K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2009, 18:15   #41
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja...jeg kan godt følge dig....men når så der kommer en afgørelse fra ankestyrelsen der siger at man ikke kan blive forlænget pga kommunen netop ikke har anvendt arbejdsevnemetoden...selvom de har haft masser af tid til det,,,og det jo er den de skal anvende for at se om der evt kan være en forlængelse mulighed...ja så er der jo ikke meget folk kan gøre...

Nåå dette har ikke meget med resten af tråden at gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 18:22   #42
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, suk, men ellers har Ankestyrelsen jo overflødiggjort ressourceprofiler, og det er jo yderst interessant, ikke?

Hvis kommunen vil smøle med afgørelser, fordi der mangler en ressourceprofil, så kunne en principafgørelse jo være interessant, ikke?

Så er det jo bare at søge et eller andet, og så henvise til, at der åbenbart ikke behøver at være ressourceprofil.

Nogle stykker her på siden afventer jo afgørelser på førtidspension med begrundelse, at ressourceprofilen "lige skal opdateres", ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 17:24   #43
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Så er der både blevet sendt anke afsted på afslaget, og søgt § 17 på foreliggende dokum.. Så må endnu engang gå rundt i en nerverus, af at skulle vente forfra. Håber det går bedre denne her gang.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 11:18   #44
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Hold da op, de har været hurtige her... Jeg har idag modtaget brev, om at min sag § 17 p.f.dok. blev modtaget igår. og de har 3 mdr. og jeg tilbydes en samtale, hvis jeg har noget at tilføje skal inden d. 7. 12, sige ja eller nej til om jeg vil ha den samtale.

Er der fordele/ulember ved at møde til den samtale?

Sidst redigeret af MorWettendorff; 01-12-2009 kl. 11:27.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 15:17   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er DIN samtale, du bestemmer hvad der skal tales om!
De fleste bruger partshøringen, hvis de har fået nye informationer (lægepapirer) man godt vil have vedlagt sagen, eller man på anden måde har brug for at tale med dem der skal afgøre ens sag.

De aller fleste takker dog nej til samtalen. Det gjorde jeg også selv. Det er helt uden betydning for sagen, om man deltager eller ej. Med mindre man altså har nye afgørende dokumenter.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 12:53   #46
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Så fik jeg svar på min anke idag, § 18, kommunen vedholder deres afslag, og har sendt sagen til ankestyrelsen.

Samtidig fik jeg også brev med at jeg allerede på mandag skal til samtale, med pensionsnævnet ang. § 17, er godt nok nervøs for den samtale, men føler aligevel, at jeg skal tage med, da jeg godt vil sætte mine egene ord på hvordan jeg har det.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 13:27   #47
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Krydser fingere for dig, kom endelige tilbage og fortæl om du fik lov at sige noget og hvad du sagde
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 13:31   #48
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Så fik jeg svar på min anke idag, § 18, kommunen vedholder deres afslag, og har sendt sagen til ankestyrelsen.

Samtidig fik jeg også brev med at jeg allerede på mandag skal til samtale, med pensionsnævnet ang. § 17, er godt nok nervøs for den samtale, men føler aligevel, at jeg skal tage med, da jeg godt vil sætte mine egene ord på hvordan jeg har det.
Vil det sige, at du har haft en §17 og en §18 kørende på samme tid?
Hmmm, i mandags fortalte min sagsbehandler mig, at det kan man ikke (dermed ikke sagt, at jeg tager hendes ord for gode varer).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 13:39   #49
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Vil det sige, at du har haft en §17 og en §18 kørende på samme tid?
Hmmm, i mandags fortalte min sagsbehandler mig, at det kan man ikke (dermed ikke sagt, at jeg tager hendes ord for gode varer).
Det gjorde de ved mig sidste år. Jeg havde selv søgt en §17, mens kommunen søgte en §18 samtidigt. Noget værre rod, og jeg fik afslag.

Men dennegang er den psykiatriske lukkede afdeling, hvor jeg var tvangsanbragt med ind over, og de har deres egen sagsbehandler, så jeg ikke kommer i kløerne på kommunen igen. Jeg håber også at min går igennem - har selv igen søgt §17 på foreliggende doku med nye opdaterede oplysninger.
Har fået brev om at sagen er sendt til pensions teamet - burde få svar om 3 måneder?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 13:47   #50
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mugge Se meddelelser
Det gjorde de ved mig sidste år. Jeg havde selv søgt en §17, mens kommunen søgte en §18 samtidigt. Noget værre rod, og jeg fik afslag.
Det lyder da ganske interessant, mugge, må jeg have lov at spørge hvornår du søgte en §17?
Var det efter at sagsbehandleren havde påbegyndt rp'en?
Var rp'en underskrevet?

Eller noget helt tredje.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension