K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2012, 21:56   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib Se meddelelser
Hej herfra... Tak for det .... det vil jeg klart prøve at kikke igennem.. men hold nu op det er med at finde de kræfter der skal til....
Ja, det kan værre en sej omgang at skrive en anke, men prøv at fokuser på hvad den kan føre til.

Når du modtager afslaget kan du evt. lægge det herind, så vi kan se det, og evt. give gode råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 09:31   #42
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Godmorgen herfra....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, det kan værre en sej omgang at skrive en anke, men prøv at fokuser på hvad den kan føre til.

Når du modtager afslaget kan du evt. lægge det herind, så vi kan se det, og evt. give gode råd.

Hejsa vovse og i andre... (meget apropo vovse... jeg har en han hund og en hun hund i løbetid... så tak for ingen søvn)

Talte med egen læge i går ....han mente klart at jeg skulle anke og ikke tabe modet og at slaget ikke var tabt endnu... _Han havde ikke ment det som de skriver i deres afslag og ville gerne citeres i klage. de kunne evt. bede om yderlige forklaringer. Han havde også kun skrevet det for min "livskvalitet"
og mente at det var en tynd tråd de fandt.

Først hvad privat aktør skrev i tværfaglig udredning i Nov 12 (uddrag)

forslag til indsats:

Har tidligere været i praktik forløb på få timer uden succes. Det er forventeligt at samme vil udspille sig ved ny afprøvning. Der er ikke forslag til indsats der kan forbedre funktions niveau og derved mulighed for at øge deltagelse i aktivitet.

***** funktionsnivveau ift. arbejdsmarkedet er væsenligt nedsat pga. fibromyalgi og depression. Der er ikke behandlingsmuligheder der kan forbedre det fysiske funktionsniveau. ******* er i behandling for depression, som har en vedholdende effekt på ***´s psykiske funktionsniveau, men der kan ikke forventes bedring af det psykiske funktionniveau.
Der kan som indsats foreslåes deltagelse i smertehåndterings forløb, som evt. kan øge ****´s livskvalitet.

Læge udtalelse (kun en del af det..(uddrag)

Behandlings muligheder:
på hendes bevægeapperatsmæssige tilstand er behandlings mulighederne væsentligt udtømte. hendes psykiske symptomer vil muligvis kunne afhjælpes ved yderligere psykoterapeutiske tiltag og hun er ikke afvisende overfor et nyt forsøg på sådan noget. om en sådan behandlingsmæssig forløb vil ændre på hendes arbejdsmæssige prognose er dog særdeles usikkert.

Og selve afslaget.... ((uddrag))

Begrundelse for afslag

Du har i 2011 været i 2 virksomhedspraktikker. Begge praktikker er ophørt før tid pga. smerter.
Begge praktikker bærer præg af at du har manglet vejledning. Du har haft svært ved at begrænse dig til de opgaver som var aftalt og i den ene praktik tog du arbejde med hjem.

Pensionsnævnet vurderer, at det er et år siden du sidst har været i praktik. Vi kan ikke vurderer din arbejdsevne pga. manglerne i begge praktikker, hvorfor der vil være aktuelt med en ny praktisk afprøvning af din arbejdsevne med de rette skånehensyn og hvor der bør være vejledende støtte fra mentor.

Med hensyn til dine psykiske symptomer vurderer egen læge, at disse muligvis vil kunne afhjælpes ved yderlige psykoterapeutiske tiltag, men din bevægeapperatsmæssige tilstand vurderes væsentligt udtømte.

Der vurderes derfor ikke dokumenteret, at der ikke er behandlings muligheder.

Pensionsnævnet finder ikke dokumentationsgrundlaget tilstrækkeligt belyst, at at arbejdsevnen varig er nedsat i et omfang, som udelukker, at du kan blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde, evt. ved støttet beskæftigelse, herunder fleksjob.

Lang mail.... håber nogen har noget indput....


Kh herfra fib...
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 12:11   #43
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej fib,

Som jeg ser det bør du køre din klage på, at du allerede har været i hele 2 arbejdsprøvninger. Disse er blevet stoppet "før tid" idet du helbredsmæssigt ikke har kunnet holde til det. Ligeledes bør du, hvis du kan, nævne at der allerede var i værksat skånebehov mm. under de to arbejdsprøvninger, så derfor kan du ikke forstå at PN taler om endnu en arbejdsprøvning!!

Din læge kan du måske så bruge for at citere, at en hver arbejdsprøvning må kontraincideres da dit helbred, som det allerede flere gange under tidligere arbejdsprøvninger er konstateret, ikke kan holde til det. For at bibeholde en respektabel livskvalitet fraråder din læge altså afprøvninger af enhver art.

Du må detaljere så meget du kan omkring de to arbejdsprøvninger, tid, arbejde, skåne behov og lign. Ligeledes at de kan tage kontakt til afprøvningsstedet for yderligere info og at du gerne vil være behjælpelig hermed.

Mht. at det er 1 år siden afprøvningerne fandt sted, da er det jo desværre sagsbehandlingen af din (og andre sager i øvrigt) der tager tid. Der har sikkert skulle indhentes det ene og det andet før at din sag var færdig, ressourceprofilen kunne partshøres og indstillingen kunne laves. Ups nu var det vidst en §17 du søgte under, hvorfor du så lige gjorde det ved jeg ikke, men du må forklare hvorfor det KUN er et år siden du var i afprøvning.

Det var lidt råd fra mig af
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 09:31   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du taber intet ved at klage.

Her bør du fastholde:
"forslag til indsats:
Har tidligere været i praktik forløb på få timer uden succes. Det er forventeligt at samme vil udspille sig ved ny afprøvning. Der er ikke forslag til indsats der kan forbedre funktions niveau og derved mulighed for at øge deltagelse i aktivitet." citat slut.

Idet du er så langt nede i timer.

Herunder få journalnotat fra læges bemærkninger til afslaget, vedlagt og citeret til klagen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 14:16   #45
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Hejsa og glædelig jul til alle... Ja, og et stort tillykke til dem som nåede at få FB inden årsskiftet. Jeg søgte jo og fik afslag og har brugt stort set hele julen til at skrive afslag. Jeg er nu kommet frem til et resultat og håber at der er nogen derude der har tid og lyst til at kikke det igennem og evt komme med indput og evt. forslag til rettelser.

Godt nytår til alle......

Kærlig hilsen Fib

Forslag til anke:

XX den 30/12 2012


Klage over afslag på førtidspension sendt pr brev 13 dec. 2012 og modtaget den 17 dec. 2012


XX kommune har på pensionsmøde den 12. december 2012 vurderet at der ikke findes dokumentation for at min arbejdsevne er varigt nedsat i sådan et omfang, at jeg ikke skulle kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Jeg vil hermed gerne anke denne afgørelse, da jeg mener at med min læge og speciel læge erklæringer kan påvise at dette ikke er sandt.

I jeres begrundelse for afgørelsen påpeger i at jeg i mine virksomhedspraktikker er ophørt før tid pga. smerter. Samt at disse lægger et år tilbage. Samt at begge virksomhedspraktikker bærer præg af manglende vejledning. Samt at i ikke kan vurdere min arbejdsevne pga. disse mangler. I mener at det via en ny arbejdsprøvning med mentor og skånehensyn vil være aktuelt. Samt at mine psykiske symptomer ville kunne afhjælpes via yderlige psykoterapeutiske tiltag og at jeg derved kunne blive selvforsørgende.
I vurderer at der ikke er dokumentation for at der ikke er behandlingsmuligheder.

Dette er jeg meget uforstående overfor jeres afgørelse, da jeg mener at I vil ved en simpel gennemgang af mine nyeste papirer, skulle kunne nå til en anden afgørelse.

XX kommune har betalt for en tværfaglig udredning hos KiaPro samt en speciel læge erklæring samt egen læge erklæring. Disse har ikke givet anledning til forslag til forbedring af funktionsniveauet på nogen områder. Disse oplysninger synes i den grad til side sat, hvilket er opsigtsvækkende, da det er på foranledning af kommunen og derved betalt af jer. Jeres anbefaling er stik imod speciel og tværfaglig udredning. Bemærk fremhævet skrift kontra jeres afgørelse.

Læs kiapro status notat af arbejds og funktionsevne pr. 24/1012



Uddrag:

Overordnede kognitive Funktioner Konklusion:
Ikke yderlige forslag der kan forbedre det kognitive funktionsniveau.
Gradient: Svær


Energi og handlekraft: Konklusion:
Der beskrives nedsat energi med baggrund i primært de fysiske gener sekundært psykisk belastning
Gradient: Svær

Indsigt i eget funktionsniveau: Konklusion:
God

Generelle Smerter: Konklusion:
Ikke yderlige forslag om behandlingsmuligheder, der kan forbedre funktionsniveau.
Gradient: Svær

Lave husligt arbejde/praktikforløb Konklusion:
Hun har tidligere været i praktikforløb på få timer uden succes. Der er forventeligt at det samme vil udspille sig ved ny arbejdsprøvning.
Der er ikke forslag til indsats der kan forbedre funktionsniveau og derved mulighed for at øge deltagelse i aktivitet.

Uddrag af yderlige kommentar:

XX funktionsniveau ift. Arbejdsmarkedet er væsentligt nedsat pga. fibromyalgi og depression. Der er ikke behandlingsmuligheder, der kan forbedre det fysiske funktionsniveau. Der kan ikke forventes bedring af det psykiske funktionsniveau. Der kan ikke foreslås indsats der kan øge det samlede funktionsniveau.

General helbredsattest 16/05 2012

Pensionsnævnet vurderer ud fra ovenstående helbreds attest at mine psykiske symptomer muligvis ville kunne afhjælpes ved yderligere psykoterapeutiske tiltag.

Citat læge:
Hendes psykiske symptomer vil muligvis kunne afhjælpes ved yderligere psykoterapeutiske tiltag og hun er ikke afvisende over for et nyt forsøg på noget sådan. Om en sådan behandlingsmæssigt forløb vil ændre på hendes arbejdsmæssige prognose, er dog særdeles usikkert.

Jeg har pr. 20. dec. 2012 været i telefonisk samtale med egen læge, som decideret anfægter jeres håndtering af det skrevne. I har fejlfortolket hans oplysninger og fejl dokumenteret hans udtalelser. Jeg har hans ord for citat:

At det er afgjort på en tynd tråd og at disse oplysninger var af hensyn til min livskvalitet og ikke min arbejdsevne. Hvilket han netop specificerer ved at udtale sig om den arbejdsmæssige prognose. Han står til rådighed for yderlige oplysninger hvis dette bliver aktuelt.

Jeg står som nævnt meget uforstående overfor jeres afgørelse, da jeg på de punkter som i nævner som begrundelse for afslag netop er udredt bedst muligt.

1. Arbejdsprøvning afsluttet på grund af smerter
2. Psykiske symptomer kan afhjælpes
3. Ikke dokumenteret, at der ikke er behandlingsmuligheder

1.
Med hensyn til mine arbejdsprøvninger som er stoppet før tid pga. smerter. Ja, for jeg har fibromyalgi og dette er inden for det sidste halve år bare blevet så meget forværret, at jeg faktisk slet ikke kan opretholde en normal hverdag. Så trods jeres fine forslag med mentor og skånehensyn vil dette ikke gøre nogen forskel for mig. Det er en kronisk lidelse, som jeg skal lære at leve med hver dag og det for mig er i sig selv en stor udfordring, hvor ved yderligere arbejdsprøvninger bare ville forværre min situation. Jeg har haft hæve sænkebord – Mentor/vejleder på mine to tidligere forsøg. Jeg er sågar blevet afhentet hjemme af min vejleder for at vi sammen kørte ud til flere forskellige arbejdspladser samt haft mentor/vejleder virksomhedsbesøg i praktikken. At dette ikke er godt nok dokumenteret hos xx kommune, kan ikke være min fejl.

2.
Jeg har været i et 3årige langt psykoterapeutisk forløb samt diverse psykologer/psykiatere og har fået stor glæde af dette. Men jeg ville ikke kunne ændre på hverken mit sind eller min måde at være på ved at deltage i endnu et forløb. Dette skulle kun være for at forbedre min nuværende livskvalitet med hensyn til min smertehåndtering og det ville ikke ændre min arbejdsmæssige situation. Hvis jeg på nogen måde skal lære at leve med mine kroniske smerter samt psykiske diagnoser, er jeg nødt til at erkende at jeg trods behandling ikke kan blive rask. Dette modsiger i netop. Og jeg må erkende at det er ganske imponerende at I via disse ganske få linjer, mener at kunne afhjælpe mig og derved ”raskmelde” mig. Jeg er på nuværende tidspunkt 41 år og har brugt stort set hele mit liv på at nå her til og ville hvis der var bare den mindste mulighed for at blive ”normal” igen benytte mig af dette, men i erkendelsen lys, er dette ikke en mulighed for mig. Jeg har det med mig og har gjort alt for at få det bedre.

Jeg har været i dette system stort siden 2004. Altså i snart 9 år og har gennem hele forløbet været udadgående og omstillingsparat. Først til at komme i arbejde på ordinære vilkår – dernæst forsøgte jeg at blive udredt med henblik på fleksjob via udrednings kursus samt arbejdsprøvninger – og til sidst nu for endelig at give op og søge førtidspension. At min ressource profil først den 26/11 2012 bliver endelig færdiggjort er fra min synsvinkel dårlig borgerservice fra xx kommune samt xx kommune side.

4. At der ikke er dokumentation nok – undrer mig. I har bestilt tværfaglig udredning/general læge attest samt speciel læge erklæring fortaget den 12/12/12. Denne er vedlagt nu – da den først blev færdig den 20/12- 2012.12.30 men som samlet samler op på alle de oplysninger som var og er tilgængelige for jer på beslutningstidspunktet.
Alle disse dokumenter fra andre aktører bliver tilsidesat for jeres egen vurdering.

Citat fra nyeste speciellæge erklæring pr 12/12/12:

Resume og konklusion:
Xx har angstlidelse, tilbagevendende depressioner og personlighedsforstyrrelser, når psykiske lidelser, som disse optræder sammen, bevirker det at tilstanden og prognosen er dårligere end hvis de optrådte enkeltvis. Når der yderlige er en smertetilstand som fibromyalgi vil det typisk betyde yderligere dårlig prognose med hensyn til både mulig behandlingseffekt og tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

”Det er min vurdering at xx reelt har et så forsvindende lavt funktionsniveau, at hun ikke har nogen reel arbejdsevne intakt.
Den psykiatriske tilstand vurderes altså stationær og funktions niveauet dermed varigt nedsat til det ubetydelige.

Jeg håber hermed at have belyst min situation, så i kan tage jeres afgørelse samt vurdering op til overvejelse igen. Jeg deltog desværre ikke i jeres møde, da jeg hverken fysiske eller psykisk var i stand til dette. Dog blev jeg informeret om efterfølgende, at jeg kunne via skrift have meddelt mig. Dette ville jeg gerne have haft oplyst, så jeg derved kunne have forsvaret mine synspunkter på daværende tidspunkt samt gjort jer opmærksom på egen læges udtalelser samt arbejdsprøvningers forløb.

Med venlig hilsen
xx

Ups..... glemte at sige stor tak til enteller og popia og vovse for indput....smiler''

Kh
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 15:40   #46
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Har lige løbet det igennem og forstår godt at du er frustreret, men jeg tænker at du er alt for frembrusende og at det tydeligt skinner igennem at du synes at de er dumme og ikke gør deres arbejde godt nok.

Hvis jeg var i samme situation ville jer fjerne/omformulere der, hvor dine følelser tager over og holde mig til tæt til fakta.

Jeg har selv i mit forløb skrevet en masse ned, hvor jeg har beskrevet hvor meget de tager fejl i deres tolkninger. Jeg har efterfølgende gået det igennem hvor jeg tog alt fra, hvor følelserne løb af med mig. Tilbage var en kort, konkret klage uden alt for meget udenomssnak og uden at dunke dem i hovedet med deres fejl.

Det virkede for mig, men om det virker for dig ved jeg ikke. Jeg synes bare du bruger for meget krudt på at forsvare dig og at fortælle hvor meget de tager fejl - alt for meget udenomssnak kan forvirre.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 18:36   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib Se meddelelser
Forslag til anke:

XX den 30/12 2012


Klage over afslag på førtidspension pr. 13 dec. 2012.

XX kommune har på pensionsmøde den 12. december 2012 vurderet at der ikke findes dokumentation for at min arbejdsevne er varigt nedsat i sådan et omfang, at jeg ikke skulle kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Jeg vil hermed gerne klage over denne afgørelse.

Min anke af Deres afgørelse går hovedsagligt på at jeg af helbredsmæssige årsager ikke har været i stand til at færdiggøre mine praktikker endsige deltage i nye som de foreslår.

Via den tværfaglige udredning af mig ved KiaPro samt speciel læge og egen læge erklæring fremgår det klar at mit funktionsniveau er nedsat i en sådan grad at evt. praktikker bør fraviges. Umiddelbart ser De hverken i forhold til mig eller mine læger, ud til at have taget højde for min helbredsmæssig afklaring. Via denne vil De finde klar argumentation i forhold til min nedsatte funktionsevne og behandlingsmuligheder.

Jeg citerere her f.eks her Kiapro status notat omkring arbejds og funktionsevne pr. 24/10-12:

"Overordnede kognitive Funktioner Konklusion:
Ikke yderlige forslag der kan forbedre det kognitive funktionsniveau.
Gradient: Svær


Energi og handlekraft: Konklusion:
Der beskrives nedsat energi med baggrund i primært de fysiske gener sekundært psykisk belastning
Gradient: Svær

Indsigt i eget funktionsniveau: Konklusion:
God

Generelle Smerter: Konklusion:
Ikke yderlige forslag om behandlingsmuligheder, der kan forbedre funktionsniveau.
Gradient: Svær

Lave husligt arbejde/praktikforløb Konklusion:
Hun har tidligere været i praktikforløb på få timer uden succes. Der er forventeligt at det samme vil udspille sig ved ny arbejdsprøvning.
Der er ikke forslag til indsats der kan forbedre funktionsniveau og derved mulighed for at øge deltagelse i aktivitet.

Uddrag af yderlige kommentar:

XX funktionsniveau ift. Arbejdsmarkedet er væsentligt nedsat pga. fibromyalgi og depression. Der er ikke behandlingsmuligheder, der kan forbedre det fysiske funktionsniveau. Der kan ikke forventes bedring af det psykiske funktionsniveau. Der kan ikke foreslås indsats der kan øge det samlede funktionsniveau."


Som det fremgår at ovenstående er min funktionsevne væsentlig nedsat, behandlingsmulighederne er udtømte og man forventer klart at yderligere arbejdsprøvninger vil være nyttesløse.
Puha en ting ad gangen, har lige rettet lidt i din klage, men den er jo lang. Jeg giver T ret i at du skal skærer ned og være konkret.

Du skal citere klare konklusioner i din helbredsmæssige afklaring og meget gerne også i den arbejdsmæssige med citater fra denne, hvorfor du skal have pension.

Jeg læser mig igennem det sidste, men tror at du skriver for meget. Det med den generelle helbredserklæring og pensionsnævnets misforståelse heraf er det et faktum eller? Ser ikke at de har skrevet herom i Deres begrundelse for afslag?? Hvis det er noget du tror at de mener, så undlad for G´s skyld at omtalte det i din klage.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 30-12-2012 kl. 18:41.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 19:31   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Puha en ting ad gangen, har lige rettet lidt i din klage, men den er jo lang. Jeg giver T ret i at du skal skærer ned og være konkret.

Du skal citere klare konklusioner i din helbredsmæssige afklaring og meget gerne også i den arbejdsmæssige med citater fra denne, hvorfor du skal have pension.

Jeg læser mig igennem det sidste, men tror at du skriver for meget. Det med den generelle helbredserklæring og pensionsnævnets misforståelse heraf er det et faktum eller? Ser ikke at de har skrevet herom i Deres begrundelse for afslag?? Hvis det er noget du tror at de mener, så undlad for G´s skyld at omtalte det i din klage.
Har fået kigget lidt på det sidste du har skrevet i din klage og hvis jeg var dig ville jeg undlade at få det med i klagen. det er alt for selvorienteret og "I skal bare vide skal I"/ agtigt og det holder ikke. Så fat en kort klage, det kan tage en 3 -4 stykker at komme til den rette, men vi skal nok hjælpe dig på vej herinde.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 31-12-2012 kl. 19:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 11:29   #49
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Ændringer i klage

_Hejsa igen og godt nytår... Tak til jer begge for inspiration... Jeg er igang med at modificerer klagen.. og lægger den lige ind igen snart..

Hvor lang tid går der normalt inden man så kan forvente de kikker på det igen og hvad gør man så lige ved evt afslag igen igen...??

Det er godt nok svært at finde overskuddet til dette... Jeg er ved at gå helt kold over det. Jeg døjer med utrolige smerter i disse dage og derfor er det ekstra svært.. øv øv..

Men jeg takker for indputtene... kan godt se at jeg er noget anklagende og den kan "koges" noget ned..smiler Det er bare svært når det er sådan man føler....

Håber i alle kom godt ind i det nye år....

kærligst herfra
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 12:02   #50
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fib,

Kommunen har som dig 4 uger til at besvare din klage. Såfremt de bibeholder deres afslag ryger din sag videre til BAN, ganske som ved sygedagpenge f.eks. Så kan du vente på BAN for evt. medhold (hjemsendelse af din sag) eller bibeholdelse af afslag. I tilfælde af bibeholdelse af afslaget kan du vælge at anke din sag til Ankestyrelsen, men de vælger selv om de vil tage din sag, da de kun tager sig af sager af principiel karakter.

Medens du venter på BAN, hvis kommunen altså bibeholder sit afslag, så kan du ligeledes vælge at fortsætte din afklaring ved kommunen, dette så blot iht. de nye regler.

Held og lykke med klagen og husk at overholde klagefristen påde 4 uger ellers er løbet kørt herfor.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-01-2013 kl. 12:04.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt gode råd søges...:-) kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 21-01-2013 13:54
Lidt hjælp tak! Tullepigen90 Dit og Dat 7 25-08-2012 16:29
Lidt hjælp og råd søges. Thelma Alt det andet 5 15-02-2010 07:23
hjælp søges............ pjuske Alt det andet 4 30-06-2009 21:49
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-07-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension