K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 23:35   #41
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
håber i kan komme med nogen gode råd

Jeg står og skal ud i en ny arbejdes prøvning jeg havde egentlig selv håbet på det kunne blive på reva. da jeg har svært ved at skal ud og tilknyttes et nyt privat sted. min sagsbehandler ved KH. mener bare ikke at sådan en afklaring vejer ligså meget som hvis man kommer ud i det privat.
Jeg ville dog mene at Reva er vandt til at tag personer ind med henblik på en afklaring og de der ved også er bedere til at vejlede en.

Hvad er jeres erfaringer??
Jeg var engang på reva (forrevalidering) og så var jeg tilknyttet et andet sted, hvor vi skulle lave ansøgninger ud til virksomheder for at komme i arbejdsprøvning. Jeg kom til en privat sted. Jeg var selv glad for at være på revacentret.

Det råd jeg nok kan give dig er, at du hele tiden må gøre sagsbehandleren opmærksom på, at dine skånehensyn skal overholdes, hvis du skal ud til en privat arbejdssted.

Når du starter på det private sted, så er det meget godt, at hvis du føler, at noget ikke fungerer på arbejdspladsen, så tag en snak med sagsbehandleren om det - f.eks. skånehensyn, om der mangler nogle hjælpemidler eller f.eks. du har fundet ud af, at du har brug for ro i rummet (der kan sikkert nævnes flere eksempler).

Ved ikke, om det er noget, du kan bruge til noget, men ville blot give de tanker videre til dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 21:31   #42
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg var engang på reva (forrevalidering) og så var jeg tilknyttet et andet sted, hvor vi skulle lave ansøgninger ud til virksomheder for at komme i arbejdsprøvning. Jeg kom til en privat sted. Jeg var selv glad for at være på revacentret.

Det råd jeg nok kan give dig er, at du hele tiden må gøre sagsbehandleren opmærksom på, at dine skånehensyn skal overholdes, hvis du skal ud til en privat arbejdssted.

Når du starter på det private sted, så er det meget godt, at hvis du føler, at noget ikke fungerer på arbejdspladsen, så tag en snak med sagsbehandleren om det - f.eks. skånehensyn, om der mangler nogle hjælpemidler eller f.eks. du har fundet ud af, at du har brug for ro i rummet (der kan sikkert nævnes flere eksempler).

Ved ikke, om det er noget, du kan bruge til noget, men ville blot give de tanker videre til dig.
Tusin tak for dit svar det vil jeg huske på
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 07:16   #43
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
skal jeg kontakte min sagsbehandler

Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på

Jeg har 2 børn på snat 3 og 6 år

Min lille pige på 5 var i år startet på skole men pga af angst og usikkerhed bliev hun flyttet tilbage i hendes gamle bhv. Hun har det rigtig svært og dette skyldes nok mest min sygdom, og alt den strees jeg har i øjeblikket

Fra min diastrikt psy. har de anbefalet at jeg tager kontakt til kommunen ang at blive tilknyttet et familie værksted- her mener de at vores sag er så kompleks, at de trækker sagen tilbage i bagland for at se hvor de skal sætte i gang med hjælp (her nævnede de også et eller andet med en kompensation i min sag, hvad betyder dette??)

Samtidig var vi i går til samtale ved Bhv. i går hvor en psykolog fra BPR deltog. Hun vil have at min datter skal henvises til børne psyk. for at få en følelses mæssig udredning. da hun allerede har har at unormalt reagtions mønstre.. (hun se jo hvordan jeg reagere)

Mit spørgsmål lyder på om jeg på en eller måde kan få min sag hurtiger afklaret, for at få mere overskud til hende. min sag er pt. ved kommunen hvor de behandler min klage, tro ikke de har sent den til BAN i nu. er der en mulighed at kontakte min sagsbehandler ang situation ? eller vil de være totalt lige glade med det?
Eller skal jeg få de andre fra kommunen der har taget min piges sag til dem, til at kontakte min sagsbehandler??

andre der har erfaringer her med? ønsker bare at hjælpe min lille pige bedst muligt. har lyst til at rask melde mig men dette er jo også urealistisk

Er totalt bange for hun bliver syg ligsom mig. jeg burde nok aldrig have fået børn..
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 07:37   #44
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lad mig være helt ærlig, jeg tror ikke din piges tilstand, vil betyde noget for din sag, for det så og sige ikke noget med din arbedsevne at gøre hen ikke har det godt.

At de vil have ende udret er sikker helt fint men der e jo mindst et års ventetid på børneafdelingerne.

Hvordan gik det før hun kom i skole?
Hvis det gik fint, hvorfor lader du hende ikke bare blive i børnehaven et år mere? måske kan hun få en støtte person og derefter en anden slags skole for børn der er skrøbelige.

Jeg har selv en pige som er for tideligt født hun tog et ekstra år i bh. startet i skole 1 mdr, efter hun blev 7, det var for hende en rigtig god ide fordi hun var meget bange for nye ting, så fandt vi en lille privat skole( man kan få friplads på mange små skoler) hvor hun nu går i 2 klasse.
Vi havde lidt start problemer, hvor jeg hva med de første 6 mdr.( her kan i måske få en støtte person) og der efter gik det fint, det sidste lille år helt uden problemer og nu har hun indhentet de andre, ved godt hun ikke er syg bare temelig umoden, men et ekstra år i børnehavde er aldrig en dårlig ide.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 08:59   #45
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
lad mig være helt ærlig, jeg tror ikke din piges tilstand, vil betyde noget for din sag, for det så og sige ikke noget med din arbedsevne at gøre hen ikke har det godt.

At de vil have ende udret er sikker helt fint men der e jo mindst et års ventetid på børneafdelingerne.

Hvordan gik det før hun kom i skole?
Hvis det gik fint, hvorfor lader du hende ikke bare blive i børnehaven et år mere? måske kan hun få en støtte person og derefter en anden slags skole for børn der er skrøbelige.

Jeg har selv en pige som er for tideligt født hun tog et ekstra år i bh. startet i skole 1 mdr, efter hun blev 7, det var for hende en rigtig god ide fordi hun var meget bange for nye ting, så fandt vi en lille privat skole( man kan få friplads på mange små skoler) hvor hun nu går i 2 klasse.
Vi havde lidt start problemer, hvor jeg hva med de første 6 mdr.( her kan i måske få en støtte person) og der efter gik det fint, det sidste lille år helt uden problemer og nu har hun indhentet de andre, ved godt hun ikke er syg bare temelig umoden, men et ekstra år i børnehavde er aldrig en dårlig ide.
Jeg tro desvære du har ret det ikke har en ind virkning på min sag. er bare usikker på hvad de mente med en kompensation. Efter psykologen kan vi ikke beholde hende længere i bhv. da hun nu har fået et år ekstra. vi havde hende i forvejen på en privat skole. og regner og så med hun skal starte der igen, hvis de også kan tilbyde ekstra støtte.
ved ikke ang. vente tiden på børne psyk. de ville i hvertilfælde prøve at skubbe hende foran.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 09:31   #46
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Jeg tro desvære du har ret det ikke har en ind virkning på min sag. er bare usikker på hvad de mente med en kompensation. Efter psykologen kan vi ikke beholde hende længere i bhv. da hun nu har fået et år ekstra. vi havde hende i forvejen på en privat skole. og regner og så med hun skal starte der igen, hvis de også kan tilbyde ekstra støtte.
ved ikke ang. vente tiden på børne psyk. de ville i hvertilfælde prøve at skubbe hende foran.
Har i kontaktet PPR i jeres kommune?

Det er netop sådanne tilfælde her, de er opfundet for...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 10:23   #47
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Har i kontaktet PPR i jeres kommune?

Det er netop sådanne tilfælde her, de er opfundet for...

Øh ja jeg kaldte dem vist BPR men det er en instands bvh. har sat igang i fælles skab med os og det er dem der vil have lavet en følelses mæssig udredning.

Samtid har jeg efter opfordring selv kontakt en ved kommuen der sidder i forvistation til familie rådgivning. men denne sag har hun sendt i bagland. (kaldte hun det) det var også hende der nævnte noget med kompensation men dette sprugte jeg ikke yderlig til.

Jeg magter bare ikke mere. kan ikke holde sammen på noget.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 14:07   #48
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Så fik jeg afslag fra kommunen, og min klage bilver sent videre til BAN. puha jeg har ondt i maven Hvor lang tid kommer det her til at tag.
vi kan ikke klare os særlig længe uden en indtægt. og hvad så hvis BAN også afviser klagen.. jeg tør slet ikke tænke på fremtiden
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 14:34   #49
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
hold da op hvor er det et l.... system. Efter jeg kom på kontant hjælp blev jeg visiteret til yderlig afklaring. hende jeg havde den første samtale kunne jeg ikke beholde som rådgiver da jeg alligevel var berettiget til en smule kontanthjælp.
Fint nok jeg får navnet på en ny rådgiver, for 2 uger siden. Jeg ringer så i dag for at få af vide hvad det er der skal ske.. Her får jeg afvide at jeg skal ha´en ny rådgiver igen da jeg fylder 30 til Januar.

Jeg bliver så ringet op af en ny person der ikke har noget med afklaring at gøre men kun til lovmægssigt opfølning hver 3 mdr. (en form for beskæftigelses rådgiver) og hun kan ikke hjælpe med en afklaring.. Hmmm hvor er det lige man ender i dette system

Skal jeg selv sige at jeg vil afklares i forkold til et flexjob eller førtidspension ?? Jeg tør jo ikke at nævne ordrene (flex/FTP) men hun kan ikke se hvad jeg skal afklares i forhold til...
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 14:55   #50
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
hold da op hvor er det et l.... system. Efter jeg kom på kontant hjælp blev jeg visiteret til yderlig afklaring. hende jeg havde den første samtale kunne jeg ikke beholde som rådgiver da jeg alligevel var berettiget til en smule kontanthjælp.
Fint nok jeg får navnet på en ny rådgiver, for 2 uger siden. Jeg ringer så i dag for at få af vide hvad det er der skal ske.. Her får jeg afvide at jeg skal ha´en ny rådgiver igen da jeg fylder 30 til Januar.

Jeg bliver så ringet op af en ny person der ikke har noget med afklaring at gøre men kun til lovmægssigt opfølning hver 3 mdr. (en form for beskæftigelses rådgiver) og hun kan ikke hjælpe med en afklaring.. Hmmm hvor er det lige man ender i dette system

Skal jeg selv sige at jeg vil afklares i forkold til et flexjob eller førtidspension ?? Jeg tør jo ikke at nævne ordrene (flex/FTP) men hun kan ikke se hvad jeg skal afklares i forhold til...
Du skal bede om at blive afklaret i forhold til § 22 i lov om en aktiv beskæftigelses indsats, med reference til § 32 i samme lov. Og som bonus kan du henvise til § 1 i lov om social service, som har det formål at stoppe/afhjælpe mulige sociale problemstillinger
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension