K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 09:31   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har personligt kun oplevet dygtige sagsbehandlere.

Men sagsbehandlere må ikke afgøre pensionssager i min kommune, hvorfor problemet var samrådet, der tager endelig stilling.

Problemet opstår, når lægekonsulenter tager stilling, og ikke nøjes med at oversætte.
Lægekonsulenter er jo alm. praktiserne læger, og ikke speciallæger, derfor skal de selvsagt holde sig fagligt til sin kompentance, og intet andet.

En lægekonsulent skal derfor ikke nødvendigvis kunne forklare, men alene oversætte, eller alternativt spørge ind til, hvad der menes, hvis speciallægeerklæringen er uklar.

Problemet er, at kommunerne får medhold i statsforvaltningerne, hvis der ikke kan påvises "Objektive forandringer o.a.".

Statsforvaltninger har ikke adgang til reumatologer, og dette ved kommunerne, hvorfor denne mangel udnyttes, af nogle kommuner.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 21:22   #42
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg har personligt kun oplevet dygtige sagsbehandlere.

Men sagsbehandlere må ikke afgøre pensionssager i min kommune, hvorfor problemet var samrådet, der tager endelig stilling.

Problemet opstår, når lægekonsulenter tager stilling, og ikke nøjes med at oversætte.
Lægekonsulenter er jo alm. praktiserne læger, og ikke speciallæger, derfor skal de selvsagt holde sig fagligt til sin kompentance, og intet andet.

En lægekonsulent skal derfor ikke nødvendigvis kunne forklare, men alene oversætte, eller alternativt spørge ind til, hvad der menes, hvis speciallægeerklæringen er uklar.

Problemet er, at kommunerne får medhold i statsforvaltningerne, hvis der ikke kan påvises "Objektive forandringer o.a.".

Statsforvaltninger har ikke adgang til reumatologer, og dette ved kommunerne, hvorfor denne mangel udnyttes, af nogle kommuner.

VH POpiae
Der må man sige at lægekonsulent Anders Ottar Jensen er uening med dig. Både i 2003 og stadig.

http://www.sol.dk/debat/89-arbejdslo...rt=0&limit=450

Selvsamme lægekonsulent har i min sag skrevet det pureste opspind, selvom det modsiger to uafhængige læge udtalelser. Job Center og kommunens borgmester ser intet problem i dette.
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 21:45   #43
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rasputin Se meddelelser
Der må man sige at lægekonsulent Anders Ottar Jensen er uening med dig. Både i 2003 og stadig.

http://www.sol.dk/debat/89-arbejdslo...rt=0&limit=450

Selvsamme lægekonsulent har i min sag skrevet det pureste opspind, selvom det modsiger to uafhængige læge udtalelser. Job Center og kommunens borgmester ser intet problem i dette.
Rasputin, nu har du snart skrevet det i alle tråde hvor der blot er nævnt en lægekonsulent - måske du evt. skulle nøjes med din egen tråd?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 21:57   #44
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Rasputin, nu har du snart skrevet det i alle tråde hvor der blot er nævnt en lægekonsulent - måske du evt. skulle nøjes med din egen tråd?
Det må De undskylde carolines, blev bare chokeret over hvor systematisk kommunernes ulovligheder er. Og fandt det relevant at enkelte umoralske læger udnytter systemet for egen vindings skyld. Men hvis der er tale om en lukket debat, så undskylder jeg da mange gange.

Mvh,

Rasputin
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 22:17   #45
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rasputin Se meddelelser
Det må De undskylde carolines, blev bare chokeret over hvor systematisk kommunernes ulovligheder er. Og fandt det relevant at enkelte umoralske læger udnytter systemet for egen vindings skyld. Men hvis der er tale om en lukket debat, så undskylder jeg da mange gange.

Mvh,

Rasputin
Rasputin, intet at undskylde, og ingen grund til at være nedladende - men jeg tror helt ærligt at du får mere ud af at lave en egentlig debattråd om emnet, fremfor at skrive det i samtlige tråde der har noget med lægekonsulenter at gøre, så det var såmænd blot et råd her fra.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 22:32   #46
B871008
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
B871008 er ny på vejen
Det var da utroligt! Hvordan i alverden gjorde du det? Man skal ellers kæmpe i mindst 18 mdr., hvis man ønsker førtidspension. Og var der ingen lægekonsulent, som blandede sig?

Jeg synes bestemt ikke at Rasputin er nedladende. Tværtimod. Han virker dybt imponeret, ligesom jeg, over at du kan få noget igennem, på trods af lægekonsulenten.
Der ER startet egen tråd - både fra Rasputin og fra mig vedr. de løgne, vi har været ude for.
B871008 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 22:46   #47
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Rasputin, intet at undskylde, og ingen grund til at være nedladende - men jeg tror helt ærligt at du får mere ud af at lave en egentlig debattråd om emnet, fremfor at skrive det i samtlige tråde der har noget med lægekonsulenter at gøre, så det var såmænd blot et råd her fra.
Du har sikkert ret, og det er skam også min plan - jeg blev skam bare fanget i min initielle søgning på lægekonsulenter . Syntes nu bare jeg ville skrive om de få ting jeg ved noget om.

Rasp
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 23:16   #48
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu er den sag fra 2003
med den nye reform, bliver det ikke lægekonsulenten som skal vurdere
men klinisk funktion som får monopol på alle lægeoplysninger her sidst på året
så bliver der nok noget og skrive om, da lægerne har fået ordre på at forhindre folk i at få en pension. eller så godt som.

er mere relevant, end før 1 jan 2013

Citat:
Oprindeligt indsendt af B871008 Se meddelelser
Det var da utroligt! Hvordan i alverden gjorde du det? Man skal ellers kæmpe i mindst 18 mdr., hvis man ønsker førtidspension. Og var der ingen lægekonsulent, som blandede sig?

Jeg synes bestemt ikke at Rasputin er nedladende. Tværtimod. Han virker dybt imponeret, ligesom jeg, over at du kan få noget igennem, på trods af lægekonsulenten.
Der ER startet egen tråd - både fra Rasputin og fra mig vedr. de løgne, vi har været ude for.
nu har hun også været sygmeldt i 3.5 år først skal du huske
min tog 4 år og ja det er faktisk hurtigt når det drejer sig om pension
alså det tager tid med alle lægeoplysninger og arbejdsprøvining og så videre
alene tid til en undersøgelse kan tage langtid.
men over et år er nok spild tid
har dog aldrig været på kontanthjælp og her kan man ellers godt hænge et stykke tid
og når det er en §18 går tingene også noget hurtigere i gennem
men er ingen garanti for en pension på nogen måde

men nu gælder de nye regler og alle sager fra før 1 januar 2013 kan man ikke bruge til noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 23:45   #49
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Det er næsten 10 år siden jeg mistede mit job p.g.a en arbejdsulykke jeg aldrig fik anmeldt..de 8 på kontanthjælp..jeg slås stadig med systemet og mig selv,da tabet af mit arbejde afdækkede flere psykiske problemstillinger..mest af alt for at finde en niche hvor jeg kunne passe ind,da en pensionering vil betyde social isolation til mine dages ende.

Sidst redigeret af Buddha; 12-01-2013 kl. 23:53.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 23:59   #50
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af B871008 Se meddelelser
Det var da utroligt! Hvordan i alverden gjorde du det? Man skal ellers kæmpe i mindst 18 mdr., hvis man ønsker førtidspension. Og var der ingen lægekonsulent, som blandede sig?

Jeg synes bestemt ikke at Rasputin er nedladende. Tværtimod. Han virker dybt imponeret, ligesom jeg, over at du kan få noget igennem, på trods af lægekonsulenten.
Der ER startet egen tråd - både fra Rasputin og fra mig vedr. de løgne, vi har været ude for.
Lægekonsulenten var enig med speciallægerne, og jeg har i øvrigt kun positivt om de lægekonsulenter der har kigget på min sag - eftersom de har fulgt alle anvisninger fra speciallægerne.
Mine speciallæger skrev jeg ville blive mere syg af at blive arbejdsprøvet, hvorfor jeg ikke er blevet det. Jeg var i starten af min sygdom i et praktikophold, hvilket jeg selv bad om at komme - dette blev dog stoppet efter knapt 3. måneder da jeg blev mere syg.

Men jeg er da godt klar over, at det ikke er alle som er lige så heldige hvad det angår, og det var hovedårsagen til at jeg anbefalede egen tråd til emnet, da det ellers hurtigt vil blive meget misvisende.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et hurtigt spg. shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 25-07-2012 12:15
Lge et hurtigt ? Gunell Alt det andet 2 02-02-2010 00:07
HJÆLP phhmw Hurtigt! phhmw Alt det andet 17 14-06-2009 10:34
Det gik hurtigt!! Despina Din historie 1 05-06-2008 09:02
Et hurtigt spørgsmål!!! cl8 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-11-2007 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension