kræver det." Hvorfor lyver man?
Græshoppa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 00:06   #46
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
@Græshoppa: Interessante overvejelser.

I en anden tråd har vi i analyseret politikeres almene dannelse, attitude, opførsel og sprogbrug - ud fra nogle eksempler.

Og forestillet os situation, hvis sygemeldte eller kontanthjælpsmodtagere tog politikeres modeller op - for takt og tone og opførsel og tale og dannelse og kundskaber - og evne til at forklare sig:

T. Nedergaard: 15 + 16 = 33: http://www.youtube.com/watch?v=lBiSKm5XVrk

Lars L. om skattepolitik: http://www.youtube.com/watch?v=9ar0T...eature=related

B. Mikkelsen forklarer politiarbejde: http://www.youtube.com/watch?v=y2n4SkWQiNc&NR=1

Lars L. på Cop 15 mønstrer her toppunkt af fokusering på et emne ad gangen: http://www.youtube.com/watch?v=N8jAtdme7b8&feature=fvsr

Bertel Haarder får nogle ikke spinaftalte spørgsmål om sundhedspolitik og bliver forurettet og vred: http://www.youtube.com/watch?v=1P4hjhHh4s8

Claus H. F. tror han er statsminister ikke finansminister i dette klip fra Folketinget: http://www.youtube.com/watch?v=ug1fSX032P8

Lene E.'s "ikke svar" om privathospitaler: http://www.youtube.com/watch?v=WJ_jW...eature=related

Inger S.: Ledighedskurve - mere teknik end realiteter: http://www.youtube.com/watch?v=wFBmv...eature=related

Birthe R. H. siger, at ytringsfrihed, høringsfrist og demokrati ikke har noget med hinanden at gøre: http://www.youtube.com/watch?v=bvmdWhItOtE&NR=1 og http://www.youtube.com/watch?v=9vN6nw_vajo&NR=1

Birthe R. H. tavst svar: http://www.youtube.com/watch?v=L8c_n...eature=related

Jeg sover ikke, jeg tager notater: http://www.youtube.com/watch?v=Jbojy_RjjgA

Klappen går ned: http://www.youtube.com/watch?v=Xx3Ta...eature=related


Tænk hvis sygemeldte og kontanthjælpsmodtagere tog model af politikeres opførsel og attituder og tale i ovenstående eksempler til sig:

Det ville vist ikke falde i god jord - hvis sygemeldte og kontanthjælpsmodtagere - tog standarder for god opførsel og tale i landets højeste embeder til sig - med talen i ring og bortforklaring og nægte at tale og vedholdende ikke svare på spørgsmål og skælde ud over at få forskerte spørgsmål, falde i søvn og snorksove på møder, lade klap gå ned og falde i staver, tage på ferie i stedet for at komme til møder, tale om sig selv som statsminister som CHF, og lade Finanstilsyn besnakke og snyde bankkunder og aktionærer som B.M., og fortælle springende og usammenhængende og forvirret - som i vildelse - om problem med langtidsledighed - som Inger S...


Hvis sygemeldte og kontanthjælpsmodtagere viste samme niveau af kundskaber, dannelse og pli som ovennænte politikere - ville man nok tale om at tage skolepenge tilbage - jf. ikke gode til at regne - ikke særlig gode til engelsk - og ikke gode til at forklare sig - og ikke gode til at holde sig vågne på møder - og ikke gode til at holde sig til at tale klart og stringent hverken på dansk eller engelsk - og så går de let i forsvarsposition - og taler i tåger eller tier stille - eller går i angrebsposition og raser verbalt.


Men sjovt at forestille sig den omvendte verden - og sjovt at forestille sig mulige diagnoser til de pågældende - med henvisninger til de rette uvildige speciallægers kliniske observationer og diagnoser og vurderinger af helbredelsesmuligheder.

Spændende at læse deres tykke lægeerklæringer - og finde den rette varmluftkonsulent-coaching og aktivering og arbejdsprøvning og revalidering til dem - og senere måske fleksjob eller førtidspension - eller kontanthjælp, hvis de ikke har for høj formue eller er gift.

Sidst redigeret af Katharina; 19-02-2011 kl. 02:07.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 02:57   #47
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Jeg vil ud fra analyse af politikeres sprog i foregående indlæg konkludere, at det ser ud som om:

- girafsprog med udtryk for konkret sansning, følelser, behov, ønsker, er vigtig - som Karo har omtalt i et tidligere indlæg - i dialog sagsbehandler og klient - det skaber en relation af tillid og tryghed og nærvær - og giver liv og glæde og energi

- frem for ulvesprog uden konkret sansning med løse påstande, anklager, bebrejdelser, beskyldninger, ordrer, krav - det skaber en relation af distance og mistro og dårlig stemning - og afskærer fra liv og glæde

Den amerikanske psykolog Marshall B. Rosenberg, som har opfundet begreberne girafsprog og ulvesprog, siger vi skal lære os at tænke væk fra at se verden i ulvesprogs adskillende fordømmende voldelige tankesfære, som vi ellers er opdraget til i den vestlige verden: i sort og hvidt - enten eller - med ondt og godt - rigtigt og forkert - med straf og belønning og ros - med skyld og skam - med domme, anklager, rettelser, kritik, mistro, fordomme, konkurrence, sammenligning - istedet skal vi lære at se verden i girafsprogs rummelige og accepterende lysfelt - i farver og nuancer - både og - mere og mindre - nysgerrigt favnende - sansende modtagende givende - lyttende spørgende reflekterende lærende delende

”Vil du have ret, eller vil du være lykkelig?” beder Marshall B. Rosenberg os overveje.

Jeg vil gerne være lykkelig.


Afklaring af forventning og forståelse - tovejs - er en gardering mod misforståelser siger M. Rosenberg.

Mon ikke det er værd at have in mente i dialog mellem sagsbehandler og klient på sygedagpengekontor - begge veje!

Det er vigtigt, at samtale mellem sagsbehandler og klient er båret af en ligeværdig udveksling, med gensidig opmærksomhed, siger Marshall B. Rosenberg, for at klient og sagsbehandler gensidigt kan opleve tillid og respekt og ligeværd og nærvær - uden adskillende løse påstande, forhør, mistro, anklager, beskyldninger og bebrejdelser.


Se en youtube-video med Marshall B. Rosenberg, hvor han meget smukt redegør for betydning af at lære et lyttende givende reflekterende følsomt forventende girafsprog i stedet for et impulsivt adskillende dømmende voldeligt ordregivende ulvesprog, som vi ellers er kollektivt opdraget med i den vestlige verden.

http://www.youtube.com/watch?v=M-129JLTjkQ

Og læs mere her som anbefalet af Karo:

http://elkan.dk/kommunikation/girafsprog.asp og

http://da.wikipedia.org/wiki/Girafsprog

Sidst redigeret af Katharina; 19-02-2011 kl. 05:04.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 07:40   #48
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg tror ikke på, at der er nogen der uddanner sig til socialrådgiver, hvis det ikke er ud fra et ønske om at hjælpe mennesker.
Der er ingen tvivl om, at der kan være plads til forbedring med kommunikationen mellem det offentlige og borgeren, men i min optik kan det bare aldrig være okay at benytte sig af vold. Sagsbehandleren forvalter en lovgivning, og så er vedkommendes egen personlige holdning noget andet. Det kan man ikke begynde at slå dem ned for, det er forkert. Uanset hvad man så har været igennem i sin sag, så kan det aldrig være okay at ty til vold.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 09:26   #49
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg er sådan set fuldstændig enig med dig i at man er nødt til at tage ansvar for sig selv, og at 'blot' fordi man behandles dårligt er det ikke det samme som at få et 'carte blanche' til at opføre sig dårligt. Helt enig!

Alting er heller ikke så ringe, og selvfølgelig skal man bøje sig for love og regler, uanset hvor urimelige, de er. Og det gør folk jo også
Måske er jeg for naiv, eller for 'fredeligt' anlagt i min livsanskuelse, men jeg kan slet ikke tænke tanken at nogle er parate til at opføre sig aggressivt, hvis de skulle opleve ikke at få det, de har krav på. Godt nok lever vi forkælede og priviligerede tilværelser i Danmark, for vi skal sjældent slås for tag over hovedet og mad i maven. Vi ser så nok ikke vores privilegium i og med vi er så forvænte, og har en ide om, hvad vi som minimum har krav på for at leve en anstændig tilværelse. Men det på trods, kan jeg stadig ikke tænke tanken at det kan få folk til at opføre sig voldeligt - uanset, hvor frustreret man så end kan være

Jeg tænker 'psykisk vold'. At man sparker til folk, der lægger ned. Folk, der ikke har psykisk overskud, som bliver drevet rundt i manegen med en konstant følelse af håbløshed og angst for fremtiden. Som ikke har overskud til at kæmpe en ulige kamp, men ikke desto mindre er nødt til det. Folk, som ikke kender K10, som ikke har et netværk, der kan hjælpe. Folk som står.. helt alene
Der er grænser for, hvor meget man kan presse mennesker psykisk inden de går ned. Og det har intet med forkælelse at gøre
At du ikke kan tænke tanken om at andre kan være voldelige, viser jo bare at du selv er et empatisk menneske. Sådan skulle det jo ikke være blandt mennesker. Men desværre, de daglige aviser fortæller at volden trives i bedste velgående.

Og sådan har det faktisk været til alle tider, vold er ikke et nyt fænomen - sådan rent historisk. Der er fundet moselig, også af børn, der tydeligt fortæller om grov vold/mord for tusinder af år siden. Selv i dag, så oplyste folk er, så findes der stadigvæk forældre der tæver små børn til blindhed og hjerneskade, kvinde og få mandscentre fortæller også en masse, om rå vold inden for hjemmets vægge.

Til Katharina.

Læren om Joharis vindue (skulle du ikke kende det i forvejen) er også interessant, nu du har taget giraf/ulvesprog op i denne tråd, som et nyttigt "værktøj" i samtalen mellem mennesker. Joharis vindue kan du bare google, der popper en masse interessant op.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 09:58   #50
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Vold er no go, uanset form, farve og konsistens, så at sige!

MEN at man måske så godt kan FORSTÅ at nogle mennesker bliver drevet så langt ud at de –desværre- ser det som deres eneste mulighed for at blive hørt, er vel i og for sig ok, -altså at blive forstået.

Personligt skal jeg blankt erkende at jeg,- peace, love and harmony elskende menneske, ALDRIG i mit liv brugt ukvemsord, ALDRIG i mit liv brugt vold – vitterlig havde mordtanker da min mands sagsbehandler BEVIST handlede som hun gjorde!

Ja, det var en BEVIST handling fra hendes side, for alle andre i det kommunale system udtalte: det MÅ hun ikke! –men hun gjorde det!

Denne usle kvinde opførte sig som et udpræget magtmenneske og kom
desværre langt ind under huden på mig, fordi hun vitterlig truede mine børns ve og vel på livet.

Hun gav mig ar på sjælen, som jeg aldrig tror vil heles!

Ét er, at man som sagsbehandler kan ”skjule” sig bag lovgivningen men noget andet er at tage personligt ansvar for sin opførsel, lige meget hvad lovgivningen ellers sir!
(at jeg så slet ikke fatter at diverse sagsbehandlere ikke står sammen og fælles udtaler/strejker: nok er nok! –det er så en anden ting!)

At være medarbejder i sådan et servicefag, som det jo er, kræver at man møder sine medborgere med respekt og SELVFØLGELIG skal denne være gensidig
MEN det kræver at man gør sig fortjent til den,- længere er den ikke i mit univers!

(Pst, tassi, jeg ku da aldrig drømme om at bøje mig for love, regler og § hvis jeg syns at de er tilpas tåbelige meeeen det skyldes så nok også at jeg er gammel 60´r barn )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der friske på lidt mand-til-mand.. Chas Politik og Samfund 1 13-06-2012 22:18
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Mangler en stol KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2011 16:57
hjælp til evt. stol.. susa71 Alt det andet 10 15-09-2011 13:54
Hvor finder jeg den stol? Camille Dit og Dat 6 22-09-2008 08:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension